Piepende ophanging...
  • captainflurk
    MGF/TF First drive
    MGF/TF First drive
    BerichtenCOLON 39
    GeregistreerdCOLON ma nov 01, 2010 2:48 pm
    WoonplaatsCOLON Lier

    Piepende ophanging...

    door captainflurk » ma jan 17, 2011 8:41 pm

    Nu dat het even droog is geweest heb ik nog eens met de ramen open gereden. Eerst en vooral om van de K&N sound te genieten. Maar het viel me op dat ik bij bultjes en putjes, die de Belgische wegen toch wel regelmatig hebben :? :evil: een piepend geluid van de ophanging komt.
    Iemand een idee wat dit kan zijn? Moet ik me zorgen maken over nieuwe kosten?

    Groeten,

    Jeroen
    Antraciet MGF 1999 Beige leather, hardtop, winter tires + rims
    K&N, 52TB and new catalyst
    In doubt over a new exhaust.
  • Avatar gebruiker
    ttdesign6
    Doctor in the MGF/TF
    Doctor in the MGF/TF
    BerichtenCOLON 6794
    GeregistreerdCOLON zo nov 01, 2009 5:37 pm
    WoonplaatsCOLON Oirsbeek

    Re: Piepende ophanging...

    door ttdesign6 » ma jan 17, 2011 9:16 pm

    Is het piepend of krakend?
    Mijn garage telt 1050 plaatsen...

    MG TF 135

    Flying Dutchman
  • captainflurk
    MGF/TF First drive
    MGF/TF First drive
    BerichtenCOLON 39
    GeregistreerdCOLON ma nov 01, 2010 2:48 pm
    WoonplaatsCOLON Lier

    Re: Piepende ophanging...

    door captainflurk » ma jan 17, 2011 9:18 pm

    Het is echt piepend. Zoals ze in the UK zouden zeggen squeeking. Bij krakend had ik me al serieuze zorgen gemaakt.
    Antraciet MGF 1999 Beige leather, hardtop, winter tires + rims
    K&N, 52TB and new catalyst
    In doubt over a new exhaust.
  • Avatar gebruiker
    BlackFox
    MGF/TF Goeroe
    MGF/TF Goeroe
    BerichtenCOLON 2357
    GeregistreerdCOLON zo okt 04, 2009 12:18 pm
    WoonplaatsCOLON Maasmechelen, België

    Re: Piepende ophanging...

    door BlackFox » ma jan 17, 2011 9:33 pm

    Korte piepjes, of echt irriterend langdurig gepiep?

    Ik heb ook zo 1 piepje ergens vanachter, stoort enkel met het dak af en als je tussen huizen ofzo rijdt die het geluid weerkaatsen.
    1999 MGF 75th LE
    2001 Honda S2000
  • Avatar gebruiker
    ttdesign6
    Doctor in the MGF/TF
    Doctor in the MGF/TF
    BerichtenCOLON 6794
    GeregistreerdCOLON zo nov 01, 2009 5:37 pm
    WoonplaatsCOLON Oirsbeek

    Re: Piepende ophanging...

    door ttdesign6 » ma jan 17, 2011 9:35 pm

    Same here
    Mijn garage telt 1050 plaatsen...

    MG TF 135

    Flying Dutchman
  • Ronald MG TF
    MGF/TF Goeroe
    MGF/TF Goeroe
    BerichtenCOLON 1758
    GeregistreerdCOLON vr maart 09, 2007 3:15 pm
    WoonplaatsCOLON België

    Re: Piepende ophanging...

    door Ronald MG TF » ma jan 17, 2011 9:38 pm

    Ook even gehad, is vanzelf gestopt...
  • captainflurk
    MGF/TF First drive
    MGF/TF First drive
    BerichtenCOLON 39
    GeregistreerdCOLON ma nov 01, 2010 2:48 pm
    WoonplaatsCOLON Lier

    Re: Piepende ophanging...

    door captainflurk » ma jan 17, 2011 9:49 pm

    Heel de tijd korte piepjes! Ook als ik bij stilstand de wagen op en neer "bounce" door hem naar beneden te duwen piept hij ook. Maar dus blijkbaar niet onmiddellijk iets om me zorgen om te maken.
    Antraciet MGF 1999 Beige leather, hardtop, winter tires + rims
    K&N, 52TB and new catalyst
    In doubt over a new exhaust.
  • Avatar gebruiker
    BlackFox
    MGF/TF Goeroe
    MGF/TF Goeroe
    BerichtenCOLON 2357
    GeregistreerdCOLON zo okt 04, 2009 12:18 pm
    WoonplaatsCOLON Maasmechelen, België

    Re: Piepende ophanging...

    door BlackFox » ma jan 17, 2011 9:56 pm

    Ongeveer hetzelfde als ik heb dus, zo'n gesjirp precies :)
    Ook als je de deur dichtdoet hoor je het toevallig?
    En enkel als hij warm staat precies...
    1999 MGF 75th LE
    2001 Honda S2000
  • captainflurk
    MGF/TF First drive
    MGF/TF First drive
    BerichtenCOLON 39
    GeregistreerdCOLON ma nov 01, 2010 2:48 pm
    WoonplaatsCOLON Lier

    Re: Piepende ophanging...

    door captainflurk » ma jan 17, 2011 10:17 pm

    BlackFox schreefColonEn enkel als hij warm staat precies...


    Dat is me nog niet opgevallen eigenlijk.
    Enig idee vanwaar het dan komt? Aangezien ik duidelijk niet de enige ben, nog niemand gevonden wat het juist is.
    Versleten rubbers of zo?
    Antraciet MGF 1999 Beige leather, hardtop, winter tires + rims
    K&N, 52TB and new catalyst
    In doubt over a new exhaust.
  • Avatar gebruiker
    BlackFox
    MGF/TF Goeroe
    MGF/TF Goeroe
    BerichtenCOLON 2357
    GeregistreerdCOLON zo okt 04, 2009 12:18 pm
    WoonplaatsCOLON Maasmechelen, België

    Re: Piepende ophanging...

    door BlackFox » ma jan 17, 2011 10:21 pm

    Ik wou dat ik het wist :lol:

    Lijkt me van rechtsachter te komen, maar daar ben ik niet zeker van.
    1999 MGF 75th LE
    2001 Honda S2000
  • Avatar gebruiker
    ttdesign6
    Doctor in the MGF/TF
    Doctor in the MGF/TF
    BerichtenCOLON 6794
    GeregistreerdCOLON zo nov 01, 2009 5:37 pm
    WoonplaatsCOLON Oirsbeek

    Re: Piepende ophanging...

    door ttdesign6 » di jan 18, 2011 12:32 am

    Ook hier lijkt het van links achter te komen. Dacht eerst dat het mijn remklauw was, maar nu weet ik het even niet meer.

    Misschien heb ik een vogel achterin.
    Mijn garage telt 1050 plaatsen...

    MG TF 135

    Flying Dutchman
  • Avatar gebruiker
    Carl
    Doctor in the MGF/TF
    Doctor in the MGF/TF
    BerichtenCOLON 3916
    GeregistreerdCOLON vr aug 31, 2007 11:06 am
    WoonplaatsCOLON Deurne (Antwerpen)-België
    CONTACTCOLON

    Re: Piepende ophanging...

    door Carl » di jan 18, 2011 1:46 am

    Heb dit bij de LHD ook al zo lang ik weet, als je erop focussed is het erg vervelend.

    Heb het er met Bruno over gehad en het vermoeden bestaat dat het de hulpschokdempers zijn.
    Vooraan heb ik ze als vervangen, maar achteraan nog niet, zal dat eens een van de weken doen.
    MGF 1999 1.8iVVC LHD pearlescent British Racing Green 75th anniversary multi-spoke wheels, 75th edition, no LE ! mods: white front indicators, cat bypass , 150 BHP, TF steering Rack, Green/black leather interior.
    MGF 1996 1.8iVVC RHD Metallic British Racing Green . VVC velgen, NO mods.
    todo: genoeg voor de volgende jaren .

    Save nature ! Drive a GREEN car!
  • Avatar gebruiker
    ovi
    MGF/TF Junkie
    MGF/TF Junkie
    BerichtenCOLON 935
    GeregistreerdCOLON ma jan 10, 2011 12:00 pm
    WoonplaatsCOLON Vlaams Brabant (Keerbergen)

    Re: Piepende ophanging...

    door ovi » di jan 18, 2011 11:56 am

    Ik heb hetzelfde bij mijn Lotus Elan en nog steeds niet gevonden wat het is? :cry:
    Stoort vooral de mensen die achter mij rijden dus zelf niet zo veel last van! :devil-( :wink:
  • captainflurk
    MGF/TF First drive
    MGF/TF First drive
    BerichtenCOLON 39
    GeregistreerdCOLON ma nov 01, 2010 2:48 pm
    WoonplaatsCOLON Lier

    Re: Piepende ophanging...

    door captainflurk » di jan 18, 2011 6:54 pm

    Nu er toch nog eens goed op gelet (lees: raam open hoofd uit het raam) en het is toch een stevige piep tegenwoordig.
    Nu heb ik ook gemerkt dat het ook piept als ik men stuur draai.
    Welke element bewegen er op hetzelfde moment? Kan smeren helpen?
    Ik was aan het denken het voorwiel eraf te halen en dan alle bewegende delen even te smeren, of is dit niet aan te raden?

    Het is wel spijtig als ik gas geef brult hij lekker maar als ik rustig door de stad rijd tsjirpt hij als een kanarie. En ik heb het niet zo voor vogels :)
    Antraciet MGF 1999 Beige leather, hardtop, winter tires + rims
    K&N, 52TB and new catalyst
    In doubt over a new exhaust.
  • Avatar gebruiker
    etienne
    MGF/TF Goeroe
    MGF/TF Goeroe
    BerichtenCOLON 1222
    GeregistreerdCOLON di aug 26, 2008 5:56 pm
    WoonplaatsCOLON brunssum limburg (nl)

    Re: Piepende ophanging...

    door etienne » di jan 18, 2011 7:07 pm

    kan ook mischien de spanrol zijn van de multieriem :!:

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: 10 en 0 gasten