Tja bandenboeren, uitlijners en MG garages. Allemaal plaatsen waar je beter met wat voorbereiding naar toe kunt gaan. (of moet ik zeggen stevige voorbereiding) Ik bekijk deze dingen anders: mijn vader met m'n F naar de bandenboer? gelukkig zegt hij zelf NEE, als hij al zou mogen

Nee daarmee wil ik geen ander opzadelen. Ik moet deze mensen meestal overtuigen dat het anders moet dan dat zij voor ogen hebben, zucht.
Extreme slijtage aan de voorbanden, ik bedoel aan de binnenzijde van de band, dat is meestal de fout van verlagen door de druk in het veersysteem te laten zakken, zonder er bij na te denken wat de consequenties zijn qua rijgedrag, zonder er bij na te denken wat slappere vering op een lage auto doet (drempels) en wat een verkeerde bandenstand doet. tja die slijtage die zie je na een paar duizend kilometer. Het slechtere weggedrag merk je pas als het te laat is. Het moeilijke gedrag bij drempels, tja dan kan je ook wel wat kosten.
Ik ben bang dat je auto gewoon wat is gezakt, maar dan bewust door de vorige eigenaar, zonder verdere aanpassingen. En dan krijg je echt problemen.
Wat te doen:
(1) Zorgen dat je de auto op druk krijgt 400 - 450 psi (sorry wij gebruiken hier de Engelse drukken, is ongeveer 30 bar (oeps, dat is ook al niet SI) ONGEACHT de hoogte van de auto.
(2) Vervolgens uitlijnen met de GOEDE gegevens (diverse uitlijnautomaten staan nog steeds fout)
(3) Nieuwe banden, tja echt schuin afgesleten is niet goed.
Je zult zien dat afhankelijk van de uitlijning die JIJ kiest het weggedrag van je F behoorlijk kan verschillen van veilig en met weinig gevoel in het stuur, tot tricky en heerlijk in de bochten maar blijf erbij als je rechtdoor wilt.
Trillen: Want dat is je eigenlijke probleem, kijk eens hoe je banden zijn afgesleten, hangen er lipjes aan het profiel? Dan is de basis van de fout: de uitlijning. Zie wel dat hetgeen nu versleten is, die 4 stripjes rubber van 20 bij 3 centimeter gewoon niet goed zijn.
Geloof me, met een goed uitgelijnde F met recht onderstel en goede banden kun je echt hard rijden (200+ met losse handen) en haaks de bocht om.