BUTTON_POST_REPLY 12 berichten Pagina 1 van 1
Engelse F
  • Avatar gebruiker
    D.B.C.
    MGF/TF Goeroe
    MGF/TF Goeroe
    BerichtenCOLON 1123
    GeregistreerdCOLON do dec 03, 2009 12:56 am
    WoonplaatsCOLON Bussum
    CONTACTCOLON

    Engelse F

    door D.B.C. » za nov 05, 2011 2:52 pm

    Nu kan ik een Engelse F overnemen, maar ik moet hem ophalen in België en moet nog ingevoerd worden.
    Nu heeft de auto wel al een europese attest van gelijkvormigheid, wat moet ik precies doen om de auto in Nederland te krijgen en op Nederlands kenteken te zetten?
    Hoe zit dat met de verzekering?
    Ik moet dan een dag kenteken aanvragen om hem naar huis te rijden?

    Ik ben egt niet bekend met het invoeren en snap ook vrij weinig van de informatie die ik kon vinden.


    Ik heb zelf 1x kort in een Engelse Elise gereden en vond dat erg vreemd, maar hoe is het eigenlijk een rechts gestuurde als hoofd auto?

    Groeten, Davy
    Mods: Trophy Inserts, Bonnet Air Vents, Side Air Scoops, Spoiler, 17'' AZEV.
  • luigi1515
    MGF/TF Goeroe
    MGF/TF Goeroe
    BerichtenCOLON 1786
    GeregistreerdCOLON vr feb 11, 2011 8:00 pm
    WoonplaatsCOLON Roermond

    Re: Engelse F

    door luigi1515 » za nov 05, 2011 3:11 pm

    http://www.anwb.nl/auto/koop-en-verkoop/auto-kopen,/auto-importeren.html

    Ik weet niet of dat je wat verder helpt :wink:

    Een collega van mij heeft een rechtsgestuurde Toyota Supra en hij zegt dat nadat je een tijdje erin hebt gereden het vanzelf gaat wennen. Maar er blijven altijd lastige punten zoals het invoegen op autosnelwegen enz. dat spreek voor zich
  • Avatar gebruiker
    Andros
    MGF/TF Goeroe
    MGF/TF Goeroe
    BerichtenCOLON 1601
    GeregistreerdCOLON zo jan 10, 2010 8:17 pm
    WoonplaatsCOLON 't Stad

    Re: Engelse F

    door Andros » za nov 05, 2011 3:29 pm

    Ik zou er ook geen moeite mee hebben, echter ga je wel tegen problemen aanlopen bij zaken als tolpoortjes en parkeergarages. Voor mij zou het echter een reden zijn om minder vaak langs de mcdrive te rijden en dat is toch iets beter voor mijn lijn :lol:

    Let er overigens wel op of er linksgestuurde koplampen in zitten. Rechtsgestuurde krijg je niet door de APK heen. Verder is het normaal een kwestie van een eendagskenteken aanvragen bij de ANWB, invoeren via een RDW keuringsstation, kentekenplaatje erop, belletje naar de verzekering, BPM aftikken en scheuren maar :)
    De nachtspotter!
  • Kasper
    Doctor in the MGF/TF
    Doctor in the MGF/TF
    BerichtenCOLON 5017
    GeregistreerdCOLON ma sep 06, 2004 9:43 pm
    WoonplaatsCOLON Veghel (N.Br. NL)

    Re: Engelse F

    door Kasper » za nov 05, 2011 5:16 pm

    vanuit België is het aanvragen van een eendagskenteken niet zo makkelijk. Dat kan namelijk alleen persoonlijk in Brussel heb ik mij laten vertellen. Maar de Nederlandse groene platen zijn in België gewoon geldig (beide dus precies afwijkend van Duitsland)
    Ook op een aanhanger is een auto gewoon over de grens te voeren.

    Even langs de RDW voor de "keuring" het aanvragen van het kenteken, bij beide geld eigenlijk dat de ambtenaren alleen in de pecunia interesse hebben. eventueel BTW, BPM en leges en nog wat andere kosten.

    Verzekering kan gewoon via je verzekeringsagent of opvragen bij normale auto verzekering.

    En een auto met het stuur aan de rechterzijde hier rijden, even wennen, wat meer afstand houden omdat je niet links langs de file kunt kijken en vooral met invoegen extra opletten als je de soft of hardtop op hebt. (dode hoek)

    Let wel de meeste andere automobilisten soms schrikken wel als ze geen oogcontact kunnen maken met de persoon in de linker stoel. de omgeving reageert soms wat trager.
    MGFvvc '96 Charcoal met een heleboel mods - MGCGT '68 Tartan met wat mods -
    MGTF '05 BRG HFF inmiddels niet meer volledig origineel
  • luigi1515
    MGF/TF Goeroe
    MGF/TF Goeroe
    BerichtenCOLON 1786
    GeregistreerdCOLON vr feb 11, 2011 8:00 pm
    WoonplaatsCOLON Roermond

    Re: Engelse F

    door luigi1515 » za nov 05, 2011 5:26 pm

    Kasper schreefColonLet wel de meeste andere automobilisten soms schrikken wel als ze geen oogcontact kunnen maken met de persoon in de linker stoel. de omgeving reageert soms wat trager.


    Een beetje dit principe, maar net wat anders:

    http://www.youtube.com/watch?v=ZgGivGDCdTU
  • Avatar gebruiker
    Ultimate
    MGF/TF Goeroe
    MGF/TF Goeroe
    BerichtenCOLON 2561
    GeregistreerdCOLON wo dec 23, 2009 10:39 pm
    WoonplaatsCOLON Zaandam (N-Hld, NL)

    Engelse F

    door Ultimate » za nov 05, 2011 5:27 pm

    RHD of LHD, na een tijdje went alles.
    Het heeft beide voordelen maar echt nadelen zijn er, naar mijn idee, niet.
    Respect a man's car, and the man will respect you

    - MGF 130 British Racing Green, MY2000 RHD > Project, Klik hier
  • Avatar gebruiker
    gille
    MGF/TF Goeroe
    MGF/TF Goeroe
    BerichtenCOLON 1223
    GeregistreerdCOLON ma apr 18, 2011 10:16 pm
    WoonplaatsCOLON as limburg

    Re: Engelse F

    door gille » za nov 05, 2011 7:05 pm

    best leuk om soms de reactie van de mensen te zien, zeker
    als mijn kleindochter mee passagiert.
    mg f Trophy 160 2001 83.000km.
    emgeeke voor als het nat mag zijn.
    ford C max voor het winkelen
  • Avatar gebruiker
    Andros
    MGF/TF Goeroe
    MGF/TF Goeroe
    BerichtenCOLON 1601
    GeregistreerdCOLON zo jan 10, 2010 8:17 pm
    WoonplaatsCOLON 't Stad

    Re: Engelse F

    door Andros » za nov 05, 2011 7:23 pm

    Datzelfde geintje als die oma flikten we laatst nog in Londen met m'n eigen wagen. Die tegemoetkomende bromfietser schrok zich lam, eigenlijk wel een beetje gevaarlijk :P
    De nachtspotter!
  • Rick
    Clubshop, Gallery en Penningmeester
    Clubshop, Gallery en Penningmeester
    BerichtenCOLON 7030
    GeregistreerdCOLON zo apr 01, 2007 8:23 pm
    WoonplaatsCOLON Sambeek (NL)
    CONTACTCOLON

    Re: Engelse F

    door Rick » zo nov 06, 2011 1:53 pm

    MGF British Racing Green 1997
    MG ZT 260 SE Pearl Black 2004 sold
    MG ZR 160 Starlight Silver 2004 sold
    Seat Leon ST FR Dynamic Montsandrood 2014
  • Avatar gebruiker
    D.B.C.
    MGF/TF Goeroe
    MGF/TF Goeroe
    BerichtenCOLON 1123
    GeregistreerdCOLON do dec 03, 2009 12:56 am
    WoonplaatsCOLON Bussum
    CONTACTCOLON

    Re: Engelse F

    door D.B.C. » vr nov 25, 2011 2:22 pm

    Oke ik heb het effe uitgedokterd en een dagkenteken is alleen geldig op de nederlandse wegen en de auto moet dus in nederland zijn om hem op die manier te kunnen vervoeren.
    Dan vraag ik op die dagkenteken een verzekering aan en dan kan ik naar het keuringsstation rijden in Amsterdam en daar word alles verder afgehandeld.
    Mods: Trophy Inserts, Bonnet Air Vents, Side Air Scoops, Spoiler, 17'' AZEV.
  • Nem58
    MGF/TF Goeroe
    MGF/TF Goeroe
    BerichtenCOLON 1102
    GeregistreerdCOLON za apr 01, 2006 3:53 pm
    WoonplaatsCOLON Son en Breugel

    Re: Engelse F

    door Nem58 » vr nov 25, 2011 3:12 pm

    Ik heb afgelopen woensdag nog een auto ingevoerd. Het stelt allemaal niets voor.
    Het beste kun je de auto afmelden in het land van herkomst. Dan krijg je daar een afmeldingsbevestiging.

    Dan vraag je een eendagskenteken aan en sluit je een dagverzekering af. Zorg dat je auto een recente APK heeft en de RDW keuring bestaat enkel uit het controleren van het chassisnummer (tenzij je aangeeft met APK).

    Vervolgens wordt de auto vrijgegeven door de RDW en kun je naar de balie van de belastingdienst. Daar dien je de formulieren voor teruggave BPM in te vullen.

    Aangezien dit nogal lastige formulieren zijn heb ik dit, op advies van de belastingdienst, laten doen door www.autotelex.nl voor het luttele bedrag van 15,95. Dit is een dienst waarbij je na betaling direct de ingevulde formulieren kunt downloaden. Deze geef je dan vervolgens af aan de balie.

    Dan verwerken zij de papieren. Krijg je binnen 2 dagen bericht welk bedrag aan BPM je aan de belastingdienst mag afdragen. Na betaling krijg je binnen 4 a 5 werkdagen de autopapieren thuisgestuurd.

    Voor meer informatie just ask.
    uhm... geen F meer maar een Hyundai Tucson.
  • Avatar gebruiker
    D.B.C.
    MGF/TF Goeroe
    MGF/TF Goeroe
    BerichtenCOLON 1123
    GeregistreerdCOLON do dec 03, 2009 12:56 am
    WoonplaatsCOLON Bussum
    CONTACTCOLON

    Re: Engelse F

    door D.B.C. » vr nov 25, 2011 3:29 pm

    Ik vervoer als eerst de auto met een dagkenteken naar mn huis en maak dan voor een andere dag een afspraak voor de keuring en laat mn school nou net dicht bij het keuringsstation zitten en kan dat mooi combineren.
    Mods: Trophy Inserts, Bonnet Air Vents, Side Air Scoops, Spoiler, 17'' AZEV.
BUTTON_POST_REPLY 12 berichten Pagina 1 van 1

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: 11 en 0 gasten