BUTTON_POST_REPLY 91 berichten
Starten op 3 cilinders + ruw draaien + waterlek
  • Avatar gebruiker
    BlackFox
    MGF/TF Goeroe
    MGF/TF Goeroe
    BerichtenCOLON 2357
    GeregistreerdCOLON zo okt 04, 2009 12:18 pm
    WoonplaatsCOLON Maasmechelen, België

    Starten op 3 cilinders + ruw draaien + waterlek

    door BlackFox » wo jun 22, 2011 8:58 am

    Na het Nürburgring geval (opeens doffe knal in de motor, geen vermogen meer en heel ruw rijden onder de 3000rpm) is het een tijd goed gegaan.

    Deze morgen echter toen ik de auto na 2 dagen stilstaan startte was het wel even schrikken, opeens had ik een 3 cilinder :-s
    De motor draaide dus super onregelmatig met af en toe een knal in de uitlaat....
    Na een halve minuut ofzo ging hij op 4 cilinders over, maar was het nog niet super.

    Even stilgelegd en opnieuw gestart, ging ook vrij moeizaam maar draaide al bij al redelijk normaal.

    Weggereden en niks aan de hand...

    Nu heeft hij nog wel eens last gehad van een ochtendhumeur dat 'ie even wat ruwer draait bij starten na lang stilstaan, maar zo erg heb ik nog nooit meegemaakt.

    Ook als 'ie goed op temperatuur is wilt 'ie stationair wel eens wat onregelmatig draaien, dat de toerenteller lichtjes beweegt.

    En dan is er nog steeds een koelvloeistoflek, de koelvloeistof hangt nog steeds onder de versnellingsbak en verdwijnt heel traag uit het reservoir.

    Nu dacht ik dat ik wel een hele tijd op geen problemen hoefde te rekenen... :(
    Laatst bijgewerkt door 1 op BlackFox, in totaal 0 keer bewerkt.
    1999 MGF 75th LE
    2001 Honda S2000
  • Avatar gebruiker
    ttdesign6
    Doctor in the MGF/TF
    Doctor in the MGF/TF
    BerichtenCOLON 6794
    GeregistreerdCOLON zo nov 01, 2009 5:37 pm
    WoonplaatsCOLON Oirsbeek

    Re: Starten op 3 cilinders + ruw draaien

    door ttdesign6 » wo jun 22, 2011 9:41 am

    Balen kerel! Dat ten eerste. Wat betreft de cilinders, het kan natuurlijk altijd, maar het lijkt me een beetje vreemd als het aan je nieuwe ontsteking ligt. Hij valt in ieder geval niet uit als hij op bedrijfstemp. is?

    Grtz!
    Mijn garage telt 1050 plaatsen...

    MG TF 135

    Flying Dutchman
  • Avatar gebruiker
    BlackFox
    MGF/TF Goeroe
    MGF/TF Goeroe
    BerichtenCOLON 2357
    GeregistreerdCOLON zo okt 04, 2009 12:18 pm
    WoonplaatsCOLON Maasmechelen, België

    Re: Starten op 3 cilinders + ruw draaien

    door BlackFox » wo jun 22, 2011 12:35 pm

    Uitvallen doet hij sowieso niet.

    Nu is alles wel los geweest bij Bruno natuurlijk, altijd mogelijk dat er iets los zit nog. Maar ik zou wel graag weten in welke richting ik moet zoeken nu...
    1999 MGF 75th LE
    2001 Honda S2000
  • Ian
    MGF/TF Goeroe
    MGF/TF Goeroe
    BerichtenCOLON 1246
    GeregistreerdCOLON di apr 15, 2008 6:13 pm
    WoonplaatsCOLON Schilde

    Re: Starten op 3 cilinders + ruw draaien

    door Ian » wo jun 22, 2011 12:59 pm

    De motor draaide dus super onregelmatig met af en toe een knal in de uitlaat....


    Doet me denken aan de wagen van Onslow.

    Misschien iets aan de bougies? Eentje die niet goed is ofzo?
  • Avatar gebruiker
    BlackFox
    MGF/TF Goeroe
    MGF/TF Goeroe
    BerichtenCOLON 2357
    GeregistreerdCOLON zo okt 04, 2009 12:18 pm
    WoonplaatsCOLON Maasmechelen, België

    Re: Starten op 3 cilinders + ruw draaien

    door BlackFox » wo jun 22, 2011 1:13 pm

    Ik vrees vrij hard voor een beginnende koppakking... :evil: :x

    Olie en water zijn nog helder, maar uiteindelijk verliest 'ie wel koelvloeistof.
    Sijpelt binnen in 1 cilinder en start daardoor moeilijk?
    1999 MGF 75th LE
    2001 Honda S2000
  • Avatar gebruiker
    Tukker
    Doctor in the MGF/TF
    Doctor in the MGF/TF
    BerichtenCOLON 3057
    GeregistreerdCOLON wo okt 17, 2007 10:29 pm
    WoonplaatsCOLON Nijverdal NL
    CONTACTCOLON

    Re: Starten op 3 cilinders + ruw draaien

    door Tukker » wo jun 22, 2011 2:47 pm

    BlackFox schreefColonOlie en water zijn nog helder, maar uiteindelijk verliest 'ie wel koelvloeistof.


    Zou dus ook de pakking van het inlaat stuk kunnen zijn. :idea:
    goodgoan Tom

    [b]Toyota Prius dark gray, Audi TT 2.0 roadster dark gray (mk2)
  • Avatar gebruiker
    BlackFox
    MGF/TF Goeroe
    MGF/TF Goeroe
    BerichtenCOLON 2357
    GeregistreerdCOLON zo okt 04, 2009 12:18 pm
    WoonplaatsCOLON Maasmechelen, België

    Re: Starten op 3 cilinders + ruw draaien

    door BlackFox » wo jun 22, 2011 3:14 pm

    Hoe kan ik dat het best zien?

    Komt dat ook overeen met koelwater dat afdruppelt ter hoogte van de versnellingsbak? (van waar het precies komt vanboven kan ik niet zien langs onder)
    1999 MGF 75th LE
    2001 Honda S2000
  • Avatar gebruiker
    RemcovanKuilenburg
    Clubshop, PR en Forum administrator
    Clubshop, PR en Forum administrator
    BerichtenCOLON 5552
    GeregistreerdCOLON wo jul 02, 2008 12:13 am
    WoonplaatsCOLON Amersfoort

    Re: Starten op 3 cilinders + ruw draaien

    door RemcovanKuilenburg » wo jun 22, 2011 4:06 pm

    Gewoon gelijk de inlaat spruitstuk pakking vervangen. Kosten vallen mee en het is 9 van de 10 de oorzaak. En het zien is vrij lastig het kan aan de onderkant zitten waar je dus niet gemakkelijk bij kan.
    MG F 1.8 MPI 1996 en winnaar Dyno 2008, 2010 en 2011
    Volvo V60 Volvo Ocean Race 2012
    Audi A3 1.6 TDI Amb. Pro line Buss. S-tronic 2011

    Lid van MG Car Club UK.
  • Avatar gebruiker
    BlackFox
    MGF/TF Goeroe
    MGF/TF Goeroe
    BerichtenCOLON 2357
    GeregistreerdCOLON zo okt 04, 2009 12:18 pm
    WoonplaatsCOLON Maasmechelen, België

    Re: Starten op 3 cilinders + ruw draaien

    door BlackFox » wo jun 22, 2011 4:14 pm

    DIY-able of de Berg bezoeken? :mrgreen:

    Moet zeggen dat ik wel de indruk heb dat het lek van de uitlaatzijde lijkt te druppen? (voorkant van de motor als je dus achter de auto staat)
    1999 MGF 75th LE
    2001 Honda S2000
  • Avatar gebruiker
    RemcovanKuilenburg
    Clubshop, PR en Forum administrator
    Clubshop, PR en Forum administrator
    BerichtenCOLON 5552
    GeregistreerdCOLON wo jul 02, 2008 12:13 am
    WoonplaatsCOLON Amersfoort

    Re: Starten op 3 cilinders + ruw draaien

    door RemcovanKuilenburg » wo jun 22, 2011 4:17 pm

    Dan is de kans dat de pakking tussen je kop en je darm aanhechting niet goed is. Daar zit een T stuk met 2 sensoren en een dikke darm en een dunne darm. Daar zit een pakking tussen wat vaker stuk gaat. Maar dat verklaart niet slecht lopen op 3 poten etc. Heb je al je bougies bekeken of ze mooi grijs zijn?
    MG F 1.8 MPI 1996 en winnaar Dyno 2008, 2010 en 2011
    Volvo V60 Volvo Ocean Race 2012
    Audi A3 1.6 TDI Amb. Pro line Buss. S-tronic 2011

    Lid van MG Car Club UK.
  • Avatar gebruiker
    BlackFox
    MGF/TF Goeroe
    MGF/TF Goeroe
    BerichtenCOLON 2357
    GeregistreerdCOLON zo okt 04, 2009 12:18 pm
    WoonplaatsCOLON Maasmechelen, België

    Re: Starten op 3 cilinders + ruw draaien

    door BlackFox » wo jun 22, 2011 4:22 pm

    Neen, nog niet bekeken. Bruno is degene die er laatst aan heeft gezeten, de bougies en de hele ontsteking zijn nieuw van een maand of 2 geleden.
    Weet eerlijk gezegd niet of Bruno ze bekeken heeft toen hij de nokkenassen heeft vervangen...
    1999 MGF 75th LE
    2001 Honda S2000
  • Avatar gebruiker
    RemcovanKuilenburg
    Clubshop, PR en Forum administrator
    Clubshop, PR en Forum administrator
    BerichtenCOLON 5552
    GeregistreerdCOLON wo jul 02, 2008 12:13 am
    WoonplaatsCOLON Amersfoort

    Re: Starten op 3 cilinders + ruw draaien

    door RemcovanKuilenburg » wo jun 22, 2011 4:24 pm

    Ja maar nu heb je een probleem dus moet je nu naar de bougies kijken. Er is duidelijk wat veranderd (lees kapot) en van de bougie kleur kan je al heel snel zien om welke cylinder het gaat en of deze water heeft.

    Dus even een voor een er uit draaien en kijken hoe het er uit ziet. Je zal zien dat er een een andere kleur heeft. En dat is dan de cylinder die problemen geeft.
    MG F 1.8 MPI 1996 en winnaar Dyno 2008, 2010 en 2011
    Volvo V60 Volvo Ocean Race 2012
    Audi A3 1.6 TDI Amb. Pro line Buss. S-tronic 2011

    Lid van MG Car Club UK.
  • Avatar gebruiker
    BlackFox
    MGF/TF Goeroe
    MGF/TF Goeroe
    BerichtenCOLON 2357
    GeregistreerdCOLON zo okt 04, 2009 12:18 pm
    WoonplaatsCOLON Maasmechelen, België

    Re: Starten op 3 cilinders + ruw draaien

    door BlackFox » wo jun 22, 2011 5:33 pm

    Zal ik zeker doen dit weekend.

    Daarnet startte 'ie overigens weer prima, secondje ofzo dat 'ie even wat ruwer draaide. Maar eerder normaal, zeker in vergelijking met deze morgen.
    1999 MGF 75th LE
    2001 Honda S2000
  • Avatar gebruiker
    ttdesign6
    Doctor in the MGF/TF
    Doctor in the MGF/TF
    BerichtenCOLON 6794
    GeregistreerdCOLON zo nov 01, 2009 5:37 pm
    WoonplaatsCOLON Oirsbeek

    Re: Starten op 3 cilinders + ruw draaien

    door ttdesign6 » wo jun 22, 2011 7:54 pm

    Niet optimistisch worden. Dat dacht ik ook toen mijn F weer even goed liep maar toch met hetzelfde probleem zat. Hoe zit het met de Midzomer?
    Mijn garage telt 1050 plaatsen...

    MG TF 135

    Flying Dutchman
  • Avatar gebruiker
    BlackFox
    MGF/TF Goeroe
    MGF/TF Goeroe
    BerichtenCOLON 2357
    GeregistreerdCOLON zo okt 04, 2009 12:18 pm
    WoonplaatsCOLON Maasmechelen, België

    Re: Starten op 3 cilinders + ruw draaien

    door BlackFox » wo jun 22, 2011 7:58 pm

    Zal normaal gezien geen probleem zijn, dit probleem sleept al een tijdje aan hoor. Had gehoopt dat het opgelost zou zijn na zo'n grote operatie.
    Maar het is pas sinds deze morgen dat ik me echt zorgen er om maak.
    1999 MGF 75th LE
    2001 Honda S2000
BUTTON_POST_REPLY 91 berichten

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: 11 en 0 gasten