Bodemvriiheid MGF.
    Remieme
    Erelid
    Erelid
    BerichtenCOLON 5296
    GeregistreerdCOLON vr feb 10, 2006 8:33 pm
    WoonplaatsCOLON Bergen op Zoom (NL)

Bodemvriiheid MGF.

door Remieme » di maart 08, 2011 11:53 am

Kan iemand met loweringpins en de juiste rijhoogte eens meten wat de hoogte is van de grond tot het krikpunt voorste wiel?

Met de verbouwde wielkasten kan ik nu niet meer op de gebruikelijke manier meten ;)

Standaard staat in het werkplaatshandboek een bodemvrijheid van 120mm. Maar waar is dit gemeten...
  • Bruce
    Erelid
    Erelid
    BerichtenCOLON 7787
    GeregistreerdCOLON vr jul 29, 2005 11:39 am
    WoonplaatsCOLON Zevenhuizen (NL)

Re: Bodemvriiheid MGF.

door Bruce » di maart 08, 2011 11:55 am

jij hebt toch een pomp gekocht heb je dan niet die van E-bay met een druk meter? Wat stond jij op 400 psi toch?
    Witte pinkers,stoelverwarming,K&N 57i,52 mm TTB,glazen windscherm,,LLW kitje,mk2 middensteun,de-cat pijp,Phoenix exhaust,TF-LE-80th An. velgen,TF radiator,Trophy splitter,lowering pins,HID koplampen,Momo pook,zwarte raamomlijsting,Alu. teller ringen,zwarte trophy inserts,trophy uitlaat spruitstuk,mk2 downpipe,AP's,304 schijven, Piper Cams,Trophy spoiler,Viper stripes,Magnacor leads, KH-splitter,DVA head, Emerald ECU and mapping
    Remieme
    Erelid
    Erelid
    BerichtenCOLON 5296

door Remieme » di maart 08, 2011 12:02 pm

Dacht ik ook en dus gisteren op 400Psi gezet. Maar vind hem nu erg hoog staan :(

Fredje heeft juist bij hem gemeten en die heeft bij het krikpunt 11,5 cm. Echter heeft hij nu 15" velgen ipv de gebruikelijke 16" waarmee hij rondtoert. Daarnaast staat hij niet op de rijhoogte. Hij rijdt enkel in de zomer.

Bij mij staat hij nu op 14 cm bij het voorste krikpunt. 2 cm is een fors verschil. Wat staat hij bij jou? En wat is je afstand binnenste wielrand tot hart wiel?
  • Bruce
    Erelid
    Erelid
    BerichtenCOLON 7787
    GeregistreerdCOLON vr jul 29, 2005 11:39 am
    WoonplaatsCOLON Zevenhuizen (NL)

door Bruce » di maart 08, 2011 12:05 pm

Ik zit voor de verandering op kantoor, maar val vanmiddag even meten, let wel, ik sta op 450 PSI
    Witte pinkers,stoelverwarming,K&N 57i,52 mm TTB,glazen windscherm,,LLW kitje,mk2 middensteun,de-cat pijp,Phoenix exhaust,TF-LE-80th An. velgen,TF radiator,Trophy splitter,lowering pins,HID koplampen,Momo pook,zwarte raamomlijsting,Alu. teller ringen,zwarte trophy inserts,trophy uitlaat spruitstuk,mk2 downpipe,AP's,304 schijven, Piper Cams,Trophy spoiler,Viper stripes,Magnacor leads, KH-splitter,DVA head, Emerald ECU and mapping
    Remieme
    Erelid
    Erelid
    BerichtenCOLON 5296

door Remieme » di maart 08, 2011 12:10 pm

Het gaat me om de bodemvrijheid. De bijbehorende druk moet ik op mijn eigen pomp aflezen.

Ze gaan de wielbogen nu aanpassen. Het ziet er echt anders uit als de auto te hoog staat. Ga vanmiddag weer terug om hem wat te laten zakken.
    Kevin
    MGF/TF Goeroe
    MGF/TF Goeroe
    BerichtenCOLON 1402
    GeregistreerdCOLON zo feb 01, 2009 3:35 pm
    WoonplaatsCOLON Almelo

door Kevin » di maart 08, 2011 1:09 pm

Ik heb lowingpins 370psi, rijhoogte ong. 31.3 cm achter en inderdaad 12cm op het voorste krikpunt
    Remieme
    Erelid
    Erelid
    BerichtenCOLON 5296

door Remieme » di maart 08, 2011 1:13 pm

:thumbsup: Ga hem vandaag nog laten zakken :)
    Kevin
    MGF/TF Goeroe
    MGF/TF Goeroe
    BerichtenCOLON 1402
    GeregistreerdCOLON zo feb 01, 2009 3:35 pm
    WoonplaatsCOLON Almelo

door Kevin » di maart 08, 2011 3:11 pm

ik heb btw ook 15"
  • RacingGreen
    MGF/TF Die Hard
    MGF/TF Die Hard
    BerichtenCOLON 468
    GeregistreerdCOLON wo apr 15, 2009 5:27 pm
    WoonplaatsCOLON 3582 Koersel

door RacingGreen » di maart 08, 2011 3:16 pm

Ik heb hier ook nog een vraagje over (niet nodig om een apart topic voor aan te maken denk ik). Kan je de F met lowering pins wel hoog genoeg krijgen om door de keuring te geraken (in België)? En hoe pakken jullie dit aan? Juiste hoogte pompen en meteen naar de keuring of een stukje rijden/meten/bijpompen/nog eens rijden/nog eens meten...?

Elk jaar weer is de keuring een bron van stress en wil er goed voorbereid staan.

Is een brandblusapparaat trouwens verplicht? Dat van mij ligt er al lang niet meer in, maar was dan ook jaaaaaren geleden vervallen. Ik neem aan dat ze enkel 'op het zicht' checken en niet naar een datum gaan kijken?
    MGF '99 1.8mpi Racing Green ***VERKOCHT 02/08/2013***
    52mm TB, K&N 57i, lowering pins, getinte hardtop, Sony Xplod soundsystem, smoked black lexus achterlichten, zwarte TF 11-spoke velgen, matzwarte air intakes, MAGNECOR KV85 ignition leads, 'bee sting' short aerial, witte pinkers, trophy front spoiler, trophy inserts

Mijn F in beeld: viewtopic.php?f=16&t=10277
  • Cagivist
    MGF/TF Enthousiast
    MGF/TF Enthousiast
    BerichtenCOLON 198
    GeregistreerdCOLON di apr 27, 2010 6:32 am
    WoonplaatsCOLON Groot-Bijgaarden / Vl-brabant (België)

door Cagivist » di maart 08, 2011 5:08 pm

RacingGreen schreefColonIk heb hier ook nog een vraagje over (niet nodig om een apart topic voor aan te maken denk ik). Kan je de F met lowering pins wel hoog genoeg krijgen om door de keuring te geraken (in België)? En hoe pakken jullie dit aan? Juiste hoogte pompen en meteen naar de keuring of een stukje rijden/meten/bijpompen/nog eens rijden/nog eens meten...?

Elk jaar weer is de keuring een bron van stress en wil er goed voorbereid staan.

Is een brandblusapparaat trouwens verplicht? Dat van mij ligt er al lang niet meer in, maar was dan ook jaaaaaren geleden vervallen. Ik neem aan dat ze enkel 'op het zicht' checken en niet naar een datum gaan kijken?

Ik denk dat het ook allemaal beetje afhangt van wie die controle doet! Onlangs nog afgekeurd vanwege slechte ruitenwissers, het ware nieuwe notabene, de man had er geen oren naar :oops:
  • philipvanv
    MGF/TF Junkie
    MGF/TF Junkie
    BerichtenCOLON 526
    GeregistreerdCOLON ma feb 16, 2009 7:51 pm

door philipvanv » di maart 08, 2011 6:47 pm

Nog nooit geen gezaag gehad over de rijhoogte. Als het niet belachelijk laag is zullen ze er waarschijnlijk niets over zeggen. Ik geloof trouwens dat ze dat meten met een "geijkt" houten plankske, als het er niet onder kan is het te laag :D
    BlackFox
    MGF/TF Goeroe
    MGF/TF Goeroe
    BerichtenCOLON 2357
    GeregistreerdCOLON zo okt 04, 2009 12:18 pm
    WoonplaatsCOLON Maasmechelen, België

door BlackFox » di maart 08, 2011 7:27 pm

Bodemvrijheid moet idd 11cm zijn. En gene stress, er geraken F'jes door de keuring die geen druk op hun systeem hebben staan en dus nog lager liggen dan onze met lowering pins ;)
    1999 MGF 75th LE
    2001 Honda S2000
  • Bruno
    MGF.BE Beheerder
    MGF.BE Beheerder
    BerichtenCOLON 16480
    GeregistreerdCOLON vr jan 30, 2004 8:16 pm
    WoonplaatsCOLON "De Berg" , Belgie
    CONTACTCOLON

door Bruno » di maart 08, 2011 8:13 pm

Hoe hoog de F staat doet er niet toe : Rond de 400 psi, of iets minder, anders rijdt hij weer als een dweil ipv. strakke wagen. Als je de hoogte prefereert boven de rijkwalitet, lijkt me dat de verkeerde insteek eerlijk gezegd.

De keuring is geen probleem. Als je de GOCA mannen even uitlegt dat de hoogte evenredig is met de temperatuur, hoop ik dat ze het wel snappen.
    MG's :
    - VOLCANO MGF '180' VVC / - BRGMGTF135
    Non-MG's :
    - Mercedes CLA AMG line shooting break / - Mercedes Vito 113 CDI
    Racecars :

- YELLOW MG ZR 190 / - WHITE MG ZR 190 VHPD Official cupracer / - YELLOW Rover114 Official cupracer EVO "Ex Cor Euser"/ - WHITE Rover 114 Official cupracer
    Remieme
    Erelid
    Erelid
    BerichtenCOLON 5296

door Remieme » di maart 08, 2011 8:59 pm

Heb na vandaag steeds sterker de indruk dat mijn lowering pins enkel op de rekening prijkten... :x

De F staat weer terug op een bodemvrijheid van 12 cm. Echter op een druk van net geen 300Psi!

Zal maar eens op zoek gaan naar een set lowering pins zeker...
  • RacingGreen
    MGF/TF Die Hard
    MGF/TF Die Hard
    BerichtenCOLON 468
    GeregistreerdCOLON wo apr 15, 2009 5:27 pm
    WoonplaatsCOLON 3582 Koersel

door RacingGreen » di maart 08, 2011 9:57 pm

philipvanv schreefColonNog nooit geen gezaag gehad over de rijhoogte. Als het niet belachelijk laag is zullen ze er waarschijnlijk niets over zeggen. Ik geloof trouwens dat ze dat meten met een "geijkt" houten plankske, als het er niet onder kan is het te laag :D

Haha klopt.
    Ik ben daar ooit op afgekeurd.
    Plankje raken = afgekeurd! Wat een bende idioten. Ik laat hem dezelfde week nog terug zakken.
    MGF '99 1.8mpi Racing Green ***VERKOCHT 02/08/2013***
    52mm TB, K&N 57i, lowering pins, getinte hardtop, Sony Xplod soundsystem, smoked black lexus achterlichten, zwarte TF 11-spoke velgen, matzwarte air intakes, MAGNECOR KV85 ignition leads, 'bee sting' short aerial, witte pinkers, trophy front spoiler, trophy inserts

Mijn F in beeld: viewtopic.php?f=16&t=10277