Trillingen!!!!
  • Cagivist
    MGF/TF Enthousiast
    MGF/TF Enthousiast
    BerichtenCOLON 198
    GeregistreerdCOLON di apr 27, 2010 6:32 am
    WoonplaatsCOLON Groot-Bijgaarden / Vl-brabant (België)

    Trillingen!!!!

    door Cagivist » ma apr 11, 2011 10:47 pm

    Weet iemand wat nog invloed kan hebben op de trillingen van de gehele carroserie van de wagen?

    Ik heb al de voorste schokdempers en bushen voor de anti roll bar vervangen, 2 nieuwe lower arms en track rod ends laten plaatsen ,4 nieuwe ball joints, 2 nieuwe wiellagers achteraan veranderd.
    Alsook is de voorste veerbol door een 2de hands veranderd, de wagen is uitgelijnd en de wielen zijn uitgebalanceerd.

    En toch blijf ik vinden dat de wagen niet rijdt hoe het volgens mij zou moeten zijn :cry:

    Op vernieuwe asfaltwegen geen of nauwelijks trillingen waarneembaar, eens op oneffen baan vindt ik dat ge de trillingen enorm in de carroserie voelt en soms ook in het stuur.
    Heb dan soms ook het gevoel dat de wagen wil verspringen vooraan :-s

    Iemand raad waar ik alsnog kan naar kijken of laten naar kijken???
    Zo rijden verpest toch beetje de fun.
    Laatst bijgewerkt door 1 op Cagivist, in totaal 0 keer bewerkt.
  • philipvanv
    MGF/TF Junkie
    MGF/TF Junkie
    BerichtenCOLON 526
    GeregistreerdCOLON ma feb 16, 2009 7:51 pm

    Re: Trillingen!!!!

    door philipvanv » ma apr 11, 2011 10:49 pm

    Versleten banden zorgen ook voor een crappy weggedrag.
  • Cagivist
    MGF/TF Enthousiast
    MGF/TF Enthousiast
    BerichtenCOLON 198
    GeregistreerdCOLON di apr 27, 2010 6:32 am
    WoonplaatsCOLON Groot-Bijgaarden / Vl-brabant (België)

    Re: Trillingen!!!!

    door Cagivist » ma apr 11, 2011 10:50 pm

    philipvanv schreefColonVersleten banden zorgen ook voor een crappy weggedrag.

    Banden zijn ook nieuw, vergeten bij te zetten, het was dan ook al een hele boterham hé :wink:
  • Cagivist
    MGF/TF Enthousiast
    MGF/TF Enthousiast
    BerichtenCOLON 198
    GeregistreerdCOLON di apr 27, 2010 6:32 am
    WoonplaatsCOLON Groot-Bijgaarden / Vl-brabant (België)

    Re: Trillingen!!!!

    door Cagivist » di apr 12, 2011 8:14 am

    Cagivist schreefColon
    Cagivist schreefColonWeet iemand wat nog invloed kan hebben op de trillingen van de gehele carroserie van de wagen?
    Ik heb al de voorste schokdempers en bushen voor de anti roll bar vervangen, 2 nieuwe lower arms en track rod ends laten plaatsen ,4 nieuwe ball joints, 2 nieuwe wiellagers achteraan veranderd.
    Alsook is de voorste veerbol door een 2de hands veranderd, de wagen is uitgelijnd en de wielen zijn uitgebalanceerd. En toch blijf ik vinden dat de wagen niet rijdt hoe het volgens mij zou moeten zijn :cry: Op vernieuwde asfaltwegen geen of nauwelijks trillingen waarneembaar, eens op oneffen baan vindt ik dat ge de trillingen enorm in de carroserie voelt en soms ook in het stuur. Heb dan soms ook het gevoel dat de wagen wil verspringen vooraan :-s
    Iemand raad waar ik alsnog kan naar kijken of laten naar kijken???
    Zo rijden verpest toch beetje de fun.

    Niemand enig idee ??
  • Avatar gebruiker
    ErikB
    IT en Gallery / Forum administrator
    IT en Gallery / Forum administrator
    BerichtenCOLON 10759
    GeregistreerdCOLON do maart 25, 2004 2:10 am
    WoonplaatsCOLON Waasmunster, B
    CONTACTCOLON

    Re: Trillingen!!!!

    door ErikB » di apr 12, 2011 11:38 am

    Bij de hele boterham mis ik of het probleem ooit is opgetreden of dat je de auto sinds dag 1 zo ervaart. Verder hoor ik graag meer over het volgende:
    - bandenspanning
    - rijhoogte/druk in het systeem
    MGF: Sportieve 1.8 MPi met wat extra (1998); Klassieke 1.8 VVC (bijna) full option (1997) officiële MGF Cup car
    More MG: Praktische MG ZT-T CDTi (2002), Oldtimer MG1100 met nood aan restauratie (1968), MG ZR160 Track toy under construction
    Daily: Jaguar F-Pace (2019), Opel Zafira 1.8 Elegance (2003)
  • Cagivist
    MGF/TF Enthousiast
    MGF/TF Enthousiast
    BerichtenCOLON 198
    GeregistreerdCOLON di apr 27, 2010 6:32 am
    WoonplaatsCOLON Groot-Bijgaarden / Vl-brabant (België)

    Re: Trillingen!!!!

    door Cagivist » di apr 12, 2011 12:15 pm

    ErikB schreefColonBij de hele boterham mis ik of het probleem ooit is opgetreden of dat je de auto sinds dag 1 zo ervaart. Verder hoor ik graag meer over het volgende:
    - bandenspanning
    - rijhoogte/druk in het systeem

    Ik heb dit altijd al ervaren van bij dag 1.
    De bandenspanning is vooraan 1.8 en achteraan 2.0.
    De rijhoogte/druk hebben ze in de mg garage gedaan en weet het dus niet :?:

    De wagen is van '96 met +- 150 000km op de teller en besef ook natuurlijk dat er overal al wel beetje sleet op is. Vandaar ik dus ook al een aantal zaken heb veranderd en/of laten veranderen, omwille van roest( lowerarms ), speling op andere parts( wiellagers en dergelijke).

    Toch blijft de wagen in zijn geheel trillen, hoewel hij voor de rest baanvast is op gladde asfalt.
    Op minder goede wegen zijn de trillingen veel sterker aanwezig en dit laat zich soms ook voelen in mijn stuur( voel dan ook soms een licht weerslagje, vooral in de bochten ) . Zelfs bij lagere snelheden.

    Ik hoop dat ik beetje duidelijk ben :?
  • Rob
    MGF/TF Goeroe
    MGF/TF Goeroe
    BerichtenCOLON 1965
    GeregistreerdCOLON zo jan 10, 2010 6:39 pm
    WoonplaatsCOLON Sittard

    Re: Trillingen!!!!

    door Rob » di apr 12, 2011 12:53 pm

    De rij hoogte kun je zelf wel even controleren als je geen pins hebt gemonteerd,
    http://www.mgfcar.de/tracking/ebhoe.htm

    Je schrijft dat op nieuw asfalt er geen problemen zijn. Dan kun je i.m.o. een onbalans van een draaiend onderdeel (velgen, banden, schijven) uitsluiten en ik neem aan dat het ook niet snelheid gerelateerd is.
    Dan moet er m.i. gezocht worden in de demping. rubbers etc.
    stuurt en remt je auto wel mooi rechtdoor als je het stuur loslaat.
    Heb je enig vergelijk, kun je eens bv in een andere F rijden, of misschien beter nog kun je iemand (met enige kijk op de zaak) eens in jouw F laten rijden, want "schriftelijk" is een diagnose wel heel lastig.
  • Cagivist
    MGF/TF Enthousiast
    MGF/TF Enthousiast
    BerichtenCOLON 198
    GeregistreerdCOLON di apr 27, 2010 6:32 am
    WoonplaatsCOLON Groot-Bijgaarden / Vl-brabant (België)

    Re: Trillingen!!!!

    door Cagivist » di apr 12, 2011 4:53 pm

    Murphy schreefColonDe rij hoogte kun je zelf wel even controleren als je geen pins hebt gemonteerd,
    http://www.mgfcar.de/tracking/ebhoe.htm

    Je schrijft dat op nieuw asfalt er geen problemen zijn. Dan kun je i.m.o. een onbalans van een draaiend onderdeel (velgen, banden, schijven) uitsluiten en ik neem aan dat het ook niet snelheid gerelateerd is.
    Dan moet er m.i. gezocht worden in de demping. rubbers etc.
    stuurt en remt je auto wel mooi rechtdoor als je het stuur loslaat.
    Heb je enig vergelijk, kun je eens bv in een andere F rijden, of misschien beter nog kun je iemand (met enige kijk op de zaak) eens in jouw F laten rijden, want "schriftelijk" is een diagnose wel heel lastig.

    De wagen rijdt mooi rechtdoor en ook bij het remmen geen neiging tot afwijken. Ik denk persoonlijk ook meer richting demping ( rubbers ) en idd via een forum een diagnose maken is niet evident en vrij lastig! Alleen stel ik liever al is hier de vraag bij mensen met meeeeer ervaring :thumbsup:
    Blijft de vraag dan welke rubbers er nog van invloed zijn (buiten hetgene ik al veranderd heb) op de trillingen van heel de wagen en/of op het soms springende gedrag van de voorwielen?
    Ben 2tal weken geleden naar de technische keuring geweest en blanco doorgeraakt.Geen enkele opmerking :-s
  • Bruno
    MGF.BE Beheerder
    MGF.BE Beheerder
    BerichtenCOLON 16480
    GeregistreerdCOLON vr jan 30, 2004 8:16 pm
    WoonplaatsCOLON "De Berg" , Belgie
    CONTACTCOLON

    Re: Trillingen!!!!

    door Bruno » di apr 12, 2011 4:55 pm

    Dat je door de technische controle geraakt is geen garantie op een perfecte wagen en omgekeerd... :wink:
    Heb je ook een kloppend geluid ingeval van trillingen. Zitten de schokdempers nog goed vast op al de punten. dikwijls durven deze al eens los te komen wegens de bussen die versleten geraken onderaan de demper.
    MG's :
    - VOLCANO MGF '180' VVC / - BRGMGTF135
    Non-MG's :
    - Mercedes CLA AMG line shooting break / - Mercedes Vito 113 CDI
    Racecars :

    - YELLOW MG ZR 190 / - WHITE MG ZR 190 VHPD Official cupracer / - YELLOW Rover114 Official cupracer EVO "Ex Cor Euser"/ - WHITE Rover 114 Official cupracer
  • Sander
    Technical Specialist
    Technical Specialist
    BerichtenCOLON 7902
    GeregistreerdCOLON wo maart 24, 2004 11:08 pm
    WoonplaatsCOLON Essen (BE)

    Re: Trillingen!!!!

    door Sander » di apr 12, 2011 5:04 pm

    Heb je voor en achter de zelfde banden ?
    Building >200BHP K-series
  • Cagivist
    MGF/TF Enthousiast
    MGF/TF Enthousiast
    BerichtenCOLON 198
    GeregistreerdCOLON di apr 27, 2010 6:32 am
    WoonplaatsCOLON Groot-Bijgaarden / Vl-brabant (België)

    Re: Trillingen!!!!

    door Cagivist » di apr 12, 2011 5:39 pm

    Bruno schreefColonDat je door de technische controle geraakt is geen garantie op een perfecte wagen en omgekeerd... :wink:
    Heb je ook een kloppend geluid ingeval van trillingen. Zitten de schokdempers nog goed vast op al de punten. dikwijls durven deze al eens los te komen wegens de bussen die versleten geraken onderaan de demper.

    De schokdempers zijn nieuw vooraan, achteraan moet ik nog doen,(Bushen zijn idd versleten).Kunnen de achterste de trillingen veroorzaken in heel de wagen inclusief het soms verspringen vooraan?
    Heb ook geen kloppend geluid.
  • Cagivist
    MGF/TF Enthousiast
    MGF/TF Enthousiast
    BerichtenCOLON 198
    GeregistreerdCOLON di apr 27, 2010 6:32 am
    WoonplaatsCOLON Groot-Bijgaarden / Vl-brabant (België)

    Re: Trillingen!!!!

    door Cagivist » di apr 12, 2011 5:42 pm

    Sander schreefColonHeb je voor en achter de zelfde banden ?

    Voor en achter Toyo's. die heb ik meteen laten veranderen. Toen ik hem kocht stonden er winter en zomerbanden gemixt op en dus niet goed :no:
    Fijn dat jullie willen meedenken :thumbsup: Thx!!!!
  • Avatar gebruiker
    Andros
    MGF/TF Goeroe
    MGF/TF Goeroe
    BerichtenCOLON 1601
    GeregistreerdCOLON zo jan 10, 2010 8:17 pm
    WoonplaatsCOLON 't Stad

    Re: Trillingen!!!!

    door Andros » di apr 12, 2011 7:27 pm

    Heb eigenlijk hetzelfde maar dan met een TF. Nieuwe toyo's, uitgelijnd, gebalanceerd en toch vind ik em boven de 100 per uur niet zo strak rijden als zou moeten. Voorlopig houd ik dit topic in de gaten...
    De nachtspotter!
  • Avatar gebruiker
    R.de.heus
    MGF/TF Enthousiast
    MGF/TF Enthousiast
    BerichtenCOLON 108
    GeregistreerdCOLON za feb 19, 2011 10:23 pm
    WoonplaatsCOLON Zuidland

    Re: Trillingen!!!!

    door R.de.heus » di apr 12, 2011 10:36 pm

    ik zelf heb wat ervaring met street racen ik reed altijd op toyo banden zijn echt geweldige banden om mee te racen met een grip waar je eng van wordt. maar die grip komt door het zachte compound dat ze gebruiken in de banden voel er maar is aan je kan er zo je nagel in drukken. ze hebben dan ook de eigenschap om erg trillend en onrustig over te komen zoeken erg in sporen in de weg enzo wat dat verspringen van de voorkant kan zijn wat bij komt dat je motor achterin zit en je dus minder wiel druk heb voor komt ten goede aan tractie maar iets minder met bochten en spooring in de wegen. door het zachte compound geven de banden ook alles door aan de bestuurder wat ze voelen dat geeft als je sportief rijd een gevoel dat je ook de weg voeld dat is dus ook trillen ieder ding voel je. dus om te racen en sportief te rijden supper banden. maar voor de cruizer of de portomonee iets minder, probeer keer andere velgen (met ander merk banden) als je die even kan lenen van iemand en kijk of het over is. hoop dat je er wat aan heb
  • Cagivist
    MGF/TF Enthousiast
    MGF/TF Enthousiast
    BerichtenCOLON 198
    GeregistreerdCOLON di apr 27, 2010 6:32 am
    WoonplaatsCOLON Groot-Bijgaarden / Vl-brabant (België)

    Re: Trillingen!!!!

    door Cagivist » di apr 12, 2011 10:54 pm

    R.de.heus schreefColonik zelf heb wat ervaring met street racen ik reed altijd op toyo banden zijn echt geweldige banden om mee te racen met een grip waar je eng van wordt. maar die grip komt door het zachte compound dat ze gebruiken in de banden voel er maar is aan je kan er zo je nagel in drukken. ze hebben dan ook de eigenschap om erg trillend en onrustig over te komen zoeken erg in sporen in de weg enzo wat dat verspringen van de voorkant kan zijn wat bij komt dat je motor achterin zit en je dus minder wiel druk heb voor komt ten goede aan tractie maar iets minder met bochten en spooring in de wegen. door het zachte compound geven de banden ook alles door aan de bestuurder wat ze voelen dat geeft als je sportief rijd een gevoel dat je ook de weg voeld dat is dus ook trillen ieder ding voel je. dus om te racen en sportief te rijden supper banden. maar voor de cruizer of de portomonee iets minder, probeer keer andere velgen (met ander merk banden) als je die even kan lenen van iemand en kijk of het over is. hoop dat je er wat aan heb

    Het feit dat mensen al meedenken is een meerwaarde hé :thumbsup:
    Nu ik had dat gevoel ook voor ik de toyo's er op had! Ik vrees dat de oplossing elders ligt ( als de mogelijkheid zich aanbiedt zal ik het wel proberen).
    Toch bedankt hoor :wink:

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: 9 en 0 gasten