BUTTON_POST_REPLY 15 berichten Pagina 1 van 1
Waar op letten
  • Vespadiverso
    MGF/TF First drive
    MGF/TF First drive
    BerichtenCOLON 3
    GeregistreerdCOLON za jun 25, 2011 10:59 am

    Waar op letten

    door Vespadiverso » za jun 25, 2011 8:19 pm

    Beste forumleden, ik ben van plan een MGF Limited Edition te kopen. Nu een vraagje. Hebben de MGF-en speciale aandachtspunten waar ik op moet letten?
    Graag jullie ervaringen.
  • Avatar gebruiker
    Remieme
    Erelid
    Erelid
    BerichtenCOLON 5296
    GeregistreerdCOLON vr feb 10, 2006 8:33 pm
    WoonplaatsCOLON Bergen op Zoom (NL)

    Re: Waar op letten

    door Remieme » zo jun 26, 2011 12:05 am

    Let vooral op dat het een echte LE-editie is. Veel verkopers willen een F uit 1999 een LE noemen, terwijl het niet zo is.

    MGF LE 75th is zilverkleurig of zwart met rode softtop, Rode lederen bekleding en een genummerde batch onder de pinkers op het voorscherm. Ook in het interieur dient een LE batch aanwezig te zijn.

    Let op hoeveel ruimte tussen de banden en de wielkasten zit. Grofweg kan je 4 vingers ertussen steken. Is het minder dan zijn of lowering pins geplaatst of de druk in de veerbollen is te laag.

    Bij een te laag staande auto zijn vaak de binnenzijde van de banden schuin afgesleten. Te verhelpen door een goede uitlijning van de auto.

    Is de koelvloeistof in het voorraadvaatje roze of groen? Er mag geen smurrie op drijven, anders is de koppakking verdacht.
    In dezelfde context de oliepeilstok controleren. Er mag geen "mayo" aan kleven.

    Altijd interessant om de onderhoudshistorie van de auto te kennen. Wanneer bijvoorbeeld de tandwielriem is vervangen. Normaal om de 90.000 km.
  • Vespadiverso
    MGF/TF First drive
    MGF/TF First drive
    BerichtenCOLON 3
    GeregistreerdCOLON za jun 25, 2011 10:59 am

    Re: Waar op letten

    door Vespadiverso » zo jun 26, 2011 4:44 pm

    Bedankt voor de info,van het type wist ik al waar ik op moet letten. Zijn er specifieke plaatsen waar er roest gevormd kan worden?
    Ik lees heel veel over koppakkingen die stuk zijn, gaan. Is dit een probleem dat iedere mgf heeft?
  • Avatar gebruiker
    Kachel
    MGF/TF Die Hard
    MGF/TF Die Hard
    BerichtenCOLON 464
    GeregistreerdCOLON do jul 15, 2010 10:47 pm
    WoonplaatsCOLON Weiland

    Re: Waar op letten

    door Kachel » zo jun 26, 2011 4:49 pm

    Dat is volgens mij heel verschillend, er zijn er die al twee of drie keer een HGF gehad hebben binnen 150.000km. Maar ook die dit nog niet hebben gehad. Ik heb er nu 110.000km opstaan met de originele pakking. Wat belangrijk is, is dat je de olie goed op temperatuur hebt voordat je meer toeren gaat draaien en je koelsysteem goed voor elkaar hebben.
    MGF VVC 1996 British racing green
  • Steffie
    MGF/TF Die Hard
    MGF/TF Die Hard
    BerichtenCOLON 353
    GeregistreerdCOLON ma apr 20, 2009 11:07 am
    WoonplaatsCOLON Zwijndrecht (NL)
    CONTACTCOLON

    Re: Waar op letten

    door Steffie » ma jun 27, 2011 11:18 am

    Rgelmatig zie je inderdaad LE's te koop staan. Ik kan het dan niet laten om de verkopers een beetje te narren. :oops:

    Je komt er dan heel snel achter dat er ongeloofelijk veel autoverkopers zijn die absoluut niet weten wat ze verkopen.

    Het schijnt zo te zijn dat als ze via een beppald systeem de auto op marktplaats zetten hier automatisch 75th anniversary edition bij komt te staan. Kom door een koppeling met de RDW. Vaag verhaal.

    Van roest heb ik (nog) geen last. Behalve dan op mijn draagarmen en subframe voor.

    Succes met zoeken.
    MG F 1.8 Abingdon Helemaal strak gemaakt en opnieuw gespoten!
    Blue Flame Performance Exhaust
    Nieuw setje glimmend walnoot
    52mm Throttle Body + K&N
    Mooi nieuw strak kapje. kleur creme! met dank aan Hame
  • Kasper
    Doctor in the MGF/TF
    Doctor in the MGF/TF
    BerichtenCOLON 5017
    GeregistreerdCOLON ma sep 06, 2004 9:43 pm
    WoonplaatsCOLON Veghel (N.Br. NL)

    Re: Waar op letten

    door Kasper » ma jun 27, 2011 11:46 pm

    Steffie geeft inderdaad de grootste roestproblemen in 1 zin weer:

    De onderste draagarmen van de voorwielophanging is gevoelig voor roest en de roestbehandeling van de subframes (voor en achter) is echt voor verbetering vatbaar. De carrosserie valt wel mee, mits je geen schade hebt gehad.

    Corrosie begint aan het plaatwerk meestal bij de wielkasten en onder de ventilatiegaten aan de zijkant.
    ook wil de achterklep, net onder de horizontale rand achterop wel roest vertonen.
    MGFvvc '96 Charcoal met een heleboel mods - MGCGT '68 Tartan met wat mods -
    MGTF '05 BRG HFF inmiddels niet meer volledig origineel
  • Avatar gebruiker
    Ultimate
    MGF/TF Goeroe
    MGF/TF Goeroe
    BerichtenCOLON 2561
    GeregistreerdCOLON wo dec 23, 2009 10:39 pm
    WoonplaatsCOLON Zaandam (N-Hld, NL)

    Re: Waar op letten

    door Ultimate » di jun 28, 2011 9:31 am

    Ik weet nog wel een hele nette zilveren LE75 te staan.
    45000 km en met Hardtop.
    De wagen heeft altijd binnen gestaan.
    De vraagprijs was 7000 euro ;)
    Respect a man's car, and the man will respect you

    - MGF 130 British Racing Green, MY2000 RHD > Project, Klik hier
  • Vespadiverso
    MGF/TF First drive
    MGF/TF First drive
    BerichtenCOLON 3
    GeregistreerdCOLON za jun 25, 2011 10:59 am

    Re: Waar op letten

    door Vespadiverso » di jun 28, 2011 8:22 pm

    Ok, bedankt voor jullie reacties. Ik weet er ook eentje staan hier in de buurt, zilveren LE 75th met hardtop en 65000km. Eerste eigenaar. Ben nog aan het onderhandelen over de prijs.
    Wat mij opvalt is dat deze wagens in Duitsland een heel stuk goedkoper zijn dan hier.
  • Avatar gebruiker
    Remieme
    Erelid
    Erelid
    BerichtenCOLON 5296
    GeregistreerdCOLON vr feb 10, 2006 8:33 pm
    WoonplaatsCOLON Bergen op Zoom (NL)

    Waar op letten

    door Remieme » di jun 28, 2011 8:44 pm

    Dat is met alle auto's zo ;)
  • Kasper
    Doctor in the MGF/TF
    Doctor in the MGF/TF
    BerichtenCOLON 5017
    GeregistreerdCOLON ma sep 06, 2004 9:43 pm
    WoonplaatsCOLON Veghel (N.Br. NL)

    Re: Waar op letten

    door Kasper » wo jun 29, 2011 12:33 am

    Vespadiverso schreefColonOk, bedankt voor jullie reacties. Ik weet er ook eentje staan hier in de buurt, zilveren LE 75th met hardtop en 65000km. Eerste eigenaar. Ben nog aan het onderhandelen over de prijs.
    Wat mij opvalt is dat deze wagens in Duitsland een heel stuk goedkoper zijn dan hier.


    Als je in Nederland woont, dan moet je daar echt aan wennen, Nederlandse auto's zijn gewoon veel te duur in vergelijking met die in het buitenland. Je moet er bij import nog wel een kruiwagen geld bij tellen voor de BPM!
    MGFvvc '96 Charcoal met een heleboel mods - MGCGT '68 Tartan met wat mods -
    MGTF '05 BRG HFF inmiddels niet meer volledig origineel
  • Avatar gebruiker
    RemcovanKuilenburg
    Clubshop, PR en Forum administrator
    Clubshop, PR en Forum administrator
    BerichtenCOLON 5552
    GeregistreerdCOLON wo jul 02, 2008 12:13 am
    WoonplaatsCOLON Amersfoort

    Re: Waar op letten

    door RemcovanKuilenburg » wo jun 29, 2011 11:16 am

    Vroeger was het zo dat als de auto ouder is dan 8 jaar en, uit mijn hoofd, 8 maanden. Dan vervalt de BPM plicht. Maar ik ben nu aan het kijken en wat is het een wir war geworden van regels.
    MG F 1.8 MPI 1996 en winnaar Dyno 2008, 2010 en 2011
    Volvo V60 Volvo Ocean Race 2012
    Audi A3 1.6 TDI Amb. Pro line Buss. S-tronic 2011

    Lid van MG Car Club UK.
  • Avatar gebruiker
    Kevin
    MGF/TF Goeroe
    MGF/TF Goeroe
    BerichtenCOLON 1402
    GeregistreerdCOLON zo feb 01, 2009 3:35 pm
    WoonplaatsCOLON Almelo

    Re: Waar op letten

    door Kevin » wo jun 29, 2011 11:47 am

  • Avatar gebruiker
    RemcovanKuilenburg
    Clubshop, PR en Forum administrator
    Clubshop, PR en Forum administrator
    BerichtenCOLON 5552
    GeregistreerdCOLON wo jul 02, 2008 12:13 am
    WoonplaatsCOLON Amersfoort

    Re: Waar op letten

    door RemcovanKuilenburg » wo jun 29, 2011 12:40 pm

    De regel leuker kunnen wij het niet maken wel gemakkelijker is niet toepasbaar op dit geheel. Mijn god wat een regels :roll:
    MG F 1.8 MPI 1996 en winnaar Dyno 2008, 2010 en 2011
    Volvo V60 Volvo Ocean Race 2012
    Audi A3 1.6 TDI Amb. Pro line Buss. S-tronic 2011

    Lid van MG Car Club UK.
  • Avatar gebruiker
    Jager
    MGF/TF Goeroe
    MGF/TF Goeroe
    BerichtenCOLON 1111
    GeregistreerdCOLON zo mei 21, 2006 1:44 pm
    WoonplaatsCOLON Apeldoorn
    CONTACTCOLON

    Re: Waar op letten

    door Jager » wo jun 29, 2011 1:49 pm

    MGF MKII High-Tech, 1.8 120 PK.
  • Avatar gebruiker
    RemcovanKuilenburg
    Clubshop, PR en Forum administrator
    Clubshop, PR en Forum administrator
    BerichtenCOLON 5552
    GeregistreerdCOLON wo jul 02, 2008 12:13 am
    WoonplaatsCOLON Amersfoort

    Re: Waar op letten

    door RemcovanKuilenburg » wo jun 29, 2011 3:15 pm

    Dus de regel 8 jaar en 8 maanden is van de baan af :cry:
    MG F 1.8 MPI 1996 en winnaar Dyno 2008, 2010 en 2011
    Volvo V60 Volvo Ocean Race 2012
    Audi A3 1.6 TDI Amb. Pro line Buss. S-tronic 2011

    Lid van MG Car Club UK.
BUTTON_POST_REPLY 15 berichten Pagina 1 van 1

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: 16 en 0 gasten