Wel Jean, Eerst en vooral welkom, zoals ze hier steeds plegen te zeggen.
Ik weet niet waar "Beeg" ligt ; Holland of Belgie , maar als je het gevoel heb dat je Ibizaatje vlotter is, is er ofwel iets mis met de F waar je mee reed, zoals je zelf suggereert, ofwel, heb je de F niet echt in toeren laten gaan. Een F is zo'n beetje als een Honda-motor, eens in toeren, wordt het beest wakker.
Als je een trip naar Schriek niet te ver vindt, mag je van mij altijd mijn VVC'tje eens proefrijden, en ik kan wel degelijk zeggen dat er een verschil is met een 75pk sterke Ibiza. Zelfs wagens met een reputatie van snel te zijn, verslikken zich meermaals aan ons F'je.
T'klinkt misschien straf, maar een kameraad van mij, rijdt af en toe eens met mijn F, op een zeeeer sportieve manier. Hij weet daarenboven echt wel waar hij mee bezig is, gezien zijn verleden in de autosport. Zijn buurman heeft zojuist een Boxster 2.7 gekocht, en na een proefrit met deze wagen, kwam mijn kameraad tot het besluit, dat onze F er niet echt voor moet onder doen, en dan had hij het niet alleen over vlotheid, maar ook over bochten-gedrag en dergelijke. Ik kan u vertellen dat hij steeds echt wel voluit gaat met de F, en de oprit van een autosnelweg, gewoon dwars neemt, op "the power" zoals men al eens zegt. Zo zie je maar, onderschat geen F'je, maar durf de naald naar het rood jagen, en dan pas zal blijken dat de "pk-gewicht ratio", best niet slecht is van onze Britse tweezittertjes.
Wat het zweverig gevoel betreft, t'is inderdaad al dikwijls de revue gepasseerd, maar dus te wijten aan een verkeerde rijhoogte, of een gebrek aan een goede splitter, of een combinatie van de twee. Versleten bushes doen natuurlijk ook geen goed aan de baanligging, dus zelfs daar kan het probleem zich situeren.
Wat uw zoektocht betreft heb ik ook eens gekeken op "interpret", en deze niet groene VVC's o.a. gevonden :
Een
blauwe VVC, een
zilveren VVC, een
anthracite vvc en nog
zo één en nog
één . Of misschien wel
een rode, alhoewel er iets mis is met zijn wielen. Ik zei iets over wielen, wel in combinatie met blauw geeft het
dit .
Wil je echter de mooiste kleur die er bestaat, dan is er
deze unieke VVC die, wanneer je hem zou kopen, je de mijne opslag minder uniek zou maken. Niet doen dus. Zo zijn er nog tientallen andere VVC'tjes te vinden, want ik ben nog niet in de helft van mijn zoekopdracht-resultaat, maar t'is te warm buiten.....
Ach ja, dit is dan wel geen VVC, maar deze
Gele MPI 
is zeker het vermelden waard. Een gele en een VVC.....Een Trophy misschien,
hiervind je er 5 (waaronder 2 blauwe en 3 gele), Yep, een Trophy zou het bij mij beslist worden, moest ik nu weer een F'je aanschaffen.