Meterwaardes
  • Avatar gebruiker
    pim123
    MGF/TF Rookie
    MGF/TF Rookie
    BerichtenCOLON 70
    GeregistreerdCOLON di jul 12, 2011 8:10 pm
    WoonplaatsCOLON Delft

    Meterwaardes

    door pim123 » za sep 03, 2011 11:14 pm

    Vandaag voor het eerst een middag lang met de F wezen rijden, lekker door het Zeeuwse landschap.
    Dus rijksweg en binnenweggetjes, stapvoets en 140 km/uur hebben zich afgewisseld.
    De hele tijd de meterstanden in de gaten gehouden.
    De watertemp. heeft constant op 1 streepje onder het midden gestaan, dus dat is goed.
    De olietemp heeft gevarieerd tussen de 90 en de 110 gr. is dit een goede waarde ?
    Verder klonk de motor prima, er is niets gaan lekken ofzo, dus al met al een lekkere, waardevolle middag ! :D
  • Avatar gebruiker
    Kevin
    MGF/TF Goeroe
    MGF/TF Goeroe
    BerichtenCOLON 1402
    GeregistreerdCOLON zo feb 01, 2009 3:35 pm
    WoonplaatsCOLON Almelo

    Re: Meterwaardes

    door Kevin » za sep 03, 2011 11:20 pm

    Klinkt goed, het weer was er in ieder geval naar :D
    De waardes heb ik ook, dus lijken me wel in orde.
  • Avatar gebruiker
    pim123
    MGF/TF Rookie
    MGF/TF Rookie
    BerichtenCOLON 70
    GeregistreerdCOLON di jul 12, 2011 8:10 pm
    WoonplaatsCOLON Delft

    Re: Meterwaardes

    door pim123 » za sep 03, 2011 11:30 pm

    Goed om te horen, ik word steeds blijer met deze auto !!
  • Avatar gebruiker
    Andros
    MGF/TF Goeroe
    MGF/TF Goeroe
    BerichtenCOLON 1601
    GeregistreerdCOLON zo jan 10, 2010 8:17 pm
    WoonplaatsCOLON 't Stad

    Re: Meterwaardes

    door Andros » zo sep 04, 2011 12:57 am

    Jup, niets om je zorgen over te maken. Zorg er in ieder geval voor dat je pas gaat scheuren met de wagen als zowel je koelvloeistof als olie op temperatuur zijn :)
    De nachtspotter!
  • Avatar gebruiker
    pim123
    MGF/TF Rookie
    MGF/TF Rookie
    BerichtenCOLON 70
    GeregistreerdCOLON di jul 12, 2011 8:10 pm
    WoonplaatsCOLON Delft

    Re: Meterwaardes

    door pim123 » zo sep 04, 2011 1:20 am

    Daar let ik zeer zeker op, bij het hysterische af ... :D :D
  • Avatar gebruiker
    Ultimate
    MGF/TF Goeroe
    MGF/TF Goeroe
    BerichtenCOLON 2561
    GeregistreerdCOLON wo dec 23, 2009 10:39 pm
    WoonplaatsCOLON Zaandam (N-Hld, NL)

    Re: Meterwaardes

    door Ultimate » zo sep 04, 2011 9:56 am

    Bij veel hard rijden op de snelweg (150km/h) wil mijn oliemeter soms wel bijna het rode aantikken.
    Geen zorgen, als je koelvloeistof maar constant blijft
    Respect a man's car, and the man will respect you

    - MGF 130 British Racing Green, MY2000 RHD > Project, Klik hier
  • Avatar gebruiker
    RemcovanKuilenburg
    Clubshop, PR en Forum administrator
    Clubshop, PR en Forum administrator
    BerichtenCOLON 5552
    GeregistreerdCOLON wo jul 02, 2008 12:13 am
    WoonplaatsCOLON Amersfoort

    Re: Meterwaardes

    door RemcovanKuilenburg » zo sep 04, 2011 11:17 pm

    Nou daar ben ik het niet helemaal mee eens. 150 graden en olie gaan niet samen. Sterker nog met een dure olie houd de smering op bij 149 graden. Heb je een goedkopere olie dan al bij 121 graden. Met goedkopere bedoel ik echt obbie bobbie olie van de lidl enz. Dus als je gaat trappen en dat gebeurd dan is er iets niet goed. Net terug uit Duitsland en 1,5 uur ruim 190 gereden en harder. Mijn olie kwam op 120 graden en niet hoger. Ik rij op kroon olie Emperol 10W-40.

    Dus olie temp is net zo belangrijk als je koelvloeistof temp.
    MG F 1.8 MPI 1996 en winnaar Dyno 2008, 2010 en 2011
    Volvo V60 Volvo Ocean Race 2012
    Audi A3 1.6 TDI Amb. Pro line Buss. S-tronic 2011

    Lid van MG Car Club UK.
  • Avatar gebruiker
    Ultimate
    MGF/TF Goeroe
    MGF/TF Goeroe
    BerichtenCOLON 2561
    GeregistreerdCOLON wo dec 23, 2009 10:39 pm
    WoonplaatsCOLON Zaandam (N-Hld, NL)

    Re: Meterwaardes

    door Ultimate » ma sep 05, 2011 12:10 am

    Mijne geeft volgens mij 140 graden aan.
    Maar ook staat er vaak genoeg hier op het forum dat de olie tellers niet al te betrouwbaar zijn qua wat ze aangeven. (vaak te veel)
    Respect a man's car, and the man will respect you

    - MGF 130 British Racing Green, MY2000 RHD > Project, Klik hier
  • Avatar gebruiker
    Remieme
    Erelid
    Erelid
    BerichtenCOLON 5296
    GeregistreerdCOLON vr feb 10, 2006 8:33 pm
    WoonplaatsCOLON Bergen op Zoom (NL)

    Re: Meterwaardes

    door Remieme » ma sep 05, 2011 12:18 am

    Er is een belangrijk verschil tussen de MK1 en MK2.
    Een MK2 geeft een hogere temperatuur weer onder dezelfde omstandigheden als een MK1. Het verschil is ongeveer 30°C.

    Een MK1 heeft bij normaal gebruik een bedrijfstemperatuur van circa 90°C
    Een MK2 zal ongeveer 120°C aangeven.

    Heel mooi te vergelijken als je met een aantal een rit rijdt.

    Welke de juiste temperatuur aangeeft? Geen idee ??
  • Avatar gebruiker
    BlackFox
    MGF/TF Goeroe
    MGF/TF Goeroe
    BerichtenCOLON 2357
    GeregistreerdCOLON zo okt 04, 2009 12:18 pm
    WoonplaatsCOLON Maasmechelen, België

    Re: Meterwaardes

    door BlackFox » ma sep 05, 2011 10:05 am

    Ik durf vrij zeker te zeggen dat MK I de juiste temp aangeeft, anders zou het echt niet meer gezond zijn :lol:

    Ik zit bij normaal rijden aan 80°-90°, bij sportief 110°-120°

    Circuit gaat richting 130°-140° en dan begin ik al met de schrik te zitten en kan ik het even rustig aan doen.
    Een MK II zou dan aan 160°-170° zitten? Dat lijkt me ferm van het goede te veel ;)
    1999 MGF 75th LE
    2001 Honda S2000
  • Rob
    MGF/TF Goeroe
    MGF/TF Goeroe
    BerichtenCOLON 1965
    GeregistreerdCOLON zo jan 10, 2010 6:39 pm
    WoonplaatsCOLON Sittard

    Re: Meterwaardes

    door Rob » ma sep 05, 2011 10:09 am

    Logisch natuurlijk maar.... hoe lees je je temp. meter af. De juiste waarde zie als je recht voor het metertje zit.
    Vanuit je bestuurders stoel zul je altijd een hogere temp. aflezen als de meter aangeeft.
    Persoonlijk heb ik me altijd gestoord aan de postitie van de olietemp. meter, hij zou meer naar de bestuurders kant gedraaid moeten zijn.
  • Avatar gebruiker
    BlackFox
    MGF/TF Goeroe
    MGF/TF Goeroe
    BerichtenCOLON 2357
    GeregistreerdCOLON zo okt 04, 2009 12:18 pm
    WoonplaatsCOLON Maasmechelen, België

    Re: Meterwaardes

    door BlackFox » ma sep 05, 2011 10:27 am

    Ik wip me altijd een beetje naar het midden toe om zeker te zijn dat 'ie al op 80° staat zodat ik kan beginnen gassen :mrgreen:
    1999 MGF 75th LE
    2001 Honda S2000
  • Rob
    MGF/TF Goeroe
    MGF/TF Goeroe
    BerichtenCOLON 1965
    GeregistreerdCOLON zo jan 10, 2010 6:39 pm
    WoonplaatsCOLON Sittard

    Re: Meterwaardes

    door Rob » ma sep 05, 2011 12:47 pm

    @blackfox, dat bedoel ik nou :lol:
  • Avatar gebruiker
    BlackFox
    MGF/TF Goeroe
    MGF/TF Goeroe
    BerichtenCOLON 2357
    GeregistreerdCOLON zo okt 04, 2009 12:18 pm
    WoonplaatsCOLON Maasmechelen, België

    Re: Meterwaardes

    door BlackFox » ma sep 05, 2011 1:58 pm

    Ik ben al lang blij dat we een olietemp metertje hebben!

    Wat trouwens die MKII versies betreft wat te veel aangeven... is dat niet gevaarlijker voor een HGF te krijgen? Je denkt immers dat je motor al sneller op temperatuur is dan dat hij werkelijk is?
    1999 MGF 75th LE
    2001 Honda S2000
  • Avatar gebruiker
    ttdesign6
    Doctor in the MGF/TF
    Doctor in the MGF/TF
    BerichtenCOLON 6794
    GeregistreerdCOLON zo nov 01, 2009 5:37 pm
    WoonplaatsCOLON Oirsbeek

    Re: Meterwaardes

    door ttdesign6 » ma sep 05, 2011 2:32 pm

    Als het al zo is, nu niet meer, nu weten de TF-ers het. Wat de standen betreft, functioneert de mijne zo te zien naar behoren :)
    Mijn garage telt 1050 plaatsen...

    MG TF 135

    Flying Dutchman

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: 13 en 0 gasten