BUTTON_POST_REPLY 6 berichten Pagina 1 van 1
MGF Voorklep wil niet open.Gevraagd:Detail foto's [OPGELOST]
  • Helmet
    MGF/TF Die Hard
    MGF/TF Die Hard
    BerichtenCOLON 310
    GeregistreerdCOLON za nov 07, 2009 12:29 pm

    MGF Voorklep wil niet open.Gevraagd:Detail foto's [OPGELOST]

    door Helmet » zo mei 08, 2011 3:09 pm

    Mijn voorklep wil niet meer open :shock: .
    De kabel is niet gebroken, ik kan deze strak trekken.
    Onder de voorbumper liggend en ook door het gaas kijken zie ik dat de zwarte behuizing niet meer goed vast zit. Een bout is losgetrilt vermoed ik zo.

    Maar nu.. Ik heb al wat gelezen hier over het openen via de onderkant of via het gaas.
    Ik kan alleen de windhaak bewegen, maar de pin niet.
    Ook met meer handen erbij van broer en pa die de klep indrukken en aan de kabel trekken wilde niet lukken.
    Na een half uur puzzelen en gokken hoe het zit ben ik maar gestopt.

    Wat ik nog graag zou hebben zijn een paar detail foto's van het slot bij een geopende voorklep. En een foto van de pin en de windhaak die aan de voorklep zitten.
    Dan heb ik ook een idee wat er daar nog zit aan onderdelen.
    't Is me te lang geleden om dat gedetailleerd voor te kunnen stellen. ??
    Laatst bijgewerkt door 1 op Helmet, in totaal 0 keer bewerkt.
  • Avatar gebruiker
    ttdesign6
    Doctor in the MGF/TF
    Doctor in the MGF/TF
    BerichtenCOLON 6794
    GeregistreerdCOLON zo nov 01, 2009 5:37 pm
    WoonplaatsCOLON Oirsbeek

    Re: MGF Voorklep wil niet open. Gevraagd: Detail foto's

    door ttdesign6 » zo mei 08, 2011 3:31 pm

    Kijkt u eens, hopelijk heb je hier wat aan.

    Afbeelding

    Afbeelding

    Succes ermee!
    Mijn garage telt 1050 plaatsen...

    MG TF 135

    Flying Dutchman
  • Helmet
    MGF/TF Die Hard
    MGF/TF Die Hard
    BerichtenCOLON 310
    GeregistreerdCOLON za nov 07, 2009 12:29 pm

    Re: MGF Voorklep wil niet open. Gevraagd: Detail foto's

    door Helmet » zo mei 08, 2011 4:40 pm

    Heel erg bedankt voor de snelle reaktie !!
    Nu weet ik tenminste wat er zit onder de klep, dat wat ik niet kan zien ;)
    Top !!!
  • Avatar gebruiker
    ttdesign6
    Doctor in the MGF/TF
    Doctor in the MGF/TF
    BerichtenCOLON 6794
    GeregistreerdCOLON zo nov 01, 2009 5:37 pm
    WoonplaatsCOLON Oirsbeek

    Re: MGF Voorklep wil niet open. Gevraagd: Detail foto's

    door ttdesign6 » zo mei 08, 2011 4:51 pm

    Kleine moeite en jij kan weer werder :wink: :thumbsup:
    Mijn garage telt 1050 plaatsen...

    MG TF 135

    Flying Dutchman
  • Bruno
    MGF.BE Beheerder
    MGF.BE Beheerder
    BerichtenCOLON 16480
    GeregistreerdCOLON vr jan 30, 2004 8:16 pm
    WoonplaatsCOLON "De Berg" , Belgie
    CONTACTCOLON

    Re: MGF Voorklep wil niet open. Gevraagd: Detail foto's

    door Bruno » ma mei 09, 2011 12:15 am

    Slot een paar milimeter naar achter zetten ?
    MG's :
    - VOLCANO MGF '180' VVC / - BRGMGTF135
    Non-MG's :
    - Mercedes CLA AMG line shooting break / - Mercedes Vito 113 CDI
    Racecars :

    - YELLOW MG ZR 190 / - WHITE MG ZR 190 VHPD Official cupracer / - YELLOW Rover114 Official cupracer EVO "Ex Cor Euser"/ - WHITE Rover 114 Official cupracer
  • Helmet
    MGF/TF Die Hard
    MGF/TF Die Hard
    BerichtenCOLON 310
    GeregistreerdCOLON za nov 07, 2009 12:29 pm

    Re: MGF Voorklep wil niet open. Gevraagd: Detail foto's

    door Helmet » di mei 17, 2011 8:30 am

    't Is me zaterdag gelukt! Na een half uur friemelen en pielen schoot de klep open.
    Eigenlijk bleek er niks los te zijn gegaan. Alleen de roest heeft parten gespeeld denk ik.
    Dus ik heb meteen even mijn spuitbus met kettingsmeer er tegen aan gegooid.
    Lekker soepeltjes loopt ie nu weer :thumbsup:

    De oplossing en hoe het mechanisme in elkaar steekt heb ik uitgetekend.
    Iets wat het fixen van dit probleem een heel stuk vergemakkelijkt als je dat eenmaal weet.
    Maar ik wil dit niet hier publiek op het forum plaatsen.
    Wie dit wil weten mag me PM'en.
BUTTON_POST_REPLY 6 berichten Pagina 1 van 1

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: 11 en 0 gasten