heb dus in de zomer een lek gehad,deze dit weekend hersteld door een
nieuwe inlaatdichting te plaatsen.
na eerste testrit merkte ik dat de motor snel naar 120° ging maar toch niet hoger,
de laatste 3(van 120km) trok ik iets door en gelijk een hoop stoom uit de motorkap???
zoeken dus maar...blijkt dat er van de ontluchtingsnippel op de motorblok de rondel afgevallen was,
en vermits er nog een oring opzat was mij dit niet opgevallen.
nu heb ik dus voorlopig maar de ontluchtingsnippel van de vvc genomen om te kunnen bljiven testen,
en valt mij op:
s'morgen naar werk rijden geen probleem vlot verkeer,op 't werk inhoud van waterreservoir normaal,
s'avonds naar huis,iets drukker en aanschuiven,thuis waterbakje leeg?????
afstand amper 20km. en ook 20 min. de motortemp blijft wel mooi rond de 90° hangen.
als ik dan voorzichtig de stop losdraai loopt het potje weer halfvol waarna dit weer langzaam in
de blok verdwijnt?????
ik zie nergens water lopen,
iemand advies??????plies (dit om te rijmen)
onluchten?? welke volgorde?? ik doe:radiator,verwarming,motor.met draaiende motor en verwarming open.
is dit de juiste procedure???
zou het kunnen dat de thermostaat niet opent?? en waar is deze te vinden??eventueel met foto???
een bijna radeloze ff'er 



ttz aan de kant waar de waterpomp zit ga er dus maar vanuit dat dit de schuldige is,