Wie kan een koppakking vervangen ?
  • metjel
    MGF/TF Rookie
    MGF/TF Rookie
    BerichtenCOLON 52
    GeregistreerdCOLON ma nov 07, 2011 10:21 am

door metjel » vr nov 11, 2011 7:31 pm

Ik heb een MGF 2001 met een defecte koppakking. Wat mij opvalt in dit forum, is dat iedereen het beter weet, maar dat niemand bereid is om de andere MG liefhebber te helpen. De prijzen reizen de pan uit en zijn langzaam aan bij de originele dealer niet meer te betalen. :-s

Ik heb tot voor 2 jaar altijd motor gereden en in dit wereldje staat iedereen klaar voor elkaar als er problemen zijn, maar daar heb ik in de MG wereld nog niks van kunnen merken.
    Veel woorden, maar weinig aktie. :idea:

Zijn er in Nederland of Belgie ( liefst Limburg ) MG monteurs/liefhebbers die tegen gereduseerd tarief reparaties uitvoeren, eventueel gezamenlijk :?:
    ttdesign6
    Doctor in the MGF/TF
    Doctor in the MGF/TF
    BerichtenCOLON 6794
    GeregistreerdCOLON zo nov 01, 2009 5:37 pm
    WoonplaatsCOLON Oirsbeek

Re: Wie kan een koppakking vervangen ?

door ttdesign6 » vr nov 11, 2011 8:05 pm

In deze ben ik het totaal niet met je eens,

Ik ben al dikwijls gratis geholpen via deze community of heb gratis dingen gekregen. Wat dat betreft staan hier ook heel veel mensen voor elkaar klaar. Ook weet ik zeker dat als je contact met iemand op neemt die dit vervangen kan iemand je heel graag wil helpen als het materiaal er is en het verder mogelijk is.

Dat de kosten bij de dealer vaak heel hoog zijn ben ik volledig met je eens, maar ik denk ook niet dat je hier van iedereen kan verwachten dat je koppakking even 123 gratis of bijna voor niets vervangen wordt.

In ieder geval succes met de reparatie en zoals ik al zei zullen er zeker mensen bereidt zijn om te helpen, of die adressen weten waar je terecht kunt met je probleem.

Gr,

Tom
    Laatst bijgewerkt door 1 op ttdesign6, in totaal 0 keer bewerkt.
    Mijn garage telt 1050 plaatsen...

MG TF 135

Flying Dutchman
  • luigi1515
    MGF/TF Goeroe
    MGF/TF Goeroe
    BerichtenCOLON 1786
    GeregistreerdCOLON vr feb 11, 2011 8:00 pm
    WoonplaatsCOLON Roermond

door luigi1515 » vr nov 11, 2011 8:07 pm

Beste Metjel,

Allereerst welkom op dit forum. Normaal gesproken meldt iedereen zich eerst aan via het topic 'even voorstellen' alvorens zaken te posten op dit forum. Anders lijkt het net alsof je alleen voor deze vraag op het forum bent (gezien je berichtenstatus).

Daarnaast is je opmerking met betrekking tot het uithelpen op het forum totaal misplaatst. Ik ben sinds een jaartje lid op dit forum en met de gekste dingen hebben forumleden mij al kunnen helpen (via het forum en ook in real life: technische vragen, onderhoud enz.). Daar er vaak zaken zijn waarover gediscussieerd wordt is niet meer dan logisch dat men er soms niet uitkomt. Veel problemen vergen inzicht, en kwa inzicht kan men verschillen. Echter, er is altijd wel iemand die bereid is om met woord en daad bij te staan. Het valt mij dan ook erg op dat je, nadat je net 3 dagen lid bent van dit forum, al meteen ons probeert te vertellen hoe de mensen op dit forum (wij dus) in elkaar steken. Ik zit zoals gezegd al een jaar op dit forum en ik heb nog niet eens 1/100 gelezen wat er allemaal te vinden is (en ik lees veel), laat staan dat jij dat al in 3 dagen hebt kunnen doen. Ik vind het dan ook een hoogst vreemde binnenkomer op dit forum, zeker gezien het feit dat je met een niet gering probleem zit: een defecte koppakking. Als je hulp wilt krijgen, en daar zijn we normaal gesproken echt coulant mee (daar is het forum deels ook voor), dan dien je dit forum op een andere manier te benaderen dan voorgaande. Het forum behelst zeer veel informatie en er zijn forumleden lid die kennis bezitten die de kennis van de MG-Rover-dealers ruim overtreft. Ik ben hier niet om jou de les te lezen en dat is ook zeker niet mijn insteek met bovenstaande, maar ik denk dat je met jouw verhaal hier enkele forumleden onder de gordel raakt. Misschien zit ik er naast, maar dan krijg ik dat wel te horen van de andere forumleden.

Gr. Luuk

Ps. Tom ik was mijn reactie aan 't typen terwijl jij er al een had gepost
    ttdesign6
    Doctor in the MGF/TF
    Doctor in the MGF/TF
    BerichtenCOLON 6794
    WoonplaatsCOLON Oirsbeek

door ttdesign6 » vr nov 11, 2011 8:14 pm

No worries dude!

MG TF 135

Flying Dutchman
    gille
    MGF/TF Goeroe
    MGF/TF Goeroe
    BerichtenCOLON 1223
    GeregistreerdCOLON ma apr 18, 2011 10:16 pm
    WoonplaatsCOLON as limburg

door gille » vr nov 11, 2011 8:26 pm

Ik heb tot voor 2 jaar altijd motor gereden en in dit wereldje staat iedereen klaar voor elkaar als er problemen zijn, maar daar heb ik in de MG wereld nog niks van kunnen merken.
    Veel woorden, maar weinig aktie. :idea:

ik heb tot voor 6 maand motor gereden en die wonderlijke motorwereld is toch echt wel
    een utopie hoor, de kans om daar geholpen te worden is zeker niet hoger als hier.

maar... als zoals je post overkomt,je alleen op het forum komt om je probleem gratis
    opgelost te zien :-s
    zo zal je motor ook niet gemaakt geworden zijn. :no:
    mg f Trophy 160 2001 83.000km.
    emgeeke voor als het nat mag zijn.
    ford C max voor het winkelen
    Remieme
    Erelid
    Erelid
    BerichtenCOLON 5296
    GeregistreerdCOLON vr feb 10, 2006 8:33 pm
    WoonplaatsCOLON Bergen op Zoom (NL)

door Remieme » vr nov 11, 2011 8:27 pm

Een lekke koppakking is een karwei wat zeker niet iedere MG rijder je mee kan helpen te vervangen. Het is iets waar je toch de nodige kennis en sleutel ervaring voor nodig hebt. De beperkte ruimte in het motorruim en de positie maken het er ook niet eenvoudiger op.

Een klus dus waar bijlange na niet iedere MG rijder je mee zou kunnen helpen.

Een belangrijke tip kan ik je wel geven:

Als je in je allereerste bericht wat je überhaupt plaatst op dit forum al met je vinger gaat wijzen, gaat dit je weinig waardering opleveren.

Daarnaast kan je beter eerst de hulpvraag stellen en bij uitblijven van het gewenste resultaat pas gaan klagen...
    etienne
    MGF/TF Goeroe
    MGF/TF Goeroe
    BerichtenCOLON 1222
    GeregistreerdCOLON di aug 26, 2008 5:56 pm
    WoonplaatsCOLON brunssum limburg (nl)

door etienne » vr nov 11, 2011 8:36 pm

dit is toch wel een binnenkomer van de week zeg :no:
    ovi
    MGF/TF Junkie
    MGF/TF Junkie
    BerichtenCOLON 935
    GeregistreerdCOLON ma jan 10, 2011 12:00 pm
    WoonplaatsCOLON Vlaams Brabant (Keerbergen)

door ovi » za nov 12, 2011 12:54 am

Ik denk dat hij al terug weg is! :devil-(
  • Bruno
    MGF.BE Beheerder
    MGF.BE Beheerder
    BerichtenCOLON 16480
    GeregistreerdCOLON vr jan 30, 2004 8:16 pm
    WoonplaatsCOLON "De Berg" , Belgie
    CONTACTCOLON

door Bruno » za nov 12, 2011 2:16 am

- Voor de vraag gesteld is toch alvast gaan uitschreeuwen dat je toch niet geholpen wordt .... Vreemd !
    - Je eerste posting op het forum is een schreeuw naar hulp ? Ook welkom, ook een goededag toegewenst !
    - Is het forum er om gratis je probleem op te lossen ? Dat heeft niks met elkaar helpen te maken, maar neigt eerder naar profiteren !
    - Helpen vrienden elkaar ? Ja, maar je binnenkomer maakt niet veel vrienden, denk ik !

Bedankt dus voor het compliment inderdaad :roll: , je wil niet weten hoeveel tijd ik (we) hier reeds in staken, om na al die jaren zo een forum op poten te hebben (meer dan 10 jaar reeds). We zullen eens een motor moeten kopen om te weten hoe het wel moet zeker :roll: :lol:

Alle gekheid : Ik zou het gewoon even opnieuw proberen in volgende volgorde : Je even voorstellen, vriendelijk je vraag stellen, en afwachten wat het antwoord wordt....

Veel succes !
    MG's :
    - VOLCANO MGF '180' VVC / - BRGMGTF135
    Non-MG's :
    - Mercedes CLA AMG line shooting break / - Mercedes Vito 113 CDI
    Racecars :

- YELLOW MG ZR 190 / - WHITE MG ZR 190 VHPD Official cupracer / - YELLOW Rover114 Official cupracer EVO "Ex Cor Euser"/ - WHITE Rover 114 Official cupracer
    RemcovanKuilenburg
    Clubshop, PR en Forum administrator
    Clubshop, PR en Forum administrator
    BerichtenCOLON 5552
    GeregistreerdCOLON wo jul 02, 2008 12:13 am
    WoonplaatsCOLON Amersfoort

door RemcovanKuilenburg » za nov 12, 2011 8:14 am

Pffffft ik hoef niets meer toe te voegen. Als je de onderhoud van een MG F/TF te duur vindt moet hè wat anders gaan rijden. Een Panda bijvoorbeeld!

Ik kan je koppakking voor je doen voor €1.200,00 inclusief pakkingen. Het is veel werk en als het tegen zit, te lang door gereden, dan komen er nog wat meer kosten bij.
    MG F 1.8 MPI 1996 en winnaar Dyno 2008, 2010 en 2011
    Volvo V60 Volvo Ocean Race 2012
    Audi A3 1.6 TDI Amb. Pro line Buss. S-tronic 2011

Lid van MG Car Club UK.
    ttdesign6
    Doctor in the MGF/TF
    Doctor in the MGF/TF
    BerichtenCOLON 6794
    WoonplaatsCOLON Oirsbeek

door ttdesign6 » za nov 12, 2011 11:56 am

Als laatste wil ik hier ook nog even aan toevoegen dat als dit zo'n waardeloos clubje zou zijn waarin iedereen het alleen maar beter weet en elkaar niet helpt, deze club een tijdje geleden niet zijn 10e verjaardag had gevierd.

Ik hoef het niet te vertellen, maar het kost toch veel geld, tijd en moeite om zo'n forum in de lucht te houden en het ook nog eens goed te laten lopen. Maw, als het zo zou zijn als dat je doet vermoeden was het al lang uit de lucht geweest vrees ik.

MG TF 135

Flying Dutchman
  • luigi1515
    MGF/TF Goeroe
    MGF/TF Goeroe
    BerichtenCOLON 1786
    GeregistreerdCOLON vr feb 11, 2011 8:00 pm
    WoonplaatsCOLON Roermond

door luigi1515 » za nov 12, 2011 2:42 pm

Couldn't agree more Tom thumbsup
    ErikB
    IT en Gallery / Forum administrator
    IT en Gallery / Forum administrator
    BerichtenCOLON 10759
    GeregistreerdCOLON do maart 25, 2004 2:10 am
    WoonplaatsCOLON Waasmunster, B
    CONTACTCOLON

door ErikB » za nov 12, 2011 4:45 pm

Nog een kleinigheid aan toevoegen: elkaar helpen is één ding, een klus voor een ander klaren is al iets anders. Daarbij is een koppakking vervangen best wel wat. Er kan iets anders fout zijn, waardoor de pakking binnen de kortste keren weer stuk gaat. Mooi als je forum vriendje dit niet gemerkt heeft en de hele karwei twee weken nadien weer gedaan mag worden.

Voor dit soort dingen is het eerder:
    a) officiële ex-dealer of andere garage (en genieten van een garantie)
    b) je goed informeren, er zelf aan beginnen bijgestaan door 1 of meer vrienden
    MGF: Sportieve 1.8 MPi met wat extra (1998); Klassieke 1.8 VVC (bijna) full option (1997) officiële MGF Cup car
    More MG: Praktische MG ZT-T CDTi (2002), Oldtimer MG1100 met nood aan restauratie (1968), MG ZR160 Track toy under construction
    Daily: Jaguar F-Pace (2019), Opel Zafira 1.8 Elegance (2003)
    jantje
    MGF/TF Junkie
    MGF/TF Junkie
    BerichtenCOLON 574
    GeregistreerdCOLON di jul 17, 2007 3:41 pm
    WoonplaatsCOLON Laarne (België)

door jantje » za nov 12, 2011 5:37 pm

metjl,

van harte welkom.

Momenteel weten we van jou dus dat je een mg hebt met een kapotte koppakking.
    Ik denk dat je best een tweede poging onderneemt: maar ik moet toegeven dat het niet zo eenvoudig
    zal zijn om een tweede (betere) indruk na te laten;

Probeer het toch maar: we zijn immers één grote familie, en ik weet dat een geschreven tekst soms harder overkomt dan bedoeld.
    Stel je eens voor en post een paar foto's van je MG en ik ben zeker dat we samen met jou naar de beste oplossing voor jouw probleem zullen helpen zoeken.
    Maar voor niets gaat enkel de zon op ... :wink:
    Brooklands F van 1998
    geoptimaliseerd met LLW-kit, lowering pins en K&N luchtfilter
    Daily: Jaguar XE
  • adaerts
    MGF/TF Die Hard
    MGF/TF Die Hard
    BerichtenCOLON 337
    GeregistreerdCOLON di jul 05, 2011 2:41 pm
    WoonplaatsCOLON Echt Limburg Nederland

door adaerts » za nov 12, 2011 11:26 pm

Maar voor niets gaat enkel de zon op ...

En nog niet eens wanneer wij dat willen anders zouden we het gehele jaar "open" rijden.

Welkom op het forum waar ik al ontzettend veel informatie, tips en advies heb gevonden en gekregen !!!