BUTTON_POST_REPLY 11 berichten Pagina 1 van 1
Trillen met optrekken
  • robkruis
    MGF/TF First drive
    MGF/TF First drive
    BerichtenCOLON 30
    GeregistreerdCOLON di jan 26, 2010 11:45 am
    WoonplaatsCOLON Houten

    Trillen met optrekken

    door robkruis » wo nov 02, 2011 7:45 pm

    Beste Mg liefhebber,

    Ik heb al een geruime tijd last van trillen/schudden bij optrekken en lage toeren. Als ik weinig gas geef of in zn vrij heb trilt de auto niet. Nou ga ik de achterassen maar vervangen omdat daar wat speling op zit. Nu vroeg ik me af of jullie weten waar er nog meer speling op kan zitten die de trillingen veroorzaken? En zijn de achterassen van de MK1 gelijk aan de MK2?

    Alvast bedankt!

    Groet,
    Rob
    MGF MK2 2001. Beige leer met beige dashboard. Kleur: Britisch racing green. Kmstand 182000km
  • philipvanv
    MGF/TF Junkie
    MGF/TF Junkie
    BerichtenCOLON 526
    GeregistreerdCOLON ma feb 16, 2009 7:51 pm

    Re: Trillen met optrekken

    door philipvanv » do nov 03, 2011 5:56 pm

    Trillen of schudden is niet hetzelfde. Ik heb al trillingen gehad door slecht uitgebalanceerde wielen, hij schokte door een kapotte lamba sensor, bougiekabel, versleten rotor(kap)... Zit de rubber van de rechter aandrijfas nog op de juiste plaats? Waar heb je speling op je assen?
  • robkruis
    MGF/TF First drive
    MGF/TF First drive
    BerichtenCOLON 30
    GeregistreerdCOLON di jan 26, 2010 11:45 am
    WoonplaatsCOLON Houten

    Re: Trillen met optrekken

    door robkruis » vr nov 11, 2011 8:30 pm

    Hoi Philiph,

    Het is echt schudden. Zit zoiezo ofwel in de motorsteun of as. De hoes van de as zat los en als je aan de as trekt bij de versnellingsbak zit er wel een cm speling. Aan de kant van de wielen zit ook speling. Weet jij of dat normaal is? Ik weet namelijk niet hoeveel de speling mag zijn maar het leek ons dat het schudden daar aan ligt.

    Jij nog suggesties?

    Fijne avond1
    MGF MK2 2001. Beige leer met beige dashboard. Kleur: Britisch racing green. Kmstand 182000km
  • Avatar gebruiker
    Remieme
    Erelid
    Erelid
    BerichtenCOLON 5296
    GeregistreerdCOLON vr feb 10, 2006 8:33 pm
    WoonplaatsCOLON Bergen op Zoom (NL)

    Re: Trillen met optrekken

    door Remieme » vr nov 11, 2011 8:43 pm

    Speling in de assen ben ik hier nog weinig tegen gekomen. Zijn het niet de lagers en/of wheel hub? Dit is een heel wat bekender probleem.
  • Avatar gebruiker
    Tukker
    Doctor in the MGF/TF
    Doctor in the MGF/TF
    BerichtenCOLON 3057
    GeregistreerdCOLON wo okt 17, 2007 10:29 pm
    WoonplaatsCOLON Nijverdal NL
    CONTACTCOLON

    Re: Trillen met optrekken

    door Tukker » vr nov 11, 2011 10:28 pm

    Remieme schreefColon Zijn het niet de lagers en/of wheel hub? Dit is een heel wat bekender probleem.


    lijkt mij ook als het schudden is. gewoon zwabberen.

    Vooral voelbaar als je gas geeft en weer loslaat of gaat schakelen.
    goodgoan Tom

    [b]Toyota Prius dark gray, Audi TT 2.0 roadster dark gray (mk2)
  • luigi1515
    MGF/TF Goeroe
    MGF/TF Goeroe
    BerichtenCOLON 1786
    GeregistreerdCOLON vr feb 11, 2011 8:00 pm
    WoonplaatsCOLON Roermond

    Re: Trillen met optrekken

    door luigi1515 » za nov 12, 2011 12:08 am

    Ik had eerst, als ik met ongeveer 80 a 90 km/h reed en dan ging afremmen dat hij wat deed schudden en naar een kant trok. Bruno heeft toen achter de rubbers vervangen (heb alleen geen idee welke dat waren). De rubbers waren slecht en een rubber was zelfs uit het gat geschoten (weet niet of dit iemand wat zegt). Dat ie uit het gat kon schieten was omdat er veel speling was. Nadat Bruno de rubbers erop heeft gezet en de speling heeft gereduceerd heb ik er (uiteraard thumbsup ) geen last meer van!
  • Bruno
    MGF.BE Beheerder
    MGF.BE Beheerder
    BerichtenCOLON 16480
    GeregistreerdCOLON vr jan 30, 2004 8:16 pm
    WoonplaatsCOLON "De Berg" , Belgie
    CONTACTCOLON

    Re: Trillen met optrekken

    door Bruno » za nov 12, 2011 2:17 am

    goed te horen dat het opgelost is !
    MG's :
    - VOLCANO MGF '180' VVC / - BRGMGTF135
    Non-MG's :
    - Mercedes CLA AMG line shooting break / - Mercedes Vito 113 CDI
    Racecars :

    - YELLOW MG ZR 190 / - WHITE MG ZR 190 VHPD Official cupracer / - YELLOW Rover114 Official cupracer EVO "Ex Cor Euser"/ - WHITE Rover 114 Official cupracer
  • luigi1515
    MGF/TF Goeroe
    MGF/TF Goeroe
    BerichtenCOLON 1786
    GeregistreerdCOLON vr feb 11, 2011 8:00 pm
    WoonplaatsCOLON Roermond

    Re: Trillen met optrekken

    door luigi1515 » za nov 12, 2011 2:45 pm

    @ Bruno: ja echt helemaal top. Ik hoefde maar te zeggen dat ik voelde dat de auto trok en je wist meteen wat het probleem zou kunnen zijn. Nu heb ik er inderdaad geen last meer van en ondanks dat het niet zo'n groot probleem is verhoogt het 't rijplezier enorm. Mijn probleem is dus opgelost. Kun je aangeven welke rubbers je hebt vervangen en welke speling jij bij mij hebt gereduceerd (indien je het nog weet)? Dan heb ik dat voor mijn eigen administratie en dan weet robkruis waar hij op moet letten. Wellicht heeft hij hetzelfde probleem? thumbsup
  • philipvanv
    MGF/TF Junkie
    MGF/TF Junkie
    BerichtenCOLON 526
    GeregistreerdCOLON ma feb 16, 2009 7:51 pm

    Re: Trillen met optrekken

    door philipvanv » za nov 12, 2011 10:35 pm

    @ Rob, bedoel je dat je je as 1 cm uit je versnellingsbak kan trekken? Want das toch wat veel volgens mij. Ik heb ze er bij mij onlangs uitgehaald en als ze vast zitten bewegen die stukjes nauwelijks. In de constant velocity joints ( ik ken de nederlandse naam er niet voor) zit wel wat laterale speling, maar die kan je niet voelen als je je wiel beweegt.
  • Bruno
    MGF.BE Beheerder
    MGF.BE Beheerder
    BerichtenCOLON 16480
    GeregistreerdCOLON vr jan 30, 2004 8:16 pm
    WoonplaatsCOLON "De Berg" , Belgie
    CONTACTCOLON

    Re: Trillen met optrekken

    door Bruno » zo nov 13, 2011 12:49 am

    luigi1515 schreefColon@ Bruno: ja echt helemaal top. Ik hoefde maar te zeggen dat ik voelde dat de auto trok en je wist meteen wat het probleem zou kunnen zijn. Nu heb ik er inderdaad geen last meer van en ondanks dat het niet zo'n groot probleem is verhoogt het 't rijplezier enorm. Mijn probleem is dus opgelost. Kun je aangeven welke rubbers je hebt vervangen en welke speling jij bij mij hebt gereduceerd (indien je het nog weet)? Dan heb ik dat voor mijn eigen administratie en dan weet robkruis waar hij op moet letten. Wellicht heeft hij hetzelfde probleem? thumbsup


    De rubbers van de schokdempers achteraan als ik me goed herinner.
    MG's :
    - VOLCANO MGF '180' VVC / - BRGMGTF135
    Non-MG's :
    - Mercedes CLA AMG line shooting break / - Mercedes Vito 113 CDI
    Racecars :

    - YELLOW MG ZR 190 / - WHITE MG ZR 190 VHPD Official cupracer / - YELLOW Rover114 Official cupracer EVO "Ex Cor Euser"/ - WHITE Rover 114 Official cupracer
  • robkruis
    MGF/TF First drive
    MGF/TF First drive
    BerichtenCOLON 30
    GeregistreerdCOLON di jan 26, 2010 11:45 am
    WoonplaatsCOLON Houten

    Re: Trillen met optrekken

    door robkruis » di nov 15, 2011 7:54 pm

    Ik laat het volgende week nog een keer checken door een garage. Het is echt trillen bij gasgeven op lager toerental. Alleen bij gasgeven en niet bij gas loslaten of schakelen... Maakt niet uit welke versnelling. Ik rijd hier al een jaar mee en t wordt niet erger. De banden slijten op dit moment wel zeer snel 20.000 km op een nieuw paar banden. Mochten het toch de aandrijfassen zijn(binnenste homokoneet vooral) dan kan ik ze 2ehands krijgen bij een sloop. Nou vroeg ik me dus af of die assen van de mk1 verschillen van de mk2 :D ?

    Iemand enig idee?

    @bruno ik heb bewondering voor je passie!
    MGF MK2 2001. Beige leer met beige dashboard. Kleur: Britisch racing green. Kmstand 182000km
BUTTON_POST_REPLY 11 berichten Pagina 1 van 1

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: 11 en 0 gasten