BUTTON_POST_REPLY 15 berichten Pagina 1 van 1
Op zoek naar een nieuwe garage
  • philipvanv
    MGF/TF Junkie
    MGF/TF Junkie
    BerichtenCOLON 526
    GeregistreerdCOLON ma feb 16, 2009 7:51 pm

    Op zoek naar een nieuwe garage

    door philipvanv » di feb 01, 2011 7:09 pm

    Even de voorgeschiedenis schetsen:

    Zondag 16 januari: Lek in ijzeren remleiding, wagen wordt naar garage gesleept
    Maandag 17 jan: ik bel garage 's morgens om te zeggen dat er een gat in de remleiding zit, ze gaan proberen die dag nog te kijken waar het probleem zit en bellen mij dinsdag zeker terug!
    woensdag 19 jan: Ik krijg in de namiddag telefoon: "de ijzeren remleidingen zullen vervangen worden, we zullen proberen het tegen vrijdag klaar te hebben"
    Maandag 24 jan: Ik heb nog niets gehoord, ik bel even om te vragen of ze meer nieuws hebben. "De stukken waren nog niet binnen, we wachten daarop en beginnen er direct aan als we ze hebben."
    Donderdag 28 jan: Ik bel nog eens om te vragen hoe het zit. "De wagen staat al omhoog, maar gaat donderdag niet meer klaar raken. Tegen vrijdag avond zal hij wel klaar zijn en dan bellen ze wel."
    Vrijdag 29 jan: Hopend op een prettig antwoord bel ik nog maar eens: "sorry, het zal niet voor vandaag zijn, de mechanieker heeft in zijn hand gesneden en moest naar spoed, ik zet er zo snel mogelijk een andere mechanieker aan."
    Dinsdag 1 feb: Nog altijd niets gehoord, ik bel dus nog maar eens.
    Mevrouw aan de telefoon: "De wagen zal pas vrijdag klaar zijn"
    Ikke: HUH?
    Mevrouw aan de telefoon: "ja, wacht, ik zal even iemand anders geven"
    Meneer aan de telefoon: "ja, ge moet da verstaan, met die extra problemen"
    Ikke: Extra problemen?!?
    Meneer aan de telefoon: "Onze mechanieker heeft een druppeltje naft aan de brandstofleiding gezien, dus die vervangen we ook even mee en we wachten daarop"
    Ikke: Is het normaal dat herstellingen zomaar gedaan worden zonder eerst iets te laten weten?
    Meneer aan de telefoon: "bwa, ja, we hebben u da inderdaad niet laten weten...Maar ik bel u zeker als hij klaar is"
    Ikke (bijna aant koken): Kunt ge nu eens eindelijk zeggen wanneer ik om mijne auto kan komen?
    Meneer aan de telefoon: "Misschien donderdag"
    Ikke: Misschien?!? Ge kunt da nie zeker zeggen?
    Meneer aan de telefoon:"nee, nie me zekerheid"
    :stress-{ :stress-{ :stress-{
    *gecensureerd*
    Meneer aan de telefoon: "Ok, vrijdag kunt ge er om komen"

    Bij deze ga ik dus niet meer naar deze garage gaan. Het is niet de eerste keer dat ze daar zo werken, ik heb het ermee gehad!
  • Ronald MG TF
    MGF/TF Goeroe
    MGF/TF Goeroe
    BerichtenCOLON 1758
    GeregistreerdCOLON vr maart 09, 2007 3:15 pm
    WoonplaatsCOLON België

    Re: Op zoek naar een nieuwe garage

    door Ronald MG TF » di feb 01, 2011 7:43 pm

    Is eigenlijk niet abnormaal.... lijkt sterk op een regeringskwestie.... :devil-(

    Effe serieus, daar zette ik ook geen voet meer binnen...
  • Avatar gebruiker
    etienne
    MGF/TF Goeroe
    MGF/TF Goeroe
    BerichtenCOLON 1222
    GeregistreerdCOLON di aug 26, 2008 5:56 pm
    WoonplaatsCOLON brunssum limburg (nl)

    Re: Op zoek naar een nieuwe garage

    door etienne » di feb 01, 2011 8:10 pm

    als het daar de normale gang van zaken is dan zal hij niet veel klanten hebben of overhouden zeg :no: :no:
  • Avatar gebruiker
    Thomas
    MGF/TF Junkie
    MGF/TF Junkie
    BerichtenCOLON 639
    GeregistreerdCOLON zo maart 28, 2004 12:35 pm
    WoonplaatsCOLON Maassluis Nederland

    Re: Op zoek naar een nieuwe garage

    door Thomas » di feb 01, 2011 8:23 pm

    Een duidelijk verhaal van iemand aan het lijntje houden :evil: :evil:
    Een deel van de rekening zou ik niet eens betalen.

    En wat ik moest betalen, duurt heeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeel lang :devil-( .

    Thomas
    Snel....Sneller.....Snelst
  • Bruce
    Erelid
    Erelid
    BerichtenCOLON 7787
    GeregistreerdCOLON vr jul 29, 2005 11:39 am
    WoonplaatsCOLON Zevenhuizen (NL)

    Re: Op zoek naar een nieuwe garage

    door Bruce » wo feb 02, 2011 9:43 am

    Dat is echt niet normaal, en dingen die ze zomaar vervangen zonder dat te vragen zou ik ook zeker niet betalen.
    Witte pinkers,stoelverwarming,K&N 57i,52 mm TTB,glazen windscherm,,LLW kitje,mk2 middensteun,de-cat pijp,Phoenix exhaust,TF-LE-80th An. velgen,TF radiator,Trophy splitter,lowering pins,HID koplampen,Momo pook,zwarte raamomlijsting,Alu. teller ringen,zwarte trophy inserts,trophy uitlaat spruitstuk,mk2 downpipe,AP's,304 schijven, Piper Cams,Trophy spoiler,Viper stripes,Magnacor leads, KH-splitter,DVA head, Emerald ECU and mapping
  • Avatar gebruiker
    ErikB
    IT en Gallery / Forum administrator
    IT en Gallery / Forum administrator
    BerichtenCOLON 10759
    GeregistreerdCOLON do maart 25, 2004 2:10 am
    WoonplaatsCOLON Waasmunster, B
    CONTACTCOLON

    Re: Op zoek naar een nieuwe garage

    door ErikB » wo feb 02, 2011 10:27 am

    Toch wel benieuwd om welke garage het hier gaat ....

    Niets is zo lastig als geen nieuws krijgen. Dus op dat vlak kan men toch al wel iets leren.

    Eenmaal de remleidingen binnen zijn, zou het vervangen toch behoorlijk vlot moeten gaan. Ook vraag ik me af welk stuk voor de benzineleiding moet vervangen worden en wat men dan wel niet in stock had.

    Uit professioneel oogpunt kan ik aannemen dat ze geen auto afgeven wetende dat er een bezinelek is. Even de telefoon opnemen en de klant op de hoogte brengen over de ernst van de zaak had mooi geweest.
    MGF: Sportieve 1.8 MPi met wat extra (1998); Klassieke 1.8 VVC (bijna) full option (1997) officiële MGF Cup car
    More MG: Praktische MG ZT-T CDTi (2002), Oldtimer MG1100 met nood aan restauratie (1968), MG ZR160 Track toy under construction
    Daily: Jaguar F-Pace (2019), Opel Zafira 1.8 Elegance (2003)
  • Avatar gebruiker
    ttdesign6
    Doctor in the MGF/TF
    Doctor in the MGF/TF
    BerichtenCOLON 6794
    GeregistreerdCOLON zo nov 01, 2009 5:37 pm
    WoonplaatsCOLON Oirsbeek

    Re: Op zoek naar een nieuwe garage

    door ttdesign6 » wo feb 02, 2011 4:00 pm

    Daar ging ik inderdaad ook niet meer heen.

    Mijn garagist vraagt mij altijd of hij onderdelen voor me moet bestellen of dat ik ze via de MG community goedkoper kan regelen :thumbsup:
    Mijn garage telt 1050 plaatsen...

    MG TF 135

    Flying Dutchman
  • Avatar gebruiker
    Ultimate
    MGF/TF Goeroe
    MGF/TF Goeroe
    BerichtenCOLON 2561
    GeregistreerdCOLON wo dec 23, 2009 10:39 pm
    WoonplaatsCOLON Zaandam (N-Hld, NL)

    Re: Op zoek naar een nieuwe garage

    door Ultimate » wo feb 02, 2011 4:16 pm

    Ik was mn auto al lang gaan ophalen zonder te betalen. Dan laat ik hem wel ergens anders afmaken
    Respect a man's car, and the man will respect you

    - MGF 130 British Racing Green, MY2000 RHD > Project, Klik hier
  • philipvanv
    MGF/TF Junkie
    MGF/TF Junkie
    BerichtenCOLON 526
    GeregistreerdCOLON ma feb 16, 2009 7:51 pm

    Re: Op zoek naar een nieuwe garage

    door philipvanv » wo feb 02, 2011 6:37 pm

    ErikB schreefColonToch wel benieuwd om welke garage het hier gaat ....

    Niets is zo lastig als geen nieuws krijgen. Dus op dat vlak kan men toch al wel iets leren.

    Eenmaal de remleidingen binnen zijn, zou het vervangen toch behoorlijk vlot moeten gaan. Ook vraag ik me af welk stuk voor de benzineleiding moet vervangen worden en wat men dan wel niet in stock had.

    Uit professioneel oogpunt kan ik aannemen dat ze geen auto afgeven wetende dat er een bezinelek is. Even de telefoon opnemen en de klant op de hoogte brengen over de ernst van de zaak had mooi geweest.


    Het is een LandRover garage in Dendermonde. Hetgeen ik mij afvraag is het volgende: De dag voor dat ik mijn wagen daar liet afzetten heb ik nog onder mijn auto gezeten en van bovenaf aan het kijken geweest. Toen niets gezien aan de brandstofleidingen, ook nooit geen druppels naft in onze garage gezien. Zij werken er aan en ineens lekt er iets extra. Naar mijn gevoel heeft de mechanieker dan eerder ergens tegen gezeten en is het daarmee beginnen lekken. Geen probleem als ze me dat zouden zeggen, maar nu heb ik echt het gevoel dat ze het gewoon achter mijne rug proberen oplossen hebben om daarna de rekening te presenteren...
  • Avatar gebruiker
    BlackFox
    MGF/TF Goeroe
    MGF/TF Goeroe
    BerichtenCOLON 2357
    GeregistreerdCOLON zo okt 04, 2009 12:18 pm
    WoonplaatsCOLON Maasmechelen, België

    Re: Op zoek naar een nieuwe garage

    door BlackFox » wo feb 02, 2011 7:24 pm

    Ultimate schreefColonIk was mn auto al lang gaan ophalen zonder te betalen. Dan laat ik hem wel ergens anders afmaken

    Veel succes, in veel gevallen krijg je geen sleutels zonder te betalen.
    1999 MGF 75th LE
    2001 Honda S2000
  • Avatar gebruiker
    ErikB
    IT en Gallery / Forum administrator
    IT en Gallery / Forum administrator
    BerichtenCOLON 10759
    GeregistreerdCOLON do maart 25, 2004 2:10 am
    WoonplaatsCOLON Waasmunster, B
    CONTACTCOLON

    Re: Op zoek naar een nieuwe garage

    door ErikB » do feb 03, 2011 10:15 am

    philipvanv schreefColon
    ErikB schreefColonToch wel benieuwd om welke garage het hier gaat ....


    Het is een LandRover garage in Dendermonde.

    Oh ja die .... Jupilerman (in een ver verleden actief op dit forum), heeft er ooit een andere ECU laten matchen en het resultaat was dat de auto noch met de nieuwe, noch met de oude wou starten. Bruno en ik zijn toen gewapend met een multimeter en de T4 (denk ik) de auto gaan herstellen op z'n parking. De eigenaar had vooraf z'n bedenkingen geuit over de MG clubs en enthousiastelingen ....
    Voor de rest geen ervaringen mee, 'k had hen professioneler ingeschat.
    MGF: Sportieve 1.8 MPi met wat extra (1998); Klassieke 1.8 VVC (bijna) full option (1997) officiële MGF Cup car
    More MG: Praktische MG ZT-T CDTi (2002), Oldtimer MG1100 met nood aan restauratie (1968), MG ZR160 Track toy under construction
    Daily: Jaguar F-Pace (2019), Opel Zafira 1.8 Elegance (2003)
  • Avatar gebruiker
    Carl
    Doctor in the MGF/TF
    Doctor in the MGF/TF
    BerichtenCOLON 3916
    GeregistreerdCOLON vr aug 31, 2007 11:06 am
    WoonplaatsCOLON Deurne (Antwerpen)-België
    CONTACTCOLON

    Re: Op zoek naar een nieuwe garage

    door Carl » do feb 03, 2011 5:42 pm

    Het vervangen van de metalen remleidingen is geen klein werkje denk. Het is natuurlijk wel fout om zelf veroorzaakte problemen af te wentelen op de klant.
    Aan de andere kant als de benzineleiding niet meer 100% was en ze moest los om voorbij te geraken met de remleiding en begeeft dan, dan is het eigenlijk ook een beetje onderdeel van de vervangbeurt.
    Zo'n dingen zijn moeilijk op voorhand in te schatten en dus direct voer voor discussie.
    Binnenkort ga ik (hopelijk samen met Bruno) ook remleidingen achteraan vervangen. Waarschijnlijk geeft dit een beter beeld van wat er mogelijk is en wat er moeilijk is.
    MGF 1999 1.8iVVC LHD pearlescent British Racing Green 75th anniversary multi-spoke wheels, 75th edition, no LE ! mods: white front indicators, cat bypass , 150 BHP, TF steering Rack, Green/black leather interior.
    MGF 1996 1.8iVVC RHD Metallic British Racing Green . VVC velgen, NO mods.
    todo: genoeg voor de volgende jaren .

    Save nature ! Drive a GREEN car!
  • philipvanv
    MGF/TF Junkie
    MGF/TF Junkie
    BerichtenCOLON 526
    GeregistreerdCOLON ma feb 16, 2009 7:51 pm

    Re: Op zoek naar een nieuwe garage

    door philipvanv » ma feb 07, 2011 5:23 pm

    Allez, vrijdag was hij dan uiteindelijk toch klaar. Khad verwacht dat ze mij dit keer wel zouden bellen, maar niet was minder waar. Ze hebben de kosten voor de brandstofleiding niet aangerekend en toegegeven dat ze dit zelf hadden veroorzaakt... In elk geval ga ik er niet meer.

    Ps: Is er een reden om de middenconsole eraf te halen bij het vervangen van remleidingen of brandstofleidingen? Het gerief dat erin lag was verlegd en nu gaat het deksel niet meer volledig toe dus ik heb zo het vermoeden dat dit los is geweest...
  • mrcarribean
    MGF/TF Goeroe
    MGF/TF Goeroe
    BerichtenCOLON 1069
    GeregistreerdCOLON ma maart 29, 2004 9:42 pm
    WoonplaatsCOLON vosselaar

    Re: Op zoek naar een nieuwe garage

    door mrcarribean » ma feb 07, 2011 11:18 pm

    philipvanv schreefColonAllez, vrijdag was hij dan uiteindelijk toch klaar. Khad verwacht dat ze mij dit keer wel zouden bellen, maar niet was minder waar. Ze hebben de kosten voor de brandstofleiding niet aangerekend en toegegeven dat ze dit zelf hadden veroorzaakt... In elk geval ga ik er niet meer.

    Ps: Is er een reden om de middenconsole eraf te halen bij het vervangen van remleidingen of brandstofleidingen? Het gerief dat erin lag was verlegd en nu gaat het deksel niet meer volledig toe dus ik heb zo het vermoeden dat dit los is geweest...


    hey
    remleidingen lopen toch onder de auto, alleen de achterste lopen door de moteruimte.
    en branstofleidingen lopen ook onder de auto dacht, daar zou ik in elk geval geen console voor losmaken.

    grtz
    mrcarribean
    8) 8) 8)

    ps garage ruys in kalmthout 036668021 ondertussen wel bekend hier op het forum
    :thumbsup:
    real mini 1998 65 PK
    honda amigo 1974 4 PK
    mobilette 1978 ? PK
    landrover defender 2010 122 pk en enorm veel koppel
    honda novio 1971 4 PK
    rover streetwise 105 pk diesel power
    mgf brg 1997 125 pk
  • philipvanv
    MGF/TF Junkie
    MGF/TF Junkie
    BerichtenCOLON 526
    GeregistreerdCOLON ma feb 16, 2009 7:51 pm

    Re: Op zoek naar een nieuwe garage

    door philipvanv » ma feb 07, 2011 11:23 pm

    ps garage ruys in kalmthout 036668021 ondertussen wel bekend hier op het forum


    Staat al in mijn gsm ;)

    Ik zou het ook al gek vinden dat de brandstofleiding van de tank achteraan naar voor zouden lopen om dan weer naar de motor achteraan te gaan ;)
BUTTON_POST_REPLY 15 berichten Pagina 1 van 1

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: 14 en 0 gasten