






Emile schreefColoniemand een hydragas pomp in de omgeving van Rotterdam?



Murphy schreefColonBuiten het feit dat er maar een juiste druk is heeft het oppompen en verlagen invloed op je uitlijning, vergeet dat niet.


Carl schreefColonheel veel?
toch redelijk ja... vooral de camber dan


Carl schreefColonLet wel, de camber op zich is niet in te stellen. Maar het is wel zo dat bij een bepaalde camber ook weer een bepaalde toe-waarde beter is. Een goede uitlijner doet wonderen voor je wegligging en bandenslijtage.

Sander schreefColonVolgens mij heb je met een optimaal rijgedrag ook de minimale slijtage.
Normaal slijten de binnenkanten vooraan het eerste (mijn ervaring) Als je de voorwielen toe-in zet (gelijk aan de achterwielen) compenseer je dat en slijt de band gelijkmatig af.
Volgens mij zijn er 3 opties:
- Rondom toe-in (0 graden 5 min uit mijn hoofd) (gaat goed de bocht in, "doof" gevoel op het rechte stuk)
- Rondom parallel (0 graden) (all-round o.k.)
- voor toe-out achter toe-in (fabrieksinstelling) (marginaal veiliger omdat die eerder geleid van voor en stabieler gevoel op rechte stuk maar minder feedback in de bocht en meer slijtage)
De 1e en de 3e optie heb ik gehad. De 2e nog nooit geprobeerd.
Ik weet niet of bovenstaande 100% correct is misschien even de site van Rob Bell en/of ErikB doornemen daar staat het allemaal mooi in uitgelegd.
Bovendien beseffen dat alles relatief is, het doof gevoel, het betere rijgedrag en de extra slijtage is allemaal perceptie en moet je dan ook zelf een keuze in maken.
Gebruikers op dit forum: 9 en 0 gasten
Copyright © 2020. All Rights Reserved. Powered by phpBB® Forum Software © phpBB Limited.