BUTTON_POST_REPLY 1 berichten Pagina 1 van 1
Garage for camber in-toe and Hydragas Thread started: Mar 2n
  • Titi

    Garage for camber in-toe and Hydragas Thread started: Mar 2n

    door Titi » di maart 23, 2004 10:58 pm

    Hi all,
    I am a new comer in Belgium I bought a MG but have a Camber In-toe and probably Hydragas problem. I don't really know where I should bring my car. The previous owner brought the car to a MG garage in Brussels who messed things up with the Hydragas My car is lower on one side and the inner tyre is damaged
    Can someone recommend me a good (inexpensive would be even better) garage abble to deal with this problem, I live in Berchem-Antwerpen.
    Excuse my english, you can answer in dutch if you wish so

    Titi. MGF 1.8 Green 1999

    ---------------------------Reply van Erik B--------------------------------

    Hey,

    Laat eerst het hydragas systeem in orde brengen (op druk en hoogte brengen, midden v/h. voorwiel tot de koetswerkrand: 368mm als het niet te koud is en de wagen geen lowering knuckles heeft). Ga hiervoor naar Garage Anthonissen in Lier... d'er is daar een technieker die hem op (bij wijze van spreken) 2 minuten op de juiste hoogte zet.

    Nadien rijd je naar de Antwerpse Bandencentrale op de Slachthuislaan (nabijheid Sportpaleis) en daar is men in staat om de geometrie te checken en af te stellen.... normaal gezien hebben zij de juiste settings, maar druk ze voor alle veiligheid af en neem ze mee.
    Als ik het goed voorheb kan Toe In/Out aangepast worden, maar camber normaal gezien niet. Is het camber fout, dan heeft de wgen waarschijnlijk een tik gekregen en staat er iets scheef..... laat maar iets weten als er hier problemen mee zijn.

    Klein detail: zorg voor een stel nieuwe voorbanden als ze versleten zijn, anders wordt het wel heel gevaarlijk.


    Officiële waarden:
    Ride height: 368mm (+/- 10mm)
    Front wheel alignment: Toe-out 0°10' (+/- 6' each wheel)
    Front wheel camber: Negative 0°30' (+/- 30')
    Front wheel castor: Positive 5°0' (+/- 55')
    Steering angle of inner wheel to outer wheel: Outer Wheel: 29°12'
    Steering angle of inner wheel to outer wheel: Inner wheel: 34°42'
    Rear wheel alignment: Toe-in 0°10' (+/- 6')
    Rear wheel camber: Negative 1°0' (+/- 30')

    Algemeen als beter beschouwd:
    Front: toe-in, from +0° 05' to 0° 10' toe in (+0°08'..+0°02' per wheel).
    Rear: toe-out, from +0° 05' to 0° 10' toe in (+0°04'..+0°08' per wheel).

    Groeten,
    Erik (ook Antwerpen/Berchem)

    ---------------------------Reply van Titi-----------------------------------

    Thanks a lot, I'll try to get there next thursday afternoon.
    What do you mean, cold temperature. Is it that important ? What would be the minimum temperature before I make the changes
    Titi
    ---------------------------Reply van Sander------------------------------

    Als je auto ongelijk staat (dus hoogteverschil tussen links en rechts) moet je doe eerst gelijk laten zetten. Dan even afwachten of de auto niet wederom langzaam gaat zakken aan die ene kant; dan heb je namelijk een lek in het systeem.

    De temperatuur (buitenlucht) beïnvloed de hoogte (zal zo'n 0,5-1cm per 15 graden celcius zijn)
    Ik zou je willen aanraden de auto toch op de normale hoogte te laten zetten. Erin krijg je de vloeistof niet maar eruit is simpel. Komt overeen met het ventiel van je band. Je drukt een knopje in met een puntig voorwerp en de vloeistof spuit er uit. Zo kun je op gecontroleerde manier de auto omlaag krijgen mocht hij komende zomer te hoog zijn geworden.

    ---------------------------Reply van Bruno V-----------------------------

    Vandaag ben ik ook naar de garage gegaan om mijn wagen gelijk te laten zetten links en rechts. Het verschil was een kleine cm. Ik stuurde mijnn vrouw met de mg, en had op voorhand gevraagd aan de garage, enkel de linker kant op te pompen en dus gelijk te zetten met de rechter kant. Resultaat, wat dacht je, ze kwam thuis met een "opgehoogde land rover".
    Ik zal de ventieltjes maar snel induwen , want het is echt geen zicht. Laat staan als het warmer wordt; komt hij nog hoger te staan en dan kan ik niet meer onder de bruggen
    De prijs was echter wel "goed": 32 euro, t.t.z. voor 2 kanten, alhoewel ik wel maar 1 kant vroeg.
    T' zijn kiekens !!
BUTTON_POST_REPLY 1 berichten Pagina 1 van 1

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: 9 en 0 gasten