BUTTON_POST_REPLY 11 berichten Pagina 1 van 1
upgrade injectoren MGF 1.8
  • driver
    MGF/TF First drive
    MGF/TF First drive
    BerichtenCOLON 6
    GeregistreerdCOLON zo jun 12, 2005 10:17 pm
    WoonplaatsCOLON Assendelft

    upgrade injectoren MGF 1.8

    door driver » zo jun 12, 2005 10:23 pm

    Hallo allemaal,Ik heb even een technisch vraagje over de MGF 1.8.
    Ik ben namelijk via via in het bezit gekomen van een viertal Trophy benzine injectoren(160pk). Nu is mijn auto uitgerust met een inductie luchtfilter en een 52 mm gasklep. Mij is verteld dat, om optimaal van het filter en deze gasklep te profiteren in prestatie, de injectoren van mijn standaard 1,8 MGF (120 pk) zouden moeten worden verwisseld met de eerder genoemde benzine injectoren van de Trophy. Nogmaals deze laatste heb ik nu in mijn bezit en ik kan zo aan de slag. Maar ik twijfel nog aan bovenstaande theorie. Natuurlijk zal de benzine /luchtverhouding beïnvloed kunnen worden. Maar zijn de huidige injectoren niet gebaseerd op de geïnstaleerde computer onderdelen (chip)? En hoeveel zou het kunnen schelen? Heeft iemand uit het forum misschien wel eens van bovenstaande upgrade gehoord en wat is de mening vanb het MGF forum omtrent het verwisselen van de injectoren? Wie kan mij hierover adviseren. Alvast bedankt.

    Groetjes,
    Leo Suman
    Assendelft Nederland
  • MGF
    Doctor in the MGF/TF
    Doctor in the MGF/TF
    BerichtenCOLON 5834
    GeregistreerdCOLON do feb 10, 2005 9:24 pm
    WoonplaatsCOLON Rotterdam en Heiloo

    door MGF » zo jun 12, 2005 10:25 pm

    Hoe ben je aan aan deze injectoren gekomen als ik vragen mag? :)
    Overigens kan ik je niet echt helpen met het probleem maar we hebben genoeg techneuten op het forum dus er zal vast een oplossing voor je probleem te vinden zijn :)

    MGF
  • driver
    MGF/TF First drive
    MGF/TF First drive
    BerichtenCOLON 6
    GeregistreerdCOLON zo jun 12, 2005 10:17 pm
    WoonplaatsCOLON Assendelft

    door driver » zo jun 12, 2005 10:34 pm

    De injectoren heb ik via E-bay aangeschaft.
  • Sander
    Technical Specialist
    Technical Specialist
    BerichtenCOLON 7902
    GeregistreerdCOLON wo maart 24, 2004 11:08 pm
    WoonplaatsCOLON Essen (BE)

    door Sander » zo jun 12, 2005 10:37 pm

    Ik zie ze regelmatig op ebay voorbij komen (als zogenaamde blauwe trophy injectoren). Je zou er meer vermogen van moeten krijgen.
    Wij hebben onze F-jes laten meten op een dynobank met een breedbandige lambdasonde in de uitlaat. Uit deze test beleek dat al onze F-jes eerder iets teveel dan iets te weinig brandstof kregen !
    Ik zou ze dus niet plaatsen als ik jou was, zonde van de moeite.

    Toch wilde ik ze ook een keer voor paar euro op de kop zien te tikken via Ebay omdat nieuwe injectoren volgens mij schreeuwend duur zijn. Altijd handig om een volledige "nieuwe" set op de plank te hebben liggen in het geval van problemen.
    Building >200BHP K-series
  • MGF
    Doctor in the MGF/TF
    Doctor in the MGF/TF
    BerichtenCOLON 5834
    GeregistreerdCOLON do feb 10, 2005 9:24 pm
    WoonplaatsCOLON Rotterdam en Heiloo

    door MGF » zo jun 12, 2005 10:37 pm

    Okay, is dit de enige upgrade die je nodig hebt wil je van een MGF 1.8 met 120PK een F met 160PK wil maken?

    MGF
  • Sander
    Technical Specialist
    Technical Specialist
    BerichtenCOLON 7902
    GeregistreerdCOLON wo maart 24, 2004 11:08 pm
    WoonplaatsCOLON Essen (BE)

    door Sander » zo jun 12, 2005 10:43 pm

    MGF schreefColonOkay, is dit de enige upgrade die je nodig hebt wil je van een MGF 1.8 met 120PK een F met 160PK wil maken?

    MGF


    :lol:

    o.a.:
    - ECU (programma)
    - Inlaat spruitstuk
    - Gasklep
    - Luchtfilter
    - een hele hoop VVC onderdeeltjes
    - cilinderkop + inhoud
    - uitlaatlijn
    Building >200BHP K-series
  • MGF
    Doctor in the MGF/TF
    Doctor in the MGF/TF
    BerichtenCOLON 5834
    GeregistreerdCOLON do feb 10, 2005 9:24 pm
    WoonplaatsCOLON Rotterdam en Heiloo

    door MGF » zo jun 12, 2005 10:44 pm

    Sander schreefColon
    MGF schreefColonOkay, is dit de enige upgrade die je nodig hebt wil je van een MGF 1.8 met 120PK een F met 160PK wil maken?

    MGF


    :lol:

    o.a.:
    - ECU (programma)
    - Inlaat spruitstuk
    - Gasklep
    - Luchtfilter
    - een hele hoop VVC onderdeeltjes
    - uitlaatlijn


    Dat dacht ik ook ja, het leek me al zo weinig :lol:

    Maar weer even on-topic. :wink:

    MGF
  • Sander
    Technical Specialist
    Technical Specialist
    BerichtenCOLON 7902
    GeregistreerdCOLON wo maart 24, 2004 11:08 pm
    WoonplaatsCOLON Essen (BE)

    door Sander » zo jun 12, 2005 10:46 pm

    MGF schreefColonMaar weer even on-topic. :wink:


    Volgens mij zijn we indirect nog steeds ontopic :P

    :wink:
    Building >200BHP K-series
  • MGF
    Doctor in the MGF/TF
    Doctor in the MGF/TF
    BerichtenCOLON 5834
    GeregistreerdCOLON do feb 10, 2005 9:24 pm
    WoonplaatsCOLON Rotterdam en Heiloo

    door MGF » zo jun 12, 2005 10:47 pm

    lol ja, ik ben een beetje vaag bezig deze avond :wink:

    MGF
  • Avatar gebruiker
    ErikB
    IT en Gallery / Forum administrator
    IT en Gallery / Forum administrator
    BerichtenCOLON 10759
    GeregistreerdCOLON do maart 25, 2004 2:10 am
    WoonplaatsCOLON Waasmunster, B
    CONTACTCOLON

    door ErikB » zo jun 12, 2005 11:19 pm

    Eerst en vooral: welkom op het forum

    Voordat ik hier een boompje opzet en m'n eigen mening of idee verkondig over de Trophy of andere injectors kan de noodzaak op een rollenbank eenvoudig aangetoond worden.

    De andere luchtfilter en de grotere TB zorgen ervoor dat meer lucht de motor kan bereiken. Nu wil dat een standaard VVC ten opzichte van een standaard MPi grotere kleppen in de cillinderkop heeft zitten, wat het 'ademen' van het blok ten goede komt. De Trophy, heeft buiten de gewijzigde inlaat en TB, dus ook grotere kleppen dan een MPi.
    Regelmatig wordt het op de vermogensbank bewezen dat de staandaard ECU met standaard benzine toevoer best aardig overweg kan met een gewijzigde situatie ten gevolge van een milde tuning. Toch zijn er reeds jaren enkele aanpassingen te krijgen:
    - een gecallibreerde FPR (fuel pressure regulator): een stukje van enkele centimeters groot dat ervoor zorgt dat de injectoren in het circuit altijd dezelfde benzinedruk krijgen. De FPR's zijn een massaproduct en er zijn nogal wat variaties op de druk die zij houden. Een gecallibreerd exemplaar zal mooi z'n 3 (of was het 3,3) bar geven.
    - een fuel pressure boost valve (of toch zoiets): zowat hetzelfde als het voorgaande, maar hier gaat het om een iets flashier uitvoering die regelbaar is. Regelmatig doken er berichten op dat deze dingen weinig of geen invloed hadden, totdat iemand op het idee kwam om dit op de rollenbank te configureren. Let wel, het ging hier om een stevige VVC die misschien stilletjes aan om bezine begon te smeken.
    - een nieuwe benzinepomp: Mike Satur biedt een benzinepomp die 4 liter benzine per minuut kan leveren ten opzichte van de standaardpomp die 2 liter per minuut levert en onder constante load zou verzwakken. Reken even zelf uit hoeveel de auto mag verbruiken voor 2 liter per minuut (60l/100km bij 200km/h). Ik ken niet veel mensen die onmiddellijk enthousiast waren een zo een pomp kochten.

    Voorlopig zie ik geen reden waarom je nieuwe injectoren zou (moeten) plaatsen. Anderzijds zou het wel interessant zijn (en een schitterende bijdrage aan de MGF/YG scene) om je wagen op de bank te zetten: vermogen en lambda te meten; injectoren te wisselen en opnieuw de metingen te doen.

    Groeten,
    MGF: Sportieve 1.8 MPi met wat extra (1998); Klassieke 1.8 VVC (bijna) full option (1997) officiële MGF Cup car
    More MG: Praktische MG ZT-T CDTi (2002), Oldtimer MG1100 met nood aan restauratie (1968), MG ZR160 Track toy under construction
    Daily: Jaguar F-Pace (2019), Opel Zafira 1.8 Elegance (2003)
  • MGF
    Doctor in the MGF/TF
    Doctor in the MGF/TF
    BerichtenCOLON 5834
    GeregistreerdCOLON do feb 10, 2005 9:24 pm
    WoonplaatsCOLON Rotterdam en Heiloo

    door MGF » ma jun 13, 2005 1:32 pm

    Zo, dat lijkt me duidelijk :wink:

    Welkom trouwens :)

    MGF
BUTTON_POST_REPLY 11 berichten Pagina 1 van 1

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: 9 en 0 gasten