BUTTON_POST_REPLY 8 berichten Pagina 1 van 1
Tank dop steekt uit
  • luigi1515
    MGF/TF Goeroe
    MGF/TF Goeroe
    BerichtenCOLON 1786
    GeregistreerdCOLON vr feb 11, 2011 8:00 pm
    WoonplaatsCOLON Roermond

    Tank dop steekt uit

    door luigi1515 » vr nov 11, 2011 5:30 pm

    Ik heb lange tijd geleden mijn tankdop vervangen omdat de oude begon 'af te bladeren'. Al gauw bleek dat de nieuwe wat uitstak en niet perfect erin viel zoals dat normaal zou moeten. Als ik de tankdoppen vergelijk is er niets aan te zien en het viel Bruno ook al op dat ie iets naar buiten stond. Iemand een idee? Ik merk verder geen teruggang in de brandstof (in ieder geval niet zo gigantisch dat het merkbaar is :lol: ) Het is alleen dat het wat vreemd uitziet. Iemand een idee? Ik heb ook al de site op internet gevonden waarop staat hoe je de tankdop uit elkaar kan halen, en in hoeverre dat mij is gelukt, merk ik toch nog geen verschil als ik 'm in elkaar heb gezet. Of beter een andere aanschaffen en deze van te voren eerst even passen? Ziet er gewoon wat gestroomlijnder uit als hij mooi erin valt :love:
  • RacingGreen
    MGF/TF Die Hard
    MGF/TF Die Hard
    BerichtenCOLON 468
    GeregistreerdCOLON wo apr 15, 2009 5:27 pm
    WoonplaatsCOLON 3582 Koersel

    Re: Tank dop steekt uit

    door RacingGreen » vr nov 11, 2011 6:53 pm

    Zit hij niet gewoon ondersteboven?
    Als je dat doet past hij niet mooi.
    MGF '99 1.8mpi Racing Green ***VERKOCHT 02/08/2013***
    52mm TB, K&N 57i, lowering pins, getinte hardtop, Sony Xplod soundsystem, smoked black lexus achterlichten, zwarte TF 11-spoke velgen, matzwarte air intakes, MAGNECOR KV85 ignition leads, 'bee sting' short aerial, witte pinkers, trophy front spoiler, trophy inserts

    Mijn F in beeld: viewtopic.php?f=16&t=10277
  • luigi1515
    MGF/TF Goeroe
    MGF/TF Goeroe
    BerichtenCOLON 1786
    GeregistreerdCOLON vr feb 11, 2011 8:00 pm
    WoonplaatsCOLON Roermond

    Re: Tank dop steekt uit

    door luigi1515 » vr nov 11, 2011 7:17 pm

    :lol: Nee nee, pijltje naar boven he. Er is geen verschil in MK1 en MK2 toch? Lijkt me niet, maar zou me van de andere kant ook weer niet verbazen..
  • Avatar gebruiker
    Remieme
    Erelid
    Erelid
    BerichtenCOLON 5296
    GeregistreerdCOLON vr feb 10, 2006 8:33 pm
    WoonplaatsCOLON Bergen op Zoom (NL)

    Re: Tank dop steekt uit

    door Remieme » vr nov 11, 2011 8:45 pm

    Er zit een uitsparing in de tankdop, waardoor je hem er wel op de juiste manier op moet zetten. Dat zal het probleem niet zijn ;)

    Of de dop moet eens uit elkaar gehaald zijn en verkeerd terug in elkaar gezet...
  • luigi1515
    MGF/TF Goeroe
    MGF/TF Goeroe
    BerichtenCOLON 1786
    GeregistreerdCOLON vr feb 11, 2011 8:00 pm
    WoonplaatsCOLON Roermond

    Re: Tank dop steekt uit

    door luigi1515 » vr nov 11, 2011 8:57 pm

    Remieme schreefColonEr zit een uitsparing in de tankdop, waardoor je hem er wel op de juiste manier op moet zetten. Dat zal het probleem niet zijn ;)


    Haha ja is ook zo, maar volgens mij maakte RacingGreen ook een geintje :P


    Of de dop moet eens uit elkaar gehaald zijn en verkeerd terug in elkaar gezet...


    Het probleem is, voordat ik hem uit elkaar draaide was hij ook al niet goed. Toch moet het probleem daarin schuilen. Ik ga me er nu weer eens voor zitten :mrgreen:
  • luigi1515
    MGF/TF Goeroe
    MGF/TF Goeroe
    BerichtenCOLON 1786
    GeregistreerdCOLON vr feb 11, 2011 8:00 pm
    WoonplaatsCOLON Roermond

    Re: Tank dop steekt uit

    door luigi1515 » za nov 12, 2011 12:05 am

    Net nog een keer opnieuw geprobeerd, maar probleem blijft. Wellicht dat het iets met de uitvoering te maken heeft. De nieuwe heeft volgens mij een nieuw slot erin en dat is aan de basis wat anders dan de oude.
  • luigi1515
    MGF/TF Goeroe
    MGF/TF Goeroe
    BerichtenCOLON 1786
    GeregistreerdCOLON vr feb 11, 2011 8:00 pm
    WoonplaatsCOLON Roermond

    Re: Tank dop steekt uit

    door luigi1515 » di nov 29, 2011 2:58 pm

    Ik heb het probleem opgelost. Ik heb het slot van de oude MK1 tankdop + blauwe basis omgezet in een nieuwe MK2 omlijsting (die grijze ring). Hij viel weer perfect erin.

    Mijn bevindingen:
    - Ik heb 2 tankdoppen geprobeerd met een ander slot dan de MK1: deze gingen beide dus niet perfect erin en staken wat uit. Zij hadden een andere blauwe basis dan de MK1 (ander kleur blauw en iets anders van vorm)
    - Ik heb ook 2 tankdoppen geprobeerd met een MK1 slotje erin (ook blauwe basis maar anders dan bovenstaande): het ging om die van Tom (TTdesign) en de oude van mij en beiden vielen perfect er in.

    Conclusie: verschil tussen MK1 en MK2 tankdop aan de basis (het blauwe geval).
  • luigi1515
    MGF/TF Goeroe
    MGF/TF Goeroe
    BerichtenCOLON 1786
    GeregistreerdCOLON vr feb 11, 2011 8:00 pm
    WoonplaatsCOLON Roermond

    Re: Tank dop steekt uit

    door luigi1515 » di nov 29, 2011 2:59 pm

    Een klemmetje is afgebroken, die er voor zorgt dat het omhulsel van het zwarte slot in de grijze buitenring valt. Mag dit worden gekit? Of is het niet verstandig om op die plaats wat kit te gebruiken?
BUTTON_POST_REPLY 8 berichten Pagina 1 van 1

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: 11 en 0 gasten