Scheurtje voor bumper
  • Sergiosios
    MGF/TF Die Hard
    MGF/TF Die Hard
    BerichtenCOLON 267
    GeregistreerdCOLON vr mei 13, 2011 7:45 pm
    WoonplaatsCOLON Heerlen

    Scheurtje voor bumper

    door Sergiosios » za jul 16, 2011 6:18 pm

    Hee Forum,

    Ik heb even jullie hulp nodig. :|
    Ik heb daarstraks mogen constateren dat iemand zo vriendelijk is geweest mijn voor bumper te demoleren.
    Ik wil niet weten hoe de persoon het gedaan heeft maar ik heb aan de rechterzijde (passagiers-kant) een scheurtje ondekt net iets naar rechts van de koplamp hij zal ongeveer een centimeter of 7 á 9 lang zijn en loopt als een tak allerlei kanten uit.

    Mijn vader is natuurlijk helemaal over de rooie omdat de auto op zijn naam staat en dus eigenlijk van hem is, en ik grotendeels rijd.
    Hij zei al van ja nu moet je een nieuwe bumper kopen en dat kost rond de €450euro voor een nieuwe.

    Maar valt dit niet te repareren kun je dat nergens laten maken zodat je dat niet meer ziet?
    Of doet iemand goedkoop een 2e voorbumper weg?

    Als ik een foto moet posten zal ik dat nog doen.

    Met vriendelijke groet,

    Sergiosios
    MGF 1.8mpi 1997 BRG 1997™
    Far from factory standard
  • Avatar gebruiker
    Ultimate
    MGF/TF Goeroe
    MGF/TF Goeroe
    BerichtenCOLON 2561
    GeregistreerdCOLON wo dec 23, 2009 10:39 pm
    WoonplaatsCOLON Zaandam (N-Hld, NL)

    Re: Scheurtje voor bumper

    door Ultimate » za jul 16, 2011 6:20 pm

    Als je marktplaats in de gaten houdt dan vind je er wel een onder de 100 euro.
    Vincent had er laatst 1 in BRG HAM voor 75 euro ;)
    Respect a man's car, and the man will respect you

    - MGF 130 British Racing Green, MY2000 RHD > Project, Klik hier
  • pablo_o2
    MGF/TF Enthousiast
    MGF/TF Enthousiast
    BerichtenCOLON 110
    GeregistreerdCOLON vr jan 07, 2011 3:25 pm
    WoonplaatsCOLON Zoersel, België

    Re: Scheurtje voor bumper

    door pablo_o2 » za jul 16, 2011 6:23 pm

    Ik had ook een scheur in mijn voorbumper onderaan. De scheur is professioneel gelijmd en de bumper herspoten voor 300 euro. Reparatie is enkel langs binnen een beetje zichtbaar.
    Paul.
    2002 Mgf Trophy
  • Avatar gebruiker
    D.B.C.
    MGF/TF Goeroe
    MGF/TF Goeroe
    BerichtenCOLON 1123
    GeregistreerdCOLON do dec 03, 2009 12:56 am
    WoonplaatsCOLON Bussum
    CONTACTCOLON

    Re: Scheurtje voor bumper

    door D.B.C. » za jul 16, 2011 6:37 pm

    Ik heb vorig jaar een paaltje geramd met mn achter bumper en mn buurman heeft het gemaakt voor me, er zaten flinke scheuren in, hij heeft scheuren goed geschuurd, en aan de achterkant van die polyester matten en hars dicht gemaakt, met een bumper plamuur de voegen gevuld en toen glad geschuurd en over gespoten.

    Je kan een andere bumper kopen, maar met een 2dehandse heb je vaak kans op kleurverschil en de pasvorm wil ook nog wel eens verschillen.

    Het overspuiten ontkom je eigenlijk niet aan (of je hebt heel veel geluk) en het is maar net of je zelf er wat werk aan wilt hebben of de makkelijkere en vaak duurde weg kiest.


    Groet, Davy
    Mods: Trophy Inserts, Bonnet Air Vents, Side Air Scoops, Spoiler, 17'' AZEV.
  • Bruno
    MGF.BE Beheerder
    MGF.BE Beheerder
    BerichtenCOLON 16480
    GeregistreerdCOLON vr jan 30, 2004 8:16 pm
    WoonplaatsCOLON "De Berg" , Belgie
    CONTACTCOLON

    Re: Scheurtje voor bumper

    door Bruno » za jul 16, 2011 8:46 pm

    Scheuren kunnen gelijmd of gelast worden. Het tweede is zondermeer sterker (even sterk als origineel zelfs), maar ook iets moeilijker en dus niet voor de amateur weggelegd (we hebben er op school indertijd een trimester aan gespendeerd). plamuren en spuiten moeten inderdaad zondermeer nadien.
    MG's :
    - VOLCANO MGF '180' VVC / - BRGMGTF135
    Non-MG's :
    - Mercedes CLA AMG line shooting break / - Mercedes Vito 113 CDI
    Racecars :

    - YELLOW MG ZR 190 / - WHITE MG ZR 190 VHPD Official cupracer / - YELLOW Rover114 Official cupracer EVO "Ex Cor Euser"/ - WHITE Rover 114 Official cupracer
  • Avatar gebruiker
    ttdesign6
    Doctor in the MGF/TF
    Doctor in the MGF/TF
    BerichtenCOLON 6794
    GeregistreerdCOLON zo nov 01, 2009 5:37 pm
    WoonplaatsCOLON Oirsbeek

    Re: Scheurtje voor bumper

    door ttdesign6 » za jul 16, 2011 10:40 pm

    Op Ebay heb je een bumper voor een paar tientjes, komen alleen verzendk. bij.
    Mijn garage telt 1050 plaatsen...

    MG TF 135

    Flying Dutchman
  • Sergiosios
    MGF/TF Die Hard
    MGF/TF Die Hard
    BerichtenCOLON 267
    GeregistreerdCOLON vr mei 13, 2011 7:45 pm
    WoonplaatsCOLON Heerlen

    Re: Scheurtje voor bumper

    door Sergiosios » zo jul 17, 2011 4:45 pm

    Bruno schreefColonScheuren kunnen gelijmd of gelast worden. Het tweede is zondermeer sterker (even sterk als origineel zelfs), maar ook iets moeilijker en dus niet voor de amateur weggelegd (we hebben er op school indertijd een trimester aan gespendeerd). plamuren en spuiten moeten inderdaad zondermeer nadien.


    Als ik nu naar een locale auto garage ga, kan ik daar vragen of ze dat reparen door te lassen/plamuren en spuiten?
    Of moet je dan echt bij een schade herstel garage zoals Wellcoll ofzo zijn? Moet toch mogelijk zijn daar ook te vragen wat dat dan gaat kosten. Ik zal zometeen even een goeie foto van de scheur nemen dan valt het proces mischien beter in te schatten.
    Als het kan wil ik 200 tot 300 euro ervoor betalen.

    Mijn vader is echt over de rooie, terwijl ik er geen eens iets aan kan doen. Hij was al bezig van volgend weekend bouw ik je de auto terug naar orgineelstand en verkoop ik hem. Omdat ik er niet zuinig genoeg op was :? snap er niks van..
    Maar zal die wel niet doen, althans dat hoop ik..

    Groetjes Sergio
    MGF 1.8mpi 1997 BRG 1997™
    Far from factory standard
  • Avatar gebruiker
    Jager
    MGF/TF Goeroe
    MGF/TF Goeroe
    BerichtenCOLON 1111
    GeregistreerdCOLON zo mei 21, 2006 1:44 pm
    WoonplaatsCOLON Apeldoorn
    CONTACTCOLON

    Re: Scheurtje voor bumper

    door Jager » zo jul 17, 2011 4:59 pm

    Je vraagt er ook om als je je vrijdag de 13e registreert op het forum... :wink:
    MGF MKII High-Tech, 1.8 120 PK.
  • Sergiosios
    MGF/TF Die Hard
    MGF/TF Die Hard
    BerichtenCOLON 267
    GeregistreerdCOLON vr mei 13, 2011 7:45 pm
    WoonplaatsCOLON Heerlen

    Re: Scheurtje voor bumper

    door Sergiosios » zo jul 17, 2011 5:16 pm

    Afbeelding

    Afbeelding

    De foto's

    Iemand een idee wat dat gaat kosten?
    Want het is geen diepe of super grote scheur..

    Groetjes Sergio,
    MGF 1.8mpi 1997 BRG 1997™
    Far from factory standard
  • Bruno
    MGF.BE Beheerder
    MGF.BE Beheerder
    BerichtenCOLON 16480
    GeregistreerdCOLON vr jan 30, 2004 8:16 pm
    WoonplaatsCOLON "De Berg" , Belgie
    CONTACTCOLON

    Re: Scheurtje voor bumper

    door Bruno » zo jul 17, 2011 5:27 pm

    Dit is geen scheur. De bumper heeft vooraan een tik gehad, waardoor de blanke lak is gebarsten. Gewoon even opschuren en er opnieuw blanke lak overheen. Wel even checken of er geen onzichtbare schade is (achter de bumper of zo)
    MG's :
    - VOLCANO MGF '180' VVC / - BRGMGTF135
    Non-MG's :
    - Mercedes CLA AMG line shooting break / - Mercedes Vito 113 CDI
    Racecars :

    - YELLOW MG ZR 190 / - WHITE MG ZR 190 VHPD Official cupracer / - YELLOW Rover114 Official cupracer EVO "Ex Cor Euser"/ - WHITE Rover 114 Official cupracer
  • Avatar gebruiker
    Kevin
    MGF/TF Goeroe
    MGF/TF Goeroe
    BerichtenCOLON 1402
    GeregistreerdCOLON zo feb 01, 2009 3:35 pm
    WoonplaatsCOLON Almelo

    Re: Scheurtje voor bumper

    door Kevin » zo jul 17, 2011 5:28 pm

    welke blanke lak is daar voor te gebruiken en is dat zelf te doen?
  • Bruno
    MGF.BE Beheerder
    MGF.BE Beheerder
    BerichtenCOLON 16480
    GeregistreerdCOLON vr jan 30, 2004 8:16 pm
    WoonplaatsCOLON "De Berg" , Belgie
    CONTACTCOLON

    Re: Scheurtje voor bumper

    door Bruno » zo jul 17, 2011 5:33 pm

    gewone blanke lak uiteraard, maar dan wel 2K en dus, uiteraard weer niet zelf te doen, maar dat antwoord had je van mij al kunnen verwachten. Wil je het toch zelf doen, en dus met de spuitbus aan de slag (boy, daar gaan we weer :-s ), laat het dan gewoon zoals het is, dat zal zeker beter zijn dan een 1K erop die niet sterk is, niet blinkt, waarschijnlijk stofjes overal heeft, lopers etc....
    Als je een heelkundige ingreep moet ondergaan, ga je naar het hospitaal, niet naar een beenhouwerij. Heb je schade aan je wagen ga je naar de carrossier ! Wil je zelf aan de slag hierin, heb je ervaring en beschik je over een spuitcabine, anders is het een no go :wink:
    MG's :
    - VOLCANO MGF '180' VVC / - BRGMGTF135
    Non-MG's :
    - Mercedes CLA AMG line shooting break / - Mercedes Vito 113 CDI
    Racecars :

    - YELLOW MG ZR 190 / - WHITE MG ZR 190 VHPD Official cupracer / - YELLOW Rover114 Official cupracer EVO "Ex Cor Euser"/ - WHITE Rover 114 Official cupracer
  • Avatar gebruiker
    Ultimate
    MGF/TF Goeroe
    MGF/TF Goeroe
    BerichtenCOLON 2561
    GeregistreerdCOLON wo dec 23, 2009 10:39 pm
    WoonplaatsCOLON Zaandam (N-Hld, NL)

    Re: Scheurtje voor bumper

    door Ultimate » zo jul 17, 2011 6:13 pm

    Sergiosios schreefColonMijn vader is echt over de rooie, terwijl ik er geen eens iets aan kan doen. Hij was al bezig van volgend weekend bouw ik je de auto terug naar orgineelstand en verkoop ik hem


    Ik wil je deuren wel ;) hahaha
    Respect a man's car, and the man will respect you

    - MGF 130 British Racing Green, MY2000 RHD > Project, Klik hier
  • Sergiosios
    MGF/TF Die Hard
    MGF/TF Die Hard
    BerichtenCOLON 267
    GeregistreerdCOLON vr mei 13, 2011 7:45 pm
    WoonplaatsCOLON Heerlen

    Re: Scheurtje voor bumper

    door Sergiosios » zo jul 17, 2011 6:43 pm

    Die heeft gille al gekocht maar voordat hij weg ging.
    Ik heb nieuwe scharnieren (vleugeldeuren) die nog wat hoger gaan.
    MGF 1.8mpi 1997 BRG 1997™
    Far from factory standard
  • Sergiosios
    MGF/TF Die Hard
    MGF/TF Die Hard
    BerichtenCOLON 267
    GeregistreerdCOLON vr mei 13, 2011 7:45 pm
    WoonplaatsCOLON Heerlen

    Re: Scheurtje voor bumper

    door Sergiosios » zo jul 17, 2011 7:57 pm

    Rustig maar de auto blijft :thumbsup:
    MGF 1.8mpi 1997 BRG 1997™
    Far from factory standard

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: 16 en 0 gasten