deur demonteren/raam afstellen
  • Avatar gebruiker
    Kachel
    MGF/TF Die Hard
    MGF/TF Die Hard
    BerichtenCOLON 464
    GeregistreerdCOLON do jul 15, 2010 10:47 pm
    WoonplaatsCOLON Weiland

    deur demonteren/raam afstellen

    door Kachel » za feb 05, 2011 3:17 pm

    Mijn deur zakt iets door, dit komt waarschijnlijk doordat er een schroef mist in het bovenste scharnier.(Leblar nog bedankt voor het opmerken hiervan) Nu heb ik een M8 bout gekocht van de juiste lengte maar blijkt het schroefdraad kapot gedraait te zijn :(. Nu wil ik er nieuw M8 draad in tappen maar om er goed bij te kunnen zal ik de deur wel moeten demonteren. Scharnieren en deurstopper lijken me niet de uitdaging maar de kabels in het rubber wel. Zal hier voldoende rek in zitten om dit niet helemaal los te hoeven maken en de deur zo in de juiste positie te krijgen om er recht voor te kunnen zitten om draad te kunnen tappen?
    Laatst bijgewerkt door 1 op Kachel, in totaal 0 keer bewerkt.
    MGF VVC 1996 British racing green
  • schrokke
    MGF/TF Junkie
    MGF/TF Junkie
    BerichtenCOLON 644
    GeregistreerdCOLON do dec 18, 2008 10:06 pm
    WoonplaatsCOLON Kontich

    Re: deur demonteren

    door schrokke » zo feb 06, 2011 8:51 pm

    Als je een staander zou hebben waardoor je de deur als het ware vlak naast de auto op dezelfde hoogte kan neerzetten, zou het wel eens nipt kunnen lukken.
    Anders kun je toch best de kabel verwijderen.

    Misschien dat je er al bij kan als je enkel de deurstopper verwijderd.
    Er bestaan ook korte draadtappen, speciaal voor krappe ruimte's.
    groetjes Herman
    MGF MPI '97 BRG
  • Avatar gebruiker
    Kachel
    MGF/TF Die Hard
    MGF/TF Die Hard
    BerichtenCOLON 464
    GeregistreerdCOLON do jul 15, 2010 10:47 pm
    WoonplaatsCOLON Weiland

    Re: deur demonteren

    door Kachel » zo feb 06, 2011 9:41 pm

    ik zat idd te denken om twee krikken met doek onder de deur te zetten, bedankt voor de tip!
    MGF VVC 1996 British racing green
  • Avatar gebruiker
    Kachel
    MGF/TF Die Hard
    MGF/TF Die Hard
    BerichtenCOLON 464
    GeregistreerdCOLON do jul 15, 2010 10:47 pm
    WoonplaatsCOLON Weiland

    Re: deur demonteren/raam weer afstellen?

    door Kachel » za feb 12, 2011 7:59 pm

    Er zit nieuw schroefdraad in en de bout zit er dus ook weer in :D
    Maar doordat ik de deur er nu strakker in heb, krijgt het raam ook meer tegendruk. Als ik de deur (heel) zachtjes dichtgooi dan geeft het raam nu zoveel tegendruk dat hij niet in het slot valt. Maar met iets meer kracht sluit hij prima!
    Nu is mijn vraag, is het schadelijk voor het raam en of raammechanisme nu het raam meer tegendruk krijgt bij het sluiten van de portier?
    MGF VVC 1996 British racing green
  • Avatar gebruiker
    Kachel
    MGF/TF Die Hard
    MGF/TF Die Hard
    BerichtenCOLON 464
    GeregistreerdCOLON do jul 15, 2010 10:47 pm
    WoonplaatsCOLON Weiland

    Re: deur demonteren/raam afstellen

    door Kachel » zo feb 13, 2011 12:34 pm

    Ik neem maar aan dat het raam moet worden afgesteld...
    Is er iemand hier zo vriendelijk om mij het word document om ramen af te stellen van Demor te mailen?
    MGF VVC 1996 British racing green
  • schrokke
    MGF/TF Junkie
    MGF/TF Junkie
    BerichtenCOLON 644
    GeregistreerdCOLON do dec 18, 2008 10:06 pm
    WoonplaatsCOLON Kontich

    Re: deur demonteren/raam afstellen

    door schrokke » zo feb 13, 2011 8:22 pm

    Anders eerst eens kijken of uw deur juist afgesteld staat.
    Vergelijk de deurpositie eens tov het voor- en achterspatbord.
    groetjes Herman
    MGF MPI '97 BRG
  • Bruno
    MGF.BE Beheerder
    MGF.BE Beheerder
    BerichtenCOLON 16480
    GeregistreerdCOLON vr jan 30, 2004 8:16 pm
    WoonplaatsCOLON "De Berg" , Belgie
    CONTACTCOLON

    Re: deur demonteren/raam weer afstellen?

    door Bruno » zo feb 13, 2011 8:37 pm

    Kachel schreefColonEr zit nieuw schroefdraad in en de bout zit er dus ook weer in :D
    Maar doordat ik de deur er nu strakker in heb, krijgt het raam ook meer tegendruk. Als ik de deur (heel) zachtjes dichtgooi dan geeft het raam nu zoveel tegendruk dat hij niet in het slot valt. Maar met iets meer kracht sluit hij prima!
    Nu is mijn vraag, is het schadelijk voor het raam en of raammechanisme nu het raam meer tegendruk krijgt bij het sluiten van de portier?



    Gewoon zo laten. Beter een deur die je iets harder moet dichtslaan, en een raam dat degelijk afsluit, dan andersom.
    MG's :
    - VOLCANO MGF '180' VVC / - BRGMGTF135
    Non-MG's :
    - Mercedes CLA AMG line shooting break / - Mercedes Vito 113 CDI
    Racecars :

    - YELLOW MG ZR 190 / - WHITE MG ZR 190 VHPD Official cupracer / - YELLOW Rover114 Official cupracer EVO "Ex Cor Euser"/ - WHITE Rover 114 Official cupracer
  • Avatar gebruiker
    Kachel
    MGF/TF Die Hard
    MGF/TF Die Hard
    BerichtenCOLON 464
    GeregistreerdCOLON do jul 15, 2010 10:47 pm
    WoonplaatsCOLON Weiland

    Re: deur demonteren/raam afstellen

    door Kachel » zo feb 13, 2011 9:59 pm

    Anders eerst eens kijken of uw deur juist afgesteld staat.
    Vergelijk de deurpositie eens tov het voor- en achterspatbord.


    Staat beter dan voorheen, de naden lopen mooi gelijk. Het enigste wat beter zou kunnen is dat de deur aan de onderkant iets naar binen staat.
    Dit is neem ik aan te verhelpen door de vier bouten van het scharnier in de deur weer iets los te draaien en de deur een 'knik' naar buiten toe te geven.

    Gewoon zo laten. Beter een deur die je iets harder moet dichtslaan, en een raam dat degelijk afsluit, dan andersom.


    Ben al aan het klooien (=afstellen van het raam) geweest, valt op zich nog wel als je er eenmaal aan begonnen bent.
    Ik loop alleen nog tegen het probleem aan dat het raam niet goed aflsuit bij het hoekje bij de deurklink. Dit terwijl het raam wel gelijk loopt met de A-stijl. Het rubbertje op de hoel van de deur zit er wel op maar komt niet hoog genoeg om het waterdicht te maken. Gewoon er iets opplakken?
    MGF VVC 1996 British racing green
  • Avatar gebruiker
    Kachel
    MGF/TF Die Hard
    MGF/TF Die Hard
    BerichtenCOLON 464
    GeregistreerdCOLON do jul 15, 2010 10:47 pm
    WoonplaatsCOLON Weiland

    Re: deur demonteren/raam afstellen

    door Kachel » za feb 26, 2011 2:31 pm

    Ik heb het idee dat glasstop E niet meer goed functioneerd, kan dit te maken hebben met het de glashouder waar schroeven H en G in zitten?
    (ik neem dat de schroefletters bekend bij de mensen die er al meer bezig zijn geweest)
    Het raam gaat volgens mij iets te hoog waardoor hij net buiten de rubbers valt. Met gesloten deur gaat het prima, als ik dan het raam open en dicht doe valt hij prima in de rubbers.
    MGF VVC 1996 British racing green
  • Avatar gebruiker
    Kachel
    MGF/TF Die Hard
    MGF/TF Die Hard
    BerichtenCOLON 464
    GeregistreerdCOLON do jul 15, 2010 10:47 pm
    WoonplaatsCOLON Weiland

    Re: deur demonteren/raam afstellen

    door Kachel » za feb 26, 2011 5:26 pm

    Nu heb ik glasstop E kapot gedraaid.... het schroefje dan. Iemand enig idee of dit schroefje alleen tapt in de glasstop zelf of dat er ook nog een moertje achter zit?
    MGF VVC 1996 British racing green
  • Avatar gebruiker
    Ultimate
    MGF/TF Goeroe
    MGF/TF Goeroe
    BerichtenCOLON 2561
    GeregistreerdCOLON wo dec 23, 2009 10:39 pm
    WoonplaatsCOLON Zaandam (N-Hld, NL)

    Re: deur demonteren/raam afstellen

    door Ultimate » za feb 26, 2011 5:46 pm

    Kachel schreefColonNu heb ik glasstop E kapot gedraaid.... het schroefje dan. Iemand enig idee of dit schroefje alleen tapt in de glasstop zelf of dat er ook nog een moertje achter zit?


    Ik heb nog 2 van die oranje raamstops (verstevigd model) liggen die ik niet gebruik.
    Mocht je die nodig hebben hoor ik het wel
    Respect a man's car, and the man will respect you

    - MGF 130 British Racing Green, MY2000 RHD > Project, Klik hier
  • Avatar gebruiker
    Kachel
    MGF/TF Die Hard
    MGF/TF Die Hard
    BerichtenCOLON 464
    GeregistreerdCOLON do jul 15, 2010 10:47 pm
    WoonplaatsCOLON Weiland

    Re: deur demonteren/raam afstellen

    door Kachel » za feb 26, 2011 10:25 pm

    Ik heb nog 2 van die oranje raamstops (verstevigd model) liggen die ik niet gebruik.
    Mocht je die nodig hebben hoor ik het wel


    Ik heb even een foto toegevoegd. Dit is er een onderdeel van. Ik heb er dus een kapot. Is dit hetgeen wat je hebt liggen incl. schroefje?
    Dan heb ik zeker interesse. Stuur me anders een pb met vraagprijs e.d.

    Alvast bedankt weer! :thumbsup:

    Afbeelding
    MGF VVC 1996 British racing green
  • Avatar gebruiker
    Ultimate
    MGF/TF Goeroe
    MGF/TF Goeroe
    BerichtenCOLON 2561
    GeregistreerdCOLON wo dec 23, 2009 10:39 pm
    WoonplaatsCOLON Zaandam (N-Hld, NL)

    Re: deur demonteren/raam afstellen

    door Ultimate » za feb 26, 2011 10:58 pm

    Respect a man's car, and the man will respect you

    - MGF 130 British Racing Green, MY2000 RHD > Project, Klik hier
  • Avatar gebruiker
    Kachel
    MGF/TF Die Hard
    MGF/TF Die Hard
    BerichtenCOLON 464
    GeregistreerdCOLON do jul 15, 2010 10:47 pm
    WoonplaatsCOLON Weiland

    Re: deur demonteren/raam afstellen

    door Kachel » za feb 26, 2011 11:15 pm

    Helaas lijkt dat niet op de raamstop die ik kapot heb.
    Alsnog bedankt!
    MGF VVC 1996 British racing green
  • Cagivist
    MGF/TF Enthousiast
    MGF/TF Enthousiast
    BerichtenCOLON 198
    GeregistreerdCOLON di apr 27, 2010 6:32 am
    WoonplaatsCOLON Groot-Bijgaarden / Vl-brabant (België)

    Re: deur demonteren/raam afstellen

    door Cagivist » za feb 26, 2011 11:49 pm

    Ultimate schreefColonIk heb deze liggen;

    http://i.ebayimg.com/13/!Ben+yigBGk~$(K ... g~~_35.JPG

    Hoi Ultimate,

    Ik heb anders wel interesse voor de raamstops.Indien nog beschikbaar mag je mij een pb sturen voor de prijs en dergelijke.
    Bedankt op voorhand!

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: 18 en 0 gasten