HGF ????
  • Avatar gebruiker
    jantje
    MGF/TF Junkie
    MGF/TF Junkie
    BerichtenCOLON 574
    GeregistreerdCOLON di jul 17, 2007 3:41 pm
    WoonplaatsCOLON Laarne (België)

    HGF ????

    door jantje » do feb 03, 2011 11:45 am

    Gisterenavond mijn F-je binnengedaan bij de garage;

    Sinds een tijd loopt het water er nogal uit en een eerste korte nazicht in de garage gaf geen echt uitsluitsel
    ('t is te zeggen de technieker was niet overtuigd: heeft een aantal dingen wat aangespannen - banden aan de darmen etc- en gevraagd om zo verder te rijden, maar de boel goed in de gaten te houden --> heb koelvloeistof meegekregen om bij te kappen indien nodig) Dat heb ik gedaan, en vastgesteld dat het alleen maar erger werd. Wekelijks koelvloeistof moeten bijkappen is niet normaal denk ik dan.

    Ik denk dat ze nu wel goed zullen kunnen zien waar het lekt, vermits er na het rijden een grote plas onder de wagen komt te liggen.

    Ik vrees dus voor een HGF (het gevreesde 13 letterwoord: join de culasse) de 4de al !
    Vandaag brand ik dus een kaarsje en blijf hopen op een barstje in één of andere darm, of de koelbuizen, of ... (er zijn toch zoveel andere mogelijkheden buiten een HGF) of maak ik mij iets wijs....

    Wordt vervolgd...
    Brooklands F van 1998
    geoptimaliseerd met LLW-kit, lowering pins en K&N luchtfilter
    Daily: Jaguar XE
  • Avatar gebruiker
    Remieme
    Erelid
    Erelid
    BerichtenCOLON 5296
    GeregistreerdCOLON vr feb 10, 2006 8:33 pm
    WoonplaatsCOLON Bergen op Zoom (NL)

    Re: HGF ????

    door Remieme » do feb 03, 2011 11:59 am

    Het licht eraan waar je het plasje koelvloeistof vindt.
    Moest mijn F ook regelmatig bijvullen a.g.v. een lekke radiator.

    Heb je geen mayo aan de oliepeilstok gevonden?
  • Avatar gebruiker
    ErikB
    IT en Gallery / Forum administrator
    IT en Gallery / Forum administrator
    BerichtenCOLON 10759
    GeregistreerdCOLON do maart 25, 2004 2:10 am
    WoonplaatsCOLON Waasmunster, B
    CONTACTCOLON

    Re: HGF ????

    door ErikB » do feb 03, 2011 12:13 pm

    *zucht*

    'k Heb met je te doen.
    Is er nog sprake van garantie ?
    MGF: Sportieve 1.8 MPi met wat extra (1998); Klassieke 1.8 VVC (bijna) full option (1997) officiële MGF Cup car
    More MG: Praktische MG ZT-T CDTi (2002), Oldtimer MG1100 met nood aan restauratie (1968), MG ZR160 Track toy under construction
    Daily: Jaguar F-Pace (2019), Opel Zafira 1.8 Elegance (2003)
  • LEBLAR
    MGF/TF Junkie
    MGF/TF Junkie
    BerichtenCOLON 762
    GeregistreerdCOLON vr feb 13, 2009 8:45 pm
    WoonplaatsCOLON Sibculo

    Re: HGF ????

    door LEBLAR » do feb 03, 2011 1:45 pm

    Je weet zeker dat de dop niet de boosdoener is?

    Ik help je duimen dat het iig geen HGF is.
    Ronald Leblanc
    1996 MGF VVC Pearlescent FlameRed (inderdaad, niet origineel)
    Mod's: Tenza open air filter, Leer stuur, Toyo Proxes T1R, PU bushes achter, KH-splitter, Windscreen, EBC Grooved discs + greenstuff blokken rondom, 80th interieur, 52mm TB, LLW kit, SS coolant pipes, alu radiator
    Upcomming: PU bussen voor.
    Next: Cool-air induct Tenza.
  • Avatar gebruiker
    Ultimate
    MGF/TF Goeroe
    MGF/TF Goeroe
    BerichtenCOLON 2561
    GeregistreerdCOLON wo dec 23, 2009 10:39 pm
    WoonplaatsCOLON Zaandam (N-Hld, NL)

    Re: HGF ????

    door Ultimate » do feb 03, 2011 1:51 pm

    Inderdaad, check je dop, kijk even goed naar je olie maar ook of er geen olie in je koelvloeistof reservoir zit.
    Zo kwam ik er achter dat ik een HGF had.
    Sterkte! Hopelijk loop het niet zo in de kosten
    Respect a man's car, and the man will respect you

    - MGF 130 British Racing Green, MY2000 RHD > Project, Klik hier
  • Avatar gebruiker
    etienne
    MGF/TF Goeroe
    MGF/TF Goeroe
    BerichtenCOLON 1222
    GeregistreerdCOLON di aug 26, 2008 5:56 pm
    WoonplaatsCOLON brunssum limburg (nl)

    Re: HGF ????

    door etienne » do feb 03, 2011 6:49 pm

    het kan inderdaad nog verschillende oorzaken hebben , voor een paar maanden terug had ik ook veel koelvloeistof verlies bleek dat de dop van het koelvloeistof reservoir de boosdoener was terwijl ik die pas een jaar geleden vervangen had... ik hoop voor je dat het iets simpels is en geen 4e hgf :?
  • Avatar gebruiker
    Kachel
    MGF/TF Die Hard
    MGF/TF Die Hard
    BerichtenCOLON 464
    GeregistreerdCOLON do jul 15, 2010 10:47 pm
    WoonplaatsCOLON Weiland

    Re: HGF ????

    door Kachel » do feb 03, 2011 6:58 pm

    jeetje... al 3x een HGF gehad ?? Is er dan niet iets anders aan de hand?

    Nou ik duim voor je dat het iets simpels is
    MGF VVC 1996 British racing green
  • Avatar gebruiker
    jantje
    MGF/TF Junkie
    MGF/TF Junkie
    BerichtenCOLON 574
    GeregistreerdCOLON di jul 17, 2007 3:41 pm
    WoonplaatsCOLON Laarne (België)

    Re: HGF ????

    door jantje » do feb 03, 2011 9:49 pm

    Remieme schreefColonHet licht eraan waar je het plasje koelvloeistof vindt.
    Moest mijn F ook regelmatig bijvullen a.g.v. een lekke radiator.

    Heb je geen mayo aan de oliepeilstok gevonden?


    ja, als de helft van de garagevloer onder de koelvloeistof ligt, wordt het moeilijk...
    Het is wel achteraan (onder de motor dus) een lek in de radiator sluit ik dus al een beetje uit.
    Brooklands F van 1998
    geoptimaliseerd met LLW-kit, lowering pins en K&N luchtfilter
    Daily: Jaguar XE
  • Bruno
    MGF.BE Beheerder
    MGF.BE Beheerder
    BerichtenCOLON 16480
    GeregistreerdCOLON vr jan 30, 2004 8:16 pm
    WoonplaatsCOLON "De Berg" , Belgie
    CONTACTCOLON

    Re: HGF ????

    door Bruno » vr feb 04, 2011 12:51 am

    Is het geen lek aan de koelbuizen, op het koppelstuk tegen het blok, of een lek op de darm die getorst erop zit en dikwijls scheurt op de kraag van het koppelstuk, of is het geen lek ter hoogte van de inlaatcollector (lekkage in die pakking?). Als het lek zo groot is als je zegt, moet je toch direkt kunnen zien aan sporen dat het koelwater achterliet, vanwaar het lek komt ? (desnoods een lekzoeker gebruiken)
    MG's :
    - VOLCANO MGF '180' VVC / - BRGMGTF135
    Non-MG's :
    - Mercedes CLA AMG line shooting break / - Mercedes Vito 113 CDI
    Racecars :

    - YELLOW MG ZR 190 / - WHITE MG ZR 190 VHPD Official cupracer / - YELLOW Rover114 Official cupracer EVO "Ex Cor Euser"/ - WHITE Rover 114 Official cupracer
  • Avatar gebruiker
    jantje
    MGF/TF Junkie
    MGF/TF Junkie
    BerichtenCOLON 574
    GeregistreerdCOLON di jul 17, 2007 3:41 pm
    WoonplaatsCOLON Laarne (België)

    Re: HGF ????

    door jantje » di feb 08, 2011 9:30 pm

    Even een update

    - dop heb ik een tijd terug al vernieuwd dus dat was uit te sluiten.

    - in de garage hebben ze het zaakje gecontroleerd: een JdC dus
    (Join de culasse) ofte HGF voor de Engelssprekende onder ons.

    - Volgens de garage een piepklein doorsteekje in de pakking
    de vorige keer was het gedaan in een Landrover garage en zij plaatsen een (wat dacht je) LR pakking. Volgens de huidige garage (ex Rover) is dat niet noodzakelijk altijd de beste oplossing. Zij beweren nu een betere pakking geplaatst te hebben.

    Ik moet toch eens nadenken over de oorzaak van dit veelvuldige optreden van dit euvel. Ik doe wel heel vaak korte afstanden (10 à 15 km) Ik heb de motor nooit boven de 3.000 toeren gejaagd als ie koud was (dus bijna nooit maw) en toch dit voorhebben.

    Vandaag mijn F-je gehaald en naar St Niklaas gereden. Afstand ongeveer een 40 km enkel, dus dat zat snor om het ding op bedrijfstemperatuur te laten komen. In het terugkeren met open dak... Meteen was ik alle ellende vergeten (maar dat komt wellicht omdat ik de factuur nog niet heb gekregen)

    BTW de garagist waar ik ga staat met een 3-tal F-jes en Tf-jes te koop en een 2-tal die daar door de eigenaars overwinteren. Hij wordt stilaan een echte specialist van het model. Hij zegt het zelf
    (maar misschien is dat wel omdat ik één van zijn betere klanten aan het worden ben...)
    Brooklands F van 1998
    geoptimaliseerd met LLW-kit, lowering pins en K&N luchtfilter
    Daily: Jaguar XE
  • Avatar gebruiker
    Ultimate
    MGF/TF Goeroe
    MGF/TF Goeroe
    BerichtenCOLON 2561
    GeregistreerdCOLON wo dec 23, 2009 10:39 pm
    WoonplaatsCOLON Zaandam (N-Hld, NL)

    Re: HGF ????

    door Ultimate » di feb 08, 2011 9:35 pm

    Mijn god zeg.
    Wel erg balen!
    Ik hoop niet dat ik het ooit weer ga oplopen en dat mijn LR pakking wel de oplossing was bij mij
    Respect a man's car, and the man will respect you

    - MGF 130 British Racing Green, MY2000 RHD > Project, Klik hier
  • Avatar gebruiker
    ovi
    MGF/TF Junkie
    MGF/TF Junkie
    BerichtenCOLON 935
    GeregistreerdCOLON ma jan 10, 2011 12:00 pm
    WoonplaatsCOLON Vlaams Brabant (Keerbergen)

    Re: HGF ????

    door ovi » wo feb 09, 2011 11:53 am

    jantje schreefColon de vorige keer was het gedaan in een Landrover garage en zij plaatsen een (wat dacht je) LR pakking. Volgens de huidige garage (ex Rover) is dat niet noodzakelijk altijd de beste oplossing. Zij beweren nu een betere pakking geplaatst te hebben.

    BTW de garagist waar ik ga staat met een 3-tal F-jes en Tf-jes te koop en een 2-tal die daar door de eigenaars overwinteren. Hij wordt stilaan een echte specialist van het model. Hij zegt het zelf
    (maar misschien is dat wel omdat ik één van zijn betere klanten aan het worden ben...)

    Ik begin hier al terug spijt te krijgen dat ik dan toch na jaren twijfelen een Mg gekocht heb! :roll:
    Dacht dat die LR pakking wel degelijk de beste was dus wat hebben ze er dan nu tussen gestoken? En wat zit er bij die van mij tussen? :-s
    Heb de MG nog maar enkele dagen en al gezien dat je er met 10 km wel degelijk niet komt om de boel warm te krijgen. De watertemperatuur gaat wel vlotjes omhoog maar de olietemperatuur blijft dan nog lang onder veilig om door te sleuren! Ik lees dat je wel niet over de 3.000 tr gaat maar misschien geef je wel veel te veel gas? :? Het is namelijk door veel gas te geven dat de belasting hoger wordt en dat is niet goed voor een koude motor. Veel mensen denken dus dat ze wel vollen bak gas mogen geven zolang ze maar niet te hoog in toeren gaan maar niks is minder waar. :wink:
    Moet ik nu elke keer als de motor echt warm is toch nog schrik hebben als ik eens wil spelen of wat? :evil:
    Daarvoor dient zo'n auto tenslotte toch of is het enkel om tegen slakkegang van kroeg naar kroeg te rijden! :mrgreen:
  • Avatar gebruiker
    jantje
    MGF/TF Junkie
    MGF/TF Junkie
    BerichtenCOLON 574
    GeregistreerdCOLON di jul 17, 2007 3:41 pm
    WoonplaatsCOLON Laarne (België)

    Re: HGF ????

    door jantje » wo feb 09, 2011 4:12 pm

    ik denk dat je niet te snel moet panikeren.
    De verschillende HGF'en die ik heb gehad hebben een raar verloop gekend.
    na de eerste keer is er een geruime tijd overgegaan voordat ik het weer voorhad.
    maar toen is er blijkbaar kort na elkaar (elke keer buiten garantie welliswaar) iets fout gelopen.
    Ook nu weer (amper 1.5 jaar na de vorige)
    Dit is de reden waarom ik van garage ben veranderd. Het leek nochtans goed (een LR garage die destijds MG verkocht). het was ook die garage die mijn krukaspoelie niet hard genoeg had aangespannen, zodat die loskwam op de midzomertour.
    Maar als je binnenkomt wordt je ontvangen door de man met een witte kiel en achter de toog zitten 4 dames die je vriendelijk vragen of je een kopje koffie wilt.... (moet toch allemaal betaald worden denk ik dan)

    Waar ik nu ga hebben ze echt veel liefde voor de MG(T)F
    Zelf staat de garagist met een oude Lotus waar hij geen tijd voor heeft om aan te werken.
    (als ik op pensioen ben zegt hij dan) maar de liefde blijft
    Ik denk dan ook dat ik daar beter gediend ben.
    Brooklands F van 1998
    geoptimaliseerd met LLW-kit, lowering pins en K&N luchtfilter
    Daily: Jaguar XE
  • Avatar gebruiker
    Kachel
    MGF/TF Die Hard
    MGF/TF Die Hard
    BerichtenCOLON 464
    GeregistreerdCOLON do jul 15, 2010 10:47 pm
    WoonplaatsCOLON Weiland

    Re: HGF ????

    door Kachel » wo feb 09, 2011 6:59 pm

    Ik begin hier al terug spijt te krijgen dat ik dan toch na jaren twijfelen een Mg gekocht heb!
    Dacht dat die LR pakking wel degelijk de beste was dus wat hebben ze er dan nu tussen gestoken? En wat zit er bij die van mij tussen?


    Mijn F heeft na 100.000km nog steeds de originele pakking, het is volgens mij geen feit dat hij bij elke F zou gaan lekken hoor. Op tijd vloeistoffen verversen, koelbuizen/radiateur/slangen in de gaten houden en pas meer vermogen van de motor gaan vragen bij bedrijstemperatuur lijken mij de ingrediënten voor een lange levensduur van de pakking.
    MGF VVC 1996 British racing green
  • Avatar gebruiker
    Jodc
    MGF/TF Enthousiast
    MGF/TF Enthousiast
    BerichtenCOLON 121
    GeregistreerdCOLON vr jul 09, 2010 12:27 am
    WoonplaatsCOLON 9000 Gent

    Re: HGF ????

    door Jodc » wo feb 09, 2011 10:26 pm

    Ik hoor hier voortdurend terugkomen dat de wagen goed op temperatuur moet zijn en daar kan ik uiteraard wel in komen, maar welke temperatuur zou dit dan moeten zijn? Als'k even aan het rijden ben, staat zowel het metertje van het water als van de olie net onder het midden, zou dit ok moeten zijn? Dit is waarschijnlijk wel een erg domme vraag, maar m'n automechanisch inzicht is niet bepaald een succes...
    MGF 1.8 2000 - Front TF conversion - Platinum Silver Metallic (MNX) - TF 135 engine conversion - Kmaps remap

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: 14 en 0 gasten