Tja A-merken zijn dan wel honderd keer beter, maar als het niet voor dagelijks gebruik is, een beetje zonde van het geld. Aangezien ik mijn gereedschap continu gebruik, is het in mijn geval enkel "A" merken (Hazet), maar daar hangt ook een zwaar prijskaartje aan. Sterker nog, in A-merken is er ook al soms wel wat rommel te vinden. Zo zijn bv. de ratels van Facom niks waard.
Merken als Draper, zijn soms redelijk goed, vooral in de expert line, als het gaat over standaard tools zoals schroevendraaiers etc.., maar specialere tools hierin zijn verre van vergelijkbaar met A-merken. Ik heb wel wat Draper in huis, maar heb er ook al zeer veel van stukgedraaid, kapotgetrokken whatever. Onlangs kocht ik bv. een Poulietrekker van Draper voor 50 euro. Hij heeft 1 keer gedient en dan was het "over": Pootjes afgebroken, tja dat heb je met gereedschap van gietijzer

. Jammer van de 50 euro, had ik dan toch maar 250 euro uitgegeven voor een Hazet exemplaar; 5 keer duurder inderdaad, maar ik had het niet kapot gekregen. Nu ben ik gewoon 50 euro lichter voor niks.
Goed gereedschap is half werk,....maar t'kost wel wat ! Ik heb gewoon alles van Hazet, ben er super tevreden over, maar indien maar sporadisch gebruikt, zou het zonde van het geld zijn. Wik en weeg, en maak uw keuze, maar koop zeker geen Aldi-, Lidl-, Gamma-brol, want dat is gewoon weggegooid geld mijns inziens. Koop eerder iets "tussen in".