BUTTON_POST_REPLY 14 berichten Pagina 1 van 1
"Zagen zie plankskens ?"
  • Bruno
    MGF.BE Beheerder
    MGF.BE Beheerder
    BerichtenCOLON 16480
    GeregistreerdCOLON vr jan 30, 2004 8:16 pm
    WoonplaatsCOLON "De Berg" , Belgie
    CONTACTCOLON

"Zagen zie plankskens ?"

door Bruno » wo jun 15, 2005 10:08 pm

Nieuwste mod van creatieveling Zjagoewar op zijn auto.

Afbeelding
    Afbeelding
    MG's :
    - VOLCANO MGF '180' VVC / - BRGMGTF135
    Non-MG's :
    - Mercedes CLA AMG line shooting break / - Mercedes Vito 113 CDI
    Racecars :

- YELLOW MG ZR 190 / - WHITE MG ZR 190 VHPD Official cupracer / - YELLOW Rover114 Official cupracer EVO "Ex Cor Euser"/ - WHITE Rover 114 Official cupracer
  • MGF
    Doctor in the MGF/TF
    Doctor in the MGF/TF
    BerichtenCOLON 5834
    GeregistreerdCOLON do feb 10, 2005 9:24 pm
    WoonplaatsCOLON Rotterdam en Heiloo

door MGF » wo jun 15, 2005 10:15 pm

Leuke ladder! :D

MGF
    ErikB
    IT en Gallery / Forum administrator
    BerichtenCOLON 10759
    GeregistreerdCOLON do maart 25, 2004 2:10 am
    WoonplaatsCOLON Waasmunster, B
    CONTACTCOLON

door ErikB » wo jun 15, 2005 10:30 pm

Allez, allez, ... had ie geen beter hout.
    't Is precies 't begin van een strandcabine.

:wink:
    MGF: Sportieve 1.8 MPi met wat extra (1998); Klassieke 1.8 VVC (bijna) full option (1997) officiële MGF Cup car
    More MG: Praktische MG ZT-T CDTi (2002), Oldtimer MG1100 met nood aan restauratie (1968), MG ZR160 Track toy under construction
    Daily: Jaguar F-Pace (2019), Opel Zafira 1.8 Elegance (2003)
  • Bruno
    MGF.BE Beheerder
    MGF.BE Beheerder
    BerichtenCOLON 16480
    GeregistreerdCOLON vr jan 30, 2004 8:16 pm
    WoonplaatsCOLON "De Berg" , Belgie
    CONTACTCOLON

door Bruno » wo jun 15, 2005 10:34 pm

T'zijn inderdaad precies palletplankjes op de foto, maar ik denk dat we het eerst eens in het echt moeten zien ,alvorens te oordelen.
    MG's :
    - VOLCANO MGF '180' VVC / - BRGMGTF135
    Non-MG's :
    - Mercedes CLA AMG line shooting break / - Mercedes Vito 113 CDI
    Racecars :

- YELLOW MG ZR 190 / - WHITE MG ZR 190 VHPD Official cupracer / - YELLOW Rover114 Official cupracer EVO "Ex Cor Euser"/ - WHITE Rover 114 Official cupracer
  • Demor
    Doctor in the MGF/TF
    Doctor in the MGF/TF
    BerichtenCOLON 3799
    GeregistreerdCOLON wo maart 24, 2004 8:10 pm
    WoonplaatsCOLON Boekel, Nederland
    CONTACTCOLON

door Demor » wo jun 15, 2005 10:34 pm

Ook mooi voor een BRG, maar ze zijn wel dun, ik geef ze 11/2 dag regen, en dan is het over.... :lol:
    K&N 57i & Shield|52mm TB|Magnecor|Clear indicators|Foggy's|Trophy splitter|Trophy Mesh|Shocker bushes|Powerflex compl rear kit|New Wood fascia|Wood & Alloy gearknob (ingekort)|MKII Armrest|Walnut leer/groene piping|Chrome kit interieur|badged wieldopjes|Black Hard-Top|Electric Boot Lid Release|3de remlicht|Key/blipper mod|MG-EHBO kit|Windowstoppers|RVS bolts|New paintjob|Boot tidy|Bagage tas open kap.
  • MGF
    Doctor in the MGF/TF
    Doctor in the MGF/TF
    BerichtenCOLON 5834
    GeregistreerdCOLON do feb 10, 2005 9:24 pm
    WoonplaatsCOLON Rotterdam en Heiloo

door MGF » wo jun 15, 2005 10:36 pm

Hij heeft nu ook wel wat weg van een boot :wink:

MGF
    ErikB
    BerichtenCOLON 10759
    CONTACTCOLON

door ErikB » wo jun 15, 2005 10:38 pm

Bruno schreefColonT'zijn inderdaad precies palletplankjes op de foto, maar ik denk dat we het eerst eens in het echt moeten zien ,alvorens te oordelen.

Let op de smiley bij m'n posting..... ik wacht inderdaad af voor de IRL ervaring.
    MGF: Sportieve 1.8 MPi met wat extra (1998); Klassieke 1.8 VVC (bijna) full option (1997) officiële MGF Cup car
    More MG: Praktische MG ZT-T CDTi (2002), Oldtimer MG1100 met nood aan restauratie (1968), MG ZR160 Track toy under construction
  • Zjagoewar
    MGF/TF Junkie
    MGF/TF Junkie
    BerichtenCOLON 644
    GeregistreerdCOLON wo sep 01, 2004 9:25 pm
    WoonplaatsCOLON Nijlen, België
    CONTACTCOLON

door Zjagoewar » wo jun 15, 2005 11:28 pm

Laat maar komen grietjes!! Ik ben er klaar voor!
    Voor de kenners is dit meranti, 40 mm x 250 mm op 5 mm. Dit is uiteraard een proef, zijn inderdaad iets te dun maar ik kan moeilijk op een rennetje eiken steunbalken leggen dus even nog wat experimenteren met dikte en vorm en dan komt het wel goed. Dit is nu eenmaal een klein beetje de stijl van de wagen. :lol:
    Heeft er iemand een suggestie wat voor soort hout?? :shock: Misschien teak??? :lol:
    Iig ik sta open voor jullie wijze commentaar!
    Ik overweeg zelfs nog om het chromen rekje in het zwart te lakken...
  • Demor
    Doctor in the MGF/TF
    Doctor in the MGF/TF
    BerichtenCOLON 3799
    CONTACTCOLON

door Demor » wo jun 15, 2005 11:40 pm

Een vette houtsoort als teak of eukaliptus zou het beste zijn dat rot het minst snel. Ik heb zelf trouwens nog een kuubof 6 'Azobee' liggen, mischien is dat wat? Ik zou ze dikker maken en de buizen erin uitvrezen dan liggen ze toch laag maar heb je wat meer stevigheid.
    K&N 57i & Shield|52mm TB|Magnecor|Clear indicators|Foggy's|Trophy splitter|Trophy Mesh|Shocker bushes|Powerflex compl rear kit|New Wood fascia|Wood & Alloy gearknob (ingekort)|MKII Armrest|Walnut leer/groene piping|Chrome kit interieur|badged wieldopjes|Black Hard-Top|Electric Boot Lid Release|3de remlicht|Key/blipper mod|MG-EHBO kit|Windowstoppers|RVS bolts|New paintjob|Boot tidy|Bagage tas open kap.
  • Zjagoewar
    MGF/TF Junkie
    MGF/TF Junkie
    BerichtenCOLON 644
    CONTACTCOLON

door Zjagoewar » wo jun 15, 2005 11:47 pm

Als je bijvoorbeeld 10 mm neemt en je freest die in, is het heel mooi maar is het te robuust voor het tupperware- rekje. De plankskes dienen enkel om naar te kijken dus niet om gaan op te staan of dergelijke spelen op uit te oefenen... :wink:
    Het is ook de bedoeling dat het hout een donkerrode kleur krijgt dus geen donkerbruin of afgewassen grijs. (teak) Dus daarom ons meranti met de rode kleur.
  • johnnl
    MGF/TF Enthousiast
    MGF/TF Enthousiast
    BerichtenCOLON 120
    GeregistreerdCOLON wo jun 01, 2005 1:22 pm
    WoonplaatsCOLON W8 London UK

door johnnl » do jun 16, 2005 7:30 am

Ik vind dat het er mooi uitziet dat hout maar ik denk wel dat je de imperiaal chroom moet laten. Wat mij wel opvalt is dat wij Meranti kozijnen hebben den dat deze behoorlijk gelakt zijn. Dus ik zou een matte botenlak of iets dergelijks overwegen.

PS: Waar komt die imperiaal vandaan ?
  • Demor
    Doctor in the MGF/TF
    Doctor in the MGF/TF
    BerichtenCOLON 3799
    CONTACTCOLON

door Demor » do jun 16, 2005 9:50 am

Azobee is ook rood alleen meer gevlamt dus dat is iets minder strak.
    ErikB
    BerichtenCOLON 10759
    CONTACTCOLON

door ErikB » do jun 16, 2005 11:11 am

De ramen bij m'n ouders zijn ook meranti, en dat vraagt eigenlijk wel aardig wat ondrhoud.

Kerselaar ?
  • Zjagoewar
    MGF/TF Junkie
    MGF/TF Junkie
    BerichtenCOLON 644
    CONTACTCOLON

door Zjagoewar » do jun 16, 2005 10:51 pm

Het rekje zat erop. Het is met een soort kliksysteem door de koffer heen, met beugels onderaan, meer weet ik er ook niet van.
    In verband met het onderhoud, ik ben poriënvuller gaan halen voor op die plankskes te smeren die je tot vier lagen moet aanbrengen om de 3 maand. Nu over onderhoud gesproken, is dit maar een beetje mager, ik heb rondgereden met 3-delig gepolijste AMG-velgen. Elke vrijdagavond 3 uur kuisen om het een beetje deftig te krijgen, dat noem ik pas onderhoud!
BUTTON_POST_REPLY 14 berichten Pagina 1 van 1