BUTTON_POST_REPLY 9 berichten Pagina 1 van 1
accu of dynamo?
  • Avatar gebruiker
    Kachel
    MGF/TF Die Hard
    MGF/TF Die Hard
    BerichtenCOLON 464
    GeregistreerdCOLON do jul 15, 2010 10:47 pm
    WoonplaatsCOLON Weiland

    accu of dynamo?

    door Kachel » za maart 05, 2011 7:08 pm

    mijn accu heeft het na een week alweer begeven :( Hoe kan ik het beste nagaan of de accu niet meer goed is of dat de dynamo niet meer goed bij laad? In het geval van een niet goed functionerende dynamo zou er dan geen lampje moeten gaan branden in het dashboard?

    Ik moet er wel bij vermelden dat er kleine stukjes gereden zijn en dat ik ook aan het ramen afstellen ben geweest. Dit neemt natuurlijk ook wat extra stroom. Maar na een weekl is te snel vind ik.
    MGF VVC 1996 British racing green
  • Rob
    MGF/TF Goeroe
    MGF/TF Goeroe
    BerichtenCOLON 1965
    GeregistreerdCOLON zo jan 10, 2010 6:39 pm
    WoonplaatsCOLON Sittard

    Re: accu of dynamo?

    door Rob » zo maart 06, 2011 1:45 am

    Meet bij stilstaande motor het voltage aan je accu, bij een volle accu is dat ongeveer 12,7 volt.
    Start dan je motor, als het voltage stijgt naar rond de 14 weet je dat je dynamo laadstroom levert.
    Is het voltage aan je accu veel lager moet je hem eerst opladen. Lukt het niet om de 12 volt te halen of is hij heel snel weer leeg is je accu kaduk.
    Laadt de dynamo niet bij, check dan eerst je aansluitingen (stekkers) aan je dynamo en zorg ook dat je accupolen schoon zijn.
    succes.
  • Avatar gebruiker
    Kachel
    MGF/TF Die Hard
    MGF/TF Die Hard
    BerichtenCOLON 464
    GeregistreerdCOLON do jul 15, 2010 10:47 pm
    WoonplaatsCOLON Weiland

    Re: accu of dynamo?

    door Kachel » zo maart 06, 2011 1:39 pm

    Bedankt voor de heldere uitleg! :thumbsup:
    MGF VVC 1996 British racing green
  • Avatar gebruiker
    Kachel
    MGF/TF Die Hard
    MGF/TF Die Hard
    BerichtenCOLON 464
    GeregistreerdCOLON do jul 15, 2010 10:47 pm
    WoonplaatsCOLON Weiland

    Re: accu of dynamo?

    door Kachel » za apr 09, 2011 3:25 pm

    Vandaag eens aan het meten geweest, tenminste dat was de bedoeling. Accu was weer eens leeg(dacht ik).
    Ik pak en startkabels en onze andere auto erbij en sluit eerst de massa kabel aan. Op het moment dat ik de massa van de F aanknijp gaat het alarm af :shock: Man ik schrik me wild, dat verwacht je dan weer net niet he 8)
    Blijkt dat de verbinding van de minpool niet goed contact maakt met de klem eromheen. Wat kan ik er het beste bij tussen doen zodat ik de klem strakker om de min pool krijg? Verder aandraaien lukt niet meer, hij zit op z'n max.
    MGF VVC 1996 British racing green
  • Avatar gebruiker
    Kachel
    MGF/TF Die Hard
    MGF/TF Die Hard
    BerichtenCOLON 464
    GeregistreerdCOLON do jul 15, 2010 10:47 pm
    WoonplaatsCOLON Weiland

    Re: accu of dynamo?

    door Kachel » za apr 09, 2011 3:35 pm

    Accu geeft trouwens 12,2, bij draaiende motor 13.8.
    MGF VVC 1996 British racing green
  • Rob
    MGF/TF Goeroe
    MGF/TF Goeroe
    BerichtenCOLON 1965
    GeregistreerdCOLON zo jan 10, 2010 6:39 pm
    WoonplaatsCOLON Sittard

    Re: accu of dynamo?

    door Rob » za apr 09, 2011 6:24 pm

    Kachel schreefColon Man ik schrik me wild,

    Wat kan ik er het beste bij tussen doen zodat ik de klem strakker om de min pool krijg? Verder aandraaien lukt niet meer, hij zit op z'n max.


    Typisch gevalletje van "een slecht geweten" :lol:


    Is de accupool cq klem schoon?
    Zo niet schoonmaken die handel.

    Als de klem schroef helemaal aangedraaid is zou ik kijken voor een andere acuuklem, van "iets eromheen doen" ben ik geen voorstander. Deze zijn voor een paar euri's te krijgen bij iedere autoboer.

    De laadstroom is niet gigentisch zou ik zeggen maar moet voldoende zijn.
  • Avatar gebruiker
    Carl
    Doctor in the MGF/TF
    Doctor in the MGF/TF
    BerichtenCOLON 3916
    GeregistreerdCOLON vr aug 31, 2007 11:06 am
    WoonplaatsCOLON Deurne (Antwerpen)-België
    CONTACTCOLON

    Re: accu of dynamo?

    door Carl » zo apr 10, 2011 12:22 am

    Kachel schreefColonBlijkt dat de verbinding van de minpool niet goed contact maakt met de klem eromheen. Wat kan ik er het beste bij tussen doen zodat ik de klem strakker om de min pool krijg? Verder aandraaien lukt niet meer, hij zit op z'n max.

    Beste oplossing is de born vervangen. Tweede beste oplossing is de hele massakabel vervangen. Derde mogelijkheid is een Dun plaatje metaal - koper of lood of zoiets ertussen steken. Staal of blik zou ik vermijden.
    MGF 1999 1.8iVVC LHD pearlescent British Racing Green 75th anniversary multi-spoke wheels, 75th edition, no LE ! mods: white front indicators, cat bypass , 150 BHP, TF steering Rack, Green/black leather interior.
    MGF 1996 1.8iVVC RHD Metallic British Racing Green . VVC velgen, NO mods.
    todo: genoeg voor de volgende jaren .

    Save nature ! Drive a GREEN car!
  • Avatar gebruiker
    Kachel
    MGF/TF Die Hard
    MGF/TF Die Hard
    BerichtenCOLON 464
    GeregistreerdCOLON do jul 15, 2010 10:47 pm
    WoonplaatsCOLON Weiland

    Re: accu of dynamo?

    door Kachel » zo apr 10, 2011 4:26 pm

    Is het bij een dynamo ook zo dat hij als hij minder wordt minder stroom laadt? Omdat ik een relatief lage laadstroom meet? (13.8)
    Of kan dat niet en doe hij het gewoon wel of niet.
    MGF VVC 1996 British racing green
  • Emile
    MGF/TF Junkie
    MGF/TF Junkie
    BerichtenCOLON 725
    GeregistreerdCOLON do apr 20, 2006 8:29 pm
    MG'sCOLON MG TF 160
    WoonplaatsCOLON Zuidland, NL

    Re: accu of dynamo?

    door Emile » zo apr 10, 2011 4:35 pm

    als de koolborstels slijten moet de laadstroom het zelfde blijven. het zou hem kunnen zitten in de spanningsregelaar.
    2003 MG TF 160.
BUTTON_POST_REPLY 9 berichten Pagina 1 van 1

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: 9 en 0 gasten