BUTTON_POST_REPLY 6 berichten Pagina 1 van 1
Schorsen verzekering
    Jodc
    MGF/TF Enthousiast
    MGF/TF Enthousiast
    BerichtenCOLON 121
    GeregistreerdCOLON vr jul 09, 2010 12:27 am
    WoonplaatsCOLON 9000 Gent

Schorsen verzekering

door Jodc » za sep 24, 2011 10:59 pm

Een vraagje voor de belgen: ik gebruik m'n F'je al jaren als daily, maar denk eraan me nu voor de wintermaanden een Golfje of zo te kopen en de F enkel in de zomermaanden van stal te halen. Zijn hier veel mensen op het forum die hiermee ervaring hebben? Kan je je verzekering gewoon schorsen van bv. oktober tem maart? En visa versa met de verzekering van de andere wagen? Mag je dan gewoon de nummerplaten houden of moet je die steeds terugsturen en nieuwe aanvragen? Zoals jullie zien, vele vragen... Ik hoor graag jullie bevindingen hieromtrent (tevens welke verzekeringsmaatschappij > ik ben nu bij Axa).
    MGF 1.8 2000 - Front TF conversion - Platinum Silver Metallic (MNX) - TF 135 engine conversion - Kmaps remap
  • Bruno
    MGF.BE Beheerder
    MGF.BE Beheerder
    BerichtenCOLON 16480
    GeregistreerdCOLON vr jan 30, 2004 8:16 pm
    WoonplaatsCOLON "De Berg" , Belgie
    CONTACTCOLON

Re: Schorsen verzekering

door Bruno » zo sep 25, 2011 12:34 pm

Ik verzekerde de wagen inderdaad vroeger ook alleen in de zomer en de lente. Nummerplaten bleven gewoon behouden. Nu heb ik echter gekozen voor een formule als 3de wagen, waar je minder er dan 10.000 km per jaar maar rijdt. Resultaat is een nog goedkopere verzekering in ons geval, dan de 6 maandelijkse. Voordeel is, dat indien een mooie voor- of najaarsdag, je lekker de MG van stal kan halen. Een wagen voor lange tijd laten stilstaan is trouwens nooit bevorderlijk voor die wagen.
    MG's :
    - VOLCANO MGF '180' VVC / - BRGMGTF135
    Non-MG's :
    - Mercedes CLA AMG line shooting break / - Mercedes Vito 113 CDI
    Racecars :

- YELLOW MG ZR 190 / - WHITE MG ZR 190 VHPD Official cupracer / - YELLOW Rover114 Official cupracer EVO "Ex Cor Euser"/ - WHITE Rover 114 Official cupracer
    ErikB
    IT en Gallery / Forum administrator
    BerichtenCOLON 10759
    GeregistreerdCOLON do maart 25, 2004 2:10 am
    WoonplaatsCOLON Waasmunster, B
    CONTACTCOLON

door ErikB » ma sep 26, 2011 8:50 am

Ik dacht dat het al dan niet inleveren van de nummerplaten bepaald werd door de verzekeraar. Sommigen vroegen om een inlevering om de kans op toch rijden te verkleinen.
    Hoe het vandaag de dag is, weet ik niet.
    MGF: Sportieve 1.8 MPi met wat extra (1998); Klassieke 1.8 VVC (bijna) full option (1997) officiële MGF Cup car
    More MG: Praktische MG ZT-T CDTi (2002), Oldtimer MG1100 met nood aan restauratie (1968), MG ZR160 Track toy under construction
    Daily: Jaguar F-Pace (2019), Opel Zafira 1.8 Elegance (2003)
    ovi
    MGF/TF Junkie
    MGF/TF Junkie
    BerichtenCOLON 935
    GeregistreerdCOLON ma jan 10, 2011 12:00 pm
    WoonplaatsCOLON Vlaams Brabant (Keerbergen)

door ovi » ma sep 26, 2011 11:12 am

Ik doe dit ook met mijn ..... :wink: en daar moet ik enkel de verzekeringskaart van binnen leveren. Iedere keer een nieuwe nummerplaat aanvragen zou een beetje belachelijk zijn! :roll:
    Als je een auto verzekerd hebt in combinatie met een moto of andere auto kan je deze niet schorsen dus opgepast.
    ErikB
    BerichtenCOLON 10759
    GeregistreerdCOLON do maart 25, 2004 2:10 am
    WoonplaatsCOLON Waasmunster, B
    CONTACTCOLON

door ErikB » ma sep 26, 2011 11:15 am

Let ook op waar de auto gestald wordt. Een onverzekerde auto gestald in de garage van het huis, valt mee onder de brandverzekering. Alsook alle bijgehuurde garages, maar dit verifieer je best op voorhand.
    MGF: Sportieve 1.8 MPi met wat extra (1998); Klassieke 1.8 VVC (bijna) full option (1997) officiële MGF Cup car
    More MG: Praktische MG ZT-T CDTi (2002), Oldtimer MG1100 met nood aan restauratie (1968), MG ZR160 Track toy under construction
    Daily: Jaguar F-Pace (2019), Opel Zafira 1.8 Elegance (2003)
    Jodc
    MGF/TF Enthousiast
    MGF/TF Enthousiast
    BerichtenCOLON 121
    GeregistreerdCOLON vr jul 09, 2010 12:27 am
    WoonplaatsCOLON 9000 Gent

door Jodc » di sep 27, 2011 9:54 pm

Blijkbaar niet zoveel mensen die dit doen... @Bruno: 3 wagens lijkt me nu echt een beetje teveel van het goede (en vooral voor mijne portemonnee):-)
    Bedankt voor jullie reacties in elk geval!
    MGF 1.8 2000 - Front TF conversion - Platinum Silver Metallic (MNX) - TF 135 engine conversion - Kmaps remap
BUTTON_POST_REPLY 6 berichten Pagina 1 van 1