alweer een HGF in aankomst?
  • adaerts
    MGF/TF Die Hard
    MGF/TF Die Hard
    BerichtenCOLON 337
    GeregistreerdCOLON di jul 05, 2011 2:41 pm
    WoonplaatsCOLON Echt Limburg Nederland

    alweer een HGF in aankomst?

    door adaerts » ma nov 21, 2011 8:46 pm

    zaterdag probleemloos vanuit Geldermalsen 120km naar huis gereden.

    vandaag de-cat vervangen door catalisator en naar de garage gereden waar de HGF in augustus gerepareerd is, verwarming bleef tot mijn verbazing koud!

    mijn verhaal over het bezoek bij Speedcentre verteld, kreeg geen reactie over de klepstoter.
    T4 was voor de garagehouder niet bekend en afstellen kan je bij zo'n auto niet (dat heb ik zaterdag toch wel even anders gezien)
    blijkt dus dat hij weinig ervaring met MG heeft maar wil het een en ander volgende week maandag wel nazien.

    echter bij aankomst terug thuis (een afstand van 16km) kokende koelvloeistof terwijl de watertemp. iets boven het midden was en olietemp.120 dus niet abnormaal. ventilator voorin draaide.
    even laten afkoelen en radiateur en kachel proberen te ontluchten, kwam echter alleen koelvloeistof uit maar geen lucht.
    weer gestart, heftig borrelen in 't reservoir. morgen bij daglicht nog eens alles nazien.
    zal toch niet weer een HGF worden na ca 2700km ???

    wordt vervolgd
  • Bruno
    MGF.BE Beheerder
    MGF.BE Beheerder
    BerichtenCOLON 16480
    GeregistreerdCOLON vr jan 30, 2004 8:16 pm
    WoonplaatsCOLON "De Berg" , Belgie
    CONTACTCOLON

    Re: alweer een HGF in aankomst?

    door Bruno » ma nov 21, 2011 8:53 pm

    in dat geval de garage aansprakelijk stellen, want het is gewoon nooit goed gemaakt geweest.
    Een mapping aanpassen kan inderdaad niet; Daar heb je een Emerald, DTA, KMS.... whatever ECU voor nodig, ter vervanging van de Mems. In uw geval kan je de Mems3 echter wel laten remappen, maar niet zoals je dat zag bij Bruce. Een Mems 2 is niet te remappen.
    MG's :
    - VOLCANO MGF '180' VVC / - BRGMGTF135
    Non-MG's :
    - Mercedes CLA AMG line shooting break / - Mercedes Vito 113 CDI
    Racecars :

    - YELLOW MG ZR 190 / - WHITE MG ZR 190 VHPD Official cupracer / - YELLOW Rover114 Official cupracer EVO "Ex Cor Euser"/ - WHITE Rover 114 Official cupracer
  • Avatar gebruiker
    Ultimate
    MGF/TF Goeroe
    MGF/TF Goeroe
    BerichtenCOLON 2561
    GeregistreerdCOLON wo dec 23, 2009 10:39 pm
    WoonplaatsCOLON Zaandam (N-Hld, NL)

    alweer een HGF in aankomst?

    door Ultimate » ma nov 21, 2011 10:18 pm

    Is de dop van het koelvloeistof reservoir nog goed? En heb je mayo aan de peilstok?
    Respect a man's car, and the man will respect you

    - MGF 130 British Racing Green, MY2000 RHD > Project, Klik hier
  • adaerts
    MGF/TF Die Hard
    MGF/TF Die Hard
    BerichtenCOLON 337
    GeregistreerdCOLON di jul 05, 2011 2:41 pm
    WoonplaatsCOLON Echt Limburg Nederland

    Re: alweer een HGF in aankomst?

    door adaerts » ma nov 21, 2011 10:36 pm

    geen mayo aan de pijlstok, zelfs het beetje mayo dat Bruno zag en meende dat dit nog van de HGF was is er niet meer.
    heb nog een reserve dop welke ik morgen ga proberen.
  • Avatar gebruiker
    ttdesign6
    Doctor in the MGF/TF
    Doctor in the MGF/TF
    BerichtenCOLON 6794
    GeregistreerdCOLON zo nov 01, 2009 5:37 pm
    WoonplaatsCOLON Oirsbeek

    Re: alweer een HGF in aankomst?

    door ttdesign6 » ma nov 21, 2011 11:03 pm

    Balen dit zeg! Hopelijk wordt het snel eens voor goed opgelost en kun je eindelijk eens zonder problemen van je TF genieten thumbsup
    Mijn garage telt 1050 plaatsen...

    MG TF 135

    Flying Dutchman
  • Avatar gebruiker
    MGTF2002
    MGF/TF Enthousiast
    MGF/TF Enthousiast
    BerichtenCOLON 224
    GeregistreerdCOLON ma aug 29, 2011 8:04 pm
    WoonplaatsCOLON NL Limburg op z'n smalst

    Re: alweer een HGF in aankomst?

    door MGTF2002 » di nov 22, 2011 6:28 pm

    Tjonge Ad,
    Het wil maar niet goed komen.

    Hopelijk komt er snel een eind aan de misére.

    Succes.
    MG TF 2002
    VOLVO C30 R-Design


    a.k.a. Eric
  • Avatar gebruiker
    ovi
    MGF/TF Junkie
    MGF/TF Junkie
    BerichtenCOLON 935
    GeregistreerdCOLON ma jan 10, 2011 12:00 pm
    WoonplaatsCOLON Vlaams Brabant (Keerbergen)

    Re: alweer een HGF in aankomst?

    door ovi » wo nov 23, 2011 9:44 am

    Ultimate schreefColonIs de dop van het koelvloeistof reservoir nog goed? En heb je mayo aan de peilstok?


    Die mayo aan uw peilstok of aan uw olievulstop wil niet altijd zeggen dat je een probleem hebt! :no:
    Mensen die jaren heel veel kleine stukjes rijden hebben hier meestal last van en heeft te maken met het te veel opwarmen en koelen v/d motor zonder dat deze nooit eens echt goed heet kan worden waardoor condensatiewater in de olie komt en je dus deze mayo krijgt. :wink:
    Als ik naar een 2° hand auto ga kijken en er hangt wat van die smurrie aan het vuldopje zeg ik aan de eigenaar ook altijd dat hij bijna een HGF heeft zodat ik lekker wat minder kan bieden dus nog niet zo slecht dat iedereen dit verhaaltje nog geloofd! :devil-(
  • luigi1515
    MGF/TF Goeroe
    MGF/TF Goeroe
    BerichtenCOLON 1786
    GeregistreerdCOLON vr feb 11, 2011 8:00 pm
    WoonplaatsCOLON Roermond

    Re: alweer een HGF in aankomst?

    door luigi1515 » wo nov 23, 2011 2:47 pm

    Tenzij dat blijkt dat ie echt bijna een HGF heeft :lol:
  • Avatar gebruiker
    Andros
    MGF/TF Goeroe
    MGF/TF Goeroe
    BerichtenCOLON 1601
    GeregistreerdCOLON zo jan 10, 2010 8:17 pm
    WoonplaatsCOLON 't Stad

    Re: alweer een HGF in aankomst?

    door Andros » wo nov 23, 2011 2:55 pm

    Ach, dat fixt Ovi met z n ogen dicht joh ;)
    De nachtspotter!
  • Avatar gebruiker
    ovi
    MGF/TF Junkie
    MGF/TF Junkie
    BerichtenCOLON 935
    GeregistreerdCOLON ma jan 10, 2011 12:00 pm
    WoonplaatsCOLON Vlaams Brabant (Keerbergen)

    Re: alweer een HGF in aankomst?

    door ovi » wo nov 23, 2011 5:42 pm

    Andros schreefColonAch, dat fixt Ovi met z n ogen dicht joh ;)

    De volgende koppakdichting van een Fiat Punto of Lancia Y zou ik inderdaad met mijn ogen dicht kunnen! :? Poepsimpel om aan te werken zo'n fire motortje maar ik vrees dat ik de eerste keer bij een MGF of TF toch goed mijn oogjes zal moeten open houden.
    Laatste HGF van een Punto was trouwens die van onze eigen auto 2 jaar geleden :( en die heeft mijn zoon vervangen! thumbsup Hij was toen 13 jaar dus dan weet je wel hoeveel koppakdichtingen die al mee helpen vervangen heeft zeker. 8)
    Hopelijk kan ik binnen enkele jaren zeggen dat ik nog steeds geen HGF van een TF heb moeten vervangen. :lol:
  • Avatar gebruiker
    RemcovanKuilenburg
    Clubshop, PR en Forum administrator
    Clubshop, PR en Forum administrator
    BerichtenCOLON 5552
    GeregistreerdCOLON wo jul 02, 2008 12:13 am
    WoonplaatsCOLON Amersfoort

    Re: alweer een HGF in aankomst?

    door RemcovanKuilenburg » do nov 24, 2011 12:59 am

    Valt allemaal mee met een F of TF. Je moet weten wat je doet.
    MG F 1.8 MPI 1996 en winnaar Dyno 2008, 2010 en 2011
    Volvo V60 Volvo Ocean Race 2012
    Audi A3 1.6 TDI Amb. Pro line Buss. S-tronic 2011

    Lid van MG Car Club UK.
  • Avatar gebruiker
    ovi
    MGF/TF Junkie
    MGF/TF Junkie
    BerichtenCOLON 935
    GeregistreerdCOLON ma jan 10, 2011 12:00 pm
    WoonplaatsCOLON Vlaams Brabant (Keerbergen)

    Re: alweer een HGF in aankomst?

    door ovi » do nov 24, 2011 8:03 am

    Ik kom wel eens kijken als je er nog eens één hebt! :devil-(
  • Avatar gebruiker
    RemcovanKuilenburg
    Clubshop, PR en Forum administrator
    Clubshop, PR en Forum administrator
    BerichtenCOLON 5552
    GeregistreerdCOLON wo jul 02, 2008 12:13 am
    WoonplaatsCOLON Amersfoort

    Re: alweer een HGF in aankomst?

    door RemcovanKuilenburg » do nov 24, 2011 10:48 am

    Met die 3000 km per jaar met de F gaat het zo snel niet gebeuren. En mijn vrouw rijd er niet mee!
    MG F 1.8 MPI 1996 en winnaar Dyno 2008, 2010 en 2011
    Volvo V60 Volvo Ocean Race 2012
    Audi A3 1.6 TDI Amb. Pro line Buss. S-tronic 2011

    Lid van MG Car Club UK.
  • Avatar gebruiker
    ovi
    MGF/TF Junkie
    MGF/TF Junkie
    BerichtenCOLON 935
    GeregistreerdCOLON ma jan 10, 2011 12:00 pm
    WoonplaatsCOLON Vlaams Brabant (Keerbergen)

    Re: alweer een HGF in aankomst?

    door ovi » do nov 24, 2011 12:41 pm

    Bij ons is het meestal mijn vrouw die er mee rijd maar normaal enkel het weekend want ze zet hem niet graag op de parking v/h hospitaal! thumbsup Ze weet dat ze met de MG supper voorzichtig moet zijn tot hij goed heet is. Beetje te vergelijken met iets anders dus! :devil-(
  • luigi1515
    MGF/TF Goeroe
    MGF/TF Goeroe
    BerichtenCOLON 1786
    GeregistreerdCOLON vr feb 11, 2011 8:00 pm
    WoonplaatsCOLON Roermond

    Re: alweer een HGF in aankomst?

    door luigi1515 » do nov 24, 2011 2:12 pm

    Ligt eraan of je 'witheet van woede' bedoeld of 'heetheet' van .. ja dat

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: 12 en 0 gasten