door LEBLAR » do sep 22, 2011 5:32 pm
Daar heb je geen garage bedrijf voor nodig.
Vanwege de set up schijnt het inderdaad goed mogelijk te zijn dat de radiateur (deels) verstopt raakt na een HGF. Ook kunnen de slangen een tik mee krijgen. (Info verkregen van MGF centre) Flushen is een mogelijkheid maar water zal altijd de weg van de minste weerstand zoeken en derhalve wellicht niet alle zooi uit de radiateur meenemen. Misschien kun je eens proberen de radiateur omgekeerd te spoelen (dus tegen de normale stroom richting in) en te zien of er dan troep uit komt.
Ik heb geen direct koel probleem maar wel dat de slangen het begeven. Wellicht vrij rigoreus maar ik ga eerst het koelsysteem flushen. Dan nagenoeg alle slangen, Underfloor pijpen en radiateur vervangen. Alles apart goed "reversed" doorspoelen (denk aan motor, kachel, en engine rail) en het tankje goed schoonmaken.
Ik hoop dan van de ellende en alle troep af te zijn.
Ronald Leblanc
1996 MGF VVC Pearlescent FlameRed (inderdaad, niet origineel)
Mod's: Tenza open air filter, Leer stuur, Toyo Proxes T1R, PU bushes achter, KH-splitter, Windscreen, EBC Grooved discs + greenstuff blokken rondom, 80th interieur, 52mm TB, LLW kit, SS coolant pipes, alu radiator
Upcomming: PU bussen voor.
Next: Cool-air induct Tenza.