Irritant geluid uitlaat rond de 100 km/h
  • Avatar gebruiker
    ttdesign6
    Doctor in the MGF/TF
    Doctor in the MGF/TF
    BerichtenCOLON 6794
    GeregistreerdCOLON zo nov 01, 2009 5:37 pm
    WoonplaatsCOLON Oirsbeek

    Irritant geluid uitlaat rond de 100 km/h

    door ttdesign6 » di nov 01, 2011 11:25 pm

    Het valt me sinds een week op dat als ik de 100 km/h nader de uitlaat wel heel hard gaat brommen. Onder de 100 en een stuk boven de 100 houdt het vaak weer op. Bij langzaam rijden hoor ik het helemaal niet.

    Kan dit een gevolg zijn van rubbers die aan vervanging toe zijn? En dan bedoel ik de 2 rubbers waar de uitlaat in hangt onder de auto. De grote rubber met 2 gaten is nog in goede conditie.
    Mijn garage telt 1050 plaatsen...

    MG TF 135

    Flying Dutchman
  • Avatar gebruiker
    BlackFox
    MGF/TF Goeroe
    MGF/TF Goeroe
    BerichtenCOLON 2357
    GeregistreerdCOLON zo okt 04, 2009 12:18 pm
    WoonplaatsCOLON Maasmechelen, België

    Re: Irritant geluid uitlaat rond de 100 km/h

    door BlackFox » di nov 01, 2011 11:33 pm

    Stationair en door de toeren heen geen verschil in geluid?

    Enkel snelheids gerelateerd?
    1999 MGF 75th LE
    2001 Honda S2000
  • Avatar gebruiker
    Ultimate
    MGF/TF Goeroe
    MGF/TF Goeroe
    BerichtenCOLON 2561
    GeregistreerdCOLON wo dec 23, 2009 10:39 pm
    WoonplaatsCOLON Zaandam (N-Hld, NL)

    Irritant geluid uitlaat rond de 100 km/h

    door Ultimate » wo nov 02, 2011 12:10 am

    Zo heb ik een hele irritante fluit door rijwind
    Respect a man's car, and the man will respect you

    - MGF 130 British Racing Green, MY2000 RHD > Project, Klik hier
  • Bruno
    MGF.BE Beheerder
    MGF.BE Beheerder
    BerichtenCOLON 16480
    GeregistreerdCOLON vr jan 30, 2004 8:16 pm
    WoonplaatsCOLON "De Berg" , Belgie
    CONTACTCOLON

    Re: Irritant geluid uitlaat rond de 100 km/h

    door Bruno » wo nov 02, 2011 12:11 am

    Ik begrijp dikwijls niet waar jullie je aan storen. De meeste problemen die hier de laatste tijd opduiken, zijn ofwel absoluut normaal en niet als probleem te catalogeren, anderen zijn inherent aan het rijden met kleine sportwagens. Zolang er zich geen andere problemen voordoen, gewoon rijden en genieten, maar niet op zoek gaan naar "mogelijke problemen" ofwel hebben jullie gewoon een verkeerde wagen gekozen.
    MG's :
    - VOLCANO MGF '180' VVC / - BRGMGTF135
    Non-MG's :
    - Mercedes CLA AMG line shooting break / - Mercedes Vito 113 CDI
    Racecars :

    - YELLOW MG ZR 190 / - WHITE MG ZR 190 VHPD Official cupracer / - YELLOW Rover114 Official cupracer EVO "Ex Cor Euser"/ - WHITE Rover 114 Official cupracer
  • Avatar gebruiker
    Ultimate
    MGF/TF Goeroe
    MGF/TF Goeroe
    BerichtenCOLON 2561
    GeregistreerdCOLON wo dec 23, 2009 10:39 pm
    WoonplaatsCOLON Zaandam (N-Hld, NL)

    Irritant geluid uitlaat rond de 100 km/h

    door Ultimate » wo nov 02, 2011 12:15 am

    Streven naar perfectie denk
    Respect a man's car, and the man will respect you

    - MGF 130 British Racing Green, MY2000 RHD > Project, Klik hier
  • Avatar gebruiker
    ttdesign6
    Doctor in the MGF/TF
    Doctor in the MGF/TF
    BerichtenCOLON 6794
    GeregistreerdCOLON zo nov 01, 2009 5:37 pm
    WoonplaatsCOLON Oirsbeek

    Re: Irritant geluid uitlaat rond de 100 km/h

    door ttdesign6 » wo nov 02, 2011 12:24 am

    Geloof me, iedereen zou dit geluid graag willen verhelpen. Stationair is er verder niets aan de hand. Maar het is heel erg storend en hoort er absoluut niet thuis.

    Laatst werd er ook al vreemd opgekeken toen ik meende dat mijn F kvs lekt. Ik zag een verschil in millimeters. Inmiddels heb ik al moeten bijvullen omdat hij inderdaad lekt. Ik hou er niet van als er dingen mankeren en wil dit zsm oplossen.

    Maar even terug naar mijn originele vraag, kan het zijn dat de uitlaat de auto zelf gewoon mee laat trillen door versleten rubbers en dat ie daardoor zo'n herrie maakt?

    Verder hoef ik echt niet naar perfectie te streven, dan moet je geen MG kopen, maar als je wagen vreemde geluiden maakt vind ik dat niet zomaar normaal...
    Mijn garage telt 1050 plaatsen...

    MG TF 135

    Flying Dutchman
  • Avatar gebruiker
    Ultimate
    MGF/TF Goeroe
    MGF/TF Goeroe
    BerichtenCOLON 2561
    GeregistreerdCOLON wo dec 23, 2009 10:39 pm
    WoonplaatsCOLON Zaandam (N-Hld, NL)

    Irritant geluid uitlaat rond de 100 km/h

    door Ultimate » wo nov 02, 2011 12:37 am

    Ik streef er wel naar.
    Het pure rijgenot zonder bijzaken zoals herrie en dingen die niet werken of doen wat ze moeten doen.

    Is het een beetje dat gevoel als wanneer je wagen in een te hoge versnellig zit met te lage toeren?!
    Respect a man's car, and the man will respect you

    - MGF 130 British Racing Green, MY2000 RHD > Project, Klik hier
  • Avatar gebruiker
    ttdesign6
    Doctor in the MGF/TF
    Doctor in the MGF/TF
    BerichtenCOLON 6794
    GeregistreerdCOLON zo nov 01, 2009 5:37 pm
    WoonplaatsCOLON Oirsbeek

    Re: Irritant geluid uitlaat rond de 100 km/h

    door ttdesign6 » wo nov 02, 2011 1:07 am

    Je moet het horen maar het lijkt gewoon alsof de uitlaat tegen vaste delen aankomt sinds afgelopen week en de carrosserie laar brullen bij een bepaalde vibratie. Rond de 100 km/h dus.

    En ja oke, hij moet zo perfect mogelijk mee, maar met een geluidje hier en een paar druppels daar heb ik echt geen moeite. Liever dat dan een waterdichte Alto :P
    Mijn garage telt 1050 plaatsen...

    MG TF 135

    Flying Dutchman
  • Avatar gebruiker
    Ultimate
    MGF/TF Goeroe
    MGF/TF Goeroe
    BerichtenCOLON 2561
    GeregistreerdCOLON wo dec 23, 2009 10:39 pm
    WoonplaatsCOLON Zaandam (N-Hld, NL)

    Irritant geluid uitlaat rond de 100 km/h

    door Ultimate » wo nov 02, 2011 7:57 am

    Saxo :p hahaha
    Respect a man's car, and the man will respect you

    - MGF 130 British Racing Green, MY2000 RHD > Project, Klik hier
  • Avatar gebruiker
    BlackFox
    MGF/TF Goeroe
    MGF/TF Goeroe
    BerichtenCOLON 2357
    GeregistreerdCOLON zo okt 04, 2009 12:18 pm
    WoonplaatsCOLON Maasmechelen, België

    Re: Irritant geluid uitlaat rond de 100 km/h

    door BlackFox » wo nov 02, 2011 9:43 am

    Maar waarom verdenk je de uitlaat?

    Jouw banden hebben ook hun beste tijd gehad, versleten banden durven ook wel eens vreemde resonanties of gebrom geven. Of lagers. Of rubbers in de ophanging, of ... ;)
    1999 MGF 75th LE
    2001 Honda S2000
  • Avatar gebruiker
    ttdesign6
    Doctor in the MGF/TF
    Doctor in the MGF/TF
    BerichtenCOLON 6794
    GeregistreerdCOLON zo nov 01, 2009 5:37 pm
    WoonplaatsCOLON Oirsbeek

    Re: Irritant geluid uitlaat rond de 100 km/h

    door ttdesign6 » wo nov 02, 2011 1:13 pm

    Vandaag een flink stuk snelweg gehad.

    Je hoort meteen dat het de uitlaat is. Het komt van achteren en het uitlaat geluid veranderd duidelijk bij 110 en bij 120 is het weer helemaal weg. Bij het intrappen van de koppeling is het ook meteen weg.

    Mijn zomerbanden zijn inderdaad op, daarom liggen mijn winterbanden er al onder en maakt hij nog steeds het geluid. Lagers en eventuele rubbers verdenk ik niet. Daar is het geluid ook totaal niet mee in verband te brengen. Wel vind ik dat de uitlaat in de linker rubber erg los hangt ten opzichte van de rechter. Dit ga ik eens oplossen en kijken hoe hij het dan doet.
    Mijn garage telt 1050 plaatsen...

    MG TF 135

    Flying Dutchman
  • Avatar gebruiker
    Remieme
    Erelid
    Erelid
    BerichtenCOLON 5296
    GeregistreerdCOLON vr feb 10, 2006 8:33 pm
    WoonplaatsCOLON Bergen op Zoom (NL)

    Irritant geluid uitlaat rond de 100 km/h

    door Remieme » wo nov 02, 2011 2:12 pm

    Ultimate schreefColonZo heb ik een hele irritante fluit door rijwind

    wordt waarschijnlijk veroorzaakt door de rijwind, die fluit op de ruimte tussen de voorklep en bumper. Zelfde idee als je bij een panfluit zeg maar.
  • Avatar gebruiker
    Ultimate
    MGF/TF Goeroe
    MGF/TF Goeroe
    BerichtenCOLON 2561
    GeregistreerdCOLON wo dec 23, 2009 10:39 pm
    WoonplaatsCOLON Zaandam (N-Hld, NL)

    Irritant geluid uitlaat rond de 100 km/h

    door Ultimate » wo nov 02, 2011 2:32 pm

    Goeie! Had ik nog niet aan gedacht. Ga ik eens naar kijken
    Respect a man's car, and the man will respect you

    - MGF 130 British Racing Green, MY2000 RHD > Project, Klik hier
  • wimk
    MGF/TF Die Hard
    MGF/TF Die Hard
    BerichtenCOLON 469
    GeregistreerdCOLON zo aug 02, 2009 1:19 pm

    Re: Irritant geluid uitlaat rond de 100 km/h

    door wimk » wo nov 02, 2011 2:48 pm

    onlangs had ik dit, een rammel bij de uitlaat, ook bij mijn Peugeot.
    nadat er takken op de weg hadden gelegen, waaarvan er een mogelijk het hitteschild heeft geraakt, was het hitteschild op een moer losgelaten.
    en dus begon deze te rammelen en hoe harder ik reed hoe meer herrie het leek.
    na opnieuw vastzetten (grotere ring er tussen) was de herrie over.

    ik heb geen idee wat er wel/niet om de uitlaat van de F/TF zit maar misschien is dit een hint ??
  • Avatar gebruiker
    BlackFox
    MGF/TF Goeroe
    MGF/TF Goeroe
    BerichtenCOLON 2357
    GeregistreerdCOLON zo okt 04, 2009 12:18 pm
    WoonplaatsCOLON Maasmechelen, België

    Re: Irritant geluid uitlaat rond de 100 km/h

    door BlackFox » wo nov 02, 2011 5:06 pm

    Er zit idd een hitteschild over de uitlaat, die dingen willen wel eens desintegreren denk ik :lol:
    1999 MGF 75th LE
    2001 Honda S2000

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: 11 en 0 gasten