Lege accu (II) en nu ook een defecte dynamo?
  • Arjan
    MGF/TF Goeroe
    MGF/TF Goeroe
    BerichtenCOLON 2696
    GeregistreerdCOLON di jan 03, 2006 10:51 am
    WoonplaatsCOLON Nijmegen, Nederland.

    Lege accu (II) en nu ook een defecte dynamo?

    door Arjan » zo jan 09, 2011 3:13 pm

    Vanmorgen geprobeerd te starten na 2 weken stiltsand: geen teken van leven :evil: enkel het geratel van de startmotor en een zwakke dash verlichting. (2 weken geleden startte hij al moeizaam en nu helemaal niet) Dus toch te lang nonchalant stil laten staan :oops:

    Maar toch wilde ik komen kijken naar de MG onderdelenbeurs te Houten. Dus ik even de wegenwacht gebeld en die heeft hem voor mij aangezwengeld. Hij had de accu ook doorgemeten en het blijkt dat hij op 3 cellen werkt i.p.v. 4 ?? Maar hij lade wel bij dus rijden was geen probleem. Wel dat ik binnenkort aan een nieuwe accu toe ben maar dat spreekt voor zich. Mooi, karren maar. Net buiten Nijmegen op de snelweg ging het rode lampje van de accu branden :shock: Geen vluchtstrook te bekennen dus een stukje door gereden. En jawel, kort daarna gingen alle lampjes in de dash even aan en weer uit. Snelheidmeter en toerentalmeter op nul maar de motor bleef draaien ?? Alleen het controle lampje van de airbag bleef knipperen. Ik ben rustig naar huis gereden en heb zojuist Rick afgebeld :evil:
    Laatst bijgewerkt door 3 op Arjan, in totaal 0 keer bewerkt.
    MGTF 135 Trophy Blue 2002 Chrome Pack K&N 57i airfilter
    Foto album
  • Avatar gebruiker
    Kevin
    MGF/TF Goeroe
    MGF/TF Goeroe
    BerichtenCOLON 1402
    GeregistreerdCOLON zo feb 01, 2009 3:35 pm
    WoonplaatsCOLON Almelo

    Re: Lege accu

    door Kevin » zo jan 09, 2011 3:39 pm

    Ik denk dat je TF niet aan evenementen mee wil doen :P
    In ieder geval succes!
  • Arjan
    MGF/TF Goeroe
    MGF/TF Goeroe
    BerichtenCOLON 2696
    GeregistreerdCOLON di jan 03, 2006 10:51 am
    WoonplaatsCOLON Nijmegen, Nederland.

    Re: Lege accu

    door Arjan » zo jan 09, 2011 3:48 pm

    Dat begint er wel op te lijken. De monteur van de wegenwacht vertelde me overigens dat zijn zwager ook een MG had gekocht. Een goudkleurige MGF ("Holland Casino" MGF?) en een kennis van hem later ook een F. Ik heb hem 2 flyers van dit forum mee gegeven :wink:
    MGTF 135 Trophy Blue 2002 Chrome Pack K&N 57i airfilter
    Foto album
  • schrokke
    MGF/TF Junkie
    MGF/TF Junkie
    BerichtenCOLON 644
    GeregistreerdCOLON do dec 18, 2008 10:06 pm
    WoonplaatsCOLON Kontich

    Re: Lege accu

    door schrokke » zo jan 09, 2011 5:42 pm

    Arjan schreefColon. Hij had de accu ook doorgemeten en het blijkt dat hij op 3 cellen werkt i.p.v. 4 ??


    3 ipv 6 cellen, dat is een halve accu die niet meer werkt.
    groetjes Herman
    MGF MPI '97 BRG
  • Rick
    Clubshop, Gallery en Penningmeester
    Clubshop, Gallery en Penningmeester
    BerichtenCOLON 7030
    GeregistreerdCOLON zo apr 01, 2007 8:23 pm
    WoonplaatsCOLON Sambeek (NL)
    CONTACTCOLON

    Re: Lege accu

    door Rick » zo jan 09, 2011 10:52 pm

    Jammer dat je niet was Arjan. De volgende keer moet je niet tegen je TF vertellen dat je naar een evenement gaat :wink:.
    MGF British Racing Green 1997
    MG ZT 260 SE Pearl Black 2004 sold
    MG ZR 160 Starlight Silver 2004 sold
    Seat Leon ST FR Dynamic Montsandrood 2014
  • Arjan
    MGF/TF Goeroe
    MGF/TF Goeroe
    BerichtenCOLON 2696
    GeregistreerdCOLON di jan 03, 2006 10:51 am
    WoonplaatsCOLON Nijmegen, Nederland.

    Re: Lege accu

    door Arjan » zo jan 09, 2011 11:20 pm

    Rick schreefColonJammer dat je niet was Arjan. De volgende keer moet je niet tegen je TF vertellen dat je naar een evenement gaat :wink:.


    Ik vertel wel meer dingen niet tegen mijn TF :wink:
    MGTF 135 Trophy Blue 2002 Chrome Pack K&N 57i airfilter
    Foto album
  • Avatar gebruiker
    ttdesign6
    Doctor in the MGF/TF
    Doctor in the MGF/TF
    BerichtenCOLON 6794
    GeregistreerdCOLON zo nov 01, 2009 5:37 pm
    WoonplaatsCOLON Oirsbeek

    Re: Lege accu

    door ttdesign6 » ma jan 10, 2011 12:15 am

    Arjan schreefColon
    Rick schreefColonJammer dat je niet was Arjan. De volgende keer moet je niet tegen je TF vertellen dat je naar een evenement gaat :wink:.


    Ik vertel wel meer dingen niet tegen mijn TF :wink:



    Dat verklaart dus ook waarom hij staakt :wink:
    Laatst bijgewerkt door 1 op ttdesign6, in totaal 0 keer bewerkt.
    Mijn garage telt 1050 plaatsen...

    MG TF 135

    Flying Dutchman
  • Helmet
    MGF/TF Die Hard
    MGF/TF Die Hard
    BerichtenCOLON 310
    GeregistreerdCOLON za nov 07, 2009 12:29 pm

    Re: Lege accu

    door Helmet » ma jan 10, 2011 9:01 am

    Accu Niet Winter Bestendig = ANWB

    Dat je het aandurfde om toch te vertrekken met maar een halve accu :shock:
  • Arjan
    MGF/TF Goeroe
    MGF/TF Goeroe
    BerichtenCOLON 2696
    GeregistreerdCOLON di jan 03, 2006 10:51 am
    WoonplaatsCOLON Nijmegen, Nederland.

    Re: Lege accu

    door Arjan » ma jan 10, 2011 9:18 am

    Helmet schreefColon....
    Dat je het aandurfde om toch te vertrekken met maar een halve accu :shock:


    Ik vergiste me in het aantal cellen van een accu. De monteur stelde vast dat er 1 cel niet actief was. En als een ANWB monteur met redelijk wat ervaring mij geruststelt dat ik kan rijden, dan is de keuze snel gemaakt :wink: Maar dat alles onderweg uit viel was wel even schrikken en ik was blij dat ik de auto thuis kon krijgen.
    MGTF 135 Trophy Blue 2002 Chrome Pack K&N 57i airfilter
    Foto album
  • wimk
    MGF/TF Die Hard
    MGF/TF Die Hard
    BerichtenCOLON 469
    GeregistreerdCOLON zo aug 02, 2009 1:19 pm

    Re: Lege accu

    door wimk » ma jan 10, 2011 3:56 pm

    klinkt bekend...... :twisted:
    bij mij is de dynamo kapot...dus opladen ho maar.... (kassa!) :-s

    zie ook:
    http://www.mgf-tf.com/phpBB2/viewtopic.php?f=2&t=11054&start=30
  • Arjan
    MGF/TF Goeroe
    MGF/TF Goeroe
    BerichtenCOLON 2696
    GeregistreerdCOLON di jan 03, 2006 10:51 am
    WoonplaatsCOLON Nijmegen, Nederland.

    Re: Lege accu

    door Arjan » do jan 13, 2011 7:19 pm

    Fraai :evil: Nadat ik netjes de accu heb vervangen en ter controle de motor even stationair liet draaien, lichte het waarschuwingslamje (rood!) van de accu heel kort op. Bij een warme motor gas gegeven en alleen boven de 2 duizend toeren brand het lampje ?? Dus ook een defecte dynamo. Toch maar even naar de garage gereden (het lampje bleef toen uit) en daar het hele verhaal verteld. Ook dat het waarschuwingslampje bij het op contact zetten juist niet brand. De teller staat op 54.500 km en toch een defecte dynamo? Of toch een los contact? Defecte sensor misschien? De auto staat nu bij de monteur en afwachten maar weer :(
    MGTF 135 Trophy Blue 2002 Chrome Pack K&N 57i airfilter
    Foto album
  • Arjan
    MGF/TF Goeroe
    MGF/TF Goeroe
    BerichtenCOLON 2696
    GeregistreerdCOLON di jan 03, 2006 10:51 am
    WoonplaatsCOLON Nijmegen, Nederland.

    Re: Lege accu

    door Arjan » do jan 13, 2011 8:55 pm

    wimk schreefColonklinkt bekend...... :twisted:
    bij mij is de dynamo kapot...dus opladen ho maar.... ]


    De accu werd niet opgeladen en het waarschuwingslampje van de accu ging niet branden?
    MGTF 135 Trophy Blue 2002 Chrome Pack K&N 57i airfilter
    Foto album
  • schrokke
    MGF/TF Junkie
    MGF/TF Junkie
    BerichtenCOLON 644
    GeregistreerdCOLON do dec 18, 2008 10:06 pm
    WoonplaatsCOLON Kontich

    Re: Lege accu (II) en nu ook een defecte dynamo?

    door schrokke » do jan 13, 2011 9:08 pm

    Dat is één van de gevaren bij het rijden met een slechte accu, de alternator begeeft het.
    Dat het lampje nu niet meer brand kan van een slecht kontakt komen van de D+ aansluiting. Maar als het dat niet is zijn er waarschijnlijk een paar diode's gesprongen. Als de sleepborstels te ver versleten zijn brand het lampje ook niet meer, maar daar hebt ge nogal weinig kilometers voor.
    groetjes Herman
    MGF MPI '97 BRG
  • Bruno
    MGF.BE Beheerder
    MGF.BE Beheerder
    BerichtenCOLON 16480
    GeregistreerdCOLON vr jan 30, 2004 8:16 pm
    WoonplaatsCOLON "De Berg" , Belgie
    CONTACTCOLON

    Re: Lege accu (II) en nu ook een defecte dynamo?

    door Bruno » do jan 13, 2011 11:35 pm

    Bekijk inderdaad even de aansluiting van de veldstroom. Als deze echter niet goed is, zal de alternator na een tijdje niet meer bijladen. Het waarschuwingslichtje brandt dan voor het starten ook niet.
    Indien de aansluiting hier goed is, verder gaan met de raad van Schrokke.
    MG's :
    - VOLCANO MGF '180' VVC / - BRGMGTF135
    Non-MG's :
    - Mercedes CLA AMG line shooting break / - Mercedes Vito 113 CDI
    Racecars :

    - YELLOW MG ZR 190 / - WHITE MG ZR 190 VHPD Official cupracer / - YELLOW Rover114 Official cupracer EVO "Ex Cor Euser"/ - WHITE Rover 114 Official cupracer
  • wimk
    MGF/TF Die Hard
    MGF/TF Die Hard
    BerichtenCOLON 469
    GeregistreerdCOLON zo aug 02, 2009 1:19 pm

    Re: Lege accu (II) en nu ook een defecte dynamo?

    door wimk » vr jan 14, 2011 10:32 am

    Bij mij is de alternator EN de accu vervangen!

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: 18 en 0 gasten