Distribtie TF
  • Duncan
    MGF/TF First drive
    MGF/TF First drive
    BerichtenCOLON 13
    GeregistreerdCOLON ma jun 27, 2011 2:11 pm

    Distribtie TF

    door Duncan » ma jun 27, 2011 3:32 pm

    Ben bezig met het vervangen van de koppakking van de TF echter ik loop tegen het volgende aan.. Hoe haal ik de motorsteun los om de distributieriem te vervangen?(geen VVC)
    Heeft iemand hier mss uitleg/ afbeeldingen van?

    Deze link gekeken maar het werd me nog niet helder: http://www.timguydesign.f2s.com/pics/MG ... cement.pdf


    MG TF 1.8 136 pk
  • Bruno
    MGF.BE Beheerder
    MGF.BE Beheerder
    BerichtenCOLON 16480
    GeregistreerdCOLON vr jan 30, 2004 8:16 pm
    WoonplaatsCOLON "De Berg" , Belgie
    CONTACTCOLON

    Re: Distribtie TF

    door Bruno » ma jun 27, 2011 10:59 pm

    Gewoon de 2 bouten losschroeven en een krik onder het blok zetten....Ik zie de moeilijkheid niet.
    MG's :
    - VOLCANO MGF '180' VVC / - BRGMGTF135
    Non-MG's :
    - Mercedes CLA AMG line shooting break / - Mercedes Vito 113 CDI
    Racecars :

    - YELLOW MG ZR 190 / - WHITE MG ZR 190 VHPD Official cupracer / - YELLOW Rover114 Official cupracer EVO "Ex Cor Euser"/ - WHITE Rover 114 Official cupracer
  • Avatar gebruiker
    ovi
    MGF/TF Junkie
    MGF/TF Junkie
    BerichtenCOLON 935
    GeregistreerdCOLON ma jan 10, 2011 12:00 pm
    WoonplaatsCOLON Vlaams Brabant (Keerbergen)

    Re: Distribtie TF

    door ovi » di jun 28, 2011 10:55 am

    Duncan schreefColonHoe haal ik de motorsteun los om de distributieriem te vervangen?(geen VVC)

    Bedoel je misschien dat je er met geen enkele sleutel bij kan? :wink:
    Heb nog niet gekeken bij onze TF of je er goed kan aan werken maar kan mij voorstelen dat er weinig plaats is! :(
    Misschien even uw woonplaats invullen zodat er misschien even iemand kan komen kijken. :)
  • Sander
    Technical Specialist
    Technical Specialist
    BerichtenCOLON 7902
    GeregistreerdCOLON wo maart 24, 2004 11:08 pm
    WoonplaatsCOLON Essen (BE)

    Re: Distribtie TF

    door Sander » di jun 28, 2011 11:13 am

    Niet vervelend bedoeld, maar je zou je kunnen afvragen of je dit wel zelf moet doen als je deze vraag moet stellen. Je kan wel degelijk fouten maken met grote gevolgen tijdens een dergelijke reparatie als je niet bekend genoeg bent met autotechniek.
    Building >200BHP K-series
  • Avatar gebruiker
    RemcovanKuilenburg
    Clubshop, PR en Forum administrator
    Clubshop, PR en Forum administrator
    BerichtenCOLON 5552
    GeregistreerdCOLON wo jul 02, 2008 12:13 am
    WoonplaatsCOLON Amersfoort

    Distribtie TF

    door RemcovanKuilenburg » di jun 28, 2011 9:05 pm

    Zat aan het zelfde te denken. Gevolgen zijn wel heel groot als je niet weet wat je aan het doen bent.
    MG F 1.8 MPI 1996 en winnaar Dyno 2008, 2010 en 2011
    Volvo V60 Volvo Ocean Race 2012
    Audi A3 1.6 TDI Amb. Pro line Buss. S-tronic 2011

    Lid van MG Car Club UK.
  • Duncan
    MGF/TF First drive
    MGF/TF First drive
    BerichtenCOLON 13
    GeregistreerdCOLON ma jun 27, 2011 2:11 pm

    Re: Distribtie TF

    door Duncan » wo jun 29, 2011 5:57 pm

    Bedankt voor de reacties!

    Mij lijkt het niet zo'n probleem om zelf te doen. Timing spreekt voor zich, automatische spanner.
    Ik vroeg me gewoon af welke bouten....die aan de demper of die boven op...mij leek die boven op niet..

    Heeft iemand blokkeergereedschap voor de krukas(op de plek van de startmotor) Ik heb ehm besteld maar onbekende levertijd..
    Woon zelf in midden Drenthe.

    Ook zit ik met de thermostaat.. 3 bouten los en 1 ophang boutje, maar aangezien geen flexibele slang hoe verwijder je de thermostaat
  • Bruno
    MGF.BE Beheerder
    MGF.BE Beheerder
    BerichtenCOLON 16480
    GeregistreerdCOLON vr jan 30, 2004 8:16 pm
    WoonplaatsCOLON "De Berg" , Belgie
    CONTACTCOLON

    Re: Distribtie TF

    door Bruno » wo jun 29, 2011 6:08 pm

    Ik volg vorige sprekers als ik uw vragen verder lees, maar bewonder toch dat je het aandurft.

    Anyway : T'is de bovenste motorsteun uiteraard die los moet, hoe ga je anders je riem er op krijgen ?
    De thermostaat moet niet los. Een blokeringstool voor het vliegwiel heb je ook niet nodig.
    Toch niet zo eenvoudig ? :wink:

    Veel succes !
    MG's :
    - VOLCANO MGF '180' VVC / - BRGMGTF135
    Non-MG's :
    - Mercedes CLA AMG line shooting break / - Mercedes Vito 113 CDI
    Racecars :

    - YELLOW MG ZR 190 / - WHITE MG ZR 190 VHPD Official cupracer / - YELLOW Rover114 Official cupracer EVO "Ex Cor Euser"/ - WHITE Rover 114 Official cupracer
  • Duncan
    MGF/TF First drive
    MGF/TF First drive
    BerichtenCOLON 13
    GeregistreerdCOLON ma jun 27, 2011 2:11 pm

    Re: Distribtie TF

    door Duncan » wo jun 29, 2011 6:25 pm

    Dank voor de reactie

    Ik snap welke motorsteun los moet, toch bedankt.
    Vliegwiel moet ik wel degelijk blokkeren aangezien de poeliebout niet los gaat met de luchtsleutel.
    Thermostaat wil ik vervangen door een nieuwe met een 3 mm gaatje (Ivm met koelprobleem) dus ook die moet los.

    Blijkbaar simpele dingen, dus mss ook kant en klaar antwoorden?

    * heb me aangemeld voor de galerie, mss is het makkelijker met wat beeld materiaal :)
  • Sander
    Technical Specialist
    Technical Specialist
    BerichtenCOLON 7902
    GeregistreerdCOLON wo maart 24, 2004 11:08 pm
    WoonplaatsCOLON Essen (BE)

    Re: Distribtie TF

    door Sander » wo jun 29, 2011 7:43 pm

    Handrem voetrem en in zijn 4 en je moet de poulie los krijgen zonder krukas tool. Een Cam tool heb je wel nodig. De thermostaat zijn 3 schroefjes en 2 voor de metalen koelpijpen ik zie het probleem niet. Dat 3mm gat voegt niks toe.
    Building >200BHP K-series
  • Sigrid
    MGF/TF Enthousiast
    MGF/TF Enthousiast
    BerichtenCOLON 103
    GeregistreerdCOLON za jun 17, 2006 12:23 pm
    WoonplaatsCOLON Nieuwerkerken

    Re: Distribtie TF

    door Sigrid » wo jun 29, 2011 8:00 pm

    Sander schreefColonHandrem voetrem en in zijn 4 en je moet de poulie los krijgen zonder krukas tool.


    Lukte hier ook niet hoor, zat muurvast.... heb het tool nagemaakt en hiermee nog serieus moeten werken om de bout los te krijgen.
    alleen heb ik nu 1 klepstoterke tekort....
    een mga een bgt.....mgfle75
    Speed has never killed anyone, suddenly becoming stationary… that’s what gets you
  • Sander
    Technical Specialist
    Technical Specialist
    BerichtenCOLON 7902
    GeregistreerdCOLON wo maart 24, 2004 11:08 pm
    WoonplaatsCOLON Essen (BE)

    Re: Distribtie TF

    door Sander » wo jun 29, 2011 10:21 pm

    Zal niet zeggen dat het vanzelf gaat maar ik moet de eerste F nog tegen komen waarbij dat met het juiste gereedschap en wat spierkracht niet lukt. Wat niet wil zeggen dat ik er nooit 1 ga tegenkomen natuurlijk ;)
    Building >200BHP K-series
  • Bruno
    MGF.BE Beheerder
    MGF.BE Beheerder
    BerichtenCOLON 16480
    GeregistreerdCOLON vr jan 30, 2004 8:16 pm
    WoonplaatsCOLON "De Berg" , Belgie
    CONTACTCOLON

    Re: Distribtie TF

    door Bruno » wo jun 29, 2011 10:23 pm

    Ook nooit problemen mee gehad, maar ik heb dan ook een redelijk krachtige luchthamer met een serieuze compressor. Maar ook zonder luchthamer moet het lukken. Gewoon heel hard op handrem zetten, iemand extra hard laten remmen er boven op en in 4de versnelling. Nooit er eentje niet losgekregen en je wil niet weten hoeveel we er al gedaan hebben.
    MG's :
    - VOLCANO MGF '180' VVC / - BRGMGTF135
    Non-MG's :
    - Mercedes CLA AMG line shooting break / - Mercedes Vito 113 CDI
    Racecars :

    - YELLOW MG ZR 190 / - WHITE MG ZR 190 VHPD Official cupracer / - YELLOW Rover114 Official cupracer EVO "Ex Cor Euser"/ - WHITE Rover 114 Official cupracer
  • Duncan
    MGF/TF First drive
    MGF/TF First drive
    BerichtenCOLON 13
    GeregistreerdCOLON ma jun 27, 2011 2:11 pm

    Re: Distribtie TF

    door Duncan » wo jun 29, 2011 10:50 pm

    In zn 4 en op handrem geprobeerd, in zn 4 met iemand vol op de rem....vergeten dat de bougies er al uit waren draaide lekker rond.. Toen maar verder gegaan en tooltje besteld.
    Nu ligt de kop er naast dus tooltje wel handig. Mijn luchtsleutel compressor combinatie is niet krachtig genoeg.

    3mm gat in de thermostaat zou naar mijn idee het warm koud effect kunnen verminderen in samen werking met dual layer koppakking dus zonder zorgen de auto kunnen gebruiken!
    De koppakking was nog niet lek. Wel 1 keer aan de kook, ik denk door expantievat dop.

    Raar dat ik geen beweging in thermostaat gedeelte kan krijgen op 2 mm na...zal morgenavond met nieuwe moed nog eens kijken.

    Iemand duidelijk antwoord over de motorsteun?

    * even voor de duidelijkheid
    Vervangen wordt
    -koppakking
    -distributie +spanner
    -waterpomp
    _thermostaat
    -koelbuizen(rvs)
    -expantievat dop
  • Sander
    Technical Specialist
    Technical Specialist
    BerichtenCOLON 7902
    GeregistreerdCOLON wo maart 24, 2004 11:08 pm
    WoonplaatsCOLON Essen (BE)

    Re: Distribtie TF

    door Sander » do jun 30, 2011 8:25 am

    - Wat hebben de bougies met het losdraaien van de pully te maken ?
    - Dat 3mm gat is een leuke theorie maar heeft nog nooit aantoonbaar iets toegevoegd behalve een verlengde opwarm tijd.
    - De multilayer pakking is per definitie helemaal niet beter. dat hangt van een aantal factoren af.
    - Preventief de koppakking vervangen, zeker op deze manier, introduceert meer kans op problemen dan je er waarschijnlijk mee voorkomt.
    - De thermostaat is echt niet moeilijk als je kop (inlaat) er al af is, even goed kijken.
    - Wat wil je nog meer weten over de motorsteun ? De 2 grote bouten losdraaien, die zijn daar voor gemaakt !

    Waarom onderneem je zo'n klus blijkbaar zonder werkplaatshandboek ? Ik deed het een keer of 10, maar wel steeds met werkplaatshandboek !
    Building >200BHP K-series
  • Avatar gebruiker
    ovi
    MGF/TF Junkie
    MGF/TF Junkie
    BerichtenCOLON 935
    GeregistreerdCOLON ma jan 10, 2011 12:00 pm
    WoonplaatsCOLON Vlaams Brabant (Keerbergen)

    Re: Distribtie TF

    door ovi » do jun 30, 2011 9:19 am

    Duncan schreefColon* even voor de duidelijkheid
    Vervangen wordt
    -koppakking
    -distributie +spanner
    -waterpomp
    _thermostaat
    -koelbuizen(rvs)
    -expantievat dop


    Niet vergeten om 4 mm van uw kopbouten af te slijpen of nieuwe kopbouten te steken. :)
    Origineel zijn de bouten iets te lang wat ook weer één v/d redenen van de vele koppakingproblemen bij deze motor is!
    De tip van het gaatje in de thermostaat zou inderdaad helpen en je mag zelfs boren met 5 mm! :wink:

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: 10 en 0 gasten