Manifold voor de TF
  • Avatar gebruiker
    lucas
    MGF/TF Goeroe
    MGF/TF Goeroe
    BerichtenCOLON 2331
    GeregistreerdCOLON wo nov 09, 2005 4:40 pm
    WoonplaatsCOLON Bekkevoort (Be-VL)

    Manifold voor de TF

    door lucas » wo jan 12, 2011 4:44 pm

    MikeSatur biedt een in ons midden gekende manifold (4-2-1) voor de TF aan 430 BP

    http://www.mikesatur.com/acatalog/Exhaust_System.html

    Op eBay vond ik dit en aangeboden aan 240 BP ....

    http://cgi.ebay.co.uk/MG-TF-1-6-1-8-115-120-135-16V-EXHAUST-MANIFOLD-01-2002-/310279644488?pt=UK_CarsParts_Vehicles_CarParts_SM&hash=item483e1ba548

    Kiezen voor produkt MS of eBay ?
    Graag jullie mening .....
  • Avatar gebruiker
    BlackFox
    MGF/TF Goeroe
    MGF/TF Goeroe
    BerichtenCOLON 2357
    GeregistreerdCOLON zo okt 04, 2009 12:18 pm
    WoonplaatsCOLON Maasmechelen, België

    Re: Manifold voor de TF

    door BlackFox » wo jan 12, 2011 5:01 pm

    Mijn downpipe is een ebay exemplaar, was zeer netjes afgewerkt. Geen lelijke lasnaden of bedenkelijke kwaliteit te zien.

    Hangt er nu een jaar onder (hoewel de laatste maanden niet echt tellen natuurlijk) en geen problemen mee :)

    Denk ook niet dat die van MS performancegewijs een pk meer of minder zullen geven...
    1999 MGF 75th LE
    2001 Honda S2000
  • Avatar gebruiker
    lucas
    MGF/TF Goeroe
    MGF/TF Goeroe
    BerichtenCOLON 2331
    GeregistreerdCOLON wo nov 09, 2005 4:40 pm
    WoonplaatsCOLON Bekkevoort (Be-VL)

    Re: Manifold voor de TF

    door lucas » wo jan 12, 2011 5:14 pm

    BlackFox schreefColonMijn downpipe is een ebay exemplaar, was zeer netjes afgewerkt. Geen lelijke lasnaden of bedenkelijke kwaliteit te zien.......


    Heb je een 4-2-1 downpipe geplaatst ?
  • Avatar gebruiker
    BlackFox
    MGF/TF Goeroe
    MGF/TF Goeroe
    BerichtenCOLON 2357
    GeregistreerdCOLON zo okt 04, 2009 12:18 pm
    WoonplaatsCOLON Maasmechelen, België

    Re: Manifold voor de TF

    door BlackFox » wo jan 12, 2011 5:26 pm

    Nee, een gewone :(
    1999 MGF 75th LE
    2001 Honda S2000
  • LEBLAR
    MGF/TF Junkie
    MGF/TF Junkie
    BerichtenCOLON 762
    GeregistreerdCOLON vr feb 13, 2009 8:45 pm
    WoonplaatsCOLON Sibculo

    Re: Manifold voor de TF

    door LEBLAR » wo jan 12, 2011 10:32 pm

    Er zit wel verschil in deze twee. Die van MS is een "echte" 4 in 2 in 1 daar waar de andere een spruitstuk met een down pijp is. Bij een goede 4 in 2 in 1 zijn alle pijpen precies even lang. Het eerste pijpdeel is ook langer dan het volgende. Heeft te maken met de uitlaas gas pulsen. Achter een goede 4 in 2 in 1 zit het nodige rekenwerk.
    Ronald Leblanc
    1996 MGF VVC Pearlescent FlameRed (inderdaad, niet origineel)
    Mod's: Tenza open air filter, Leer stuur, Toyo Proxes T1R, PU bushes achter, KH-splitter, Windscreen, EBC Grooved discs + greenstuff blokken rondom, 80th interieur, 52mm TB, LLW kit, SS coolant pipes, alu radiator
    Upcomming: PU bussen voor.
    Next: Cool-air induct Tenza.
  • Avatar gebruiker
    BlackFox
    MGF/TF Goeroe
    MGF/TF Goeroe
    BerichtenCOLON 2357
    GeregistreerdCOLON zo okt 04, 2009 12:18 pm
    WoonplaatsCOLON Maasmechelen, België

    Re: Manifold voor de TF

    door BlackFox » wo jan 12, 2011 10:36 pm

    Klopt, had ik niet op gelet :)
    1999 MGF 75th LE
    2001 Honda S2000
  • Avatar gebruiker
    lucas
    MGF/TF Goeroe
    MGF/TF Goeroe
    BerichtenCOLON 2331
    GeregistreerdCOLON wo nov 09, 2005 4:40 pm
    WoonplaatsCOLON Bekkevoort (Be-VL)

    Re: Manifold voor de TF

    door lucas » wo jan 12, 2011 10:45 pm

    LEBLAR schreefColonEr zit wel verschil in deze twee. Die van MS is een "echte" 4 in 2 in 1 daar waar de andere een spruitstuk met een down pijp is. Bij een goede 4 in 2 in 1 zijn alle pijpen precies even lang. Het eerste pijpdeel is ook langer dan het volgende. Heeft te maken met de uitlaas gas pulsen. Achter een goede 4 in 2 in 1 zit het nodige rekenwerk.


    Geen vermogenswinst dus bij de eBay manifold ? Wel bij de MS manifold ?
  • Avatar gebruiker
    BlackFox
    MGF/TF Goeroe
    MGF/TF Goeroe
    BerichtenCOLON 2357
    GeregistreerdCOLON zo okt 04, 2009 12:18 pm
    WoonplaatsCOLON Maasmechelen, België

    Re: Manifold voor de TF

    door BlackFox » wo jan 12, 2011 10:48 pm

    Die ebay manifold lijkt me dan inderdaad gewoon een RVS replica te zijn van je standaard stalen manifold. Eventueel iets verbeterd.

    De advertentie zegt wel dat je huis er 7-15pk meer door krijgt! Altijd handig, wat meer pk's in je huis.

    (maar dat staat bij hun rvs uitlaten ook :lol: )
    1999 MGF 75th LE
    2001 Honda S2000
  • LEBLAR
    MGF/TF Junkie
    MGF/TF Junkie
    BerichtenCOLON 762
    GeregistreerdCOLON vr feb 13, 2009 8:45 pm
    WoonplaatsCOLON Sibculo

    Re: Manifold voor de TF

    door LEBLAR » wo jan 12, 2011 10:55 pm

    Het lijkt mij ook een RVS replica en dan lijkt mij iedere vorm van vermogens winst optimistisch.

    Tsja een 4-2-1 kan vermogens winst geven. Hoeveel is een kwestie van overige modificaties en andere botlenecks die van auto tot auto verschillen. Voor alleen een manifold 7-15 PK lijkt mij erg veel, maar ik kan me vergissen.
    Ronald Leblanc
    1996 MGF VVC Pearlescent FlameRed (inderdaad, niet origineel)
    Mod's: Tenza open air filter, Leer stuur, Toyo Proxes T1R, PU bushes achter, KH-splitter, Windscreen, EBC Grooved discs + greenstuff blokken rondom, 80th interieur, 52mm TB, LLW kit, SS coolant pipes, alu radiator
    Upcomming: PU bussen voor.
    Next: Cool-air induct Tenza.
  • Avatar gebruiker
    BlackFox
    MGF/TF Goeroe
    MGF/TF Goeroe
    BerichtenCOLON 2357
    GeregistreerdCOLON zo okt 04, 2009 12:18 pm
    WoonplaatsCOLON Maasmechelen, België

    Re: Manifold voor de TF

    door BlackFox » wo jan 12, 2011 11:03 pm

    Is pure verkoopspraat natuurlijk :)
    1999 MGF 75th LE
    2001 Honda S2000
  • Bruce
    Erelid
    Erelid
    BerichtenCOLON 7787
    GeregistreerdCOLON vr jul 29, 2005 11:39 am
    WoonplaatsCOLON Zevenhuizen (NL)

    Re: Manifold voor de TF

    door Bruce » do jan 13, 2011 9:55 am

    Ik zou voor de echte 4-2-1 gaan, dit omdat het uitlaat spruitstuk bij de TF een bekende botleneck is. Om aan de emissie normen te voldoen hebben ze hier bij de TF dikke lasnaden ingelegd wat de luchtflow niet ten goede komt.
    Het vervangen van de hele lijn voor een 4-2-1 zal de rij eigenschappen enorm verbeteren, vraag maar aan Jos, die heeft deze conversie ook gedaan en heeft er een hele andere auto voor terug gekregen.
    Witte pinkers,stoelverwarming,K&N 57i,52 mm TTB,glazen windscherm,,LLW kitje,mk2 middensteun,de-cat pijp,Phoenix exhaust,TF-LE-80th An. velgen,TF radiator,Trophy splitter,lowering pins,HID koplampen,Momo pook,zwarte raamomlijsting,Alu. teller ringen,zwarte trophy inserts,trophy uitlaat spruitstuk,mk2 downpipe,AP's,304 schijven, Piper Cams,Trophy spoiler,Viper stripes,Magnacor leads, KH-splitter,DVA head, Emerald ECU and mapping
  • schrokke
    MGF/TF Junkie
    MGF/TF Junkie
    BerichtenCOLON 644
    GeregistreerdCOLON do dec 18, 2008 10:06 pm
    WoonplaatsCOLON Kontich

    Re: Manifold voor de TF

    door schrokke » do jan 13, 2011 10:02 am

    BlackFox schreefColonMijn downpipe is een ebay exemplaar, was zeer netjes afgewerkt. Geen lelijke lasnaden of bedenkelijke kwaliteit te zien.


    En dan alleen al ga je vermogen winnen omdat de doorlaat iets beter is, maar eerder 2 à 3 PK zeker geen 7.

    In een goede uitlaatmanifold zit zeer zeker veel rekenwerk en dan zijn er zeker wat PK's te winnen waarbij je dan ook kan kiezen of je de vermogenwinst in de hoge of de lage toeren wilt hebben.
    groetjes Herman
    MGF MPI '97 BRG
  • Avatar gebruiker
    lucas
    MGF/TF Goeroe
    MGF/TF Goeroe
    BerichtenCOLON 2331
    GeregistreerdCOLON wo nov 09, 2005 4:40 pm
    WoonplaatsCOLON Bekkevoort (Be-VL)

    Re: Manifold voor de TF

    door lucas » do jan 13, 2011 11:42 am

    Bruce schreefColonIk zou voor de echte 4-2-1 gaan, dit omdat het uitlaat spruitstuk bij de TF een bekende botleneck is. Om aan de emissie normen te voldoen hebben ze hier bij de TF dikke lasnaden ingelegd wat de luchtflow niet ten goede komt.
    Het vervangen van de hele lijn voor een 4-2-1 zal de rij eigenschappen enorm verbeteren, vraag maar aan Jos, die heeft deze conversie ook gedaan en heeft er een hele andere auto voor terug gekregen.


    Juist... Jos is bijzonder tevreden over deze conversie met de MS 4-2-1 manifold + Bilsteins...
    zijn TF heeft nu veel meer "koppel" en gaat ook "steviger" door. ... dit is geen "gevoel" maar realiteit. Daar wij samen eenzelfde TF LE80 hebben en samen ritjes doen , is het verschil overduidelijk : mijn (onze) TF rijdt gewoonweg "anders" (lees: stroever en minder vlot)... omwille van dit rij ik dan ook liever met mijn F... in de voorbije editie van de 1001 bochten reed de F bijzonder sterk :wink:
    Uiteraard ga ik niet meer euro's ophoesten indien zou blijken dat deze eBay manifold een zelfde koppelresultaat dan de MS manifold zou hebben.... vandaar ook "vraag naar jullie mening"
    Ondertussen is het me duidelijk dat de MS manifold in deze als "top" beschouwd mag worden....
  • Avatar gebruiker
    lucas
    MGF/TF Goeroe
    MGF/TF Goeroe
    BerichtenCOLON 2331
    GeregistreerdCOLON wo nov 09, 2005 4:40 pm
    WoonplaatsCOLON Bekkevoort (Be-VL)

    Re: Manifold voor de TF

    door lucas » do jan 13, 2011 11:47 am

    schrokke schreefColon
    BlackFox schreefColonMijn downpipe is een ebay exemplaar, was zeer netjes afgewerkt. Geen lelijke lasnaden of bedenkelijke kwaliteit te zien.


    En dan alleen al ga je vermogen winnen omdat de doorlaat iets beter is, maar eerder 2 à 3 PK zeker geen 7.

    In een goede uitlaatmanifold zit zeer zeker veel rekenwerk en dan zijn er zeker wat PK's te winnen waarbij je dan ook kan kiezen of je de vermogenwinst in de hoge of de lage toeren wilt hebben.


    Het is mij om " meer koppel" te doen en "vlotter doorgaan in de toeren" ... onze TF is nu "dichtgeknepen" door de slechte constructie van de OEM manifold (vermoedelijk om de euro norm te halen)
  • Bruce
    Erelid
    Erelid
    BerichtenCOLON 7787
    GeregistreerdCOLON vr jul 29, 2005 11:39 am
    WoonplaatsCOLON Zevenhuizen (NL)

    Re: Manifold voor de TF

    door Bruce » do jan 13, 2011 12:03 pm

    Even bij Adrian navragen of er iemand binnenkort deze kant op komt, kan een hoop geld schelen in transport kosten.

    Als ik me niet vergis gaat Carl binnenkort die kant op met een vrachtauto.
    Witte pinkers,stoelverwarming,K&N 57i,52 mm TTB,glazen windscherm,,LLW kitje,mk2 middensteun,de-cat pijp,Phoenix exhaust,TF-LE-80th An. velgen,TF radiator,Trophy splitter,lowering pins,HID koplampen,Momo pook,zwarte raamomlijsting,Alu. teller ringen,zwarte trophy inserts,trophy uitlaat spruitstuk,mk2 downpipe,AP's,304 schijven, Piper Cams,Trophy spoiler,Viper stripes,Magnacor leads, KH-splitter,DVA head, Emerald ECU and mapping

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: 14 en 0 gasten