


BlackFox schreefColonMijn downpipe is een ebay exemplaar, was zeer netjes afgewerkt. Geen lelijke lasnaden of bedenkelijke kwaliteit te zien.......


LEBLAR schreefColonEr zit wel verschil in deze twee. Die van MS is een "echte" 4 in 2 in 1 daar waar de andere een spruitstuk met een down pijp is. Bij een goede 4 in 2 in 1 zijn alle pijpen precies even lang. Het eerste pijpdeel is ook langer dan het volgende. Heeft te maken met de uitlaas gas pulsen. Achter een goede 4 in 2 in 1 zit het nodige rekenwerk.




BlackFox schreefColonMijn downpipe is een ebay exemplaar, was zeer netjes afgewerkt. Geen lelijke lasnaden of bedenkelijke kwaliteit te zien.

Bruce schreefColonIk zou voor de echte 4-2-1 gaan, dit omdat het uitlaat spruitstuk bij de TF een bekende botleneck is. Om aan de emissie normen te voldoen hebben ze hier bij de TF dikke lasnaden ingelegd wat de luchtflow niet ten goede komt.
Het vervangen van de hele lijn voor een 4-2-1 zal de rij eigenschappen enorm verbeteren, vraag maar aan Jos, die heeft deze conversie ook gedaan en heeft er een hele andere auto voor terug gekregen.

schrokke schreefColonBlackFox schreefColonMijn downpipe is een ebay exemplaar, was zeer netjes afgewerkt. Geen lelijke lasnaden of bedenkelijke kwaliteit te zien.
En dan alleen al ga je vermogen winnen omdat de doorlaat iets beter is, maar eerder 2 à 3 PK zeker geen 7.
In een goede uitlaatmanifold zit zeer zeker veel rekenwerk en dan zijn er zeker wat PK's te winnen waarbij je dan ook kan kiezen of je de vermogenwinst in de hoge of de lage toeren wilt hebben.

Gebruikers op dit forum: 14 en 0 gasten
Copyright © 2020. All Rights Reserved. Powered by phpBB® Forum Software © phpBB Limited.