Auto laten wegen
  • Avatar gebruiker
    ttdesign6
    Doctor in the MGF/TF
    Doctor in the MGF/TF
    BerichtenCOLON 6794
    GeregistreerdCOLON zo nov 01, 2009 5:37 pm
    WoonplaatsCOLON Oirsbeek

    Auto laten wegen

    door ttdesign6 » zo mei 15, 2011 11:01 am

    Al sinds ik de F heb verbaas ik me over het gewicht dat er op de papieren staat. Ledig gewicht 1100 kg. Toen ik deze week toevallig met Sergio stond te praten over zijn F zag ik dat zijn F, 1033 kg weegt. Hij betaald dus ook meteen €7,- minder per maand aan belasting omdat zijn F een gewichtsklasse lager ligt. Nu gaat het me niet om die paar euro, maar op een jaar tijd is het toch wel de nodige tientjes en het irriteert me gewoon een beetje.

    Nu is mijn vraag, wie heeft dit ook, en heeft iemand zijn F/TF al eens opnieuw laten wegen en wat zijn de kosten hiervan? Ook zag ik bijvoorbeeld dat de VVC volgens verschillende tests op 1073 kg komt. Dus zou het vrij vreemd zijn met mijn mpi op 1100 kg te komen. Hij is in 2005 vanuit Deutchland geïmporteerd, dus daar zal wel het een en ander aan het gewicht veranderd zijn denk ik.

    Een prettige zondag toegewenst. :)
    Mijn garage telt 1050 plaatsen...

    MG TF 135

    Flying Dutchman
  • Rick
    Clubshop, Gallery en Penningmeester
    Clubshop, Gallery en Penningmeester
    BerichtenCOLON 7030
    GeregistreerdCOLON zo apr 01, 2007 8:23 pm
    WoonplaatsCOLON Sambeek (NL)
    CONTACTCOLON

    Re: Auto laten wegen

    door Rick » zo mei 15, 2011 11:55 am

    Daar is al eerder een topic over geweest, waar ook de informatie in staat om het volgens mij te laten aanpassen op je kentekenbewijs.
    MGF British Racing Green 1997
    MG ZT 260 SE Pearl Black 2004 sold
    MG ZR 160 Starlight Silver 2004 sold
    Seat Leon ST FR Dynamic Montsandrood 2014
  • Avatar gebruiker
    Tukker
    Doctor in the MGF/TF
    Doctor in the MGF/TF
    BerichtenCOLON 3057
    GeregistreerdCOLON wo okt 17, 2007 10:29 pm
    WoonplaatsCOLON Nijverdal NL
    CONTACTCOLON

    Re: Auto laten wegen

    door Tukker » zo mei 15, 2011 12:29 pm

    ttdesign6 schreefColonHij is in 2005 vanuit Deutchland geïmporteerd, dus daar zal wel het een en ander aan het gewicht veranderd zijn denk ik.


    Dit is een kleun van het RDW, het gewicht is in Duitsland inderdaad 1100 Kg echter is dit incl. vloeistoffen (brandstof). Normaal haalt het RDW daar kilo's van af met het overschrijven. Misschien gewoon een klacht indienen zodat dit wordt recht gezet. Heb jij de Duitse papieren ook nog in bezit?
    goodgoan Tom

    [b]Toyota Prius dark gray, Audi TT 2.0 roadster dark gray (mk2)
  • Avatar gebruiker
    ttdesign6
    Doctor in the MGF/TF
    Doctor in the MGF/TF
    BerichtenCOLON 6794
    GeregistreerdCOLON zo nov 01, 2009 5:37 pm
    WoonplaatsCOLON Oirsbeek

    Re: Auto laten wegen

    door ttdesign6 » zo mei 15, 2011 3:31 pm

    Helaas zijn de Duitse papieren niet in mijn bezit. Wel kan ik daar ook even bij vermelden dat de auto van Sergio bijvoorbeeld ook onlangs is ingevoerd uit Duitsland. Op zijn kentekenbewijs staat echter 1033 kg als ik me niet vergis. Ik zal het topic eens even zoeken en eens contact opnemen met het RDW.
    Mijn garage telt 1050 plaatsen...

    MG TF 135

    Flying Dutchman
  • Avatar gebruiker
    Ultimate
    MGF/TF Goeroe
    MGF/TF Goeroe
    BerichtenCOLON 2561
    GeregistreerdCOLON wo dec 23, 2009 10:39 pm
    WoonplaatsCOLON Zaandam (N-Hld, NL)

    Re: Auto laten wegen

    door Ultimate » zo mei 15, 2011 5:15 pm

    RDW doet er erg moeilijk over.
    Mijne weegt ook 1080 kg, en volgens de statistieken hoort hij 1035 kg te wegen.
    Ik had een brief naar het RDW gestuurd met daarin ook verwijzingen naar andere MGF.
    Ze wezen het af.

    Opnieuw laten wegen houdt gelijk ook in dat alle vloeistoffen er uit moeten etc.
    Respect a man's car, and the man will respect you

    - MGF 130 British Racing Green, MY2000 RHD > Project, Klik hier
  • Avatar gebruiker
    ttdesign6
    Doctor in the MGF/TF
    Doctor in the MGF/TF
    BerichtenCOLON 6794
    GeregistreerdCOLON zo nov 01, 2009 5:37 pm
    WoonplaatsCOLON Oirsbeek

    Re: Auto laten wegen

    door ttdesign6 » zo mei 15, 2011 5:28 pm

    Stelletje criminelen, maarja, zo denk ik over de meeste instanties in Nederland. Ik ga toch eens contact opnemen want het is niet juist als je meer geld voor een auto betaald terwijl het onzin is. Ik laat wel iets weten als ik antwoord heb.
    Mijn garage telt 1050 plaatsen...

    MG TF 135

    Flying Dutchman
  • Avatar gebruiker
    D.B.C.
    MGF/TF Goeroe
    MGF/TF Goeroe
    BerichtenCOLON 1123
    GeregistreerdCOLON do dec 03, 2009 12:56 am
    WoonplaatsCOLON Bussum
    CONTACTCOLON

    Re: Auto laten wegen

    door D.B.C. » zo mei 15, 2011 5:49 pm

    Ik heb het ook!
    Behalve dat er op mijn kentekenbewijs staat Rover RD weegt ie ook 1100 kg en het is ook een import uit Duitsland uit 2004.
    Mods: Trophy Inserts, Bonnet Air Vents, Side Air Scoops, Spoiler, 17'' AZEV.
  • Avatar gebruiker
    Andros
    MGF/TF Goeroe
    MGF/TF Goeroe
    BerichtenCOLON 1601
    GeregistreerdCOLON zo jan 10, 2010 8:17 pm
    WoonplaatsCOLON 't Stad

    Re: Auto laten wegen

    door Andros » zo mei 15, 2011 5:51 pm

    Mijn TF is ook import uit Duitsland, zou 1073kg wegen. Geen idee of dat klopt maar ken nog wel wat adressen in de buurt met een weegbrug. Betekent dit dat ik dan alle vloeistoffen uit de wagen zou moeten laten lopen? Scheelt toch een schaaltje wegenbelasting.
    De nachtspotter!
  • Avatar gebruiker
    Tandi
    MGF/TF Enthousiast
    MGF/TF Enthousiast
    BerichtenCOLON 144
    GeregistreerdCOLON za aug 28, 2010 10:50 am
    WoonplaatsCOLON Capelle a/d IJssel

    Re: Auto laten wegen

    door Tandi » zo mei 15, 2011 5:59 pm

    De RDW gaat eventueel alleen maar het gewicht op het kenteken aanpassen als jij met een
    " relaas van weging " komt van een door het RDW erkend weegstation, in ieder geval een weegstation
    waar de douane aanwezig is.
    Er zijn bepaalde eisen als je je auto laat wegen, maar precies weet ik dat niet.
    O.a. halve tank brandstof, boordgereedschap etc.
    Ik zou 'm'n reservewiel eruit laten, dat scheelt. Maar dan wel een spuitbus er voor in de plaats
    Verwijzen naar een andere F ( TF ) heeft geen enkele zin.
    Sterkte ! :wink:
    RHD 2003 X-power Grey TF 160.
  • Avatar gebruiker
    BlackFox
    MGF/TF Goeroe
    MGF/TF Goeroe
    BerichtenCOLON 2357
    GeregistreerdCOLON zo okt 04, 2009 12:18 pm
    WoonplaatsCOLON Maasmechelen, België

    Re: Auto laten wegen

    door BlackFox » zo mei 15, 2011 6:19 pm

    Vergeet niet dat een airco ook wel wat weegt ;)

    Een TF zou trouwens toch zwaarder zijn?
    1999 MGF 75th LE
    2001 Honda S2000
  • Avatar gebruiker
    ttdesign6
    Doctor in the MGF/TF
    Doctor in the MGF/TF
    BerichtenCOLON 6794
    GeregistreerdCOLON zo nov 01, 2009 5:37 pm
    WoonplaatsCOLON Oirsbeek

    Re: Auto laten wegen

    door ttdesign6 » zo mei 15, 2011 7:00 pm

    Maar een airco weegt nooit 65kg :wink: De auto opnieuw laten wegen maakt me niks uit. Het gaat mij ook meer om het principe dat ik teveel voor een auto betaal die gewoon lichter is. Een VVC weegt volgens mij 1073kg officieel.
    Ook zie ik meerdere F's op MP staan, mét airco en een gewicht van 1035kg. Het kan natuurlijk altijd dat hij wel wát zwaarder is dan 1035 kilo, maar geen 65kg....waar zouden die in hemelsnaam moeten zitten??

    Ik las ook iets dat je een halve tank moet hebben én het reservewiel, over alle vloeistoffen uit de auto las ik niks, zou toch ook vreemd zijn aangezien dit bij de auto hoort? Ik heb een mail naar het RDW gestuurd en zal zo nodig nog eens bellen, dit vind ik altijd effectiever en dan ben ik eens benieuwd wat eruit komt.
    Mijn garage telt 1050 plaatsen...

    MG TF 135

    Flying Dutchman
  • Avatar gebruiker
    etienne
    MGF/TF Goeroe
    MGF/TF Goeroe
    BerichtenCOLON 1222
    GeregistreerdCOLON di aug 26, 2008 5:56 pm
    WoonplaatsCOLON brunssum limburg (nl)

    Re: Auto laten wegen

    door etienne » zo mei 15, 2011 8:57 pm

    ik heb mijn mgf ook in 2008 ingevoerd en die staat op de papieren op 1035 kilo en ik heb ook airco,abs, dubbele airbags..

    het blijven rare snuiters die gasten van de rdw hoor want jou gewicht hebben ze volgens mij letterlijk overgenomen vanuit duitsland en niet van hier :!:
  • Avatar gebruiker
    ttdesign6
    Doctor in the MGF/TF
    Doctor in the MGF/TF
    BerichtenCOLON 6794
    GeregistreerdCOLON zo nov 01, 2009 5:37 pm
    WoonplaatsCOLON Oirsbeek

    Re: Auto laten wegen

    door ttdesign6 » zo mei 15, 2011 10:25 pm

    Nee klopt, Sergio is hetzelfde verhaal, zijn MG, ook vanuit Duitsland weegt gewoon 1035kg. Ik las ergens dat opnieuw wegen €5,- kost, geen idee, maar dat zou wel mooi zijn. Enige gewicht extra ten opzichte van jouw F is mijn voorspoiler en spoilertje op de achterklep :mrgreen:

    Ik ben eens benieuwd wat ik te horen krijg. Zou me niks verbazen als het allemaal erg moeilijk gaat...maar ik doe mijn best.
    Mijn garage telt 1050 plaatsen...

    MG TF 135

    Flying Dutchman
  • Avatar gebruiker
    RemcovanKuilenburg
    Clubshop, PR en Forum administrator
    Clubshop, PR en Forum administrator
    BerichtenCOLON 5552
    GeregistreerdCOLON wo jul 02, 2008 12:13 am
    WoonplaatsCOLON Amersfoort

    Re: Auto laten wegen

    door RemcovanKuilenburg » zo mei 15, 2011 11:09 pm

    Ik ben hier al mee bezig geweest en de kosten zijn hoger dan de opbrengsten. Het gaat over herkeuren van de auto en niet even laten wegen. Het staat nog zeker ergens op het forum. Even de zoekfunctie gebruiken.
    MG F 1.8 MPI 1996 en winnaar Dyno 2008, 2010 en 2011
    Volvo V60 Volvo Ocean Race 2012
    Audi A3 1.6 TDI Amb. Pro line Buss. S-tronic 2011

    Lid van MG Car Club UK.
  • Avatar gebruiker
    ttdesign6
    Doctor in the MGF/TF
    Doctor in the MGF/TF
    BerichtenCOLON 6794
    GeregistreerdCOLON zo nov 01, 2009 5:37 pm
    WoonplaatsCOLON Oirsbeek

    Re: Auto laten wegen

    door ttdesign6 » zo mei 15, 2011 11:42 pm

    Heb het eens even doorgelezen. Het lijkt inderdaad vrij zinloos al wil ik het toch wel eens even doorzetten. Het is ronduit belachelijk dat ik betaal voor een fout van het RDW. Indien een instantie een fout maakt mogen ze dit ook rechtzetten. Klinkt misschien veeleisend en heel simpel, ik weet dat het anders ligt maar ik weet zeker dat mijn F niet zo zwaar is en als de zaken andersom zijn staat de belasting ook aan mijn deur...
    Mijn garage telt 1050 plaatsen...

    MG TF 135

    Flying Dutchman

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: 9 en 0 gasten