Waterlek
  • Ian
    MGF/TF Goeroe
    MGF/TF Goeroe
    BerichtenCOLON 1246
    GeregistreerdCOLON di apr 15, 2008 6:13 pm
    WoonplaatsCOLON Schilde

    Waterlek

    door Ian » di jul 05, 2011 1:55 pm

    Wel tijdje geleden waterlek gehad, heb hem dan binnengebracht en mijn pakking was blijkbaar aan gort. Hebben ze een nieuwe gestoken en alles ging goed (wel het waterniveau was wat aan de lage kant.

    Twee weken later (vandaag) verzet ik mijn wagen en merk ik dat er weer een plas water ligt. Ik ga onder de wagen kijken en ik zie hem weer druppelen.

    Wat kan het nu zijn?

    Inlaatpakking is vervangen, dus nu of wel cilinderpakking (maar dan stottert hij of allemaal smoor dat er uit komt) en dat niet het geval, dus ik neem aan dat er iets gebeurt is met de inlaatpakking of mijn waterpomp nu stuk is?
  • Ian
    MGF/TF Goeroe
    MGF/TF Goeroe
    BerichtenCOLON 1246
    GeregistreerdCOLON di apr 15, 2008 6:13 pm
    WoonplaatsCOLON Schilde

    Re: Waterlek

    door Ian » di jul 05, 2011 3:06 pm

    Update:

    was ook nog constant het getik van de motor. Engine cover eraf gedaan, die bougies eruit gehaald. Zagen er mooi uit terug ingedraaid (neen niet te hard, rustig) hop die bougiehouders of hoe je het noemt eringestoken tot ik een klikje hoorde en alles erop. Ik start hem nu, getik is er nog en hij draait nog steeds slecht (precies op 3 poten). Morgen maar de garage binnen en dat ze maar hem van top tot teen bekijken.
  • schrokke
    MGF/TF Junkie
    MGF/TF Junkie
    BerichtenCOLON 644
    GeregistreerdCOLON do dec 18, 2008 10:06 pm
    WoonplaatsCOLON Kontich

    Re: Waterlek

    door schrokke » di jul 05, 2011 9:18 pm

    Niet direct het ergste verwachten he, kan net zo goed een darm zijn die doorlaat.
    groetjes Herman
    MGF MPI '97 BRG
  • Ian
    MGF/TF Goeroe
    MGF/TF Goeroe
    BerichtenCOLON 1246
    GeregistreerdCOLON di apr 15, 2008 6:13 pm
    WoonplaatsCOLON Schilde

    Re: Waterlek

    door Ian » di jul 05, 2011 10:43 pm

    Beste schrokke, ik heb geleerd om pessimistisch te zijn! (als het dan maar een darm blijkt te zijn, ben ik superhappy)
  • Avatar gebruiker
    ttdesign6
    Doctor in the MGF/TF
    Doctor in the MGF/TF
    BerichtenCOLON 6794
    GeregistreerdCOLON zo nov 01, 2009 5:37 pm
    WoonplaatsCOLON Oirsbeek

    Re: Waterlek

    door ttdesign6 » di jul 05, 2011 11:53 pm

    Bobinekabel kan ook altijd een oorzaak zijn.
    Mijn garage telt 1050 plaatsen...

    MG TF 135

    Flying Dutchman
  • Avatar gebruiker
    BlackFox
    MGF/TF Goeroe
    MGF/TF Goeroe
    BerichtenCOLON 2357
    GeregistreerdCOLON zo okt 04, 2009 12:18 pm
    WoonplaatsCOLON Maasmechelen, België

    Re: Waterlek

    door BlackFox » wo jul 06, 2011 8:54 am

    join the club!

    Deze morgen ook weer koelvloeistof kunnen bijkappen.
    1999 MGF 75th LE
    2001 Honda S2000
  • Ian
    MGF/TF Goeroe
    MGF/TF Goeroe
    BerichtenCOLON 1246
    GeregistreerdCOLON di apr 15, 2008 6:13 pm
    WoonplaatsCOLON Schilde

    Re: Waterlek

    door Ian » wo jul 06, 2011 5:28 pm

    Dit is de 2keer dat ik je club join :thumbsup:

    Garage gegaan en hij lekte niet (warm stond) maar alle onderdelen waren besmeurd met olie. Dus ook een olielek bij. Tom zag het ook niet zitten precies en ik ook niet om eraan te beginnen. Dus naar huis gegaan en morgen motor afspoelen zodat ik kan zien waar hij lekt.

    Stond nog een andere eigenaar erbij die zijn vvc(200000 km!) wou verkopen. Die had er ook genoeg van precies(500 euro voor zijn wagen dat ie kreeg :-s ).

    Ben toch wel stevig nu aan het twijfelen. Als het nu weeral zon belachelijke dure kosten zijn, gaat ie toch wel buiten denk ik. Er is een limiet ondanks je liefhebber bent.
  • Avatar gebruiker
    BlackFox
    MGF/TF Goeroe
    MGF/TF Goeroe
    BerichtenCOLON 2357
    GeregistreerdCOLON zo okt 04, 2009 12:18 pm
    WoonplaatsCOLON Maasmechelen, België

    Re: Waterlek

    door BlackFox » wo jul 06, 2011 5:43 pm

    Ik heb gisteren met een S2000 mogen meerijden, dus als er bij mij nog iets aan scheelt gaat het ook nog spannend worden :lol:
    1999 MGF 75th LE
    2001 Honda S2000
  • Ian
    MGF/TF Goeroe
    MGF/TF Goeroe
    BerichtenCOLON 1246
    GeregistreerdCOLON di apr 15, 2008 6:13 pm
    WoonplaatsCOLON Schilde

    Re: Waterlek

    door Ian » wo jul 06, 2011 6:04 pm

    Het is spijtig maar er is een limiet! Ik heb meer dan 2000euro's denk ik al gespendeerd aan mijn wagen aan reparaties. Jezus man, ik ben student! En binnen twee jaar moet ie wss wel weg want dan ben ik afgestudeerd en moet ik voor mijn job een grotere wagen kopen (station wagen wss)
  • philipvanv
    MGF/TF Junkie
    MGF/TF Junkie
    BerichtenCOLON 526
    GeregistreerdCOLON ma feb 16, 2009 7:51 pm

    Re: Waterlek

    door philipvanv » wo jul 06, 2011 7:32 pm

    Ik geef je volledig gelijk dat het een wagen is waar wel serieus wat geld in kan kruipen, ik spreek uit ervaring. Bij mij lag het er vooral aan dat het mijn dagelijkse wagen is en ik het me niet kon permiteren om de F lang te laten staan en er aan te werken. Daarom heb ik nu een iets zuinigere diesel gekocht als dagelijkse wagen en wordt de F een echte plezierwagen waar ik rustig aan kan werken.
  • Ronald MG TF
    MGF/TF Goeroe
    MGF/TF Goeroe
    BerichtenCOLON 1758
    GeregistreerdCOLON vr maart 09, 2007 3:15 pm
    WoonplaatsCOLON België

    Re: Waterlek

    door Ronald MG TF » wo jul 06, 2011 9:11 pm

    Er hangt iets in de lucht zeker... ??
    Ook hier verlies van koelvloeistof.... :evil:
    Zoals 't er naar uitziet, volgens Bruno, de waterpomp.

    Ook hier begint er ene zich af te vragen of het niet beter is om de TF als hobby-auto te gebruiken ipv daily...
    Of, in te ruilen voor iets anders.... :mrgreen:

    Eerst volgende week afwachten, dan wordt de TF onder handen genomen.
  • Avatar gebruiker
    ovi
    MGF/TF Junkie
    MGF/TF Junkie
    BerichtenCOLON 935
    GeregistreerdCOLON ma jan 10, 2011 12:00 pm
    WoonplaatsCOLON Vlaams Brabant (Keerbergen)

    Re: Waterlek

    door ovi » do jul 07, 2011 9:15 am

    Ian schreefColonGarage gegaan en hij lekte niet (warm stond)

    Ben toch wel stevig nu aan het twijfelen. Als het nu weeral zon belachelijke dure kosten zijn, gaat ie toch wel buiten denk ik. Er is een limiet ondanks je liefhebber bent.


    Zonder twijfel uw waterpomp! :( Of ze moesten natuurlijk een darm niet goed vast gezet hebben! :lol:
    Ook bij mijn Lotus Elan heb ik dat gehad! Als hij warm stond en zelfs als hij heel heet stond als ik op Zolder reed geen lekje te bespeuren.
    Als ik de dag daarna de auto uit de garage reed altijd een klein plasje koelvloeistof! ??
    Wel heeeeeeel dom dat ze die niet vervangen hebben in de garage tijdens het vervangen van de koppakdichting! :evil:
    Bij elke koppaking die ik vervang steek ik een nieuwe waterpomp of de mensen moeten echt zeggen dat ze er nog maar een jaartje mee gaan rijden en het risico willen nemen dat die het zolang nog gaat uithouden. :roll:
  • Avatar gebruiker
    etienne
    MGF/TF Goeroe
    MGF/TF Goeroe
    BerichtenCOLON 1222
    GeregistreerdCOLON di aug 26, 2008 5:56 pm
    WoonplaatsCOLON brunssum limburg (nl)

    Re: Waterlek

    door etienne » do jul 07, 2011 5:57 pm

    als de waterpomp wordt aangedreven door de distributieriem zoals bij de mg het geval is dan vervang ik hem altijd mee met het vervangen van de riem maar is dat niet het geval dan is het onzin om hem onnodig te vervangen!!!
  • Ian
    MGF/TF Goeroe
    MGF/TF Goeroe
    BerichtenCOLON 1246
    GeregistreerdCOLON di apr 15, 2008 6:13 pm
    WoonplaatsCOLON Schilde

    Re: Waterlek

    door Ian » do jul 07, 2011 6:16 pm

    Ze hadden de pomp gechecked en hij had zijn jaartjes al gehad maar hij werkte nog, dus ze vroegen dan van wil je hem ineens vervangen of niet. Ik van nee! Koste nu al met werkuren erbij 250 euros! Hoeveel met de pomp er misschien bij?
  • Avatar gebruiker
    BlackFox
    MGF/TF Goeroe
    MGF/TF Goeroe
    BerichtenCOLON 2357
    GeregistreerdCOLON zo okt 04, 2009 12:18 pm
    WoonplaatsCOLON Maasmechelen, België

    Re: Waterlek

    door BlackFox » do jul 07, 2011 6:23 pm

    Ik heb laatst 130 betaald voor de waterpomp bij Bruno.
    1999 MGF 75th LE
    2001 Honda S2000

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: 16 en 0 gasten