Zwaar geluid bij naar rechts sturen
  • Avatar gebruiker
    ttdesign6
    Doctor in the MGF/TF
    Doctor in the MGF/TF
    BerichtenCOLON 6794
    GeregistreerdCOLON zo nov 01, 2009 5:37 pm
    WoonplaatsCOLON Oirsbeek

    Zwaar geluid bij naar rechts sturen

    door ttdesign6 » do dec 15, 2011 3:14 pm

    Een tijdje geleden had ik last van een hard geluid rond de 100 km/h. daaronder en daarboven was het meteen weer weg, maar de uitlaat (vermoeddelijk) brulde toen wel heel hard. Daarna is o.a. het flexibele gedeelte van de uitlaat vervangen en leek het minder.

    Sinds een paar weken is het geluid heviger geworden. Ditmaal als ik naar rechts stuur. Bij de minste stuurreactie deze kant op hoor ik een zwaar luid geluid dat bij rechtuit en naar links meteen weg is.

    zou dit iets met een lager te maken kunnen hebben? De auto is pas gekeurd, zonder ook maar enig aandachtspunt over de lagers. Of wat zou het anders misschien kunnen zijn?

    Ook lijkt het alsof de auto wat aanloopt als ik naar rechts stuur.

    voor het geval dat, nee, dit is niet een of ander piepje dat in de auto te horen is dat niks voorstelt, dit is duidelijk iets waar naar gekeken moet worden.

    Eventueel dat Etienne me volgende week kan helpen aangezien dan de inlaatpakking vervangen gaat worden, daar ik al een tijdje kvs verlies heb.

    Alvast bedankt voor de hulp!
    Mijn garage telt 1050 plaatsen...

    MG TF 135

    Flying Dutchman
  • Avatar gebruiker
    BlackFox
    MGF/TF Goeroe
    MGF/TF Goeroe
    BerichtenCOLON 2357
    GeregistreerdCOLON zo okt 04, 2009 12:18 pm
    WoonplaatsCOLON Maasmechelen, België

    Re: Zwaar geluid bij naar rechts sturen

    door BlackFox » do dec 15, 2011 4:49 pm

    Hoewel ik direct aan een lager dacht... hoe is het met de staat van je banden?

    Ver versleten of verduurde banden kunnen ook dat effect geven ;)

    Of zit je inmiddels al op je winterwielen?
    1999 MGF 75th LE
    2001 Honda S2000
  • Emile
    MGF/TF Junkie
    MGF/TF Junkie
    BerichtenCOLON 725
    GeregistreerdCOLON do apr 20, 2006 8:29 pm
    MG'sCOLON MG TF 160
    WoonplaatsCOLON Zuidland, NL

    Re: Zwaar geluid bij naar rechts sturen

    door Emile » do dec 15, 2011 4:52 pm

    zit de binnenkuip van de wielkas nog wel goed vast?
    2003 MG TF 160.
  • Avatar gebruiker
    ttdesign6
    Doctor in the MGF/TF
    Doctor in the MGF/TF
    BerichtenCOLON 6794
    GeregistreerdCOLON zo nov 01, 2009 5:37 pm
    WoonplaatsCOLON Oirsbeek

    Re: Zwaar geluid bij naar rechts sturen

    door ttdesign6 » do dec 15, 2011 5:16 pm

    @Blackfox, ik zit al enige tijd op gloednieuwe winterbanden. De zomerbanden zijn niet meet straat waardig.

    @Emile, de wielkuip is prima en het geluid is ook al te horen bij de kleinste stuurslag naar rechts.
    Mijn garage telt 1050 plaatsen...

    MG TF 135

    Flying Dutchman
  • Avatar gebruiker
    etienne
    MGF/TF Goeroe
    MGF/TF Goeroe
    BerichtenCOLON 1222
    GeregistreerdCOLON di aug 26, 2008 5:56 pm
    WoonplaatsCOLON brunssum limburg (nl)

    Re: Zwaar geluid bij naar rechts sturen

    door etienne » do dec 15, 2011 7:49 pm

    Eens kijken Tom of we het geluid volgende week kunnen localiseren :wink:
  • Avatar gebruiker
    ttdesign6
    Doctor in the MGF/TF
    Doctor in the MGF/TF
    BerichtenCOLON 6794
    GeregistreerdCOLON zo nov 01, 2009 5:37 pm
    WoonplaatsCOLON Oirsbeek

    Re: Zwaar geluid bij naar rechts sturen

    door ttdesign6 » do dec 15, 2011 7:50 pm

    Perfectico! thumbsup
    Mijn garage telt 1050 plaatsen...

    MG TF 135

    Flying Dutchman
  • Avatar gebruiker
    RemcovanKuilenburg
    Clubshop, PR en Forum administrator
    Clubshop, PR en Forum administrator
    BerichtenCOLON 5552
    GeregistreerdCOLON wo jul 02, 2008 12:13 am
    WoonplaatsCOLON Amersfoort

    Re: Zwaar geluid bij naar rechts sturen

    door RemcovanKuilenburg » vr dec 16, 2011 12:22 am

    Niets te maken met het vervangen van je stuurkogels voor de APK? Wie weet hebben ze iets niet goed terug gezet.
    MG F 1.8 MPI 1996 en winnaar Dyno 2008, 2010 en 2011
    Volvo V60 Volvo Ocean Race 2012
    Audi A3 1.6 TDI Amb. Pro line Buss. S-tronic 2011

    Lid van MG Car Club UK.
  • Avatar gebruiker
    ttdesign6
    Doctor in the MGF/TF
    Doctor in the MGF/TF
    BerichtenCOLON 6794
    GeregistreerdCOLON zo nov 01, 2009 5:37 pm
    WoonplaatsCOLON Oirsbeek

    Re: Zwaar geluid bij naar rechts sturen

    door ttdesign6 » vr dec 16, 2011 12:53 am

    hmm, denk van niet. Voor de apk hebben ze een spoorstang en een fusee vervangen. Het kan altijd, maar volgens mij was het geluid er toen al.

    Hopelijk volgende week uitkomst, daar het via het net altijd een beetje raden blijft. Alvast bedankt voor het mee denken! thumbsup
    Mijn garage telt 1050 plaatsen...

    MG TF 135

    Flying Dutchman
  • Avatar gebruiker
    ovi
    MGF/TF Junkie
    MGF/TF Junkie
    BerichtenCOLON 935
    GeregistreerdCOLON ma jan 10, 2011 12:00 pm
    WoonplaatsCOLON Vlaams Brabant (Keerbergen)

    Re: Zwaar geluid bij naar rechts sturen

    door ovi » vr dec 16, 2011 10:55 am

    Vermoedelijk toch een lager! :(
    Ik zit hier ook nog altijd met dat klopje dat ze tot hiertoe nog niet gevonden hebben! :roll:
    Binnenkort naar de keuring en hopelijk zien ze dan op de martelbank waar de speling zit!
    Altijd moeilijk te vinden maar als het bij u een lager is zal het geluid snel erger worden en is het gemakkelijker te vinden! :devil-(
  • Avatar gebruiker
    ttdesign6
    Doctor in the MGF/TF
    Doctor in the MGF/TF
    BerichtenCOLON 6794
    GeregistreerdCOLON zo nov 01, 2009 5:37 pm
    WoonplaatsCOLON Oirsbeek

    Re: Zwaar geluid bij naar rechts sturen

    door ttdesign6 » vr dec 16, 2011 1:24 pm

    Ik heb zo'n vermoeden dat het niet veel erger gaat worden dan dit. Ik hoop een lager dan wordt het komende week direct gefixt.
    Mijn garage telt 1050 plaatsen...

    MG TF 135

    Flying Dutchman
  • schrokke
    MGF/TF Junkie
    MGF/TF Junkie
    BerichtenCOLON 644
    GeregistreerdCOLON do dec 18, 2008 10:06 pm
    WoonplaatsCOLON Kontich

    Re: Zwaar geluid bij naar rechts sturen

    door schrokke » vr dec 16, 2011 9:09 pm

    Volgens mij toch ook een lager. Veel speling zal er nog niet opzitten vandaar geen opmerking op de APK.
    groetjes Herman
    MGF MPI '97 BRG
  • Avatar gebruiker
    ttdesign6
    Doctor in the MGF/TF
    Doctor in the MGF/TF
    BerichtenCOLON 6794
    GeregistreerdCOLON zo nov 01, 2009 5:37 pm
    WoonplaatsCOLON Oirsbeek

    Re: Zwaar geluid bij naar rechts sturen

    door ttdesign6 » vr dec 16, 2011 9:14 pm

    Ik vermoed het ook ja. Als het geluid is te horen bij het sturen naar rechts, wil dit dan ook zeggen dat het 't rechter lager is? Dan enkel nog kijken of het voor of achteren is, al vermoed ik achter.

    De auto lijkt soms een beetje te hobbelen bij een bocht naar rechts.
    Mijn garage telt 1050 plaatsen...

    MG TF 135

    Flying Dutchman
  • schrokke
    MGF/TF Junkie
    MGF/TF Junkie
    BerichtenCOLON 644
    GeregistreerdCOLON do dec 18, 2008 10:06 pm
    WoonplaatsCOLON Kontich

    Re: Zwaar geluid bij naar rechts sturen

    door schrokke » vr dec 16, 2011 9:38 pm

    Welk lager het vermoedelijk is, is volgens mij moeilijk te beoordelen. Dat hangt sterk af wan welke lagerring (binnen of buiten) is ingelopen. Meest logische lijkt mij links achter. Maar da's meer een berekende gok dan zekerheid.
    groetjes Herman
    MGF MPI '97 BRG
  • Avatar gebruiker
    BlackFox
    MGF/TF Goeroe
    MGF/TF Goeroe
    BerichtenCOLON 2357
    GeregistreerdCOLON zo okt 04, 2009 12:18 pm
    WoonplaatsCOLON Maasmechelen, België

    Re: Zwaar geluid bij naar rechts sturen

    door BlackFox » vr dec 16, 2011 10:06 pm

    ttdesign6 schreefColonIk vermoed het ook ja. Als het geluid is te horen bij het sturen naar rechts, wil dit dan ook zeggen dat het 't rechter lager is? Dan enkel nog kijken of het voor of achteren is, al vermoed ik achter.

    De auto lijkt soms een beetje te hobbelen bij een bocht naar rechts.


    Naar rechts sturen = meeste stress op linkerkant.

    Zal dus hoogstwaarschijnlijk 1 van de linkerlagers zijn, en ik vermoed idd ook linksachter ;)
    1999 MGF 75th LE
    2001 Honda S2000
  • Avatar gebruiker
    ttdesign6
    Doctor in the MGF/TF
    Doctor in the MGF/TF
    BerichtenCOLON 6794
    GeregistreerdCOLON zo nov 01, 2009 5:37 pm
    WoonplaatsCOLON Oirsbeek

    Re: Zwaar geluid bij naar rechts sturen

    door ttdesign6 » vr dec 16, 2011 10:40 pm

    Right, bedankt mannen! thumbsup Beter om dat te repareren voordat ik naar Frankrijk rij. Zijn de lagers, voor, achter, links en rechts hetzelfde, of zit daar verschil in?
    Mijn garage telt 1050 plaatsen...

    MG TF 135

    Flying Dutchman

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: 12 en 0 gasten