BUTTON_POST_REPLY 9 berichten Pagina 1 van 1
Probleempje met gekraak.
  • Roel
    MGF/TF First drive
    MGF/TF First drive
    BerichtenCOLON 16
    GeregistreerdCOLON ma jun 06, 2005 11:52 pm
    WoonplaatsCOLON Wuustwezel (België)

    Probleempje met gekraak.

    door Roel » di jun 07, 2005 12:00 am

    Hallo iedereen, na bijna een jaar trotse bezitter te zijn van een MGF VVC uit '96, heb ik een technisch probleempje (denk ik). Tijdens het rijden hoor ik soms een metaalgekraak. Soms is het tijdens een oneffenheid in de weg, soms tijdens het remmen en soms tijdens het schakelen. Bij navraag in de garage keken ze onmiddellijk, maar zoals je kan verwachten, was het op die moment natuurlijk niet meer. Na enkele dagen is dit opnieuw zo, en wordt het mijn inziens een beetje erger. Heeft nog iemand dit al voorgehad, en wat is de beste oplossing?

    Oja, is het normaal dat de banden niet 90° vlak op de weg staan, en een beetje zo staan /------\ (overdreven natuurlijk). M'n banden slijten namelijk vrij snel af dus.

    Groeten
  • MGF_TV
    MGF/TF Goeroe
    MGF/TF Goeroe
    BerichtenCOLON 1189
    GeregistreerdCOLON zo okt 24, 2004 7:39 pm
    WoonplaatsCOLON Waasmunster, België

    door MGF_TV » di jun 07, 2005 10:54 am

    Als de wagen zo staat, dan staat de hydragas vering te laag. die kan je in de garage laten oppompen tot de goeie hoogte 368mm @17gr.Celcius indien je geen lowering knuckles hebt, gemeten vanaf de wielnaaf (voorwiel) tot aan de onderkant van het spatbord.

    Is het gekraakt een korte slag of een gekraak van enkele seconden? Kan je het proberen te localiseren?
  • Avatar gebruiker
    ErikB
    IT en Gallery / Forum administrator
    IT en Gallery / Forum administrator
    BerichtenCOLON 10759
    GeregistreerdCOLON do maart 25, 2004 2:10 am
    WoonplaatsCOLON Waasmunster, B
    CONTACTCOLON

    door ErikB » di jun 07, 2005 1:06 pm

    Persoonlijk denk ik aan de "cross member bar" on het dashboard. Dit is iets dat wel meer voorvalt en moet dus zeker gekend zijn bij de vakman.
    (http://www.mgfcar.de/cross_member_bar/)
    MGF: Sportieve 1.8 MPi met wat extra (1998); Klassieke 1.8 VVC (bijna) full option (1997) officiële MGF Cup car
    More MG: Praktische MG ZT-T CDTi (2002), Oldtimer MG1100 met nood aan restauratie (1968), MG ZR160 Track toy under construction
    Daily: Jaguar F-Pace (2019), Opel Zafira 1.8 Elegance (2003)
  • Roel
    MGF/TF First drive
    MGF/TF First drive
    BerichtenCOLON 16
    GeregistreerdCOLON ma jun 06, 2005 11:52 pm
    WoonplaatsCOLON Wuustwezel (België)

    door Roel » di jun 07, 2005 2:41 pm

    Het gekraak is eerder een tikje iedere keer, en is meestal vooraan bij de kant van de bestuurder.
  • Bruno
    MGF.BE Beheerder
    MGF.BE Beheerder
    BerichtenCOLON 16480
    GeregistreerdCOLON vr jan 30, 2004 8:16 pm
    WoonplaatsCOLON "De Berg" , Belgie
    CONTACTCOLON

    door Bruno » di jun 07, 2005 5:52 pm

    Zit er speling op de één van de voorwielen als je de wagen opkrikt ?
    In dat geval zou ik het zoeken bij een stuurchape.
    Of misschien zit de veerpoot wat los.
    Opkrikken van de wagen en inspecteren van de ophanging, zou al veel kunnen vertellen over het probleem.
    Als je niet zeker bent, dat het probleem echt vooraan zit, zou het misschien een motorsteun kunnen kunnen zijn, of misschien een ophangingsrubber van de uitlaat die is gescheurd.
    MG's :
    - VOLCANO MGF '180' VVC / - BRGMGTF135
    Non-MG's :
    - Mercedes CLA AMG line shooting break / - Mercedes Vito 113 CDI
    Racecars :

    - YELLOW MG ZR 190 / - WHITE MG ZR 190 VHPD Official cupracer / - YELLOW Rover114 Official cupracer EVO "Ex Cor Euser"/ - WHITE Rover 114 Official cupracer
  • MGF_TV
    MGF/TF Goeroe
    MGF/TF Goeroe
    BerichtenCOLON 1189
    GeregistreerdCOLON zo okt 24, 2004 7:39 pm
    WoonplaatsCOLON Waasmunster, België

    door MGF_TV » di jun 07, 2005 8:53 pm

    Kan ook van de remschoenen komen, die zitten soms los in de houders. Bij mij is het het geval. Volgens Paul kan het zijn omdat het cromé stuk van de remplunjer er niet op zit. Ik zal van 't weekend eens kijken. Je kan makkellijk aan de remschoenen, even proberen te bewegen met de hand en je weet al wat meer.
  • Roel
    MGF/TF First drive
    MGF/TF First drive
    BerichtenCOLON 16
    GeregistreerdCOLON ma jun 06, 2005 11:52 pm
    WoonplaatsCOLON Wuustwezel (België)

    door Roel » di jun 07, 2005 11:35 pm

    Heb nog is even gekeken, en blijkt dat de meeste van de keren dat het gekraak voorkomt, ik het lichtjes voel tikken op de koppelingspedaal. Is dat een indicatie van iets serieus?
  • Avatar gebruiker
    Coen
    Doctor in the MGF/TF
    Doctor in the MGF/TF
    BerichtenCOLON 7748
    GeregistreerdCOLON vr jan 21, 2005 4:29 pm
    WoonplaatsCOLON Amsterdam

    door Coen » wo jun 08, 2005 8:45 pm

    Mocht je van je MGF een 4x4 willen maken, neem dan gerust de waarde over van MGF_TV. Gebruikelijker is om daar aardig wat onder te gaan zitten. 3 dagen geleden heb ik zelf de hydragas vering op laten pompen omdat die van mij veel te laag stond (drempels waren soms niet meer mogelijk zonder schaven). Exact weet ik niet hoe hoog die van mij staat, maar volgens mij in de buurt van de 33 centimeter.
    Lotus Elise S2 111s
  • Sander
    Technical Specialist
    Technical Specialist
    BerichtenCOLON 7902
    GeregistreerdCOLON wo maart 24, 2004 11:08 pm
    WoonplaatsCOLON Essen (BE)

    door Sander » wo jun 08, 2005 11:02 pm

    Mocht je van je F een een ongeleid projectiel willen maken moet je de waardes van Coen aanhouden :lol:

    Als je de F te laag hebt staan is hij lager en dichter bij de grond (wat positief is) maar de vering wordt er ook slapper van dus alle voordelen van het laag zijn worden meteen opgeheven (wegligging is zelfs minder dan op de normale hoogte). Bovendien slijten je banden scheef, raak je vaker de grond maar ziet het er idd leuker uit :lol:

    Als je lager wilt investeer dan lowering knuckles. Voor €160,- heb je ze en je dealer kan ze in 2 uurtjes plaatsen. Tolerantie op het hydragassysteem is 1cm; 33cm is 3,6cm te laag dus ver buiten tolerantie.

    Je F zal er niet van kapot gaan (afhankelijk van de drempels dan hè ;)) maar ik denk niet dan de voordelen tegen de nadelen opwegen (ik heb alle 3 de situaties zelf op mijn F gehad) Met de lage instelling is vooral de opposite lock veel moeilijker te stoppen door het extra "hellen" mocht je in de slip raken (en dat doe je een keer)
    Building >200BHP K-series
BUTTON_POST_REPLY 9 berichten Pagina 1 van 1

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: 13 en 0 gasten