BUTTON_POST_REPLY 10 berichten Pagina 1 van 1
waterpomp vervangen hoe en wat???
  • Avatar gebruiker
    gille
    MGF/TF Goeroe
    MGF/TF Goeroe
    BerichtenCOLON 1223
    GeregistreerdCOLON ma apr 18, 2011 10:16 pm
    WoonplaatsCOLON as limburg

    waterpomp vervangen hoe en wat???

    door gille » za nov 05, 2011 6:27 pm

    mijn waterprobleem zoals hier reeds in 2 topics aangekaart
    heeft dan toch uiteindelijk een gezicht gekregen,
    vandaag na test nr. elfendertig er achter gekomen dat er water lekt
    onder de motorblok ter hoogte van de waterpomp,maar enkel bij het draaien
    in hogere toeren,ttz vanaf zo ongeveer 2500a3000 toeren.
    nu dus de vraag...is dit goed zelf te vervangen? best gelijk maar distibutieriem(v snaar)
    mee vervangen? nog iets wat best mee kan als ik er toch aan bezig ben??
    en...IS DIT ZELF TE DOEN?? en vind ik ergens tutorials welke dit redelijk goed uitleggen??
    liefst zou ik er de motor niet onderuit halen.en het zelf doen.

    ik ga nu al de vvc moeten verkopen om dit te bekostigen daar mijn f beurs volledig
    leeg geraakt is.(en ik ooit mijn vrouw belooft heb dat er nooit ook maar een cent van de rekening
    naar mijn hobby zou gaan)
    mg f Trophy 160 2001 83.000km.
    emgeeke voor als het nat mag zijn.
    ford C max voor het winkelen
  • Avatar gebruiker
    RemcovanKuilenburg
    Clubshop, PR en Forum administrator
    Clubshop, PR en Forum administrator
    BerichtenCOLON 5552
    GeregistreerdCOLON wo jul 02, 2008 12:13 am
    WoonplaatsCOLON Amersfoort

    Re: waterpomp vervangen hoe en wat???

    door RemcovanKuilenburg » ma nov 07, 2011 12:24 am

    Als je weet wat je doet is het eenvoudig te doen. Ik doe er tegenwoordig een uur over om een distributie riem te wisselen. Alleen zoals ik al zei, je moet weten wat je doet.
    MG F 1.8 MPI 1996 en winnaar Dyno 2008, 2010 en 2011
    Volvo V60 Volvo Ocean Race 2012
    Audi A3 1.6 TDI Amb. Pro line Buss. S-tronic 2011

    Lid van MG Car Club UK.
  • Avatar gebruiker
    ovi
    MGF/TF Junkie
    MGF/TF Junkie
    BerichtenCOLON 935
    GeregistreerdCOLON ma jan 10, 2011 12:00 pm
    WoonplaatsCOLON Vlaams Brabant (Keerbergen)

    Re: waterpomp vervangen hoe en wat???

    door ovi » ma nov 07, 2011 6:16 pm

    RemcovanKuilenburg schreefColonAls je weet wat je doet is het eenvoudig te doen. Ik doe er tegenwoordig een uur over om een distributie riem te wisselen. Alleen zoals ik al zei, je moet weten wat je doet.


    Over een koppakdichting doen jullie iets langer! :devil-(
  • Avatar gebruiker
    RemcovanKuilenburg
    Clubshop, PR en Forum administrator
    Clubshop, PR en Forum administrator
    BerichtenCOLON 5552
    GeregistreerdCOLON wo jul 02, 2008 12:13 am
    WoonplaatsCOLON Amersfoort

    Re: waterpomp vervangen hoe en wat???

    door RemcovanKuilenburg » ma nov 07, 2011 11:59 pm

    Tegenwoordig binnen 4 uur zit hij bij een F er tussen. Zonder schoonmaken en schuren dan.
    MG F 1.8 MPI 1996 en winnaar Dyno 2008, 2010 en 2011
    Volvo V60 Volvo Ocean Race 2012
    Audi A3 1.6 TDI Amb. Pro line Buss. S-tronic 2011

    Lid van MG Car Club UK.
  • Avatar gebruiker
    gille
    MGF/TF Goeroe
    MGF/TF Goeroe
    BerichtenCOLON 1223
    GeregistreerdCOLON ma apr 18, 2011 10:16 pm
    WoonplaatsCOLON as limburg

    Re: waterpomp vervangen hoe en wat???

    door gille » di nov 08, 2011 7:56 am

    @remco
    is dat weten hoe te doen uit te leggen,
    of...iemand in de buurt die mij hiermee helpen kan,
    amersfoort=200km. zou dus wel gaan met 'n herstelde f
    maar zo met het lekje lijkt het me net te ver.
    mg f Trophy 160 2001 83.000km.
    emgeeke voor als het nat mag zijn.
    ford C max voor het winkelen
  • Avatar gebruiker
    ovi
    MGF/TF Junkie
    MGF/TF Junkie
    BerichtenCOLON 935
    GeregistreerdCOLON ma jan 10, 2011 12:00 pm
    WoonplaatsCOLON Vlaams Brabant (Keerbergen)

    Re: waterpomp vervangen hoe en wat???

    door ovi » di nov 08, 2011 10:01 am

    RemcovanKuilenburg schreefColonTegenwoordig binnen 4 uur zit hij bij een F er tussen. Zonder schoonmaken en schuren dan.


    In zo'n MGF/TF wel weinig plaats denk ik dus dat is snel kerel! :D
    Als ik er één heb kom je bij mij ook maar eens mee gezellig sleutelen. :devil-(
  • Avatar gebruiker
    RemcovanKuilenburg
    Clubshop, PR en Forum administrator
    Clubshop, PR en Forum administrator
    BerichtenCOLON 5552
    GeregistreerdCOLON wo jul 02, 2008 12:13 am
    WoonplaatsCOLON Amersfoort

    Re: waterpomp vervangen hoe en wat???

    door RemcovanKuilenburg » di nov 08, 2011 11:26 am

    @ Gille,

    Ik heb geen garage bedrijf en geen ruimte om dit te doen. Er staat een A in onderdelen en een F staat onder de carpoort.

    Wat ik bedoelde is dat je een camlock tool nodig hebt en wel een beetje verstand van zaken. Het is niet zo een twee drie even snel te doen als je het nog nooit hebt gedaan maar het is te doen. Ik weet niet of er al een how to is geschreven over dit gebeuren omdat weinig mensen zich hier aan wagen.

    @ Ovi, altijd welkom voor een pinje :wink:
    MG F 1.8 MPI 1996 en winnaar Dyno 2008, 2010 en 2011
    Volvo V60 Volvo Ocean Race 2012
    Audi A3 1.6 TDI Amb. Pro line Buss. S-tronic 2011

    Lid van MG Car Club UK.
  • Avatar gebruiker
    ovi
    MGF/TF Junkie
    MGF/TF Junkie
    BerichtenCOLON 935
    GeregistreerdCOLON ma jan 10, 2011 12:00 pm
    WoonplaatsCOLON Vlaams Brabant (Keerbergen)

    Re: waterpomp vervangen hoe en wat???

    door ovi » di nov 08, 2011 12:43 pm

    RemcovanKuilenburg schreefColon@ Gille,

    Ik heb geen garage bedrijf en geen ruimte om dit te doen. Er staat een A in onderdelen en een F staat onder de carpoort.
    @ Ovi, altijd welkom voor een pinje :wink:


    Ik heb wel een garage en de ruimte maar ik bedoel dat je als ervaringdeskundige op het gebied van het vervangen van een koppaking v/d MGF/TF dus altijd welkom bent om mee te komen sleutelen moest ik dan toch eens prijs hebben. :devil-(
    Op de ZR is het een makkie maar in de beperkte ruimte van een MGF/TF zijn er misschien bepaalde trukjes die het werk wat makkelijker maken. :wink: Hopelijk kan ik uw F nog uit elkaar zien liggen als ik de motor v/d .... kom halen bij Micha(Speedon). :wink:
  • LEBLAR
    MGF/TF Junkie
    MGF/TF Junkie
    BerichtenCOLON 762
    GeregistreerdCOLON vr feb 13, 2009 8:45 pm
    WoonplaatsCOLON Sibculo

    Re: waterpomp vervangen hoe en wat???

    door LEBLAR » di nov 08, 2011 6:07 pm

    Ik vindt 4 uur voor een koppakking ook een knappe prestatie. Ik ben er nu zelf mee bezig en er moet veel meer los dan ik gewend ben. Overigens moet ik daar wel bij vermelden dat ik waarschijnlijk meer vervang dan strikt noodzakelijk is.
    Ronald Leblanc
    1996 MGF VVC Pearlescent FlameRed (inderdaad, niet origineel)
    Mod's: Tenza open air filter, Leer stuur, Toyo Proxes T1R, PU bushes achter, KH-splitter, Windscreen, EBC Grooved discs + greenstuff blokken rondom, 80th interieur, 52mm TB, LLW kit, SS coolant pipes, alu radiator
    Upcomming: PU bussen voor.
    Next: Cool-air induct Tenza.
  • Avatar gebruiker
    RemcovanKuilenburg
    Clubshop, PR en Forum administrator
    Clubshop, PR en Forum administrator
    BerichtenCOLON 5552
    GeregistreerdCOLON wo jul 02, 2008 12:13 am
    WoonplaatsCOLON Amersfoort

    Re: waterpomp vervangen hoe en wat???

    door RemcovanKuilenburg » di nov 08, 2011 7:08 pm

    Het valt allemaal mee als je de volgorde een beetje aanhoud en met een systeem werkt. Voorbeeld alleen de spruitstuk bouten van de inlaat spruitstuk loshalen. De rest kan gewoon er op blijven. Geheel opzij leggen en klaar. Zelfs de K & N kan er aan blijven. Uitlaat spruitstuk is iets meer werk door de 2 hitteschilden en de boutjes op KL*TE plekjes. Daarna bouten los en spruitstuk naar achteren schuiven.

    Mijn kop lag er binnen een uur naast afgelopen zondag. Aanstaande zondag gaat hij er weer op en dat zal met 3 uurtjes wel weer bekeken zijn en kan weer rijden.
    MG F 1.8 MPI 1996 en winnaar Dyno 2008, 2010 en 2011
    Volvo V60 Volvo Ocean Race 2012
    Audi A3 1.6 TDI Amb. Pro line Buss. S-tronic 2011

    Lid van MG Car Club UK.
BUTTON_POST_REPLY 10 berichten Pagina 1 van 1

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: 11 en 0 gasten