Andros schreefColonEn daar kan gewoon een huis- tuin- en keuken OBD II kabel op? Als ik een willekeurige kabel bestel om zaken uit te lezen, gaat dit werken of zitten daar weer verschillen in? Wellicht is er hier iemand die er ervaring mee heeft

Ik heb zo'n OBDII kabel in combinatie met een programma dat alle protocollen(Amerkaans, Europees, Japanees) kan verwerken. Ik kan hiermee met elke wagen verbinding maken die EOBD of OBDII compatibel is. Een TF heb ik nog niet geprobeerd maar als deze(zoals ik vermoed) EOBD compatibel is werkt het.
Maar verwacht er niet te veel van, (E)OBD(II) is enkel verplicht voorzien voor milieu gerelateerde gegevens, wat neerkomt op alle motorgegevens maar niet meer dan dat. Het is toegelaten aan de constructeurs om er meer( SRS-ABS enz) bij in te zetten maar ik denkt niet dat velen dat doen.
Met mijn OBD Wiz kan ik foutcode's lezen en wissen, motormanagment data bekijken, freeze frame gegevens, rijdende log's maken en er zit een lambdasensor analyser op. De analyser werkt enkel als er gecommuniceerd word via de K-lijn, via CAN bus werkt deze niet.
Comfort systemen, airbag's, en andere systemen moeten nog steeds via een merktester of een degelijke(peperdure) universele tester.