door LEBLAR » vr sep 02, 2011 11:44 am
Een tijdje veel minder aktief geweest op het forum. Vooral omdat ik een beetje chagrijnig werd omdat ik het lek niet kon vinden.
In de vakantie vondt ik een 4 koloms hefbrug voor weinig. Gelijk spijkers met koppen geslagen. Met dank aan Tukker de 380V motor omgezet naar 220V. Een weekje verder met de nodige bouten, moeren, electra onderdelen en vooral veel vette handen en het werkt.
Met nieuwe moed de zoektocht begonnen en met succes. Een miniscuul gaatje in de Y vormige slang. Koud geen lekkage, warm druppels en eenmaal goed op temperatuur een heel fijn straaltje water wat tegen het schutbord spuit. Van boven af niet te zien maar van onder perfect te spotten. Er zit ter plaatse van het gaatje een klein bobbeltje op de slang. Die is dus gewoon zacht geworden. Vanuit MGF centre wisten ze te vertellen dat er na een HGF vaker problemen zijn met de slangen. Deze zouden van binnen uit zacht worden door de vervuiling. Waar of niet waar geen idee.
Gelijk alles maar aanpakken. Slangen vervangen, RVS underfloor pipes (die er nog steeds liggen), een alu TF radiateur plus RVS engine rail. Dan heb ik nagenoeg alles van het koelsysteem vervangen.
En Oja die brug; Super. Ik kan nu in alle rust ook de onderkant van de auto in perfecte staat houden. Tom nogmaals bedankt

Ronald Leblanc
1996 MGF VVC Pearlescent FlameRed (inderdaad, niet origineel)
Mod's: Tenza open air filter, Leer stuur, Toyo Proxes T1R, PU bushes achter, KH-splitter, Windscreen, EBC Grooved discs + greenstuff blokken rondom, 80th interieur, 52mm TB, LLW kit, SS coolant pipes, alu radiator
Upcomming: PU bussen voor.
Next: Cool-air induct Tenza.