BUTTON_POST_REPLY 109 berichten
bandentest
  • Bruno
    MGF.BE Beheerder
    MGF.BE Beheerder
    BerichtenCOLON 16480
    GeregistreerdCOLON vr jan 30, 2004 8:16 pm
    WoonplaatsCOLON "De Berg" , Belgie
    CONTACTCOLON

    bandentest

    door Bruno » wo apr 13, 2011 12:25 am

    Vandaag ben ik nieuwe banden gaan bestellen : Aangezien de Goodyear Eagle F1 GSD2's dus vanaf heden niet meer beschikbaar zijn, moest ik i.p.v. 2, plots 4 nieuwe banden hebben. Toyo Proxes T1R lag voor de hand, maar de wangen van deze band zijn te zacht, waardoor in het extremere bochten werk deze band iets minder karkas-stevigheid biedt in vergelijking met bv. de oude GSD 2. Een GSD 3 was voor mij ook geen optie, omdat vergeleken met de GSD2 deze band een iets ronder loopvlak heeft dan zijn voorganger. Hierdoor is het stuurgedrag van deze band iets minder direkt. Vandaar koos ik voor het rechtste loopvlak voorhanden en leverbaar in 205/40/16 met vooraan 195/45/16 (geen evidente maten meer tegenwoordig). De keuze is dus gevallen op denk ik één van de betere en modernere banden van tegenwoordig : Yokohama S-Drive. Niet direkt "bruut" qua profiel, maar wel een zeer uitgesproken sportief karakter. Ik laat jullie het verdict hiervan op een F één dezer horen.
    S-Drive :
    Afbeelding

    Voor de racer heb ik er ook besteld, en mijn keuze viel eigenlijk op slicks, ware het net dat deze rond de 400 euro/band kosten. Dan maar één van de populairdere trackday banden dacht ik, bekend van de Exige , de Advan A048, maar ook deze kostte rond de 300 euro/ band :
    Afbeelding
    Tenslotte is het geworden, een band die prestatiegewijs presteert zoals de A048, maar voor een betere prijs : De Advan Neova AD08, één van de beste trackday banden (die ook op de openbare weg mogen) van tegenwoordig. Ze zouden bijna rijden als een slick, voor een schijntje van de prijs. Hoe jammer dat deze niet in de maat bestaan voor een F.... :
    Afbeelding
    MG's :
    - VOLCANO MGF '180' VVC / - BRGMGTF135
    Non-MG's :
    - Mercedes CLA AMG line shooting break / - Mercedes Vito 113 CDI
    Racecars :

    - YELLOW MG ZR 190 / - WHITE MG ZR 190 VHPD Official cupracer / - YELLOW Rover114 Official cupracer EVO "Ex Cor Euser"/ - WHITE Rover 114 Official cupracer
  • Avatar gebruiker
    ovi
    MGF/TF Junkie
    MGF/TF Junkie
    BerichtenCOLON 935
    GeregistreerdCOLON ma jan 10, 2011 12:00 pm
    WoonplaatsCOLON Vlaams Brabant (Keerbergen)

    Re: bandentest

    door ovi » wo apr 13, 2011 8:57 am

    En wat is een schijntje v/d prijs?
    Wat kosten die Advan Neova AD08 dan?

    Ik rij op circuit met de Elan met de Toyo R1R en met de Tiger met Toyo R888 heb er iets van een 135 euro per band voor betaald dacht ik. :thumbsup:
  • Sander
    Technical Specialist
    Technical Specialist
    BerichtenCOLON 7902
    GeregistreerdCOLON wo maart 24, 2004 11:08 pm
    WoonplaatsCOLON Essen (BE)

    Re: bandentest

    door Sander » wo apr 13, 2011 9:05 am

    Ik wilde het net zeggen. De R1R en de R888 zijn geweldige banden.

    Dat de wang van de T1R te zacht zou zijn snap ik niet, waarom liggen ze dan standaard op Atoms en Donkervoorts ? Hoe kom je aan deze info ?
    Building >200BHP K-series
  • Avatar gebruiker
    ovi
    MGF/TF Junkie
    MGF/TF Junkie
    BerichtenCOLON 935
    GeregistreerdCOLON ma jan 10, 2011 12:00 pm
    WoonplaatsCOLON Vlaams Brabant (Keerbergen)

    Re: bandentest

    door ovi » wo apr 13, 2011 9:20 am

  • Avatar gebruiker
    Hippert
    MGF/TF Die Hard
    MGF/TF Die Hard
    BerichtenCOLON 450
    GeregistreerdCOLON di feb 02, 2010 7:13 pm
    WoonplaatsCOLON leeuwarden

    Re: bandentest

    door Hippert » wo apr 13, 2011 10:04 am

    Waarom is je keuze gevallen op Yokohama?
    (Ik weet wel dat ze die onder de Cheetah deden, maar of dat ook hetzelfde type was?)
    Laatst bijgewerkt door 1 op Hippert, in totaal 0 keer bewerkt.
    1999 antraciet MGF MPi
    (in mijn bezit van geweest van 25-07-09 tot 23-07-11)
  • Sander
    Technical Specialist
    Technical Specialist
    BerichtenCOLON 7902
    GeregistreerdCOLON wo maart 24, 2004 11:08 pm
    WoonplaatsCOLON Essen (BE)

    Re: bandentest

    door Sander » wo apr 13, 2011 10:10 am

    Omdat Yokohama 1 van de beste leveranciers van sportieve banden in voor lichtere wagens.
    Building >200BHP K-series
  • Avatar gebruiker
    Hippert
    MGF/TF Die Hard
    MGF/TF Die Hard
    BerichtenCOLON 450
    GeregistreerdCOLON di feb 02, 2010 7:13 pm
    WoonplaatsCOLON leeuwarden

    Re: bandentest

    door Hippert » wo apr 13, 2011 12:47 pm

    Sander schreefColon Dat de wang van de T1R te zacht zou zijn snap ik niet, waarom liggen ze dan standaard op Atoms en Donkervoorts ?

    Sander schreefColonOmdat Yokohama 1 van de beste leveranciers van sportieve banden in voor lichtere wagens.


    Welke (lichte/sportieve) wagens rijden er dan standaard met Yokohama´s?
    1999 antraciet MGF MPi
    (in mijn bezit van geweest van 25-07-09 tot 23-07-11)
  • LEBLAR
    MGF/TF Junkie
    MGF/TF Junkie
    BerichtenCOLON 762
    GeregistreerdCOLON vr feb 13, 2009 8:45 pm
    WoonplaatsCOLON Sibculo

    Re: bandentest

    door LEBLAR » wo apr 13, 2011 4:31 pm

    Ik hoor graag je bevindingen Bruno. Ik ben zelf heel tevreden over de Toyo's maar het is altijd prettig een alternatief achter de hand te hebben. En zeker op de 15 inch velgen is een steviger wang wel iets om over na te denken.
    Ronald Leblanc
    1996 MGF VVC Pearlescent FlameRed (inderdaad, niet origineel)
    Mod's: Tenza open air filter, Leer stuur, Toyo Proxes T1R, PU bushes achter, KH-splitter, Windscreen, EBC Grooved discs + greenstuff blokken rondom, 80th interieur, 52mm TB, LLW kit, SS coolant pipes, alu radiator
    Upcomming: PU bussen voor.
    Next: Cool-air induct Tenza.
  • Sir Charles
    MGF/TF Rookie
    MGF/TF Rookie
    BerichtenCOLON 84
    GeregistreerdCOLON ma apr 03, 2006 10:04 pm
    WoonplaatsCOLON Lille, B

    Re: bandentest

    door Sir Charles » wo apr 13, 2011 8:57 pm

    Hippert schreefColon
    Sander schreefColon Dat de wang van de T1R te zacht zou zijn snap ik niet, waarom liggen ze dan standaard op Atoms en Donkervoorts ?

    Sander schreefColonOmdat Yokohama 1 van de beste leveranciers van sportieve banden in voor lichtere wagens.


    Welke (lichte/sportieve) wagens rijden er dan standaard met Yokohama´s?


    Heel wat Lotussen (Elise, Exige,...). Zo heeft Bruno toch weeral een stukje Lotus meer in huis :-)
    present: Lotus Elise S2 111S - VVC 160pk - Storm Titanium metallic - colorcoded hardtop - Yokohama Advan Neova AD07 - Lotus Motorsport triple-pass alloy radiator - Nitron NSS suspension
    past: MGTF 135 BRG - TF160 velgen - Goodyear Eagle F1 GSDS3 - ChromDesign windstop - chrome TF grilles - ...
  • philipvanv
    MGF/TF Junkie
    MGF/TF Junkie
    BerichtenCOLON 526
    GeregistreerdCOLON ma feb 16, 2009 7:51 pm

    Re: bandentest

    door philipvanv » do apr 14, 2011 5:06 pm

    Ik heb er nu de yokohama s-drive onder liggen en ben er heel tevreden van. Voordien had ik de Toyo R1R, die vond ik qua grip nog beter, maar waren ook veel sneller versleten. Daarom nu terug de s-drives gekozen aangezien die een mooi compromis zijn voor een wagen die ik dagelijks gebruik, maar waar ook "sportief" mee gereden wordt.
  • Avatar gebruiker
    Carl
    Doctor in the MGF/TF
    Doctor in the MGF/TF
    BerichtenCOLON 3916
    GeregistreerdCOLON vr aug 31, 2007 11:06 am
    WoonplaatsCOLON Deurne (Antwerpen)-België
    CONTACTCOLON

    Re: bandentest

    door Carl » do apr 14, 2011 10:29 pm

    en we kijken weeral uit naar de resultaten....
    MGF 1999 1.8iVVC LHD pearlescent British Racing Green 75th anniversary multi-spoke wheels, 75th edition, no LE ! mods: white front indicators, cat bypass , 150 BHP, TF steering Rack, Green/black leather interior.
    MGF 1996 1.8iVVC RHD Metallic British Racing Green . VVC velgen, NO mods.
    todo: genoeg voor de volgende jaren .

    Save nature ! Drive a GREEN car!
  • Ronald MG TF
    MGF/TF Goeroe
    MGF/TF Goeroe
    BerichtenCOLON 1758
    GeregistreerdCOLON vr maart 09, 2007 3:15 pm
    WoonplaatsCOLON België

    Re: bandentest

    door Ronald MG TF » vr apr 15, 2011 12:10 am

    Ik heb vooraan ook de S-Drive van Yokohama erop liggen.
    Erg fijne band, heb er 5 à 6 maal mee op circuit gereden, en het loopvlak ziet er nog net 't zelfde uit.
    Eén dezer gaan er ook achteraan dezelfde op.
  • Bruno
    MGF.BE Beheerder
    MGF.BE Beheerder
    BerichtenCOLON 16480
    GeregistreerdCOLON vr jan 30, 2004 8:16 pm
    WoonplaatsCOLON "De Berg" , Belgie
    CONTACTCOLON

    Re: bandentest

    door Bruno » za apr 16, 2011 8:11 pm

    Sander schreefColonIk wilde het net zeggen. De R1R en de R888 zijn geweldige banden.

    Dat de wang van de T1R te zacht zou zijn snap ik niet, waarom liggen ze dan standaard op Atoms en Donkervoorts ? Hoe kom je aan deze info ?



    Van de bandenboer zelf. Wat de beste band is, is denk ik een persoonlijke keuze, maar dat de ene band een zachtere wang heeft, hoeft niet bewezen te worden, dat is een feit, dat ik hoorde van de bandenboer en dus ook las op verschillende fora.
    Maar nogmaals, de uiteindelijke keuze moet je zelf bepalen. Waarvoor deze banden vooral moeten dienen (sportief, comfortabel, weinig sleet, trackday's...), is een bepalende factor in deze keuze.

    Hier bv. las ik al wat info : http://forums.evolutionm.net/evo-tires- ... s-t1r.html

    Waarom ik een andere band koos ? Omdat ik liever eens een andere weg volg, dan de kudde te volgen.... :wink:
    Ik hou jullie op de hoogte met mijn bevindingen...
    MG's :
    - VOLCANO MGF '180' VVC / - BRGMGTF135
    Non-MG's :
    - Mercedes CLA AMG line shooting break / - Mercedes Vito 113 CDI
    Racecars :

    - YELLOW MG ZR 190 / - WHITE MG ZR 190 VHPD Official cupracer / - YELLOW Rover114 Official cupracer EVO "Ex Cor Euser"/ - WHITE Rover 114 Official cupracer
  • mgf_stefke
    MGF/TF Junkie
    MGF/TF Junkie
    BerichtenCOLON 765
    GeregistreerdCOLON zo okt 19, 2008 11:27 pm
    WoonplaatsCOLON Kalmthout

    Re: bandentest

    door mgf_stefke » za apr 16, 2011 9:58 pm

    Bridgestone of pirreli?
    Heb zelf 4 pirreli's liggen en ben er zeer tevreden over.
    Of ze rap slijten geen gedacht van want de Mg f staat bijna altijd stil
    0472770333
  • Avatar gebruiker
    Ultimate
    MGF/TF Goeroe
    MGF/TF Goeroe
    BerichtenCOLON 2561
    GeregistreerdCOLON wo dec 23, 2009 10:39 pm
    WoonplaatsCOLON Zaandam (N-Hld, NL)

    Re: bandentest

    door Ultimate » ma apr 18, 2011 11:52 pm

    Op hoeveel NM trek je de wielmoeren aan? (16inch)
    Respect a man's car, and the man will respect you

    - MGF 130 British Racing Green, MY2000 RHD > Project, Klik hier
BUTTON_POST_REPLY 109 berichten

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: 14 en 0 gasten