Gas blijft hangen, auto rijdt soms vanzelf
  • luigi1515
    MGF/TF Goeroe
    MGF/TF Goeroe
    BerichtenCOLON 1786
    GeregistreerdCOLON vr feb 11, 2011 8:00 pm
    WoonplaatsCOLON Roermond

    Gas blijft hangen, auto rijdt soms vanzelf

    door luigi1515 » di nov 01, 2011 12:29 pm

    Hoi,

    Ik heb een tijd terug het probleem gehad dat mijn gas bleef hangen. Dat leverde de eerste keer op een drukke weg wel een angstig moment op daar ik niet wist wat er gebeurde en de remmen door het vacuum trekken niet meer de remkracht hebben die ze normaal hadden. Bruno heeft daarop mijn plastic 48mm TB vervangen door een aluminium 52mm TB van Eliseshop (van Sander gekocht). Sindsdien is het gas niet meer blijven hangen.

    Wel heb ik nog een klein probleempje wat ik daarvoor ook wel eens had. Soms als ik stapvoets rij (2e versnelling, ongeveer 10 a 15 km/h) en alle pedalen los heb gelaten (dus ook het gas :wink: !) dan rijdt de auto vanzelf. Als ik nergens voor hoef te remmen kan ik dit weet ik niet hoelang vol houden (dus geen meterwerk, maar echt honderden meters). Opzich wel grappig, maar lijkt mij niet geheel hoe het moet zijn. Wat zou dit kunnen zijn?

    Gr. Luuk
  • Avatar gebruiker
    BlackFox
    MGF/TF Goeroe
    MGF/TF Goeroe
    BerichtenCOLON 2357
    GeregistreerdCOLON zo okt 04, 2009 12:18 pm
    WoonplaatsCOLON Maasmechelen, België

    Re: Gas blijft hangen, auto rijdt soms vanzelf

    door BlackFox » di nov 01, 2011 12:50 pm

    Je auto kan weldegelijk stationair blijven rijden zonder dat je gas geeft.
    Beetje zoals een automaat ook vanzelf kruipt als je de rem loslaat.

    Niks abnormaals dus.

    Diesels (en koppelrijke benzines wellicht ook) kun je zo tot 70 laten bollen in 5de...
    1999 MGF 75th LE
    2001 Honda S2000
  • luigi1515
    MGF/TF Goeroe
    MGF/TF Goeroe
    BerichtenCOLON 1786
    GeregistreerdCOLON vr feb 11, 2011 8:00 pm
    WoonplaatsCOLON Roermond

    Re: Gas blijft hangen, auto rijdt soms vanzelf

    door luigi1515 » di nov 01, 2011 1:00 pm

    Beetje zoals een automaat ook vanzelf kruipt als je de rem loslaat.


    Beter zou ik het zelf niet kunnen omschrijven :thumbsup: Ik weet dat ik dit in de auto van mijn ouders ook wel eens heb gehad, maar ik had het idee dat het in de mgf wat meer was. Gelukkig geen probleem dus :thumbsup:
  • Kasper
    Doctor in the MGF/TF
    Doctor in the MGF/TF
    BerichtenCOLON 5017
    GeregistreerdCOLON ma sep 06, 2004 9:43 pm
    WoonplaatsCOLON Veghel (N.Br. NL)

    Re: Gas blijft hangen, auto rijdt soms vanzelf

    door Kasper » di nov 01, 2011 1:34 pm

    Volkomen normaal, gelukkig maar.

    bij ongeveer 750 rpm loopt je auto in 5 toch al snel zo'n 30 kmh. Dat zal hij wel niet trekken maar als de koppeling aangrijpt moet de motor een toerental draaien wat overeen komt met de rotatie van de wielen.

    Met beleid kun je in de laagste versnellingen gewoon stationaair rijden. (voor de "nieuwe rijders de ultime rijstijl :twisted: )"

    voor onze vlaamse lezers: de nieuwe rijstijl is de manier van sukkelen zoals in Nederland wordt aangeleerd. Onder andere zijn alle toerentallen boven de 2.500 gewoon verboden. Geen wonder dat ze hier geen auto kunnen rijden :wink: Het wordt niet meer geleerd.
    MGFvvc '96 Charcoal met een heleboel mods - MGCGT '68 Tartan met wat mods -
    MGTF '05 BRG HFF inmiddels niet meer volledig origineel
  • Avatar gebruiker
    BlackFox
    MGF/TF Goeroe
    MGF/TF Goeroe
    BerichtenCOLON 2357
    GeregistreerdCOLON zo okt 04, 2009 12:18 pm
    WoonplaatsCOLON Maasmechelen, België

    Re: Gas blijft hangen, auto rijdt soms vanzelf

    door BlackFox » di nov 01, 2011 2:44 pm

    Kasper schreefColon Geen wonder dat ze hier geen auto kunnen rijden :wink:


    Zo ver waren wij al :mrgreen:
    1999 MGF 75th LE
    2001 Honda S2000
  • Avatar gebruiker
    ttdesign6
    Doctor in the MGF/TF
    Doctor in the MGF/TF
    BerichtenCOLON 6794
    GeregistreerdCOLON zo nov 01, 2009 5:37 pm
    WoonplaatsCOLON Oirsbeek

    Re: Gas blijft hangen, auto rijdt soms vanzelf

    door ttdesign6 » di nov 01, 2011 5:26 pm

    Ik wilde het al niet zeggen :mrgreen:

    met een kilometertje of 70 á 80 wordt je hier toch wel geacht om als nieuwe rijder in de 5 de rijden :P
    Laatst bijgewerkt door 1 op ttdesign6, in totaal 0 keer bewerkt.
    Mijn garage telt 1050 plaatsen...

    MG TF 135

    Flying Dutchman
  • Kasper
    Doctor in the MGF/TF
    Doctor in the MGF/TF
    BerichtenCOLON 5017
    GeregistreerdCOLON ma sep 06, 2004 9:43 pm
    WoonplaatsCOLON Veghel (N.Br. NL)

    Re: Gas blijft hangen, auto rijdt soms vanzelf

    door Kasper » di nov 01, 2011 6:02 pm

    :) :) Terwijl je dan met een vvc het snelst in z'n twee bent ;)

    Sent from my HTC Vision using Tapatalk
    MGFvvc '96 Charcoal met een heleboel mods - MGCGT '68 Tartan met wat mods -
    MGTF '05 BRG HFF inmiddels niet meer volledig origineel
  • Avatar gebruiker
    gille
    MGF/TF Goeroe
    MGF/TF Goeroe
    BerichtenCOLON 1223
    GeregistreerdCOLON ma apr 18, 2011 10:16 pm
    WoonplaatsCOLON as limburg

    Re: Gas blijft hangen, auto rijdt soms vanzelf

    door gille » di nov 01, 2011 6:22 pm

    met een kilometertje of 70 á 80 wordt je hier toch wel geacht om als nieuwe rijden in de 5 de rijden

    oei :wink: dat is net de snelheid dat mijn vrouw begint te zeuren dat ik h'm naar derde
    moet schakelen :wink: :lol: :mrgreen:
    en ik...soms zou willen dat ZIJ naar 6'e kon schakelen. :-s
    mg f Trophy 160 2001 83.000km.
    emgeeke voor als het nat mag zijn.
    ford C max voor het winkelen
  • luigi1515
    MGF/TF Goeroe
    MGF/TF Goeroe
    BerichtenCOLON 1786
    GeregistreerdCOLON vr feb 11, 2011 8:00 pm
    WoonplaatsCOLON Roermond

    Re: Gas blijft hangen, auto rijdt soms vanzelf

    door luigi1515 » di nov 01, 2011 6:56 pm

    ttdesign6 schreefColonmet een kilometertje of 70 á 80 wordt je hier toch wel geacht om als nieuwe rijder in de 5 de rijden :P


    Ik hoor de instructrice een paar jaar geleden nog roepen: 'JE RIJDT 60, DAN MOET JE ALLANG IN DE 5 ZITTUH!!!!'
  • luigi1515
    MGF/TF Goeroe
    MGF/TF Goeroe
    BerichtenCOLON 1786
    GeregistreerdCOLON vr feb 11, 2011 8:00 pm
    WoonplaatsCOLON Roermond

    Re: Gas blijft hangen, auto rijdt soms vanzelf

    door luigi1515 » di nov 01, 2011 6:59 pm

    gille schreefColondat is net de snelheid dat mijn vrouw begint te zeuren dat ik h'm naar derde moet schakelen :wink: :lol: :mrgreen:
    en ik...soms zou willen dat ZIJ naar 6'e kon schakelen. :-s


    Ik hoop dat jouw vrouw niet op het forum zit en stiekem meeleest :devil-( :D
  • Avatar gebruiker
    Carl
    Doctor in the MGF/TF
    Doctor in the MGF/TF
    BerichtenCOLON 3916
    GeregistreerdCOLON vr aug 31, 2007 11:06 am
    WoonplaatsCOLON Deurne (Antwerpen)-België
    CONTACTCOLON

    Re: Gas blijft hangen, auto rijdt soms vanzelf

    door Carl » di nov 01, 2011 9:16 pm

    Jongens, jongens wat een zooi....
    - Instructrices (vrouwelijk dus) die niet kan rijden leert aan hoe het niet moet.
    - Net een onderzoek in de kennedytunnel (antwerpen) gezien. Sinds de invoering van de snelheidsbeperking zijn er bijna dubbel zoveel ongevallen door remmende bestuurders net voor de tunnel. Zegt de VAB (de automobilistenvereniging dat de snelheid nog naar beneden moet en dat er een verbod op vrachtvervoer moet komen. NIEMAND die bedenkt dat geen snelheidsverandering aan de tunnel de betere oplossing zou zijn....
    - Trouwens de voorbije week een boete gekregen voor het rijden aan 122 km/u op een lege autostrade. Wat een crimineel ben ik toch!

    Het wordt tijd dat er terug chauffeurs komen en dat alle randdebielen van de baan gehaald worden. Dat zou pas een daling van de ongevallen geven, zeker in combinatie met goed onderhouden en behoorlijk aangelegde wegen.

    Enfin, terug on topic, je probleem met de zelfrijdende auto is dus niet abnormaal. Terwijl je lekker ligt te soezen of de krant leest aan 30/u mag je niet vergeten af en toe op te kijken om wat bij te sturen hé
    MGF 1999 1.8iVVC LHD pearlescent British Racing Green 75th anniversary multi-spoke wheels, 75th edition, no LE ! mods: white front indicators, cat bypass , 150 BHP, TF steering Rack, Green/black leather interior.
    MGF 1996 1.8iVVC RHD Metallic British Racing Green . VVC velgen, NO mods.
    todo: genoeg voor de volgende jaren .

    Save nature ! Drive a GREEN car!
  • luigi1515
    MGF/TF Goeroe
    MGF/TF Goeroe
    BerichtenCOLON 1786
    GeregistreerdCOLON vr feb 11, 2011 8:00 pm
    WoonplaatsCOLON Roermond

    Re: Gas blijft hangen, auto rijdt soms vanzelf

    door luigi1515 » di nov 01, 2011 9:32 pm

    Om misschien even wat opheldering te geven voordat jullie denken wat een vreemde vraag:

    Ik wist wel dat het kon, maar ik vond het bij de mgf wat aan de extreme kant, vandaar ook de vraag :thumbsup:
  • Bruno
    MGF.BE Beheerder
    MGF.BE Beheerder
    BerichtenCOLON 16480
    GeregistreerdCOLON vr jan 30, 2004 8:16 pm
    WoonplaatsCOLON "De Berg" , Belgie
    CONTACTCOLON

    Re: Gas blijft hangen, auto rijdt soms vanzelf

    door Bruno » di nov 01, 2011 10:01 pm

    Het te vroeg schakelen en nooit in hogere toeren rijden, is bij de moderne diesel motoren de enige grote oorzaak van grote garage facturen. Wagens die nooit voldoende uitlaattemperatuur en voldoende hoog toerental krijgen, krijgen vroeg of laat (eerder vroeg) te maken met roetfilters die niet meer regeneren (of compleet verstopt raken) met motorstoringen tot gevolg. slecht flowende roetfilters (laat staan dichtzirttende) resulteren in een slechte uitlaatflow met als gevolg, Turbo's die vervuild geraken, waardoor de variabele geometrie hiervan niet meer deftig functioneert, EGR kleppen en inlaat collectors die dichtslibben, omdat uitlaatgassen dan vooral via deze weg proberen te flowen. Allemaal de oorzaak van een te laag toerental, om maar te zwijgen van injectoren die niet meer correct inspuiten (geen postinjectie), waardoor ook via deze weg een temperatuursstijging om tot regeneratie te komen uitblijft.
    Zo rijden resulteert dus in panne, simpel ! Ik zou het de rij-instructrice best even willen zeggen, dat ze echt niet weet waar ze mee bezig is.
    MG's :
    - VOLCANO MGF '180' VVC / - BRGMGTF135
    Non-MG's :
    - Mercedes CLA AMG line shooting break / - Mercedes Vito 113 CDI
    Racecars :

    - YELLOW MG ZR 190 / - WHITE MG ZR 190 VHPD Official cupracer / - YELLOW Rover114 Official cupracer EVO "Ex Cor Euser"/ - WHITE Rover 114 Official cupracer
  • Avatar gebruiker
    ttdesign6
    Doctor in the MGF/TF
    Doctor in the MGF/TF
    BerichtenCOLON 6794
    GeregistreerdCOLON zo nov 01, 2009 5:37 pm
    WoonplaatsCOLON Oirsbeek

    Re: Gas blijft hangen, auto rijdt soms vanzelf

    door ttdesign6 » di nov 01, 2011 11:13 pm

    Als je dit verhaal in NL even wilt komen vertellen ben ik je dankbaar Bruno :thumbsup:
    Mijn garage telt 1050 plaatsen...

    MG TF 135

    Flying Dutchman
  • Kasper
    Doctor in the MGF/TF
    Doctor in the MGF/TF
    BerichtenCOLON 5017
    GeregistreerdCOLON ma sep 06, 2004 9:43 pm
    WoonplaatsCOLON Veghel (N.Br. NL)

    Re: Gas blijft hangen, auto rijdt soms vanzelf

    door Kasper » di nov 01, 2011 11:16 pm

    inderdaad is politiek beleid.
    Tja en inderdaad de ERG blijft regelmatig hangen. (maar dat komt al met gewoon verkeer en een automaat)

    Enige remedie gewoon in z'n 3 rijden.
    MGFvvc '96 Charcoal met een heleboel mods - MGCGT '68 Tartan met wat mods -
    MGTF '05 BRG HFF inmiddels niet meer volledig origineel

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: 11 en 0 gasten