schrokke schreefColonJa, er zijn verschillende mogelijkheden.
Het kan zijn dat het hangend handrem probleem niet in de klauw maar in de kabel zat aan de rechterkant. Alles is gaan heet lopen, voorgaande ritten nog ongemerkt, tot het lager het heeft begeven en uiteindelijk ook de aandrijfas.
Verkeerd gemonteerd lager kan ook, maar dan kan het enkel komen van een van het niet vast genoeg zetten van de centrale moer. Er zit dan een ietsje te veel speling op het lager waardoor het lagervet ahw kapot gesneden word, het nieuwe lager loopt geruisloos heet en uiteindelijk kapot.
Maar ook de wielhub kan "krom" zijn waardoor het lager niet meer perfect in lijn ligt, dan loopt het ook veel te snel kapot.
Het blijft gissen. Ik heb het lager tegelijk met nieuwe banden, nieuwe remblokken en reparatie subframe uitlaten voeren. Wat wel opviel toen hij net klaar was of er een klein hobbeltje in de band zat. Zomaar een heel klein beetje. Zoals of er een steentje in de band zit. Dat werd wel erger todat ik bij de snelweg opdraaien bijna ineens achterstevoren stond.
schrokke schreefColon Welk merk lager was het eigenlijk? Als dat Timken of SKF was maakt het niets uit waar je het gekocht hebt en staat de kwaliteit van het lager IMO buiten verdenking.
Ik heb de lagers bestel bij de elise-shop. Van welk merk heb ik geen idee. Als de reparatie achter de rug is zal ik zeker even contact met ze opnemen.
schrokke schreefColon Ik zou een 2de handse aandrijfas samen met wielhub en lager kopen en dan eens zien wat er van de remmerij nog bruikbaar is. Dan moet het toch nog een relatief betaalbare herstelling worden.
Ik heb een complete aandrijfas + wielhub + lager gekocht. € 100,00 vind ik nog wel te doen.