Dat er geen winst te rapen valt is uiteraard kort door de bocht, maar dat het iets heeft opgeleverd weet je pas op de bank uiteraard.
In een ver verleden deed ik eens een upgrade naar een 4-2-1 van Piper + een Phoenix met bypass (was niet goedkoop in die tijd). Winst op de bank was 1.5 pk (naar boven afgerond

). Ik dacht toen ook een deftige winst geboekt te hebben, niks was minder waar. Waarom niet ? Pk's kan je niet optellen en 5 a 10 pk zijn slecht voelbaar, daar het maar om enkele percenten gaat. Er was in mijn geval ergens een bottleneck. Eens die was weggewerkt, kreeg ik waarschijnlijk bij die laatste miodificatie, plots wel de verhoopte winst erbij, vraag me niet meer wat die in mijn geval toen was, want ik heb op een lange tijdspanne vanalles veranderd aan de wagen en ik weet niet meer wat, op welk tijdstip en volgorde. Dus nogmaals, misschien heb je een toename in vermogen, misschien ook niet, verwacht in het beste geval zeker niet te veel.