KVS lekkage
  • Avatar gebruiker
    ttdesign6
    Doctor in the MGF/TF
    Doctor in the MGF/TF
    BerichtenCOLON 6794
    GeregistreerdCOLON zo nov 01, 2009 5:37 pm
    WoonplaatsCOLON Oirsbeek

    KVS lekkage

    door ttdesign6 » vr sep 09, 2011 1:58 pm

    De afgelopen maand heb ik gezien dat het kvs niveau heel licht aan het dalen is. Daar waar het eerst nog ongeveer een millimeter boven het peilstokje stond, staat hij daar nu een milimeter onder. En ja, de auto staat gewoon recht.

    Ik ga zo meteen al eens even een andere dop op het kvs tankje zetten en ook een dezer dagen de auto eens even open schroeven om te kijken hoe het met de inlaatpakking zit. Hij zal wel niet meer origineel zijn aangezien de auto al 170k op de teller heeft. Ook eens even kijken of ik hem even op een brug kan zetten om te kijken of ik wat kan zien. Dat zal wel moeilijk worden aangezien het echt maar heel langzaam daalt.

    Verder ziet de olie er gewoon normaal uit, geen mayo of zo en ergens is het natuurlijk ook niet zo vreemd dat hij met deze kilometerstand misschien eens een vervangende pakking/slang of weet ik wat nodig heeft. Wat zijn nu de beste plekken om eens te gaan zoeken naar een lekkage? Ook heb ik even een groot wit vel papier onder de auto gelegd om te kijken of hier misschien wat op druppelt.

    Anyway, ik hoop dat ik het heel snel gevonden heb en ook direct kan vervangen om verdere problemen te voorkomen.
    Mijn garage telt 1050 plaatsen...

    MG TF 135

    Flying Dutchman
  • Avatar gebruiker
    Tukker
    Doctor in the MGF/TF
    Doctor in the MGF/TF
    BerichtenCOLON 3057
    GeregistreerdCOLON wo okt 17, 2007 10:29 pm
    WoonplaatsCOLON Nijverdal NL
    CONTACTCOLON

    Re: KVS lekkage

    door Tukker » vr sep 09, 2011 5:19 pm

    2 mm :? . dat verschil kan wel in de temperatuur zitten tijdens controle. Je moet niet te precies worden hé. :wink:
    goodgoan Tom

    [b]Toyota Prius dark gray, Audi TT 2.0 roadster dark gray (mk2)
  • Avatar gebruiker
    ttdesign6
    Doctor in the MGF/TF
    Doctor in the MGF/TF
    BerichtenCOLON 6794
    GeregistreerdCOLON zo nov 01, 2009 5:37 pm
    WoonplaatsCOLON Oirsbeek

    Re: KVS lekkage

    door ttdesign6 » vr sep 09, 2011 5:41 pm

    Ik meet ook altijd bij koude motor he. Ik kijk heel vaak even voor ik vertrek. Normaal staat hij dan altijd iets erboven, nu iets eronder. Natuurlijk niet schrikbarend of zo, maar gezien de verhalen hier ben ik liever safe than sorry :P
    Mijn garage telt 1050 plaatsen...

    MG TF 135

    Flying Dutchman
  • Avatar gebruiker
    BlackFox
    MGF/TF Goeroe
    MGF/TF Goeroe
    BerichtenCOLON 2357
    GeregistreerdCOLON zo okt 04, 2009 12:18 pm
    WoonplaatsCOLON Maasmechelen, België

    Re: KVS lekkage

    door BlackFox » vr sep 09, 2011 5:46 pm

    Of je pakking nog goed is ga je zo niet zien hoor ;)
    1999 MGF 75th LE
    2001 Honda S2000
  • Avatar gebruiker
    ttdesign6
    Doctor in the MGF/TF
    Doctor in the MGF/TF
    BerichtenCOLON 6794
    GeregistreerdCOLON zo nov 01, 2009 5:37 pm
    WoonplaatsCOLON Oirsbeek

    Re: KVS lekkage

    door ttdesign6 » vr sep 09, 2011 7:40 pm

    Snap ik :P Ik wil alleen zien of er iets anders dan het origineel in zit.
    Mijn garage telt 1050 plaatsen...

    MG TF 135

    Flying Dutchman
  • Avatar gebruiker
    BlackFox
    MGF/TF Goeroe
    MGF/TF Goeroe
    BerichtenCOLON 2357
    GeregistreerdCOLON zo okt 04, 2009 12:18 pm
    WoonplaatsCOLON Maasmechelen, België

    Re: KVS lekkage

    door BlackFox » vr sep 09, 2011 7:43 pm

    En ook dat betwijfel ik of je gaat zien :)
    1999 MGF 75th LE
    2001 Honda S2000
  • Avatar gebruiker
    ttdesign6
    Doctor in the MGF/TF
    Doctor in the MGF/TF
    BerichtenCOLON 6794
    GeregistreerdCOLON zo nov 01, 2009 5:37 pm
    WoonplaatsCOLON Oirsbeek

    Re: KVS lekkage

    door ttdesign6 » vr sep 09, 2011 8:18 pm

    :whistle)
    Mijn garage telt 1050 plaatsen...

    MG TF 135

    Flying Dutchman
  • Rob
    MGF/TF Goeroe
    MGF/TF Goeroe
    BerichtenCOLON 1965
    GeregistreerdCOLON zo jan 10, 2010 6:39 pm
    WoonplaatsCOLON Sittard

    Re: KVS lekkage

    door Rob » vr sep 09, 2011 9:57 pm

    Beetje Paranoia, Tom????? :lol: :lol:
  • Avatar gebruiker
    ttdesign6
    Doctor in the MGF/TF
    Doctor in the MGF/TF
    BerichtenCOLON 6794
    GeregistreerdCOLON zo nov 01, 2009 5:37 pm
    WoonplaatsCOLON Oirsbeek

    Re: KVS lekkage

    door ttdesign6 » vr sep 09, 2011 10:22 pm

    Neuh haha, maar als de kvs opeens onder de peilstok staat word ik wel oplettend. :oops:
    Mijn garage telt 1050 plaatsen...

    MG TF 135

    Flying Dutchman
  • Avatar gebruiker
    ttdesign6
    Doctor in the MGF/TF
    Doctor in the MGF/TF
    BerichtenCOLON 6794
    GeregistreerdCOLON zo nov 01, 2009 5:37 pm
    WoonplaatsCOLON Oirsbeek

    Re: KVS lekkage

    door ttdesign6 » za dec 17, 2011 6:23 pm

    Zoals eerder al aangegeven lekt mijn F kvs. Ook was dit natuurlijk geen gezichtsbedrog. Als je iedere dag je kvs checkt en er is iets uit, is dat ook zo.

    Vandaag echter de eerste keer dat ik een aardig plasje kvs onder de auto zag liggen te hoogte van de motor. Met een beetje geluk is het de inlaatpakking welke begin volgende week binnen is, daar ik die afgelopen week uit voorzorg al gekocht heb.

    Verder heb ik er nu eens even een groot vel papier on gelegd om te kijken in hoeverre het verder lekt en rij ik er even niet meer mee. Verder is de kvs volledig normaal, olie ook. Auto start alleen soms wat moeilijk en draait dan heel even niet lekker, waarna hij rustig verder loopt.

    Hopelijk met de nieuwe pakking opgelost :)
    Mijn garage telt 1050 plaatsen...

    MG TF 135

    Flying Dutchman
  • luigi1515
    MGF/TF Goeroe
    MGF/TF Goeroe
    BerichtenCOLON 1786
    GeregistreerdCOLON vr feb 11, 2011 8:00 pm
    WoonplaatsCOLON Roermond

    Re: KVS lekkage

    door luigi1515 » za dec 17, 2011 8:03 pm

    Tom, wat versta jij onder 'start niet lekker'?
  • Avatar gebruiker
    ttdesign6
    Doctor in the MGF/TF
    Doctor in the MGF/TF
    BerichtenCOLON 6794
    GeregistreerdCOLON zo nov 01, 2009 5:37 pm
    WoonplaatsCOLON Oirsbeek

    Re: KVS lekkage

    door ttdesign6 » za dec 17, 2011 8:10 pm

    Dat hij soms van heel ver moet komen, en zo snel als hij loopt, hij even onregelmatig loopt voor een paar sec hoogstens. Maar, ga niet denken dat als de auto moeilijk start er meteen iets is met een pakking of zo. Moeilijk starten kan zoveel oorzaken hebben.
    Mijn garage telt 1050 plaatsen...

    MG TF 135

    Flying Dutchman
  • Avatar gebruiker
    ttdesign6
    Doctor in the MGF/TF
    Doctor in the MGF/TF
    BerichtenCOLON 6794
    GeregistreerdCOLON zo nov 01, 2009 5:37 pm
    WoonplaatsCOLON Oirsbeek

    Re: KVS lekkage

    door ttdesign6 » za dec 17, 2011 10:52 pm

    Me not so happy op dit moment. Zojuist even de vloeistof gecheckt. Deze is helder en ok, wel weer wat gezakt natuurlijk.

    Toen checkte ik mijn oliepeilstok en ontdekte ik de mayo die eraan zat. Deze is dus in de laatste 2 dagen ontstaan, daar ik hem een paar dagen terug nog volledig schoon heb gemaakt. Ik ben dus eens benieuwd wat we donderdag gaan aantreffen :?

    Nog even extra,

    Ik gebruik de auto dagelijks voor hele korte stukjes. 8 km heen en 's middags weer terug. Nu weet ik dat die mayo hierdoor ook kan ontstaan, maar gezien er 2 dagen geleden nog niks te bekennen was en nu opeens wel icm met de lekkende vloeistof ga ik van andere dingen uit. De F is verder nog nooit te warm geworden.
    Mijn garage telt 1050 plaatsen...

    MG TF 135

    Flying Dutchman
  • Avatar gebruiker
    Andros
    MGF/TF Goeroe
    MGF/TF Goeroe
    BerichtenCOLON 1601
    GeregistreerdCOLON zo jan 10, 2010 8:17 pm
    WoonplaatsCOLON 't Stad

    Re: KVS lekkage

    door Andros » zo dec 18, 2011 1:15 am

    Mja maar op zo'n stukje krijgt ie ook niet de kans om warm te worden. Wat gebeurd er op een langere rit?
    De nachtspotter!
  • Avatar gebruiker
    ttdesign6
    Doctor in the MGF/TF
    Doctor in the MGF/TF
    BerichtenCOLON 6794
    GeregistreerdCOLON zo nov 01, 2009 5:37 pm
    WoonplaatsCOLON Oirsbeek

    Re: KVS lekkage

    door ttdesign6 » zo dec 18, 2011 1:34 am

    Vanmorgen ben ik toevallig nog wat langer met de F gaan rijden. Temperatuur was keurig op orde zoals normaal. Op andere langere ritten wordt hij ook nooit te warm.
    Mijn garage telt 1050 plaatsen...

    MG TF 135

    Flying Dutchman

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: 11 en 0 gasten