Ok ik ben alvast eerst om een keertje mee te rijden in de TVR
Ik doe komende augustus alweer 2 jaar zonder problemen minimaal 40km per dag in mijn Fje van 1997.
Zorg ervoor dat je niet over de 3000rpm (120km/u)komt als de
olie onder de 90graden is en je zou geen problemen mogen hebben.
Wat ik daar bovenop ook nog eens doe is
altijd zorgen dat de kachel op het aller warmst staat en de aanjager op 0 (totdat er (onaangenaam) warme lucht uit de blazers komt dan zet ik hem zoals ik wil). Ik doe dat om een geleidelijkere opwarming te krijgen omdat het thermosstaat (naar de radiateur) open-dicht-open-dicht-... gaat gezien de kleine koelvloeistof inhoud van de cilinderkop en het lange traject van de koelvloeistof naar de radiateur. Op deze manier hoop ik dat het blok ietsje geleidelijker opwarmt.
Niet dat bewezen is dat het waarde toevoegt hoor maar de theorie is leuk
