


RemcovanKuilenburg schreefColonIk merk wel met mijn big brakes dat de ABS eerder ingrijpt bij hard remmen.




RemcovanKuilenburg schreefColonVraag 3: Zitten er kleppen in het systeem die op milliseconden (kunnen) schakelen.
Wat denk je van het ABS blok in het vooronder.
RemcovanKuilenburg schreefColonIk merk wel met mijn big brakes dat de ABS eerder ingrijpt bij hard remmen.






Kasper schreefColonABS is m.i. niets anders dan een systeem dat waarneemt dat een wiel blokkeert en dan de remdruk verlaagt, om deze dan weer op te bouwen. Ook mij klinkt het vreemd in de oren dat een ABS systeem door een remupgrade zomaar zou worden verstoord.
Let wel: de meest toegepaste rem upgrade die we zelf doen, is identiek aan een van de standaard modificaties op een (T)F die af fabriek beschikbaar was (305 mm schijven met aangepaste klauwen) dus.........
schrokke schreefColonNu komt er bij de regeling wel iets meer aan te pas dan enkel op elk wiel de max mogelijke wielvertraging te detecteren en dan in te grijpen.
In eerste instantie word er op deze factor al wel een "blokkeervoorspelling" gedecteerd. Of er dan al word ingegrepen hangt af of er dan ook al een "slipvoorspelling" word aan gekoppeld. Daarom worden de wielsnelheden diagonaal vergeleken en daarmee gedecteerd of de auto dreigt te gaan tollen of zich op een gladde strook bevind of.....





Gebruikers op dit forum: 14 en 0 gasten
Copyright © 2020. All Rights Reserved. Powered by phpBB® Forum Software © phpBB Limited.