Lek uitlaat systeem
  • Avatar gebruiker
    D.B.C.
    MGF/TF Goeroe
    MGF/TF Goeroe
    BerichtenCOLON 1123
    GeregistreerdCOLON do dec 03, 2009 12:56 am
    WoonplaatsCOLON Bussum
    CONTACTCOLON

    Lek uitlaat systeem

    door D.B.C. » vr apr 29, 2011 7:57 pm

    Heb ik weer, vorig jaar was mn demper lek en die heb ik gelast. Maar nu is ie ergens anders lek, het is echt niet om aan te horen, het klinkt zo asociaal.
    Van de week maar even naar de garage en laten kijken wat het is zodat ik het misschien zelf kan vervangen.
    Is bijvoorbeeld z'n 421 stuk makkelijk zelf te doen met gebruik van een brug?
    Mods: Trophy Inserts, Bonnet Air Vents, Side Air Scoops, Spoiler, 17'' AZEV.
  • Avatar gebruiker
    etienne
    MGF/TF Goeroe
    MGF/TF Goeroe
    BerichtenCOLON 1222
    GeregistreerdCOLON di aug 26, 2008 5:56 pm
    WoonplaatsCOLON brunssum limburg (nl)

    Re: Lek uitlaat systeem

    door etienne » vr apr 29, 2011 8:16 pm

    vaker komt het voor dat hij bij de flexibele pijp inscheurt mischien dat het bij jou het geval is
  • Avatar gebruiker
    D.B.C.
    MGF/TF Goeroe
    MGF/TF Goeroe
    BerichtenCOLON 1123
    GeregistreerdCOLON do dec 03, 2009 12:56 am
    WoonplaatsCOLON Bussum
    CONTACTCOLON

    Re: Lek uitlaat systeem

    door D.B.C. » vr apr 29, 2011 8:38 pm

    etienne schreefColonvaker komt het voor dat hij bij de flexibele pijp inscheurt mischien dat het bij jou het geval is


    Dat vermoed ik ook, maar dan kan ik dat hele systeem toch vervangen door een spaghetti 421 stuk?
    Mods: Trophy Inserts, Bonnet Air Vents, Side Air Scoops, Spoiler, 17'' AZEV.
  • Avatar gebruiker
    etienne
    MGF/TF Goeroe
    MGF/TF Goeroe
    BerichtenCOLON 1222
    GeregistreerdCOLON di aug 26, 2008 5:56 pm
    WoonplaatsCOLON brunssum limburg (nl)

    Re: Lek uitlaat systeem

    door etienne » vr apr 29, 2011 8:44 pm

    ja dat is een goede optie mits je geen airco hebt want als ik mij niet vergis zit de airco in de weg
  • Avatar gebruiker
    D.B.C.
    MGF/TF Goeroe
    MGF/TF Goeroe
    BerichtenCOLON 1123
    GeregistreerdCOLON do dec 03, 2009 12:56 am
    WoonplaatsCOLON Bussum
    CONTACTCOLON

    Re: Lek uitlaat systeem

    door D.B.C. » vr apr 29, 2011 9:13 pm

    etienne schreefColonja dat is een goede optie mits je geen airco hebt want als ik mij niet vergis zit de airco in de weg



    Nee die heb ik niet, ik laat even de garage er naar kijken en dat hun een conclusie kunnen trekken zodat ik geen onnodig uitgaves doe.
    Mods: Trophy Inserts, Bonnet Air Vents, Side Air Scoops, Spoiler, 17'' AZEV.
  • Avatar gebruiker
    RemcovanKuilenburg
    Clubshop, PR en Forum administrator
    Clubshop, PR en Forum administrator
    BerichtenCOLON 5552
    GeregistreerdCOLON wo jul 02, 2008 12:13 am
    WoonplaatsCOLON Amersfoort

    Re: Lek uitlaat systeem

    door RemcovanKuilenburg » vr apr 29, 2011 11:04 pm

    Als je flex stuk kapot is hoef je zeker geen spruitstuk te vervangen. Wel even kijken welk type spruitstuk je hebt ivm het nieuw bestellen flex stuk. (4 schroeven of 6)

    Het is trouwens eenvoudig zelf te doen als je bouten en moeren maar niet te vast gerot zitten. Die van mij was nog geen 15 min en klaar. (bouten gingen gemakkelijk los)
    MG F 1.8 MPI 1996 en winnaar Dyno 2008, 2010 en 2011
    Volvo V60 Volvo Ocean Race 2012
    Audi A3 1.6 TDI Amb. Pro line Buss. S-tronic 2011

    Lid van MG Car Club UK.
  • Avatar gebruiker
    D.B.C.
    MGF/TF Goeroe
    MGF/TF Goeroe
    BerichtenCOLON 1123
    GeregistreerdCOLON do dec 03, 2009 12:56 am
    WoonplaatsCOLON Bussum
    CONTACTCOLON

    Re: Lek uitlaat systeem

    door D.B.C. » za apr 30, 2011 11:12 am

    RemcovanKuilenburg schreefColonAls je flex stuk kapot is hoef je zeker geen spruitstuk te vervangen. Wel even kijken welk type spruitstuk je hebt ivm het nieuw bestellen flex stuk. (4 schroeven of 6)

    Het is trouwens eenvoudig zelf te doen als je bouten en moeren maar niet te vast gerot zitten. Die van mij was nog geen 15 min en klaar. (bouten gingen gemakkelijk los)


    Net zoals bij de katalysator, daar zaten ze behoorlijk vast geroest die heb ik er af laten halen. Ik ga het allemaal beleven.
    Mods: Trophy Inserts, Bonnet Air Vents, Side Air Scoops, Spoiler, 17'' AZEV.
  • Avatar gebruiker
    D.B.C.
    MGF/TF Goeroe
    MGF/TF Goeroe
    BerichtenCOLON 1123
    GeregistreerdCOLON do dec 03, 2009 12:56 am
    WoonplaatsCOLON Bussum
    CONTACTCOLON

    Re: Lek uitlaat systeem

    door D.B.C. » di mei 03, 2011 2:54 pm

    Kom net terug van de garage (BCC) en het is idd het flexibele deel wat ingescheurd is en ik heb het model met 4 bouten.
    Nu vroeg ik aan hun wat het bij hun kost, omdat de bouten er niet al te best uit zagen en alleen het materiaal (bouten pakking en pijp) is al rond de 350 euro :shock:

    Het is toch gewoon dit onderdeel? http://cgi.ebay.co.uk/ROVER-MG-MGF1-8L-Front-Exhaust-pipe-95-01-Down-pipe-/270731091411?pt=UK_CarsParts_Vehicles_CarParts_SM&hash=item3f08d49dd3

    Dat scheelt al een hoop, of zie ik nu wat over het hoofd?
    Ze willen hem wel voor me plaatsen als ik er zelf eentje kan regelen.
    Mods: Trophy Inserts, Bonnet Air Vents, Side Air Scoops, Spoiler, 17'' AZEV.
  • Avatar gebruiker
    Kevin
    MGF/TF Goeroe
    MGF/TF Goeroe
    BerichtenCOLON 1402
    GeregistreerdCOLON zo feb 01, 2009 3:35 pm
    WoonplaatsCOLON Almelo

    Re: Lek uitlaat systeem

    door Kevin » di mei 03, 2011 4:45 pm

    ziet er volgens mij wel hetzelfde uit...wat een prijsverschil
  • Rob
    MGF/TF Goeroe
    MGF/TF Goeroe
    BerichtenCOLON 1965
    GeregistreerdCOLON zo jan 10, 2010 6:39 pm
    WoonplaatsCOLON Sittard

    Re: Lek uitlaat systeem

    door Rob » di mei 03, 2011 4:50 pm

    Al moest ik de bouten eraf knabbelen maar dat loste ik toch zeker zelf op.
    €350,- in geen 350 jaar
  • Avatar gebruiker
    D.B.C.
    MGF/TF Goeroe
    MGF/TF Goeroe
    BerichtenCOLON 1123
    GeregistreerdCOLON do dec 03, 2009 12:56 am
    WoonplaatsCOLON Bussum
    CONTACTCOLON

    Re: Lek uitlaat systeem

    door D.B.C. » di mei 03, 2011 4:53 pm

    Murphy schreefColonAl moest ik de bouten eraf knabbelen maar dat loste ik toch zeker zelf op.
    €350,- in geen 350 jaar



    Ik schrok zelf ook wel van de prijs, vooral omdat ik al wist hoeveel het onderdeel op ebay kost en het verschil is te veel om het te doen. Ik weet dat hun vrij prijzig zijn, maar dit spant de kroon.
    Mods: Trophy Inserts, Bonnet Air Vents, Side Air Scoops, Spoiler, 17'' AZEV.
  • Avatar gebruiker
    BlackFox
    MGF/TF Goeroe
    MGF/TF Goeroe
    BerichtenCOLON 2357
    GeregistreerdCOLON zo okt 04, 2009 12:18 pm
    WoonplaatsCOLON Maasmechelen, België

    Re: Lek uitlaat systeem

    door BlackFox » di mei 03, 2011 5:23 pm

    Is de normale prijs voor zoiets hier, heb er destijds ook voor rondgebeld.

    Heb er zelf ook zo'n ebay exemplaar onderhangen, wel meteen een RVS exemplaar genomen.
    1999 MGF 75th LE
    2001 Honda S2000
  • Avatar gebruiker
    RemcovanKuilenburg
    Clubshop, PR en Forum administrator
    Clubshop, PR en Forum administrator
    BerichtenCOLON 5552
    GeregistreerdCOLON wo jul 02, 2008 12:13 am
    WoonplaatsCOLON Amersfoort

    Re: Lek uitlaat systeem

    door RemcovanKuilenburg » di mei 03, 2011 6:23 pm

    De schoorsteen van een garage moet ook roken. En nee het niet dezelfde pijp als die van ebay. BCC heeft orginele onderdelen en dat is die van ebay niet. De afwerking is altijd minder en de legering van het staal is ook anders. Je kan zeker geen pijp maken voor dat bedrag die een beetje goed is. Natuurlijk kan je deze er gewoon onder zetten en het gaat prima werken. Maar voor hoe lang.
    MG F 1.8 MPI 1996 en winnaar Dyno 2008, 2010 en 2011
    Volvo V60 Volvo Ocean Race 2012
    Audi A3 1.6 TDI Amb. Pro line Buss. S-tronic 2011

    Lid van MG Car Club UK.
  • Avatar gebruiker
    BlackFox
    MGF/TF Goeroe
    MGF/TF Goeroe
    BerichtenCOLON 2357
    GeregistreerdCOLON zo okt 04, 2009 12:18 pm
    WoonplaatsCOLON Maasmechelen, België

    Re: Lek uitlaat systeem

    door BlackFox » di mei 03, 2011 7:48 pm

    Die van mij was nochtans beter afgewerkt dan het standaard stalen ding wat er onder hing.
    1999 MGF 75th LE
    2001 Honda S2000
  • Avatar gebruiker
    etienne
    MGF/TF Goeroe
    MGF/TF Goeroe
    BerichtenCOLON 1222
    GeregistreerdCOLON di aug 26, 2008 5:56 pm
    WoonplaatsCOLON brunssum limburg (nl)

    Re: Lek uitlaat systeem

    door etienne » di mei 03, 2011 8:28 pm

    prijzen vergelijken is makkelijk maar de kwaliteit van een orginele of aftermarket is vaak een wezelijk verschil hoor ga er maar eens vauit dat de downpipe die nu nog onder je auto zit de af fabriek is gemonteerd dus dat hij er al 14 jaar onder zit dat zul je nooit redden met een aftermarket :wink:

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: 11 en 0 gasten