Bij verdere controle zag ik aan het eind van mijn oliepeilstok een klein beetje.........mayo
Afgelopen zaterdag een rondje Voorne Putten gemaakt en af en toe rook ik de bekende zoetige lucht.
Maar het leek van de voorkant te komen en niet van het motor gedeelte.
Zo te zien is alles droog. Geen druppels op de grond of natte plekken aan de onderkant.
Wat me wel opviel was dat als je de kachel gebruikt het nogal lang duurt voordat de temperatuur via
de uitstroomroosters hoger wordt. Is dat bij jullie ook zo ?
De motor loopt mooi rond, alleen boven de 5000 toeren loopt het toerental niet zo snel meer op,
ook niet in de lagere versnellingen. Rood begint bij 7200.
Een paar weken geleden naar Stuttgart heen en weer geweest, via de Ardennen, Eifel en de Pfalz
en het Zwarte Woud. Alles prima en geen druppel koelwater verloren. Ik ga de motor pas belasten als
de koelwatertemperatuur tegen de 90 graden is.
Wie kan er wat zinnigs over zeggen ?




