Nat weer....achterwielaandrijving...andersom in de bocht
  • Avatar gebruiker
    Kachel
    MGF/TF Die Hard
    MGF/TF Die Hard
    BerichtenCOLON 464
    GeregistreerdCOLON do jul 15, 2010 10:47 pm
    WoonplaatsCOLON Weiland

    Nat weer....achterwielaandrijving...andersom in de bocht

    door Kachel » zo feb 13, 2011 11:14 pm

    Iets teveel gas in de bocht en er was niks meer aan te houden, erg vreemde ervaring, totaal geen controle meer als hij gaat. Achteraf ben ik natuurlijk erg blij dat er niemand anders bij betrokken was want ik ben aan de andere kant van de weg anderom de stoep op geknald met de linker achterkant precies op het krikpunt. Ik hoop dat ik er ook mild vanaf kom qua schade maar dat horen we binnenkort.
    De auto rijdt verder prima en geen trillingen in de aandrijving of naar links of rechts trekken.

    Afbeelding

    Afbeelding
    MGF VVC 1996 British racing green
  • Avatar gebruiker
    Ultimate
    MGF/TF Goeroe
    MGF/TF Goeroe
    BerichtenCOLON 2561
    GeregistreerdCOLON wo dec 23, 2009 10:39 pm
    WoonplaatsCOLON Zaandam (N-Hld, NL)

    Re: Nat weer....achterwielaandrijving...andersom in de bocht

    door Ultimate » zo feb 13, 2011 11:17 pm

    Au!
    Dat is wel echt een tegenvaller.
    Bij mij breekt de F ook wel eens uit maar meer omdat ik dr een beetje push.
    Gaat altijd goed maar ik ga er nu toch wel even wat voorzichtiger in zijn.
    Respect a man's car, and the man will respect you

    - MGF 130 British Racing Green, MY2000 RHD > Project, Klik hier
  • Avatar gebruiker
    Kevin
    MGF/TF Goeroe
    MGF/TF Goeroe
    BerichtenCOLON 1402
    GeregistreerdCOLON zo feb 01, 2009 3:35 pm
    WoonplaatsCOLON Almelo

    Re: Nat weer....achterwielaandrijving...andersom in de bocht

    door Kevin » zo feb 13, 2011 11:17 pm

    oeh pijnlijk, hopelijk makkelijk te herstellen...
  • firefighter
    MGF/TF Die Hard
    MGF/TF Die Hard
    BerichtenCOLON 317
    GeregistreerdCOLON za feb 06, 2010 6:02 pm
    WoonplaatsCOLON Beek en Donk, NL.
    CONTACTCOLON

    Re: Nat weer....achterwielaandrijving...andersom in de bocht

    door firefighter » ma feb 14, 2011 12:10 am

    :-s :-s :-s

    Hoop voor je dat het niet te prijzig zal worden :roll:

    Succes met het herstel :thumbsup:
    MGF 1999 Anthracite
    viewtopic.php?t=9560

    MG Car Club Holland
    http://www.mgcarclub.nl

    HardTop, 15 inch V-spokes velgen met winterbanden, L.L.kit, walnut steering wheel,
    K&N Luchtfilter, 52mm gasklep, Toyosports stainless steel exhaust

    118HP/143 HP EXHAUST MANIFOLD + Empty-kat
  • Avatar gebruiker
    ttdesign6
    Doctor in the MGF/TF
    Doctor in the MGF/TF
    BerichtenCOLON 6794
    GeregistreerdCOLON zo nov 01, 2009 5:37 pm
    WoonplaatsCOLON Oirsbeek

    Re: Nat weer....achterwielaandrijving...andersom in de bocht

    door ttdesign6 » ma feb 14, 2011 12:36 am

    Phoe, vervelend zeg!

    Gelukkig inderdaad dat er verder niemand bij betrokken was, en ook gelukkig dat de deuk niet in de knik naar de lucht inlaat zit, dat zou extra vervelend uitdeuken zijn. Hopelijk valt het herstel mee want een deuk hoort echt niet in zo'n auto!
    Mijn garage telt 1050 plaatsen...

    MG TF 135

    Flying Dutchman
  • Avatar gebruiker
    ovi
    MGF/TF Junkie
    MGF/TF Junkie
    BerichtenCOLON 935
    GeregistreerdCOLON ma jan 10, 2011 12:00 pm
    WoonplaatsCOLON Vlaams Brabant (Keerbergen)

    Re: Nat weer....achterwielaandrijving...andersom in de bocht

    door ovi » ma feb 14, 2011 9:56 am

    Ja, bij mij is het ook weer even wennen om met een achterwielaangedreven auto te rijden waar dan ook nog eens het motorblok wat meehelpt om de boel te laten uitbreken! :?
    Hopelijk niets aan de ophanging!
  • LEBLAR
    MGF/TF Junkie
    MGF/TF Junkie
    BerichtenCOLON 762
    GeregistreerdCOLON vr feb 13, 2009 8:45 pm
    WoonplaatsCOLON Sibculo

    Re: Nat weer....achterwielaandrijving...andersom in de bocht

    door LEBLAR » ma feb 14, 2011 8:22 pm

    Potdikkie! Wel voorzichtig he! De F blijft listig.
    Ik duim voor je dat de reaparatie mee valt.
    Ronald Leblanc
    1996 MGF VVC Pearlescent FlameRed (inderdaad, niet origineel)
    Mod's: Tenza open air filter, Leer stuur, Toyo Proxes T1R, PU bushes achter, KH-splitter, Windscreen, EBC Grooved discs + greenstuff blokken rondom, 80th interieur, 52mm TB, LLW kit, SS coolant pipes, alu radiator
    Upcomming: PU bussen voor.
    Next: Cool-air induct Tenza.
  • Avatar gebruiker
    Andros
    MGF/TF Goeroe
    MGF/TF Goeroe
    BerichtenCOLON 1601
    GeregistreerdCOLON zo jan 10, 2010 8:17 pm
    WoonplaatsCOLON 't Stad

    Re: Nat weer....achterwielaandrijving...andersom in de bocht

    door Andros » di feb 15, 2011 12:30 am

    Het is inderdaad te hopen dat het meevalt maar of ze die deuk er zo uit krijgen, sterkte. Volgens mij heb je trouwens hetzelfde probleem als mij, wat voor banden liggen daar eigenlijk onder? Schijnt bij een F nogal veel verschil te maken kwa grip, zeker vanachter...
    De nachtspotter!
  • Cagivist
    MGF/TF Enthousiast
    MGF/TF Enthousiast
    BerichtenCOLON 198
    GeregistreerdCOLON di apr 27, 2010 6:32 am
    WoonplaatsCOLON Groot-Bijgaarden / Vl-brabant (België)

    Re: Nat weer....achterwielaandrijving...andersom in de bocht

    door Cagivist » di feb 15, 2011 7:33 am

    Andros schreefColonHet is inderdaad te hopen dat het meevalt maar of ze die deuk er zo uit krijgen, sterkte. Volgens mij heb je trouwens hetzelfde probleem als mij, wat voor banden liggen daar eigenlijk onder? Schijnt bij een F nogal veel verschil te maken kwa grip, zeker vanachter...

    De raad die hier op het forum wordt gegeven( verbeter mij mensen indien ik fout ben) is dat je 4maal dezelfde banden moet plaatsen(zelfde profiel) wegens de hoge gevoeligheid.
    Ik heb toyo's na de aankoop laten zetten en van uitbreken geen last, iets wat ik enorm had in den beginnen.
    Waren dan ook 2 zomerbanden en 2 winterbanden die er op zaten met dan nog een verschillend profiel. :?
  • Avatar gebruiker
    ttdesign6
    Doctor in the MGF/TF
    Doctor in the MGF/TF
    BerichtenCOLON 6794
    GeregistreerdCOLON zo nov 01, 2009 5:37 pm
    WoonplaatsCOLON Oirsbeek

    Re: Nat weer....achterwielaandrijving...andersom in de bocht

    door ttdesign6 » di feb 15, 2011 10:02 am

    Cagivist schreefColonIk heb toyo's na de aankoop laten zetten en van uitbreken geen last, iets wat ik enorm had in den beginnen.
    Waren dan ook 2 zomerbanden en 2 winterbanden die er op zaten met dan nog een verschillend profiel. :?





    Gedoemd om te mislukken dus eigenlijk :devil-( :mrgreen:
    Mijn garage telt 1050 plaatsen...

    MG TF 135

    Flying Dutchman
  • Avatar gebruiker
    Kachel
    MGF/TF Die Hard
    MGF/TF Die Hard
    BerichtenCOLON 464
    GeregistreerdCOLON do jul 15, 2010 10:47 pm
    WoonplaatsCOLON Weiland

    Re: Nat weer....achterwielaandrijving...andersom in de bocht

    door Kachel » di feb 15, 2011 1:49 pm

    Ironisch genoeg heb ik vorige week de voorbanden laten vervangen voor Toyo's en de hele boel laten uitlijnen. Achter zit nog voldoende profiel op. Zou maar zo kunnen dat dat het verschil had gemaakt maar ja.... Dat maakt nu toch niet meer uit maar ik denk dat de achterbanden wel op het to do lijstje komen als de schade goed te repareren is.

    Bedankt voor de reacties :thumbsup:
    MGF VVC 1996 British racing green
  • Cagivist
    MGF/TF Enthousiast
    MGF/TF Enthousiast
    BerichtenCOLON 198
    GeregistreerdCOLON di apr 27, 2010 6:32 am
    WoonplaatsCOLON Groot-Bijgaarden / Vl-brabant (België)

    Re: Nat weer....achterwielaandrijving...andersom in de bocht

    door Cagivist » di feb 15, 2011 5:50 pm

    ttdesign6 schreefColon
    Cagivist schreefColonIk heb toyo's na de aankoop laten zetten en van uitbreken geen last, iets wat ik enorm had in den beginnen.
    Waren dan ook 2 zomerbanden en 2 winterbanden die er op zaten met dan nog een verschillend profiel. :?





    Gedoemd om te mislukken dus eigenlijk :devil-( :mrgreen:

    Viel echt niet mee te rijden :x
  • Avatar gebruiker
    Ultimate
    MGF/TF Goeroe
    MGF/TF Goeroe
    BerichtenCOLON 2561
    GeregistreerdCOLON wo dec 23, 2009 10:39 pm
    WoonplaatsCOLON Zaandam (N-Hld, NL)

    Re: Nat weer....achterwielaandrijving...andersom in de bocht

    door Ultimate » di feb 15, 2011 5:58 pm

    Cagivist schreefColon
    ttdesign6 schreefColon
    Cagivist schreefColonIk heb toyo's na de aankoop laten zetten en van uitbreken geen last, iets wat ik enorm had in den beginnen.
    Waren dan ook 2 zomerbanden en 2 winterbanden die er op zaten met dan nog een verschillend profiel. :?


    Gedoemd om te mislukken dus eigenlijk :devil-( :mrgreen:

    Viel echt niet mee te rijden :x


    Ik zou er alleen mee naar de garage rijden om er 4 nieuwe banden onder te doen :wink:
    Respect a man's car, and the man will respect you

    - MGF 130 British Racing Green, MY2000 RHD > Project, Klik hier
  • Avatar gebruiker
    Kachel
    MGF/TF Die Hard
    MGF/TF Die Hard
    BerichtenCOLON 464
    GeregistreerdCOLON do jul 15, 2010 10:47 pm
    WoonplaatsCOLON Weiland

    Re: Nat weer....achterwielaandrijving...andersom in de bocht

    door Kachel » di feb 15, 2011 7:49 pm

    23-02 gaat hij naar het schadeherstelbedrijf, ze verwachten hem in twee dagen klaar te hebben.
    MGF VVC 1996 British racing green
  • Avatar gebruiker
    Ultimate
    MGF/TF Goeroe
    MGF/TF Goeroe
    BerichtenCOLON 2561
    GeregistreerdCOLON wo dec 23, 2009 10:39 pm
    WoonplaatsCOLON Zaandam (N-Hld, NL)

    Re: Nat weer....achterwielaandrijving...andersom in de bocht

    door Ultimate » di feb 15, 2011 8:04 pm

    Kachel schreefColon23-02 gaat hij naar het schadeherstelbedrijf, ze verwachten hem in twee dagen klaar te hebben.


    Kosten? (als ik vragen mag)
    Respect a man's car, and the man will respect you

    - MGF 130 British Racing Green, MY2000 RHD > Project, Klik hier

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: 18 en 0 gasten