Iedereen 17"ers !!« Thread started: Mar 15th, 2004»
  • Bruno V

    Iedereen 17"ers !!« Thread started: Mar 15th, 2004»

    door Bruno V » wo maart 24, 2004 11:49 am

    Tegenwoordig begint iedereen blijkbaar in Engeland 17"ers te leggen. Op het x-power forum stonden enkele leuke shots :
    Afbeelding
    Afbeelding
    Leuk

    ------------------Reply Ghostrider----------------------

    Doen wij toch ook!?
    Eind maart zal ik effe mooie shot maken van mijn rims..
    Wordt dit een mooie 17" topic!

    ------------------Reply JohanV----------------------

    Maar opzich vind ik van die lichtmetalo's met supperplatto's helemaal top....Maar ik hou 'm liever origineel.....en bovendien heeft die van ons al 16Inch.....dus ook acceptabel...wel geen 17 idd.....maar goed....

    Of zijn het ook "echte" MG velgen op die foto's?


    ------------------Reply Bruno ----------------------

    Nope, t'zijn geen echte, maar op de 2de foto lijken het de trophy-velgen alleen in 17"-versie.

    ------------------Reply Ghostrider----------------------

    En volgens mij zijn die op de eerste foto Lenso velgen...
    Spacers required!

    ------------------Reply Bruno ----------------------

    ook op de tweede soort , zijn spacers required.
    Er zijn maar weinig niet originele velgen waar geen spacers voor nodig zijn, dankzij de iethingy speciale steek van de Mg (steek metro).
    Azev heeft er enkele, maar daar houdt het bijna bij op. Misschien nog hier of daar een exoot, maar dat is het.
    http://www.mgtf.be/MO_EX_WH_main.html

    ------------------Reply JohanV----------------------

    Wij hebben dus die "alloy 5" dus niet eens standaard......als optie???

    ------------------Reply Bruno ----------------------

    Inderdaad, dat zijn de zogenaamde cup-velgen. Standaard op een abingdon en op een LE. Op de andere modellen in optie. Ik heb ze ook en vind ze veruit de mooiste 16" te krijg voor de F. Tevens zijn het ook de lichtste, maar toch nog zeer sterk, vandaar dat ze waarschijnlijk frequent worden gebruikt in de racerij (mayflower trophy)

    ------------------Reply JohanV----------------------

    Wij hebben een 1997 model, daar waren ze nog optie.....

    Hebben wij dan een LE versie? Want we hebben geen Abingdon....
    Of zouden ze achteraf gekocht zijn?
    Ze zijn iig niet heel nieuw, dat kan ik zo zien, het zou best kunnen dat ze er al vanaf 97 opzitten.....

    ------------------Reply ErikB ----------------------

    Als ik het goed voorheb is de LE die Bruno bedoeld de LE 75th Aniversary (1999-2000).

    ------------------Reply Bruno ----------------------

    inderdaad, die bedoel ik.

    ------------------Reply Ghostrider----------------------

    Azev heeft idd. keuze uit ongeveer vijf soorten velgen voor de F.
    Dat zijn nèt die velgen met een gesloten voorkant (dekseltje). Die velgen worden op maat nageboord. Waar de meeste velgen uit de productielijn rollen met gaten, komen die Azevs eruit zonder gaten.
    Zelf vind ik die Azevz te simpel. Budniks worden ook nageboord op maat maar om $500,- per velg neer te poten....
    Dan maar een set goeie spacers en gewoon een velg naar keuze!

    ------------------Reply ErikB ----------------------

    Jaren geleden een F gezien met de AZEV H's.... was echt wel mooi. Maar misschien zijn ze nogal mode-gevoelig.
    Afbeelding

    ------------------Reply Sander----------------------

    Dit is een duidelijk voorbeeld van te groot ogende wielen IMO. Ik vind dat vaak 17" er te groot (grof) uitziet. Oppassen bij het uitzoeken van het juiste model dus... Die Trophy look is b.v. weer geweldig.

    ------------------Reply JohanV----------------------

    Die bovenste 2 vind ik net ff een tikkie ordinair....

    Maar die laatste.....die vind ik wel stoer staan hoor....netjes.....

    Er gaat uiteindelijk niets boven originele MG velgen.....

    ------------------Reply Bruno ----------------------

    Dit is een duidelijk voorbeeld van te groot ogende wielen IMO. Ik vind dat vaak 17" er te groot (grof) uitziet.


    Vooral met de standaard rem-opzet, is het een raar zicht. De velg moet gevuld zijn met remmen, anders is een kleinere velg IMO veel leuker.

    Er gaat uiteindelijk niets boven originele MG velgen.....


    inderdaad, origineel is tijdloos, en het meest smaakvol.

    ------------------Reply JohanV----------------------

    En dan van die rood-kleurige klauwen a la Porsche GT3...... *kwijl*

    ------------------Reply Bruno ----------------------

    Inderdaad, bv :
    Afbeelding

    ------------------Reply JohanV----------------------

    Ow.....dat ziet er lekker uit......

    ------------------Reply ErikB ----------------------

    Die remklauwen zijn niet echt vuurrood, maar een tikkeltje donkerder en met een metallisch effect. Persoonlijk zie ik dan liever de vuurrode gelakte klauwen.
  • Edwin
    MGF/TF First drive
    MGF/TF First drive
    BerichtenCOLON 6
    GeregistreerdCOLON do maart 25, 2004 10:32 am
    WoonplaatsCOLON woonplaats invullen aub.

    Re: Iedereen 17"ers !!« Thread started: Mar 15th, 2004

    door Edwin » do maart 25, 2004 5:35 pm

    nogmaals 17"

    Afbeelding
  • Bruno
    MGF.BE Beheerder
    MGF.BE Beheerder
    BerichtenCOLON 16480
    GeregistreerdCOLON vr jan 30, 2004 8:16 pm
    WoonplaatsCOLON "De Berg" , Belgie
    CONTACTCOLON

    door Bruno » vr maart 26, 2004 3:07 am

    Netjes, alhoewel hij mijns inziens erg laag ligt. Heb je lowering knuckels geplaatst, en bewust laag gelegd, of is hij door de jaren lager en lager gaan liggen ?
    Zo ja , zou ik de wagen terug wat hoger laten leggen, alvorens je problemen krijgt met , slecht afgesleten banden, continu het zogenaamd "raken", met alle gevolgen vandien en ja zelfs een HGF kan het gevolg zijn van een te laag liggende wagen, daar de rubberen darmen die aansluiten op buizen die onder de wagen lopen van radiator naar motor, getorst worden, en zo durven te lekken.
    Enfin , ik wil u geen schrik aanjagen, maar een verwittigd man is er 2 waard.
    Trouwens, Edwin, STAAT je wagen te koop, of STOND hij te koop ? Want zo'n mooie F moet je gewoon bijhouden, zeker met de zomer voor de deur !
    MG's :
    - VOLCANO MGF '180' VVC / - BRGMGTF135
    Non-MG's :
    - Mercedes CLA AMG line shooting break / - Mercedes Vito 113 CDI
    Racecars :

    - YELLOW MG ZR 190 / - WHITE MG ZR 190 VHPD Official cupracer / - YELLOW Rover114 Official cupracer EVO "Ex Cor Euser"/ - WHITE Rover 114 Official cupracer
  • Edwin
    MGF/TF First drive
    MGF/TF First drive
    BerichtenCOLON 6
    GeregistreerdCOLON do maart 25, 2004 10:32 am
    WoonplaatsCOLON woonplaats invullen aub.

    door Edwin » vr maart 26, 2004 10:14 am

    Hi Bruno,

    Idd staat de auto iets te laag :-)

    Een HGF heb ik net voor een maand geleden achter de rug (drama) of dat hiermee te maken heeft gehad is mij vooralsnog onduidelijk.

    Ik heb de auto zo gekocht (welliswaar bijna nieuw met 7000 KM), maar ik weet alleen dat er gas van af is gehaald.

    Ik denk dus ook dat ik hem een klein beetje laat opkrikken.

    Ik had de auto idd te koop staan, maar houdt hem toch nog een tijdje aan :-)
    -- Greets
    Edwin
  • Sander
    Technical Specialist
    Technical Specialist
    BerichtenCOLON 7902
    GeregistreerdCOLON wo maart 24, 2004 11:08 pm
    WoonplaatsCOLON Essen (BE)

    door Sander » di apr 13, 2004 6:31 pm

    stelletje 17" prutsers !

    Afbeelding
    Building >200BHP K-series
  • Bruno
    MGF.BE Beheerder
    MGF.BE Beheerder
    BerichtenCOLON 16480
    GeregistreerdCOLON vr jan 30, 2004 8:16 pm
    WoonplaatsCOLON "De Berg" , Belgie
    CONTACTCOLON

    door Bruno » di apr 13, 2004 7:36 pm

    Hehehe, leuk ! lekker groot, maar vooral breed !!!! :lol:
    MG's :
    - VOLCANO MGF '180' VVC / - BRGMGTF135
    Non-MG's :
    - Mercedes CLA AMG line shooting break / - Mercedes Vito 113 CDI
    Racecars :

    - YELLOW MG ZR 190 / - WHITE MG ZR 190 VHPD Official cupracer / - YELLOW Rover114 Official cupracer EVO "Ex Cor Euser"/ - WHITE Rover 114 Official cupracer
  • Demor
    Doctor in the MGF/TF
    Doctor in the MGF/TF
    BerichtenCOLON 3799
    GeregistreerdCOLON wo maart 24, 2004 8:10 pm
    WoonplaatsCOLON Boekel, Nederland
    CONTACTCOLON

    door Demor » di apr 13, 2004 9:40 pm

    stuurt zeker wel zwaar die 25" velgen? :lol: :lol: :lol:
    K&N 57i & Shield|52mm TB|Magnecor|Clear indicators|Foggy's|Trophy splitter|Trophy Mesh|Shocker bushes|Powerflex compl rear kit|New Wood fascia|Wood & Alloy gearknob (ingekort)|MKII Armrest|Walnut leer/groene piping|Chrome kit interieur|badged wieldopjes|Black Hard-Top|Electric Boot Lid Release|3de remlicht|Key/blipper mod|MG-EHBO kit|Windowstoppers|RVS bolts|New paintjob|Boot tidy|Bagage tas open kap.
  • Bruno
    MGF.BE Beheerder
    MGF.BE Beheerder
    BerichtenCOLON 16480
    GeregistreerdCOLON vr jan 30, 2004 8:16 pm
    WoonplaatsCOLON "De Berg" , Belgie
    CONTACTCOLON

    door Bruno » di apr 13, 2004 9:43 pm

    het zijn de 18" van zijn vader zijn Z naar ik meen.
    MG's :
    - VOLCANO MGF '180' VVC / - BRGMGTF135
    Non-MG's :
    - Mercedes CLA AMG line shooting break / - Mercedes Vito 113 CDI
    Racecars :

    - YELLOW MG ZR 190 / - WHITE MG ZR 190 VHPD Official cupracer / - YELLOW Rover114 Official cupracer EVO "Ex Cor Euser"/ - WHITE Rover 114 Official cupracer
  • Sander
    Technical Specialist
    Technical Specialist
    BerichtenCOLON 7902
    GeregistreerdCOLON wo maart 24, 2004 11:08 pm
    WoonplaatsCOLON Essen (BE)

    door Sander » wo apr 14, 2004 12:20 am

    precies !
    Building >200BHP K-series
  • Sander
    Technical Specialist
    Technical Specialist
    BerichtenCOLON 7902
    GeregistreerdCOLON wo maart 24, 2004 11:08 pm
    WoonplaatsCOLON Essen (BE)

    door Sander » ma apr 19, 2004 2:33 pm

    Check dit:

    Afbeelding
    Building >200BHP K-series
  • Johan V
    MGF/TF Die Hard
    MGF/TF Die Hard
    BerichtenCOLON 429
    GeregistreerdCOLON do maart 25, 2004 10:53 am
    WoonplaatsCOLON Den Haag

    door Johan V » ma apr 19, 2004 5:07 pm

    Mooie wagen, jammer van die velgen.....

    (zeer mooie kleur trouwens :wink: )
    1997 MGF 1.8. VVC
    152 gemeten originele Pk's!
  • Sander
    Technical Specialist
    Technical Specialist
    BerichtenCOLON 7902
    GeregistreerdCOLON wo maart 24, 2004 11:08 pm
    WoonplaatsCOLON Essen (BE)

    door Sander » ma apr 19, 2004 5:10 pm

    Ik ben sowieso niet echt van de 17" maar ik moet zeggen dat ik dit één van de mooiste vind die ik heb gezien op een F...
    Er staan nog meer fotos in mijn Gallery 8)
    Building >200BHP K-series
  • Bruno
    MGF.BE Beheerder
    MGF.BE Beheerder
    BerichtenCOLON 16480
    GeregistreerdCOLON vr jan 30, 2004 8:16 pm
    WoonplaatsCOLON "De Berg" , Belgie
    CONTACTCOLON

    door Bruno » ma apr 19, 2004 8:50 pm

    Ik vind ze niet verkeerd, maar ben ook eerder voor het originele werk te vinden. Trouwens, ik vind ook dat een velg moet gevuld zijn met remmen, en dat is het nadeel van 17"ers te monteren.
    Wat de velgen betreft, ze zijn zeker niet lelijk, maar wel erg mode-gebonden en niet tijdloos (zoals een originele). En wat met de sterkte van de velg, want de spaken zien mij er erg dun en kwetsbaar uit ?
    Maar nogmaals, dit is geen kritiek, enkel een bedenking, want als je je stijlvol onderscheidt van de massa, ben je goed bezig !
    MG's :
    - VOLCANO MGF '180' VVC / - BRGMGTF135
    Non-MG's :
    - Mercedes CLA AMG line shooting break / - Mercedes Vito 113 CDI
    Racecars :

    - YELLOW MG ZR 190 / - WHITE MG ZR 190 VHPD Official cupracer / - YELLOW Rover114 Official cupracer EVO "Ex Cor Euser"/ - WHITE Rover 114 Official cupracer
  • Sander
    Technical Specialist
    Technical Specialist
    BerichtenCOLON 7902
    GeregistreerdCOLON wo maart 24, 2004 11:08 pm
    WoonplaatsCOLON Essen (BE)

    door Sander » ma apr 19, 2004 9:32 pm

    De spaken zijn volgens mij "gestut" aan de achterkant. Bij de achterste velg kun je dat zien.....
    Building >200BHP K-series
  • Bruno
    MGF.BE Beheerder
    MGF.BE Beheerder
    BerichtenCOLON 16480
    GeregistreerdCOLON vr jan 30, 2004 8:16 pm
    WoonplaatsCOLON "De Berg" , Belgie
    CONTACTCOLON

    door Bruno » ma apr 19, 2004 10:04 pm

    Sterkte hangt niet alleen af van, al dan niet gestut, maar vooral van de sterkte van de aluminium. Indien het aluminium niet van de beste kwaliteit is, en dat in combinatie met een dunne spaak.... :cry:
    De cup-velgen van MG bv. (cfr. JohanV, mijne) wegen zeer weinig, maar zijn beresterk. Deze legering is zeer goed, vandaar dat ze ook in de racerij worden gebruikt. Het gebruik in racerij, is een goede referentie qua sterkte. zo ook bv. BBS etc.
    Een goede legering kan ook gericht worden. Een slechte legering breekt bij richten.
    MG's :
    - VOLCANO MGF '180' VVC / - BRGMGTF135
    Non-MG's :
    - Mercedes CLA AMG line shooting break / - Mercedes Vito 113 CDI
    Racecars :

    - YELLOW MG ZR 190 / - WHITE MG ZR 190 VHPD Official cupracer / - YELLOW Rover114 Official cupracer EVO "Ex Cor Euser"/ - WHITE Rover 114 Official cupracer

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: 9 en 0 gasten