Tiens, Erik, heb ik je die meegegeven dan, dat spruitstuk van Jos ? Ik kan het me al niet meer herinneren, maar goed. Anyway, Inderdaad, het spruitstuk van een TF moet je echt niet hebben. Om te voldoen aan de Euro 4 norm, heeft men het spruitsuk behoorlijk verkloot, door er heel dikke lassen in te leggen en geloof me, tegen de lassen van een F, zijn dit heuse rivierdammen. Het gevolg is, dat de meeste TF135'en gewoon pakken vermogen (pk's) tekort komen op de bank. Ze klimmen niet echt in toeren vergeleken met een MPI bv. Dit probleem had Jos, Adrian, ...en zal door menig andere TF rijder beaamt worden. T'lijkt wel of de TF135 niet genoeg kan "ademen". Het plaatsen van een 4-2-1, modificeerde het karakter van deze wagens enorm, en ik pleit ervoor, dat elke Tf, kompleet van karakter veranderd door gewoon het spruitstuk zo snel mogelijk bij het oud metaal te gooien en dit te veranderen door een 4-2-1, echt ik weet wat ik zeg, ik deed het al meer. T'is een hemelsbreed verschil.
Elke milieunorm op eender welke verbrandingsmotor, of het nu gaat om een EGR klep, carterventilatie, catalysator, roetfilter, whatever, is gewoon slecht voor de performantie. Dit vangt men op moderne motoren op, om langs de andere kant met grotere turbo's, of modernere technologieën zoals commonrails bij diesels, of directe injectie bij benzine's etc. te gaan werken. Op de TF deed men het simpel, door de boel dicht te lassen, t'zegt weer veel over de cost-saving van MG, om aan de euro 4 norm te voldoen.
Ook de blauwe injectoren zijn, Imo, gewoon geplaatst om aan die Euro 4 norm destijds te voldoen. De laatste Tf moest voldoen aan euro 5, en rijdt nog slechter naar het schijnt. Tja, als je niks in de plaats biedt van de restricties die je moet aanbrengen, op een oude motor, is dit inherent voor zijn prestaties.
Over die euro normen, en de modificaties, zou ik een hele grote boom kunnen opzetten, maar dat wordt dan een beetje off topic, ik zal het wel eens ooit tussen pot en pint vertellen.

Sander schreefColonHebben we bij Bruce ook gemonteerd en zag er heel goed uit. Mooie bochten en gladde lasnaden. Die van een F daarintegen is dikke ellende. Heb je een foto van de jouwe erik ?
Die kwam volgens mij niet van een TF, maar ik dacht van een VI IMO.
Sander schreefColonWat de IACV's betreft is uit mijn hoofd de ene een stappenmotor en de andere een servomotor. Of de connectoren anders zijn weet ik zo niet, ik verwacht van wel. Ik denk dat het huis waar de plunjer in zit wel eens het zelfde zou kunnen zijn.
Klopt, bij mijn weten is die stekker inderdaad verschillend.